kaks rankkaa oikeestaa ollu. tainno, ei pitäs kyllä sanaa "rankka" käyttää ku lukee noita tilityksii. melkei kaikilla ollu joko läheltäpiti-eksperimentaali tai sit järjettömiä perhekriisejä. eli heti aluks jaksamisia kaikille kellä menny/menee koton vituiks, tiijän ettei oo helppoo. helposti itsetunto menee aivan vituiks, ja sen kautta kakki muu ympärillä.
nii mut takasi asiaan
kaaduin 8luokal vuokatissa suksilla onnistuneen bäckflipin jälkee(tainno, ländi onnistu sitpä meniki vituiks :D ) kämmen edellä käsi suorana, käsi taittui tavalla x, meni jänne, nivelside, olkalihas, öölihas(lue. kenties kiertäjäkalvosin?) ja muuta pientä. tavallaan oudolta tuntuu, ku lääkäri sanoo suoraan et oisit mieluummi katkassu sen käden :D paraneminen oli tuskaa, olka/kolmiosidettä en meinannu jaksaa/kehannu/ilenny raahata mukana, siks paranemisaika varmaa kaksinkertaistui. tuona aikana hyvin tippu kans paino, ja eritoten voimat katos tosi hyvin.
sit ehkä aidostikin järisyttävä kokemus, äärimmäisen idiotismin ilmentymä. vuosi sitten jouluna sain angiinan. eihän se mitään, lääkkeet apteekista, turvotus laski, kipu ei. sit toinen kuuri. kolmas. neljäs. viides. viides loppu, "nielun akuutin tulehdustilan tarkkailun takia vuodeosastovalvontaan". meinasin itkeä onnesta, tuohonasti kaikki 3 lääkäriä suhtautu aika välinpitämättömästi angiinaani. eikähä se oo ku vähä kipee kurkku. syöt nuo ja juot nesteitä. ja oot syömättä ku ei pysty. ryit verta ja rukoilee että se paska loppus. tuntuu jälkeenpäi oudolta, ehkä säälittävältä jonku angiinan takia valittaa, vaan oli se prkl kova koettelemus, eritoten mulle kellä ei oikeestaa muita sairastapauksia ole ollut. oikeestaa nuhaakaan. sairaalaan pääsin myös verikokeiden perusteella, tulehusarvot 270 ja pyörryin kotiin rykiessäni, ku ei saanu happea. *klops*, vessanpönttöä vasten. isä kanto sit pois. eipä kummempaa siitä tullu
ja sit ite grand lopetukseen, joka se itse järisyttävä kokemus. ku leikattiin, nii toki nukutettiin. nukutuslääkäri ja muut painotti sitä että ennen leikkausta pitää olla tyhjä/ja wcssä käyty, sen takia, ettei suolisto lähde välttämättä heti toimimaan. mulla meni 11vrk ennenku lähti. ei voi ymmärtää miksen käyny sairaalassa hakemas apua :D söin luumuja, ihan kaikkee ja iha nii paljo ku vaa kärsi. toki ruokailu oli varsin pientä normaaliin nähden kipujen takia, mutta silti. sit joku keksi valistaa, että tavaran pakkautuessa tonne suoliputken tienoille, se suoli saattaa revetä melkei varottamatta, ja paksunsuolen kuona-aineiden levitessä seuraa akuutti yleistulehdus (tms), johon voi hyvinkin kuolla. sit samana koulupäivänä ku olin menossa sairaalaan, lähti vatta rullaamaan. voin sanoa ettei se iha ilma kyyneliä tullu :D mut kyllä porukka ihmetteli miks mä tuun pelonsekaista naurua nauraen silmät märkänä vessasta. "kävinpähän paskalla". ja hullunmaine paranee
tästä opin, ei pidä ruveta olemaan aina itsepäinen, ja olla hakematta apua. ei se paljoo ois vaadittu
joo ja hyvät uuvetvuot kaikille!
edit. ja se kans autto vatutukseen sikana, ku kaverille tuli kans angiina, oli 3vrk kipeenä, yksityisellä leikkasivat, samana iltana kotiin, seuraavana aamuna kotiin. missäänvaiheessa ei tarvinnu olla sillee syömättä kivun takia, tai juuri edes tuntea sitä kipua. itsellä jo peitteidenki irtoaminen yhtä helvettiä sen verenvuodon takia. krpl sanon mie