Oooh! :wtf: :haart:En ole ikinä samaistunut kehenkään naiseen yhtä paljon kuin Uwishiin:haart: Pelottavaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oooh! :wtf: :haart:En ole ikinä samaistunut kehenkään naiseen yhtä paljon kuin Uwishiin:haart: Pelottavaa.
Pikkukaupungista tulen itsekin ja eikä itseä suuremmin haittaa se että kaikki tuntee. Toki löytyyItse olen nuoruuden viettänyt "maaseudun rauhassa" pikkukaupungissa ja sinne hyttysten, kaikki toisensa tuntevien ihmisten ja pitkien välimatkojen keskelle mua ei saisi enää kirveelläkään.
Parisuhteessa joo, siinä missä itse olen maalta ja luonnossa paljon liikkunut, niin avokki on sitten ihan maatalosta kotoisin. Joten halu asua tuollaisessa ympäristössä on molemmille suht luonnollinen.Tuli mieleen että elääkö nämä maalle muuttajat parisuhteessa? Epäilisin että tälläisellä olisi pienempi kynnys lähteä hevon perseeseen kuin sellaisen joka on yksin.
Pitkälti samaa mieltä olen. Ei se maalle muutto mitään hyödytä, jos töissä saa käydä tuntien päässä päivittäin. Tässä tuleekin se vaihe, missä voi aina punnita vaihtoehtoa että heittääkö koulutus hukkaan ja tehdä "huonompia" hommia, vai käydäänkö kyrpä otsassa stressaavassa työssä pitkän matkan takana. Toki siitä voi tulla ihmettelyä kun insinööri yhtäkkiä tekeekin jotain huonompaa työtä, mutta onko elämä tosiaan niin pitkä että sen voi elää muiden mielipiteiden mukaan..Vaikea valita asuako kaupungissa vai maalla, itse muutin juuri 10 miljoonan asukkaan kaupungin keskustasta 5000 asukkaan kylän laitamille pellon keskelle. En osaa valita parempaa näistä kahdesta. Itse pistäisin enemmän painoa sille että miten pitkään aikaa vietetään töissä. Jos joku hullu tekee 10h päivää ja ajaa 2-3h työmatkaa ruuhkassa päälle, pätkii lomansa ja tekee vielä pätkälomillaan duunia niin se on hänen ongelmansa, minä en tule siihen koskaan ryhtymään. Joku 37,5h/viikko työtä + jonkinverran palkatonta vapaata aina silloin tällöin vuodessa ja paljon reissailua ja perheen kanssa olemista on se voittajan valinta ja kun rahat riittävät siihen niin se riittää minulle.
...on ollut itselläkin haaveissa päästä viimeistään 4-kymppisenä tilanteeseen, missä työnteko läpi vuoden ei ole pakko.
Itse en ymmärrä, miten niin monelle ihmiselle riittää normaali palkkatyö. Ihan sama missä uraputkessa olet, niin silti tiedät käytännössä missä pisteessä olet esim. 20 vuoden kuluttua. Jos oma elämä olisi noin tylsää, niin itse ottaisin suosiolla vapaaehtoisen niskalaukauksen.
Omat tuloni olen kolminkertaistanut lyhyellä aikavälillä. Tuo vaati tietysti riskin lisäämistä omassa elämässä, mutta toisaalta elämä ei ole enään niin kuolettavan tylsää. Tavoitteet tosin on jossain ihan muualla kuin siinä mitä nyt teen. Jos 5-10v sisällä en pysty elämään pääomatuloilla joiden lähteen/lähteet olen itse rakentanut, niin voisi tosiaan käyttää sen yhden .45ACP luodin omaan päähän. :P
Rahalla ei ole mielestäni juuri mitään yhteyttä onnellisuuteen (paitsi jos on köyhä ja asuu jossain länsimaassa). Itse haluaisin riittävän varallisuuden vain sen takia, koska olisin silloin taloudellisesti (lähes) täysin riippumaton muista ihmisistä. Voihan se olla, että vaikka tavoitteen saavuttaisikin, niin siitä huolimatta elämä ei juuri tuntuisi miltään ja niskalaukaus houkuttelisi, mutta haluan kuitenkin varmistua asiasta henkilökohtaisesti.
Minusta taas se hiljaisuus on parasta, ei ole esim. naapurin kakaroita kiljumassa pihalla, kuten edellisessä asuinpaikassani rivitalossa oli:D Ja se että itse saa metelöidä niin paljon kun haluaa.:hyvä: Kaupassa käyn työmatkan varrella isossa kauppakeskuksessa tai pienemmässä kaupassa sillä paikkakunnalla jossa työnikin on. Ei törmää tuttuihin. Se on Turun keskustassa paljon todennäköisempää. Työmatka kestää n. puoli tuntia, se on vain hitusen vähemmän verrattuna siihen mitä kesti ennen ajaa kaupungin läpi koululle.. Sali on työpaikalla. Ainoastaan ravintolaillat aiheuttaa ongelmia kun ei voi ajaa kotiin, mutta niitä on harvemmin ja kavereiden sohvilla on aina tilaa. Maalla saa helposti naapuriapua, mutta ne eivät tuppaa kylään huvikseen (ainakaan täällä..). Itse olen osoitus siitä että muuttoliikennettä tapahtuu myös tähän suuntaan, ei maaseutu kokonaan ainakaan autioidu.:thumbs: ..ja ettei kaikki ole niitä täällä koko ikänsä viettäneitä suvaitsemattomia ym...Ahistaa se hiljaisuus, samat naamat joka paikassa ja se, että et voi suorittaa ostoksiasi ilman, että joudut "turisemaan" naapureiden kanssa joka kerta. Pidän siitä, että ravintolat, harrastuspaikat ja isot kaupat on suhteellisen lähellä. Muutenkin tuntuu, että mitä pienemmässä paikassa henkilö on ikänsä asunut sitä: yksinkertaisempi, suvaitsemattomampi ja yleissivistykseltään vajaavaisempi hän on verrattuna kaupungissa asuvaan (raaka yleistys josta tulee paskaa niskaan varmaan:D). Itse olen näin asian kuitenkin kokenut. Toisaalta ajatus siitä, että kaikki asuisivat tulevaisuudessa kaupungeissa ja suurissa asuinkeskuksissa tuntuu oudolta.