Elämänne rankin kokemus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
- 10v koulukiusattu -> masentuminen -> ei itsetuntoa (vieläkään oikein minkäänlaista)
- lukion keskeytys (kyllä, sai miettimään mitä oikeasti haluaa)
- vaksin hommat, näkee oikeesti kaikkea aika mielenkiintosta ja avartavaa (nämä ei ole sitä mitä oikeasti haluan, eikä myöskään poliisin työ ;) )

Apukuskina kyydissä, 110km/h sladissa kuorma-auton keulaan. poliisit lohduttivat että jos olis 30cm osunut edemmäs oisin varmaan halvaantunut lantiosta alaspäin. Ensihoitaja sanoi että "kehittynyt lihaksisto" pelasti isommilta vammoilta. 2mm vaakamurtuma oikeanpuoleiseen solisluuhun + mustelmia ja pari haavaa. Kuskille pelkkiä mustelmia:
Kuva1
Kuva2

Muuten kyllä kasvanut ja elänyt "pumpulissa", näin loppupeleissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
quaz sanoi:
- vaksin hommat, näkee oikeesti kaikkea aika mielenkiintosta ja avartavaa (nämä ei ole sitä mitä oikeasti haluan, eikä myöskään poliisin työ ;) )

Samaa mieltä , naurettavan lyhyellä koulutuksella ( ja se "koulutus" = :david: ) joutuu moniin pahoihin tilanteisiin ensimmäisenä , moni ei sitä sisäistä. Itse vielä kohtalaisen vähänaikaa noita hommia tehneenä pakko sanoa et todella outo olo ja vieraita tunteita herättää seistä siellä poliisinauhan sisäpuolella tilanteissa missä on jotain tapahtunu ( ei onneksi vielä montaa , ja toivottavasti ei tulekaan).

Korkealle arvostan näitä henkilöitä ketkä työskentelevät ensihoitajina yms. , palomiehinä , poliisissa .. näitä kavereita kohtaan iso kumarrus koska ne auttavat kyselemättä kun on tarvis :thumbs:

..ja anteeksi tämä :offtopic: ja tunteellinen purkaus :nolo:

Taas viikonloppuna äiti soitteli perään kun en tullutkaan yöksi kotiin! Vituttaa välillä, mut näitä juttuja kun lukee, niin tekis mieli sanoo äitille, että kiitti kun pidät huolta!? Kunhan se vain ymmärtäis, että ei tarvi olla meikästä huolissaan. Ei sitä huolenpitoa vaan osaa arvostaa, kun ei ole mitään kokemuksia ed.kerrotuista jutuista.

Pahasti dementonoitunutta pappaa seuraan päivittäin, kävelee kohti lähestyvää kuolemaa, ei tunne ketään, ei tiedä missä on ja pelkää. Välillä aika rankkaa kasottavaa, kauankohan äiti jaksaa..?

Toivotaan, että oma elämä sujuu hyvin, porukoille iso kiitos..

Rankkoja kokemuksia, jotka muutti tavalla tai toisella:

- Vanhempien avioero
- Isän kuolema
- Poikaystävän pettäminen (osui ja upposi pieneen sinisilmäiseen tyttöön aika täysin)
- Koulukiusaus ja omat ongelmat koulussa

Säde sanoi:
- Poikaystävän pettäminen (osui ja upposi pieneen sinisilmäiseen tyttöön aika täysin)

Älä muutu koskaan siitä sinisilmäsestä tytöstä mihinkään , ne miehet ketkä pettää ei ole sun arvosia ja ne saa luvan muuttua!!! Maailma on täynnä miehiä ketkä osaa kohdella pieniä sinisilmäsiä tyttöjä oikein ja arvostaa niitä :love:

Mun elämä on ollut melko helppoa tähän asti. Jopa ala- ja yläasteella jatkuva koulukiusattuna oleminen tuntuu helpolta, kun vertaa mun elämän rankimpaan kokemukseen joka sattui noin kuukaus sitten. Eli mä elin onnellisessa avioliitossa naisen kanssa jota mä rakastin enemmän kuin itse elämää. Ja mä sain itse myös nauttia samanlaista rakkautta vaimoltani. Me ollaan saatu elää kuin parhaassa rakkaustarinassa. Sitten seitsämän vuoden avioliiton jälkeen, kuin salama kirkkaalta taivaalta, mä saan kuulla mun vaimolta et se on mennyt pettämään mua Tallinnan risteilyllä jonkun vieraan miehen kanssa. Mun elämä romahti täysin. Tuntuu et mun elämän rakkain ja tärkein ihminen hylkäs mut ja mun rakkauden. Kuinka mä voin enää luottaa yhtään kehenkään? Miten tästä lähteä rakentamaan elämää? Siinä meni itsetunto, luottamus ja elämä pirstaleiksi yhdestä laakista. Vieläkin ollaan sekaisin, enkä tiedä kuinka pääsen tästä yli. Tuntuu et mitä tahansa mä kestäisin paitsi tätä.

Maskotti sanoi:
Mun elämä on ollut melko helppoa tähän asti. Jopa ala- ja yläasteella jatkuva koulukiusattuna oleminen tuntuu helpolta, kun vertaa mun elämän rankimpaan kokemukseen joka sattui noin kuukaus sitten. Eli mä elin onnellisessa avioliitossa naisen kanssa jota mä rakastin enemmän kuin itse elämää. Ja mä sain itse myös nauttia samanlaista rakkautta vaimoltani. Me ollaan saatu elää kuin parhaassa rakkaustarinassa. Sitten seitsämän vuoden avioliiton jälkeen, kuin salama kirkkaalta taivaalta, mä saan kuulla mun vaimolta et se on mennyt pettämään mua Tallinnan risteilyllä jonkun vieraan miehen kanssa. Mun elämä romahti täysin. Tuntuu et mun elämän rakkain ja tärkein ihminen hylkäs mut ja mun rakkauden. Kuinka mä voin enää luottaa yhtään kehenkään? Miten tästä lähteä rakentamaan elämää? Siinä meni itsetunto, luottamus ja elämä pirstaleiksi yhdestä laakista. Vieläkin ollaan sekaisin, enkä tiedä kuinka pääsen tästä yli. Tuntuu et mitä tahansa mä kestäisin paitsi tätä.

Ei kiva juttu .. tsemppiä , älä ainakaan eristäydy muusta maailmasta täysin vaikka pahalta tuntuukin , hankkiudu ihmisten ja ystävien seuraan ja keskity mahdollisimman paljon kaikkeen tekemisiin niin aika kuluu ja ajatukset pysyy kasassa.
Ja jos mahdollista niin puhu asiasta vaimon kanssa .. Enpä minä osaa kovinkaan paljon neuvoja antaa ikäni / kokemuksieni puolesta , mut kuulosti ikävältä ni aattelin jotain kirjottaa .. jakselemisia !

Ajattelin ensin, etten kirjoita tänne mitään, mutta oli kuitenkin palattava...

Syvä myötätunnonosoitus kaikille teille, jotka tänne olette kokemuksianne kirjoittaneet.

----

Rankinta minunkin elämässäni on ollut lapsuus, nuoruus ja suhde alkoholisti-isään.

Perheeni oli ns. uusioperhe. Isäni ensimmäinen vaimo oli lähtenyt lätkimään ja jättänyt lapset miehensä huollettavaksi. Kun vaimon lähdöstä oli kulunut nelisen vuotta, laittoi isäni lehteen kirjeenvaihtoilmoituksen, jonka kautta löysi äitini. Kuten joku täällä mainitsi, on erittäin raukkamaista ja hirveää, että mies potkii raskaana olevaa vaimoaan. Näin kävi myös äidilleni. Minä selvisin väkivallasta huolimatta ja synnyin kahden kateellisen ja vihaisen sisarpuolen (10- ja 14-vuotiaat) sekä ryyppäävän isän helliin hoiviin. Onneksi äiti sentään oli jokseenkin kunnon äiti.

Ryyppäämisestä ei perheemme ulkopuolella puhuttu. Voi sitä salailun ja häpeän määrää. Ensi kerran pääsin avautumaan 17-vuotiaana ensimmäiselle poikaystävälleni, jonka äiti oli myös alkoholisti. Oikeastaan vasta kotoa muutettuani uskalsin kertoa isästäni myös lähiystävilleni, joita ei ollutkaan paljon, sillä olin lisäksi koulukiusattu.

Isäni oli varsin hurja ryypätessään. Kun kasvoin vanhemmaksi, uskalsin nousta häntä vastaan, jolloin tappelumme pahenivat. Äitini oli aina isäni puolella ja torui minua, jos vähääkään uskalsin sanoa vastaan isälleni. Tappelimme silti niin sanallisesti kuin nyrkeinkin. Muistan kerran tuijottaneeni aseen piippuun, isä uhkasi ampua minut, koska kävin niin "hänen hermoilleen". Itse olin puukottaa isukkiani. Hulluinta oli, että myöhemmin (20-vuotiaana) kertoessani asian psykiatrille, tämä totesi: "Eihän ketään saa tappaa, tiedätkö sinä sen? Siitä voi joutua vankilaan." Kamalin väkivallanteko, jonka isääni kohtaan tein, oli se, että erään riidan yhteydessä löin häntä raskaalla, lasisella tuopilla päähän. Tuoppi meni sirpaleiksi, ja känninen ja pilleripöhnäinen isukki huusi kuin palosireeni tajutessaan kaljun päänsä laelta valuvan veren määrän. Onneksi mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, arpi tosin jäi.

Itse totesin jo varhain, ettei viina sovi minullekaan, koska äärimmilleen ärsytettynä olen hyvin vaarallinen jo selvinpäin, kuten edellinen tapaus osoittaa. Nykyisin en juo juuri lainkaan, ja kännitappelut ovat myöskin jääneet. Kärjistetysti sanoen mikään ei ole sen kauheampaa kuin kännissä tappeleva ja riehuva nainen.

Raskasta oli myös se, kun avomieheni eräänä aamuna viisi ja puoli vuotta sitten ilmoitti, ettei enää jaksa suhdettamme, joka oli silloin kestänyt vajaan kaksi vuotta. "Rakkaus ei vain aina riitä." Kun olimme erossa noin kuukauden verran, hän kaveerasi naispuolisen kollegansa kanssa ja mm. oli yötä tämän luona (nainen oli rakastunut häneen). Minä idiootti uskoin, ettei mitään ollut tapahtunut ja suostuin vielä ottamaan hänet takaisinkin, kun asiamme alkoivat luistaa paremmin. Vasta puolitoista vuotta myöhemmin mies tunnusti (lukuisten tivaamisien jälkeen), että he olivat myös panneet keskenään. Kuulostaa ehkä irvokkaalta, mutta olemme nyt neljättä vuotta naimisissa ja yhteistä taivalta on takana 6,5 vuotta (miinus kuukausi). Tuska ja pelko ovat edelleen läsnä, luottamus on jokseenkin palautunut, muttei täysin kuitenkaan. Kannan seuraukset valinnoistani, jos tulevaisuudessa jotain vastaavaa tapahtuu. En näe mieheni tekoa pettämisenä, sillä emme olleet yhdessä. Asuimme toki yhdessä, mutta olimme sopineet, että muita saa olla, sillä emme virallisesti enää seurustelleet. Luulen, että se, ettei mieheni heti silloin kertonut asioiden oikeaa laitaa, säästi ihmishengen - omani tai sen naisen.

Maskotti sanoi:
Eli mä elin onnellisessa avioliitossa naisen kanssa jota mä rakastin enemmän kuin itse elämää. Ja mä sain itse myös nauttia samanlaista rakkautta vaimoltani. Me ollaan saatu elää kuin parhaassa rakkaustarinassa. Sitten seitsämän vuoden avioliiton jälkeen, kuin salama kirkkaalta taivaalta, mä saan kuulla mun vaimolta et se on mennyt pettämään mua Tallinnan risteilyllä jonkun vieraan miehen kanssa. Mun elämä romahti täysin. Tuntuu et mun elämän rakkain ja tärkein ihminen hylkäs mut ja mun rakkauden. .

Täytyy kyllä sanoa että en ota osaa tuollaisen murheen takia. Itse olen vierestä nähnyt sen epätoivon mitä naisestakin voi löytyä kun on tullut erehdyttyä hetken huumassa tekemään väärin. On suoraansanottuna aika vammaista toimintaa mieheltä ryvettyä sen jälkeen itsesääliin ja syytellä toista, ei se hetken sivuhyppy ihmisestä ole välttämättä tehnyt yhtään huonompaa eikä muuttanut mitään, edes tuota "rakkautta". Ihan turhaan maailma on täynnä tällaisia ihmisiä jotka eivät näe metsää puilta, toki pettäminen on ehkä väärin mutta ei se maailmaa saa kaataa. On suorastaan tragikoomista että tällaisen episodin jälkeen molemmat itkevät asiaa, haluaisivat jopa jatkaa yhdessä mutta eivät pysty koska eivät kykene sulattamaan omaa turhaa ylpeyttään vaan kyynistyvät ja mököttävät asiaa loppuelämänsa.

keijo s sanoi:
Täytyy kyllä sanoa että en ota osaa tuollaisen murheen takia. Itse olen vierestä nähnyt...

Tämäkin on kyllä hyvin totta.

---
Maskotti: Päättäkää, ettette luovuta ja heitä hukkaan kaikkea yhden erehdyksen vuoksi. Puhukaa... Vaikka se sattuisi, puhukaa asiat selviksi. Anteeksi voi ja saa antaa, vaikkei unohtaa heti (eikä pitkänkään ajan kuluttua) voisikaan. Elämä jatkuu ja arki palautuu ennalleen. Parhaassakin rakkaustarinassa on ne omat solmunsa. *kliseistä, mutta joojoo*

Ja vielä yksi juttu - kun joskus myöhemmin riitelette, ethän sitten ole niin typerä, että nostat jokaikinen kerta Tallinnan reissun esille... :rolleyes:

keijo s sanoi:
Täytyy kyllä sanoa että en ota osaa tuollaisen murheen takia.
Kyllä se "ihan pikkuisen" saattaa vaikuttaa siihen käsitykseen, mikä ihmisellä siitä kumppanista on. Voin kohtuuvarmasti sanoa, että suurimmalle osalle ovat melkoisen tärkeitä luonteenpiirteitä rehellisyys, uskollisuus ja luotettavuus. Mitään näistä ei pettävältä osapuolelta (ainakaan suhteessa petettyyn partneriin) löydy - vaikka miten haluaisi niin itselleen valehdella ja niellä "turhaa ylpeyttään" (mikä on sikäli aina fiksu ratkaisu jos haluaa ruveta vihaamaan itseäänkin). Silloin kun asioiden oikea laita paljastuu, mä ainakin toimin sen mukaan. Edelleenkään tästä maailmasta en usko löytäväni niin ihmeellistä minua pettävää osapuolta, ettenkö kykenisi suuremmitta hankaluuksitta löytämään itselleni parempaa pettämätöntä kumppania.

Olen kyllä melkoisen julma: ei löydy pienintäkään sääliä hetken huumaa kohtaan. Ei, vaikka olis miten inhimillistä erehtyä ja sanoa: "Hups, yhdyinpä ihan vahingossa kerrassaan väärään ihmiseen".

Mä olen kaiketi jo käsitellyt oman rankimman kokemukseni, ja petetyksi se minäkin taannoin tulin. Eipä ole tullut kaiholla katseltua taaksepäin, kyynistyttyä tahi nieltyä turhaa ylpeyttä. Itseltäni täydet sympatiat Maskottia kohtaan. Tee kuten oikeaksi koet.

Maskotti: Kyllä varmasti välittää susta vielä tommosen jälkeen. Luulenpa, että laivalla se oli pelkkää halujen tyydyttämistä. Seksiä.. Eikä muuta. Tuskin muijas on muuten siitä miehestä kiinostunu. Mutta silti en puolustele, vaan helvetin väärin tuo on ja itekkin kammoan tuommoista.

Omat ongelmat kuulostaa teiän ongelmiin verraituina tosi pieniltä. Paitsi yksi.
Eli seurustelin vuoden tytön kanssa, jota tosiaan rakastin enemmän kun omaa elämää. Sitten kuulin pari viikkoa sit tässä sysäyksen, että ei olla enää yhessä. Et uutenavuotena ollaan viimesen kerran yhessä ja sen jälkeen vaan kavereita (seksisuhde tms). Mutta ei se vaan tunnu riittävän. Tuntuu nyt tyhjältä. Mitä teen viikonlopun tms.. Ollaan kyllä saatu puhuttuu asiat hyvin läpi. Mut ei silti mikään paras olo ollu pari viikkoo sit eikä vielä nytkään. Uusi tyttö auttaisi vaikka monet ei usko. Mutta TODELLA vaikeaa löytää yhtä hyvää, mulle sopivaa..

Tupla-J sanoi:
Kyllä se "ihan pikkuisen" saattaa vaikuttaa siihen käsitykseen, mikä ihmisellä siitä kumppanista on. Voin kohtuuvarmasti sanoa, että suurimmalle osalle ovat melkoisen tärkeitä luonteenpiirteitä rehellisyys, uskollisuus ja luotettavuus. .

Kyllähän se varmasti monelle noin on vaikka asiaa vähän kärjistinkin. Itse en vain enää jaksaisi tuohtua fyysisestä pettämisestä. Sen mitä naisten kanssa on tullut vehdattua niin pahimmat oharit tulee aina henkisellä puolella, ja silloin ei puhuta 5min pikajyystöstä ruotsin laivalla vaan henkisestä välinpitämättömyydestä muiden asioiden suhteen. Kyllä minä ymmärrän jos nainen haluaa käyttää uppo-outoa miestä esim. dildon korvikkeena, sama asia se minun mielestäni on.

Mun elämä pysähty hetkeks siihen, ku 17-vuotias pikkubroidi jäi viime kesänä pyörällä auton alle (ja vielä ilman pyöräilykypärää), eikä tiedetty miten pahasti sille oli käyny... tiedettiin vaan, että oli viety ambulanssilla Töölön sairaalaan teholle. Ne pari tuntia on varmasti ollu elämäni pisimmät tunnit koskaan... siinä ehtii kelaamaan vaikka mitä.

No onni onnettomuudessa oli se, että broidi selvis parilla selkäleikkauksella ja 80:llä tikillä ja toipu täydellisesti. Tapahtuma herätti koko perheen ja lähensi perheen välit. Ilman tota tapahtumaa tapeltais varmaan mutsinkaa edelleen, ku kissa ja koira. Ikävää on vaan se, että perheen lähentymiseen tarvittiin näinkin negatiivinen kokemus. Onnettomuus laitto kyllä mun elämänarvot ihan uusiks.

:offtopic: Pakko saarnata tähän loppuun, että hyvät ihmiset käyttäkää sitä pyöräilykypärää. Vaikka se ois miten tyhmännäkönen tai hiostava tai painais kampauksen lättään... vitut siitä, mut se saattaa ihan oikeesti pelastaa teijän hengen!! Porukat lähtee usein pyöräilemään ja sanoo, et "emmä viitti nyt laittaa kypärää, ku tää on niin lyhyt matka"... Tää "niin lyhyt matka" saattaaki olla just Se Kohtalokas Matka... Turha itkee sit jälkikäteen, et ois pitäny olla kypärä... :offtopic:

Tupla-J sanoi:
Voin kohtuuvarmasti sanoa, että suurimmalle osalle ovat melkoisen tärkeitä luonteenpiirteitä rehellisyys, uskollisuus ja luotettavuus.
Toki, mutta rajansa kaikella. Itse vain olen niin kyynistynyt, että en usko mustavalkoisuuksiin oikeastaan missään asiassa. Itse olen melko rehellinen, melko uskollinen ja melko luotettava eikä mielestäni ole silloin oikein edellyttää toiseltakaan mitään marttyyrisuorituksia. Your experiences may vary.

keijo s sanoi:
Kyllähän se varmasti monelle noin on vaikka asiaa vähän kärjistinkin. Itse en vain enää jaksaisi tuohtua fyysisestä pettämisestä. Sen mitä naisten kanssa on tullut vehdattua niin pahimmat oharit tulee aina henkisellä puolella, ja silloin ei puhuta 5min pikajyystöstä ruotsin laivalla vaan henkisestä välinpitämättömyydestä muiden asioiden suhteen. Kyllä minä ymmärrän jos nainen haluaa käyttää uppo-outoa miestä esim. dildon korvikkeena, sama asia se minun mielestäni on.

Tuo varmaan riippuu niin paljon kuinka kukin kokee sukupuoliyhdynnän. Joillekin se voi ehkä olla vain nesteiden vaihtoa, mutta mulle se merkitsee paljon enemmän. Ja henkisellä tasolla tässä on nimenomaan kyse siitä, että toinen on itsekkäistä lähtökohdista unohtanut/hyljännyt toisen, ja rikkonut tietoisesti yhteisiä pelisääntöjä vastaan. Toki mun vaimo katuu tekoaan ja haluaa jatkaa suhdetta. Ja mä itsekin tiedän etten halua erota vaimostani. Mulle henkilökohtaisesti oman vaimon puhtaus vain on niin tärkeä asia. Me oltiin toisillemme ensimmäiset ja tähän asti ainoat. Jos tuo "puhtaus/koskemattomuus" ei ole tärkeää jollekin, niin on varmasti vaikea käsittää kuinka paljon voi satuttaa myös "pelkkä fyysinen kanssakäyminen toisen ihmisen kanssa".

Tähän liittyy myös muita asioita, kuten se et me pidättäydyttiin yhdynnästä ennen avioliittoa (mun vaimo itse halusi). Tuntuu pahalta et vieras mies sai kaiken sen yhdessä illassa mitä mä olin valmis odottamaan pitkän aikaa. Mun vaimo oli kaiken lisäksi tän vieraan miehen kanssa ilman suojausta, ja mun kanssa vielä tuon tapahtuman jälkeen ennen kuin kertoi mulle asiasta. Jos sille jokin tauti tuossa reissussa tuli, niin mä en saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä siitä.

Eikä pitäisi olla ainakaan puutteesta kiinni tuo pettämisreissu. Mulla on ollut lähtökohtana tyydyttää ensisijaisesti mun vaimon tarpeet ja siitä mä oon nauttinu yhtä paljon kun omien tarpeiden tyydyttämisestä. Hellyyttä ja rakkautta mä oon osoittanut niin paljon kuin voin vain kuvitella. Ei tässä ole kyse itsesäälistä, vaan aidosta henkisestä pahan olon tunteesta. Mun mielestä on surullista jos näkee muut miehet oman vaimon dildon korvikkeena.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom