Elämänne rankin kokemus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Oma rankin kokemukseni on tasan vuoden takainen. Äiti soitti, ettei isä ollut tullut hakemaan töistä. Isä oli jo aikaisemminkin kokenut kolme infarktia, joten heti tuli mieleen pahimmat vaihtoehdot. Ajoin nopeasti vanhempieni kotiin ja kun näin, että valot eivät olleet päällä asunnossa, vaikka auto oli pihassa, tiesin, että nyt on tapahtunut jotakin pahaa. Löysin isäni nukahtaneena omaan sänkyynsä. Elvytin ambulanssin tuloon saakka, mutta mitään ei ollut enää tehtävissä.

Eipä ole vielä vuoden kuluttuakaan helppo ajatella tapahtunutta. Voi vain olla onnellinen siitä, että olimme erittäin hyvissä väleissä ja isä sai niin lempeän lopun. Onneksi isä ehti nähdä, että sain ammatin ja työpaikan, oman asunnon, vaimon ja lapsen. Mutta kaipaus ei koskaan katoa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maskotti sanoi:
Olen pahoillani puolestasi. Luulen jopa ymmärtäväni tuskasi.

Tosiasia kuitenkin on, että olitte onnistuneet luomaan puhkeamisherkän utopian. Ideaalisromanttisen haaveen, jonka liha lopulta kaataa.

Ps. Kandee siis jokaisen käyttää osa siitä nuoruudesta sen pinpin/giggelin vonkaamiseen. Saa perspektiiviä, sano.:haart:

Maskotti: Oon todella pahoillani sun puolesta, en tiedä kyllä miten itse kestäisin tuollaisen tapahtuman.
Voimia sulle asioitten uudelleen järjestämiseen

D.Yates sanoi:
Toki, mutta rajansa kaikella. Itse vain olen niin kyynistynyt, että en usko mustavalkoisuuksiin oikeastaan missään asiassa. Itse olen melko rehellinen, melko uskollinen ja melko luotettava eikä mielestäni ole silloin oikein edellyttää toiseltakaan mitään marttyyrisuorituksia. Your experiences may vary.
And they do. Jos on hinkua panna muiden kanssa, ei ole mitään asiaa suhteeseen mun kanssa ja toisinpäin. Vaihtoehdot on kokeiltu molempiin suuntiin eikä ne ole mun juttu. Ei se nyt niin valtavan monimutkainen sääntö ole.

edit: Joku joskus ilmaisi, että jos avaa oven muille ihmisille, niin satavarmasti siitä joku astuu sisään. Mä puolestani olen suljetun parisuhteen ihmisiä, ei oikein promiskuiteetti maistu. Tokko olen ainoa.

Tupla-J sanoi:
Tokko olen ainoa.

Koskas tää sun markkinointipuhe loppuu oikein? Etkös ole vielä päässyt niille deiteille?

;)

Aimo sanoi:
Koskas tää sun markkinointipuhe loppuu oikein? Etkös ole vielä päässyt niille deiteille?
Markkinointipuhe? Tolla perusteella aika moni seurustelevakin ihminen markkinoi itseään täällä. Mitä seuraelämääni tulee lienee yksityisasiani. :jahas:

edit: Viestiin 219: Juuei ole. Aihe ei ollut mielestäni kovin kepeä, ja silloin piikittely ohi aiheen ei ole tietääkseni parasta mahdollista huumoria.

Tupla-J sanoi:
Markkinointipuhe? Tolla perusteella aika moni seurustelevakin ihminen markkinoi itseään täällä. Mitä seuraelämääni tulee lienee yksityisasiani.:jahas:

Sori, unohdin. Huumorintaju ei ole kaikkien etuoikeus. :rolleyes:

Eli vituiks meni siis. Harmi.

:piis:

keijo s sanoi:
Kyllähän se varmasti monelle noin on vaikka asiaa vähän kärjistinkin. Itse en vain enää jaksaisi tuohtua fyysisestä pettämisestä. Sen mitä naisten kanssa on tullut vehdattua niin pahimmat oharit tulee aina henkisellä puolella, ja silloin ei puhuta 5min pikajyystöstä ruotsin laivalla vaan henkisestä välinpitämättömyydestä muiden asioiden suhteen. Kyllä minä ymmärrän jos nainen haluaa käyttää uppo-outoa miestä esim. dildon korvikkeena, sama asia se minun mielestäni on.

Onhan täällä edes yksi ihminen joka ajattelee asiasta samalla tavalla kuin minä. Ja sanotaan nyt vielä perään, että mä en juokse vieraita naisia panemassa, mutta en todellakana pitäisi minään maailman vakavimpana asiana jos vaimo jotain tuntematonta kiksauttaisi ruotsinlaivalla. Jos pelissä on tunteet ja ns. toinen mies kuvioissa koko ajan, sitten loppuisi suhden mun kanssa varmaan aika nopeeta.

No mä koskaan ole osannut ajatella seksiä kuten Maskotti sen ajattelee, joten aika hiton vaikea asettua hänen osaansa tässä kohtaa ja toisaalta ymmärrää hänen tapauksessaan silti sen mitä hän asiasta ajattelee.

Vaikeita juttuja ja ihmise on erilaisia.

Naisen pettäminen on lähes aina vakavampi asia kuin miehen. Kyseessä on käki-ilmiö, eli naisen mies joutuu kasvattamaan vieraan lapsen. Ja tämä lapsi on tietyllä tapaa miehen geneettisten perillisten kilpailija. Tosin modernissa maailmassa resursseista ei ole juurikaan pulaa.

Nainen ei voi naida ympäriinsä ilman että siihen liittyy perheen perustaminen ainakin jollain tasolla. Miehen pettäminen on taas enemmän geenien levittämistä, eikä siihen liity todennäköisesti sen kummempaa henkistä puolta. Siksi ehkä naiselle on vaikea ymmärtää miehen puolustelua "se oli vain seksiä, en mä sitä rakasta."

Aika perseestä olisi jos saisi vaimolta kuulla että puolet lapsista on jonkun muun tekemiä. Tämä on paljon yleisempää kuin kuvitellaan. Ovulaatio on ihmeellinen juttu...

Tomppa85 sanoi:
Naisen pettäminen on lähes aina vakavampi asia kuin miehen..........

Olen kyllä monesti kuullu sanottavan, että
"nainen tarvitsee syyn harrastaa seksiä,
mies vain mahdollisuuden" :rolleyes:

Ei ole tullu ikinä mietittyä asiaa sen tarkemmin, kai siinä voi ollakin
ripaus totuutta.

Tsemppiä teille, joita on petetty.
Itse olen sen verran ylpeä että en ikinä antaisi anteeksi.
Ei se voi olla niin vaikeaa olla naimatta muita, jos on kerta sitouduttu
toiseen. :david:

Maskotti sanoi:
...Toki mun vaimo katuu tekoaan ja haluaa jatkaa suhdetta. ...

Kuten aiemmissa vieteissä joillain oli, että olisi tyhmää antaa homman kaatua yhteen pikapanoon, toisaalta tekstisi perusteella ajattelet jotkut asiat niin samalla tavalla kuin itse ajattelen, joten olen melkein varma ettet vain pääse asian yli. Viisainta olisi jatkaa, mutta joka kerta kun olisi säpinää vaimon kanssa, näkisit todennäköisesti vain "laivajätkän" mielessäsi, ja paha olosi vain pahenisi.

Viisaammat varmaan kertovat voiko siitä päästä yli, epäilen.

Ehkä voit kokeilla tasoittaa tilit neuvottelemalla sen parisuhde threadissä mainitun "vapaaillan kortin", mutta ei taida sekään toimia sen paremmin kuin tuo että "älä välitä, se oli vaan 5 minuuttia". Tosin tuskin se huonomminkaan voi toimia.

Tomppa85 sanoi:
Naisen pettäminen on lähes aina vakavampi asia kuin miehen. Kyseessä on käki-ilmiö, eli naisen mies joutuu kasvattamaan vieraan lapsen. Ja tämä lapsi on tietyllä tapaa miehen geneettisten perillisten kilpailija. Tosin modernissa maailmassa resursseista ei ole juurikaan pulaa.

Nainen ei voi naida ympäriinsä ilman että siihen liittyy perheen perustaminen ainakin jollain tasolla. Miehen pettäminen on taas enemmän geenien levittämistä, eikä siihen liity todennäköisesti sen kummempaa henkistä puolta. Siksi ehkä naiselle on vaikea ymmärtää miehen puolustelua "se oli vain seksiä, en mä sitä rakasta."

Miltäs kivikaudelta sitä tullaan? En itse ainakaan kertaakaan ole seksiä harrastaessani ajatellut millään tasolla perheen perustamista. Eiköhän nykyaikana ala asenteet olemaan muutenkin sitä luokkaa, että naisetkin nai ihan sen seksin takia. Muistan lukeneeni jostain tutkimuksesta, jossa todettiin että naisten sukupuolikäyttäytyminen on 'miehistynyt' viime vuosikymmenien aikana todella paljon, eli asenteet seksiä kohtaan alkaa olla lähempänä toisiaan.

Hassu kun miehet aina vetoaa tohon geenien levittämiseen näissä pettämisasioissa. Ihan niinkun se pettäminen ois jotenkin enemmän oikeutettua teille. Se ei ole. Jos joku pettää, vika löytyy ihan satavarmana parisuhteesta.

E: Hirveästi tsemppiä Maskotille.

Mielestäni pahinta on pettämisen jälkeen ettei voi luottaa toisen tekemisiin edes normaalissa elämässä. Mustasukkaisuus on asia joka tekee ihmiset hulluiksi ja saa ajatukset ihan ihmeellisiksi. En sano että maskotti on tällainen mut itse olen joskus omassa ekassa tosi suhteessa ollut todella mustasukkainen ja ~20 vuotta suhteen jälkeen voin sanoa etten ole välittänyt/miettinyt yhdenkään "morsiammeni" tekemisiä yhtä paljon kuin tein silloin ekassa suhteessa. Töissäkin asia vaivasi mieltä jne.

Jos ja kun uskon tietäväni miltä petetystä tuntuu kun hän itse elää suhdetta sata lasissa en usko että homma tulee enää onnistumaan. Itse olen tehnyt selväksi ettei tuollaiselle ole sijaa mun elämässä ja elän itsekkin pikapanoista kieltäytyen, koska kotona sitä kyllä saa ja sitä täytyy myös toiselle antaa.
Eri asia jos ei sais eikä toisinpäin. Silloin tuon jo ymmärtää paremmin.
Mitenhän sitä lopulta kuitenkaan tekis jos itselle kävis samoin......
Voimia Maskotti!

Eihän tää nyt tänne kuuluis tosiaankaan varmaan, mut 9v:nä polven eturistisiteen katkeaminen laskettelurinteessä, vieläpä päällelaskijan syystä, vaikutti urheiluihini ja muuhunkin elämään pysyvästi. Jokapäiväiset polvikivut kohta 7v, niitten kans oon oppinu elään. nyt kahden päivän päästä eturistisidekorjausleikkaukseen :)

Ja tänaamunen mahatähystys oli kans aika "siisti"

sam68 sanoi:
Mielestäni pahinta on pettämisen jälkeen ettei voi luottaa toisen tekemisiin edes normaalissa elämässä. Mustasukkaisuus on asia joka tekee ihmiset hulluiksi ja saa ajatukset ihan ihmeellisiksi. En sano että maskotti on tällainen mut itse olen joskus omassa ekassa tosi suhteessa ollut todella mustasukkainen ja ~20 vuotta suhteen jälkeen voin sanoa etten ole välittänyt/miettinyt yhdenkään "morsiammeni" tekemisiä yhtä paljon kuin tein silloin ekassa suhteessa. Töissäkin asia vaivasi mieltä jne.

Jos ja kun uskon tietäväni miltä petetystä tuntuu kun hän itse elää suhdetta sata lasissa en usko että homma tulee enää onnistumaan. Itse olen tehnyt selväksi ettei tuollaiselle ole sijaa mun elämässä ja elän itsekkin pikapanoista kieltäytyen, koska kotona sitä kyllä saa ja sitä täytyy myös toiselle antaa.
Eri asia jos ei sais eikä toisinpäin. Silloin tuon jo ymmärtää paremmin.
Mitenhän sitä lopulta kuitenkaan tekis jos itselle kävis samoin......
Voimia Maskotti!

Kiitos. Itse kyllä tein aikoinaan selväksi, että meidän suhde on kerrasta poikki jos vaimo menee pettämään. Se on vain kumma juttu ettei asiat ole niin yksinkertaisia kun ne kolahtaa oikeasti omalle kohdalle. Enhän mä oikeasti uskonut et näin olis voinu koskaan tapahtua. Mun ensimmäinen repliikki tais olla et "sä teit valintasi, meidän juttu on nyt ohi". Mun porukat ja monet muut ihmiset on kuitenkin kannustanut vielä yrittämään. Luokkaahan sekin, että vaimo petti vaikka oli tietoinen mun asenteesta pettämiseen. Ei sitä varmaan itse tilanteessa tule miettineeksi, mutta mun mielessä vaimo oli valmis uhraamaan meidän avioliiton ja kaiken sen mitä meidän välillä oli pettäessään. Se kuitenkin 'tiesi' et meidän suhde loppuu jos pettää (mikä nyt meinaa osoittautua ainakin osittain vääräksi 'tiedoksi').

Yks asia mikä mun on vaikea ymmärtää naisten irtosuhteissa, on se että mitä nainen oikeasti niistä saa? Miehelle riittää et saa heittää lastit pesään, mutta luulen et harva mies lähtee oikeasti tyydyttämään satunnaisen naisen seksuaalisia tarpeita. Ei kai naiset oikeesti voi nauttia siitä et joku tulee vetämään pari kertaa sisään ilman et tuntuu miltään ja siinä kaikki. Nainen on kuitenkin seksuaalisesti sen verran monimutkaisempi olento, et se vaatii muutakin kuin pikapanon jotta seksistä oikeasti saisi nautintoa.

Maskotti sanoi:
Tuo varmaan riippuu niin paljon kuinka kukin kokee sukupuoliyhdynnän. Joillekin se voi ehkä olla vain nesteiden vaihtoa, mutta mulle se merkitsee paljon enemmän. Ja henkisellä tasolla tässä on nimenomaan kyse siitä, että toinen on itsekkäistä lähtökohdista unohtanut/hyljännyt toisen, ja rikkonut tietoisesti yhteisiä pelisääntöjä vastaan. Toki mun vaimo katuu tekoaan ja haluaa jatkaa suhdetta. Ja mä itsekin tiedän etten halua erota vaimostani. Mulle henkilökohtaisesti oman vaimon puhtaus vain on niin tärkeä asia.

Sä pyörität tuota asiaa mielessäsi ehkä vähän liikaakin. Varmasti ikävä ja kipeä asia, mutta ihmiset harvoin ovat täydellisiä, eli virheitä sattuu ja tapahtuu.
Ei tietenkään ole helppoa tuntea itsensä petetyksi ja tuntea kokeneensa vääryyttä.
Ehkä kuitenkin olisi hyvä yrittää tarkastella koko juttua hiukan eri tavalla tai ainakin pyrkiä asettamaan asia oikeaan mittakaavaan.
Jos te molemmat olette sitä mieltä, että haluatte jatkaa suhdettanne niin tehkää se ja unohtakaa koko asia. Voi tuntua ajatuksena aluksi vaikealta, mutta en usko sen olevan mahdotonta.
Se päätös kuitenkin edellyttää että sinä voit antaa vaimollesi anteeksi. Jos et siihen pysty, ilmoita se hänelle ja alatte katselemaan eri suuntiin.
Toki ihmiset ovat erilaisia ja näkevät asiat erilailla. Mun näkemykseni on se, että on typerää heittää hukkaan hyvä suhde jonkun yksittäisen typeryyden takia.
Joku humalanainti ei edes vielä ole kunnon pettämistä verrattuna pitkäkestoisiin salasuhteisiin, jotka tuntuvat olevan nykyisin hyvinkin yleisiä.

Ja vielä lopuksi vähän toistoa.. ihmisellä on toisinaan tapana langeta houkutuksiin miettimättä mahdollisia seurauksia. Sitä vaan joskus tapahtuu, eikä se välttämättä ole maailman suurin juttu jos siitä ei tehdä sellaista.
Ihminen kuitenkin on lopulta tilivelvollinen vain itselleen siitä mitä kehollaan/mielellään tekee.
Vaikka se vaimon "puhtaus" olisi kuinka tärkeää kannattaa muistaa ettei omistusoikeutta toiseen silti ole olemassakaan.

Onnea jatkoon

Maskotti sanoi:
Ei kai naiset oikeesti voi nauttia siitä et joku tulee vetämään pari kertaa sisään ilman et tuntuu miltään ja siinä kaikki. Nainen on kuitenkin seksuaalisesti sen verran monimutkaisempi olento, et se vaatii muutakin kuin pikapanon jotta seksistä oikeasti saisi nautintoa.

En halua missään nimessä väheksyä kokemaasi enkä kääntää veistä haavassa, tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. En tarkoita, että vaimosi olisi samanlainen kuin minä, mutta itse en tykkää mistään kolmen tunnin tantrajyystämisestä tai pakollisista esileikeistä (joka kerta). Kyllä nainenkin voi nauttia (ja paljon) siitä pikaisesta rynkytyksestä, jopa tuntemattoman kanssa. Joskus vaan kolahtaa kemiat jonkun kanssa niin että se hullu rynkyttäminen voi olla :5: , vaikka olisi hetkessä ohi.

Edelleen, en halua olla ilkeä enkä loukata, mutta älä tee tuollaisia yleistyksiä (ymmärsinkö, että olette toistenne ainoat kumppanit olleet koko elämässä vai oliko se pidättäytyminen vain teidän suhteenne asia?).

Wall sanoi:
Sä pyörität tuota asiaa mielessäsi ehkä vähän liikaakin.
...
Onnea jatkoon

Kiitoksia. Mä käyn tätä asiaa läpi omalla tavallani, ja koen tarpeelliseksi käsitellä tän nyt niin täydellisesti alta pois kuin mahdollista, ettei myöhemmin tarvitse enää palata pohtimaan näitä asioita. En mä voi kantaa kuitenkaan tällaisia asioita käsittelemättöminä mahdollisesti myöhempiin ihmissuhteisiin tai nykyiseenkään jos se tän vastoinkäymisen kestää. Myönnän kyllä et sä olet muuten ihan oikeassa kaikessa mitä sanoit...

Maskotti sanoi:
Yks asia mikä mun on vaikea ymmärtää naisten irtosuhteissa, on se että mitä nainen oikeasti niistä saa? *snip* Nainen on kuitenkin seksuaalisesti sen verran monimutkaisempi olento, et se vaatii muutakin kuin pikapanon jotta seksistä oikeasti saisi nautintoa.

Tää tosiaan on valitettavan yleinen ajatus. Miksi kuvittelet, että naiset harrastaisivat yhden illan juttuja jos eivät saisi niistä yhtään mitään irti?

Ultimecia sanoi:
En halua missään nimessä väheksyä kokemaasi enkä kääntää veistä haavassa, tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. En tarkoita, että vaimosi olisi samanlainen kuin minä, mutta itse en tykkää mistään kolmen tunnin tantrajyystämisestä tai pakollisista esileikeistä (joka kerta). Kyllä nainenkin voi nauttia (ja paljon) siitä pikaisesta rynkytyksestä, jopa tuntemattoman kanssa. Joskus vaan kolahtaa kemiat jonkun kanssa niin että se hullu rynkyttäminen voi olla :5: , vaikka olisi hetkessä ohi.

Edelleen, en halua olla ilkeä enkä loukata, mutta älä tee tuollaisia yleistyksiä (ymmärsinkö, että olette toistenne ainoat kumppanit olleet koko elämässä vai oliko se pidättäytyminen vain teidän suhteenne asia?).

Ei ollut tarkoitukseni todellakaan yleistää. Jos pystyy todella nauttimaan tuollaisesta, niin mä en ole yhtään mikään sanomaan vastaan. Itsehän sä naisena sen paremmin tiedät. Itse tarkoitin ehkä lähinnä orgasmin saavuttamista, mutta yksilöllistä sekin pitkälti naisilla taitaa olla.

Me oltiin ainoat kumppanit koko elämässä. Ei siis sillä tavalla ainoat etteikö olis muita seurustelusuhteita ollut, mutta yhdyntää ajatellen ensimmäiset ja ainoat. Itse olin halukas pitämään omalta osaltani tästä kiinni, ja vaimonikin jaksoi aina sanoa kuinka ajatuskin toisen miehen kanssa olemisesta kuvottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom