Elämänlaatu suhteessa tuloihin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Jahka tässä saa pakolliset jutut järjestykseen, niin eiköhän se maaseutu jossain kaupungin lähistöllä kutsu. Saman liksan saa maalla kun kaupungissakin, jos saa siis töitä. Mutta kyllä tää kehyskunta asuminen puhumattakaan kaupunkiasumisesta joka aamuisine kehä I ruuhkineen vituttaa kovin kovin vahvasti.

Iteppä oon syrjemmästä tänne muuttanu, mitäs läksit...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kyllä pitää vähän oikasta harhaluuloja.

-Jos olet asunut jossakin kaupunginalueella koko ikäsi ja sinun vanhempasikin ovat paikallisia, niin totta kai joutuu turisemaan jatkuvasti tuttujen ja sukulaisten kanssa. Tilanne on ihan sama, mitä pikkupaikkakunnalla asuneilla. Jos muuta jostain tanpereelta helsinkiin, niin ei kai siellä ole tuttuja ja tutuntuttuja joka nurkassa. Tai utsjoelta poriin. Sama juttu.

-Maalla ei ole hyviä lenkkeiluolosuhteita. Kaupungissa on. Maalla on harvemmassa valaistuja lenkkipolkuja ja metsässä ei aina ole niin kiva samoilla.

-Pahin ongelma on juopot. Ja niitä on kaikkialla.
 
Itse sain aikoinani tarpeeksi maaseudusta. Se oli vaan niin perseestä asua keskellä ei mitään. Lähin kauppa taisi olla 10km päässä ja koulukeskus oli 15km päässä. Ei aina ollut oikeen motivaatiota lähteä suksilla tai polkupyörällä sotkemaan 30 asteen pakkasessa kouluun. Nykyään valitettavasti maaseudun lapset eivät pääse kokemaan samaa riemua.
Nyt on tullut 15- vuotiaasta lähtien asuttua kaupungissa eikä ole tullut ikävä maaseudulle. Täällä on kaikki vaan niin lähellä. Alkokin on alle 500 metrin päässä. Työpaikalle tai varastolle mistä lähdetään töihin niin on 2km matkaa. Mulla on pieni paja/halli 4km päässä missä touhuan autojen kanssa vapaa-ajalla.
Elintilaa tälläisessä kerrostalo yksiössä ei ole paljoa, mutta ompahan ainakin helppo siivota ja pitää järjestyksessä. Parvekkeella voi käydä tupakilla, grillata ja juopotella. Yksin asuessa siitä vajaan 4000 euron kuukausi palkasta jää väkisin käteen +-2000e. Tärkeänä osana mun elämää on työ. Sitä kun on melkein 30 vuotta tehnyt lähes samaa hommaa niin on hankala olla tekemättä mitään. Työpäivä venyy sinne 10-12tuntiin silloin kun töitä on. Ja joskus iltaisin tulee hoidettua parin tunnin työkeikkoja.
Niin kauan kun pystyn tekemään töitä, kaupasta saa tupakkia ja alkoholijuomia niin olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
 
Itse sain työtarjouksen hki keskustasta 2600e+bonukset ja piti jättää paikka ottamatta, kun ei tosiaan riitä rahat siellä asumiseen yksin! Tuosta verot, vuokra ja pakolliset menot pois niin eipä jää juuri mitään elämiseen. Esim. Turussa tuolla pärjäilisi ihan kivasti.

En yhdistä rahaa onnellisuuteen, mutta jos muut peruspilarit ovat kunnossa, niin sitä on kyllä mukava olla.
 
Itse sain työtarjouksen hki keskustasta 2600e+bonukset ja piti jättää paikka ottamatta, kun ei tosiaan riitä rahat siellä asumiseen yksin! Tuosta verot, vuokra ja pakolliset menot pois niin eipä jää juuri mitään elämiseen. Esim. Turussa tuolla pärjäilisi ihan kivasti.

En yhdistä rahaa onnellisuuteen, mutta jos muut peruspilarit ovat kunnossa, niin sitä on kyllä mukava olla.
Pakkoko se olisi hki-keskustassa asua?
 
Back
Ylös Bottom