Elämäni ensimmäinen maastaveto; Tavoite 100kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artelo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, mä pidin tollasen 10v urheilutauon saliharrastuksesta ja nyt kun alottelin uudelleen mave arvio sarjapainoista oli 150 kg n75kiloisena. Täytyykin testailla vielä tän vuoden puolella mitä sieltä nousee nyt,. ei usko että 200 tulis .. ens vuoden puolella jos vaan pysyy kunnossa niin tulee kevyt 200nen.

edit:perkele että harmittaa kun en sillon 10v sitten pitänyt kirjaa salitreenistä, ja satun vielä omistamaan helvetin huonon muistin olisi mukava muistaa esim se että paljonko mun mave enkka oli silloin kun oli useampi treenivuosi takana ja oma painokin oli 100 pinnassa.,

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On muutenkin tullut aika paljon saatua houkuteltua työyhteisöstä porukkaa salille ja on kyllä tosiaan useamman kerran naurattanut kuinka paskassa kunnossa 20-50v tyypit voi olla jos ei ole koskaan tehty mitään ja työkin on suurimmaksi osaksi istuskelua.. Tollasista kun aletaan sitten leipomaan puntinnostajaa niin se 200kg yhteistuloskin on treenin takana :)

perkele että harmittaa kun en sillon 10v sitten pitänyt kirjaa salitreenistä, ja satun vielä omistamaan helvetin huonon muistin olisi mukava muistaa esim se että paljonko mun mave enkka oli silloin kun oli useampi treenivuosi takana ja oma painokin oli 100 pinnassa.,

Mulla kävi joku väläys aikanaan ja olen laittanut KAIKKI tulokset ja kropan mitat ylös koko 25v ajalta:)

Just kattelin omasta päivyristä niin 2010 kun aloitin yli 9 vuoden tauon jälkeen niin ekalla kerralla useampi ykkönen 150 kilolla, joissa ilmeisesti kuitenkin varaa. Ei siis mitään liikuntaa tuossa tauon aikana, niin rapakunnossa kun voi vaan ihminen olla.

Tossa tilanteessa on kuitenkin se ratkaiseva ero, että ilmeisesti olit mavettanut ennenkin? Pelkästään sillä että on tekniikka edes jossain määrin hallussa saa varmasti kymmeniä kiloja etua ekaa kertaa vetävään nähden.

Just kattelin omasta päivyristä niin 2010 kun aloitin yli 9 vuoden tauon jälkeen niin ekalla kerralla useampi ykkönen 150 kilolla, joissa ilmeisesti kuitenkin varaa. Ei siis mitään liikuntaa tuossa tauon aikana, niin rapakunnossa kun voi vaan ihminen olla.

Sinulta puuttunee geeni, joka saa lihasvoiman sopeutumaan rasituksen määrään myös alaspäin. Mutantti!

Mulla kävi joku väläys aikanaan ja olen laittanut KAIKKI tulokset ja kropan mitat ylös koko 25v ajalta:)

Olen tästä erittäin kateellinen, mulla ei ole mitään merkintöjä perkele mistään painoista.. jossain vaiheessa olin sentään saanut rinnanympäryksen ja hauiksen mitattua (vittu sentään) :rock: ja jopa merkattua muistiin,.

Aika hyvin te yleistätte, että kyllä se 100 kg nousee kaikilla. Kun ei vittu nouse. Joillain nousee 200 ja joillain 50 kg. Lukiossa kyllä tuli abivuonna nähtyä kun jotkut aivan totaaliset vinkuheinät tuli ekaa kertaa mavettamaan ja voin kertoa ettei ollut 100 kg siellä päinkään. Ja aikuisia miehiä. Mitat jotain 60kg/180 arviolta. Ei noilla lähtökohdilla kovin kovia rautoja nostella.

Tässä varmaan vaikuttaa välityksetkin aika paljon. Muistaakseni ite nostelin ensimmäisiä sarjoja 80kg:lla mitoilla 60kg/172cm. Nyt 1,5v reenin jälkeen maksimi ollu 155kg, eikä mavea oo tullu vedeltyä kun muutama kerta viimeisen vuoden aikana

Aika hyvin te yleistätte, että kyllä se 100 kg nousee kaikilla. Kun ei vittu nouse. Joillain nousee 200 ja joillain 50 kg. Lukiossa kyllä tuli abivuonna nähtyä kun jotkut aivan totaaliset vinkuheinät tuli ekaa kertaa mavettamaan ja voin kertoa ettei ollut 100 kg siellä päinkään. Ja aikuisia miehiä. Mitat jotain 60kg/180 arviolta. Ei noilla lähtökohdilla kovin kovia rautoja nostella.

16-18v ja 60kg/180? Missä ne aikuiset miehet oli?

Sulla on kohtuullisen hyvät lahjat voimailuun, sen uskaltaa jo ton perusteella sanoa. Ja taidat olla ns. luonnostaankin kookkaampi kaveri? Voimaa on yleensä 100-kiloisella miehellä enemmän kuin laihalla 65 kiloisella, vaikka olisikin ylimäärästä reilusti päällä.

Niin hirvittävät geneettiset erot lähtökohtasesti ihmisissä voiman suhteen, että aika turhaa vertailla. Mut kyllä mäkin sanosin että aika moni aikuinen mies ilman urheilutaustaa 100kiloa maasta vetää. Laihatkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuodakseni oman vaatimattoman korteni kekoon, niin kun mavettelin elämäni ekaa kertaa joskus 16-17-vuotiaana, niin vedin 70kg neljä toistoa. Paino oli itsellä varmaan vähän päälle 60kg.

Sulla on kohtuullisen hyvät lahjat voimailuun, sen uskaltaa jo ton perusteella sanoa. Ja taidat olla ns. luonnostaankin kookkaampi kaveri? Voimaa on yleensä 100-kiloisella miehellä enemmän kuin laihalla 65 kiloisella, vaikka olisikin ylimäärästä reilusti päällä.

Niin hirvittävät geneettiset erot lähtökohtasesti ihmisissä voiman suhteen, että aika turhaa vertailla. Mut kyllä mäkin sanosin että aika moni aikuinen mies ilman urheilutaustaa 100kiloa maasta vetää. Laihatkin.

No jos vetoon on yhtään lahjoja niin penkissä on senkin edestä lahjattomuutta eli aika normigeenit. 65 kiloisena rimpulana aloitin alunperin, nykyisin tietty isossa kunnossa, koska kilpirauhanen.

Zone-sarja -42%
6 vuotta toimistotyötä tietokoneella istuen ja kotona illat sohvalla: ei uskaltanut/pystynyt nostamaan ku 65 kg. Painoa oli silloin miehellä 70 kg.

Mitä sillä on merkitystä paljon vedät maasta ekalla kerralla? Se nousee mitä nousee ja siitä lähdetään ylöspäin! Tottakai tuloksia on helpompi lähteä koventamaan jos alkuun nousee 100 eikä 50kg. Mä aloitin Mave uudestaan viimeksi vuosi sitten 50kg sarjapainolla, nyt 165kg maksimi. Onhan se tietenkin reteempää paukutella henkseleitä 200 maksimilla kuin 165, mut se on sit ens vuonna se :D

Mä olen vastakkainen ääripää. Kuukausien mavetreenin jälkeen en kertaakaan uskaltanut satasta edes kokeilla. Sarjaa tein samalla painolla ku penkkiäkin. Tarkistutin tekniikkaa paksuroppasilla salille mavettajilla, sain palautteena että "ihan hyvältä tuo näyttää". Mutta kun vaan ei noussu, ei nii mitään.

Pakko murjaista että saa olla aika helvetin heikko mies jossei 100kg nouse mavessa. Tuollainen heikkous häiritsee jo normaalia elämää.
Jos ei mitään liikuntaa harrasta ikinä ja istuu vaan niin että perse leviää niin silloin on kyllä helvetin heikko.

Heh heh, missä helvetin maailmassa porukka täällä elää?

Painan 70 kiloa, mavessa menee varmaan juuri ja juuri se 100kg, en ole maksimia testannut mutta viiden sarjoja tein jollain 92,5 kilolla, joten 100kg voisi nousta. Siitä voi olla montaa mieltä, kuinka heikko olen, mutta mitään tekemistä tuollaisella ei kyllä normaalin elämän kanssa ole. Olen tehnyt kavereille muuttohommia siinä missä muutkin ja tein melkein viisi vuotta fyysista varastotyötä keräilijänä, jossa nosteltiin käsipelillä työvuoron aikana yhteensä tuhansia ja jopa kymmeniätuhansia kiloja tavaroita. Ikinä ei ole alle 100 kilon mave-tulos ollut missään esteenä, eikä todellakaan edes hidasteena.

Myös tuo "kaikki aikuiset nostaa 100 kiloa mavessa" lähinnä ihmetyttää, että eikö sen oma pikku bodaripiirin ulkopuolelle osata nähdä yhtään. Jos treenaa ja syö hyvin niin eihän tuo 100 kiloa mikään ihmeellinen tulos ole, mutta ei sitä kyllä todellakaan joka Perus-Pertti salilla nosta, jos joka toinenkaan, eikä kyse silti ole mistään spagetinohuista spitaalisista.

Ite nostelin ekaa kertaa elämässäni mavea tänään ja tein 85kg:lla kymppejä. Ei uskaltanut isommilla kokeilla. Toki taustalla on sentään jo 5kk:tta kyykkyä, eli ei ihan tyhjästä aloitettu. Näitä pakkiksen tarinoita kun kuuntelee, niin omalle kohdalle on osunut varmaan aika helvetin huonot geenit, kun jokainen terve mies mavettaa 200kg ja penkkaa 100kg pienellä treenitaustalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom