Elämäni ensimmäinen maastaveto; Tavoite 100kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artelo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heh heh, missä helvetin maailmassa porukka täällä elää?

Painan 70 kiloa, mavessa menee varmaan juuri ja juuri se 100kg, en ole maksimia testannut mutta viiden sarjoja tein jollain 92,5 kilolla, joten 100kg voisi nousta. Siitä voi olla montaa mieltä, kuinka heikko olen, mutta mitään tekemistä tuollaisella ei kyllä normaalin elämän kanssa ole. Olen tehnyt kavereille muuttohommia siinä missä muutkin ja tein melkein viisi vuotta fyysista varastotyötä keräilijänä, jossa nosteltiin käsipelillä työvuoron aikana yhteensä tuhansia ja jopa kymmeniätuhansia kiloja tavaroita. Ikinä ei ole alle 100 kilon mave-tulos ollut missään esteenä, eikä todellakaan edes hidasteena.

Myös tuo "kaikki aikuiset nostaa 100 kiloa mavessa" lähinnä ihmetyttää, että eikö sen oma pikku bodaripiirin ulkopuolelle osata nähdä yhtään. Jos treenaa ja syö hyvin niin eihän tuo 100 kiloa mikään ihmeellinen tulos ole, mutta ei sitä kyllä todellakaan joka Perus-Pertti salilla nosta, jos joka toinenkaan, eikä kyse silti ole mistään spagetinohuista spitaalisista.

Näinpä, pakkiksellahan jokainen ja jokaisen kaikki tutut saa myös spagaatin + ajaa m3-bemarilla :) Se on suoranaista heikkoutta, jos penkissä ei mene 100kg, kyykyssä ja mavessa 200kg. Ihan samalla tavalla ne juoksijafoorumilla juttelee, että kuka tahansa aloittelija juoksee 10 km 45 minuuttiin jos vähän edes viitsii yrittää. Samoiten kuin jokaisen terveen aikuisen miehen pitäis juosta cooperissa yli 3000m. Vaan otetaanpa kadulta 100 satunnaista jantteria ja laitetaan testiin... Se olis todella tilastollinen ihme, jos 5% ylittäis sen 3000m (joka ei pakkislaiselle tietysti ole mitään). Ei se juoksupiireissä ole kova tulos, kuten mave 100kg oo mitään salipiireissä. Jos nyt pitäis joku veikkaus tehdä, niin veikkaisin, että kun kadulta raapastaan 100 randomia miestä, niin ihan yhtä harvassa on 100kg kylmilteen mavettajat kuin 3000 cooperoivat.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No jos vetoon on yhtään lahjoja niin penkissä on senkin edestä lahjattomuutta eli aika normigeenit. 65 kiloisena rimpulana aloitin alunperin, nykyisin tietty isossa kunnossa, koska kilpirauhanen.

Musta tuntuu, että toi penkin ja maven keskenään käänteinen suhde ( mitä vahvempi toinen, sen heikompi toinen ), johtuu enemmän ruumiinrakenteesta, kuin mistään salaisesta voimageenistä. Itsellä oli myös juuri tämä, että penkki ei kehittynyt millään treenillä, kun taas mave kehittyi melkein miten tahansa päin p******ä tekemällä, kunhan vaan teki.

Veikkaan, että ruuminrakenne tyyliin pitkät kädet, kapeat solisluut ja alaspäin "luistavat" hartiat, on resepti, mikä vaaditaan hyvään maveen ja heikkoon penkkiin. Voisin arvata, että päinvastaiseen suhteeseen sitten taas vaaditaan leveät solisluut, suorat ja ulkonevat hartiat, sekä normaalipituiset kädet. Ja luonnostaan vahvat ojentajat, eli tämä olisi geneettistä.

Muutenkin tuntuu, että mavessa pääsee kovalla työllä aika pitkälle, kun taas penkissä se "kova" työkään ei auta, jos on muuten vääränmallinen kroppa, eli koko liike menee olkapäille huonojen välitysten takia. Eli geenit kuitenkin vaikuttavat. Voin tosin olla väärässäkin..

Serkulla on muuten juuri tuollainen leveänmallinen yläkroppa, ja vaikka on muuten hoikka 195cm/95kg, niin penkistä menee omien sanojen mukaan 140kg. Eli kai tuostakin voi jotain päätellä. Itse olen 190cm/95kg, penkistä mennyt parhaimmillaan 97,5kgx5 ja mavesta 210kgx5. Tällä hetkellä tosin ei kummassakaan liikkeessä nouse mitään loukkaantumisten takia.

Musta tuntuu, että toi penkin ja maven keskenään käänteinen suhde ( mitä vahvempi toinen, sen heikompi toinen ), johtuu enemmän ruumiinrakenteesta, kuin mistään salaisesta voimageenistä. Itsellä oli myös juuri tämä, että penkki ei kehittynyt millään treenillä, kun taas mave kehittyi melkein miten tahansa päin p******ä tekemällä, kunhan vaan teki.

Veikkaan, että ruuminrakenne tyyliin pitkät kädet, kapeat solisluut ja alaspäin "luistavat" hartiat, on resepti, mikä vaaditaan hyvään maveen ja heikkoon penkkiin. Voisin arvata, että päinvastaiseen suhteeseen sitten taas vaaditaan leveät solisluut, suorat ja ulkonevat hartiat, sekä normaalipituiset kädet. Ja luonnostaan vahvat ojentajat, eli tämä olisi geneettistä.

Muutenkin tuntuu, että mavessa pääsee kovalla työllä aika pitkälle, kun taas penkissä se "kova" työkään ei auta, jos on muuten vääränmallinen kroppa, eli koko liike menee olkapäille huonojen välitysten takia. Eli geenit kuitenkin vaikuttavat. Voin tosin olla väärässäkin..

Serkulla on muuten juuri tuollainen leveänmallinen yläkroppa, ja vaikka on muuten hoikka 195cm/95kg, niin penkistä menee omien sanojen mukaan 140kg. Eli kai tuostakin voi jotain päätellä. Itse olen 190cm/95kg, penkistä mennyt parhaimmillaan 97,5kgx5 ja mavesta 210kgx5. Tällä hetkellä tosin ei kummassakaan liikkeessä nouse mitään loukkaantumisten takia.

No joo, on kyl pitkät kädet, mutta leveät, ei luiskat hartiat. Penkki kyl menee ihan oikeaan osoitteeseen, mutta ei vaan kehity samaa tahtia. Hermotuskin on sikäli kummallinen, että vaatii aina sen 2-3 kovaa sarjaa ennenkuin alkaa edes saamaan voimaa irti. Kyykyssä ja vedossa on heti ekasta sarjasta alkaen iskussa eikä tarvii mitään kikkailuja.

No joo, on kyl pitkät kädet, mutta leveät, ei luiskat hartiat. Penkki kyl menee ihan oikeaan osoitteeseen, mutta ei vaan kehity samaa tahtia. Hermotuskin on sikäli kummallinen, että vaatii aina sen 2-3 kovaa sarjaa ennenkuin alkaa edes saamaan voimaa irti. Kyykyssä ja vedossa on heti ekasta sarjasta alkaen iskussa eikä tarvii mitään kikkailuja.

Hmm, joo, ajattelin lähinnä ton perusteella, kun sanoit että painoit ennen treenaamisen aloittamista 65kg. Itse painoin muuten myös juurikin reilu 60kg, ennen kuin aloin liikkua. Yksi hassu juttu, jonka olen huomannut punnerrusliikkeistä on, että jos teen yläselälle sen 2-4 sarjaa leukoja tai ylätaljaa ensiksi, niin voimatasot tuntuvat vähän jopa nousevan työntävissä liikkeissä.

Tietty tuohon vaikuttaa varmaan kiertäjäkalvosin repeämä oikeassa olkapäässä, esim. dippejä ei pysty tekemään lainkaan ilman kipua, jos selkää ja takaolkapäitä ei ensin lämmittele. En tiedä toimiiko tämä myös penkin kanssa, sietäisi ehkä kokeilla.

Itse tein kulmasoutua trapseille (pystyasento) siten, että nostin painot aina lattiasta lähtöasentoon. Eli mavea tuli 1 toisto sarjaa kohti. Painoissa menin 180:een. Tuossa vaiheessa kokeilin tosissani maven ykköstä ilman soutua ja sain ylös 210 kg. Tuon noston jälkeen aloin reenaamaan jalkoja eli kyykkyä ja pääsin 200 kg ykköseen asti kyykyssä 10 viikon kyykkyilyn jälkeen. "kulmasoutua" pystyin tuossa vaiheessa tekemään 230 kg:lla muutaman toiston. Kulmasoudut tein 180 kg:sta ylöspäin siten, että otin painon telineistä. Liike ei toki tapahtunut pelkillä yläropan lihaksilla, vaan siinä oli takareisistä saakka lihakset melko pinteessä. Kokeilin taas piruuttani mavea ja 230 kg oli tulos. Sama kokeilu juuri polvilumpion yläpuolelta räkkivedossa ja siinä nousi 300 kg. Korkein paino ennen tätä oli ollut 230 kg, kun olin ottanut painon telineistä "kulmasoutua" varten. Korkeaa tempausvetoa tuli jonkin verran tehtyä koko tuon ajan, joka osaltaan vahvisti pakkia ja takaketjun lihaksia. Mavea en tehnyt kuin muutaman tiukan noston siis koko aikana, kun pääsin tuohon 230 kg:oon. Joskus aiemmin olin reenannut mavea mavettamalla ja silloin pääsin vain 190 kg:n ykköseen saakka. Puutteena oli ainakin erittäin heikko yläselkä tuolloin ja huonot sisäiset paineet pakissa. Ilmeisesti itselleni sopi mavea ajatellen kova selkäreeni yhdistettynä kyykkäilyyn, lisämausteena nopeusvedot käyttäen korkeaa tempausvetoa. Jos olen pari vuotta reenaamatta punttia, mave tipahtaa ~130 kg:oon eli voimaa ei ole kyllä yhtään ns. luonnostaan.

Zone-sarja -42%
Ei se satanen nyt kaikilla mene rikki. Itse olen saanut tasan 100kg maasta. En tiedä onko se naiselle nyt mikään ihmellinen tulos. Olin silloin 19 vuotta. Jotakin puoli vuotta tein mavea ja sain sen sataseen. Nyt en ole tehnyt säännöllisesti mavea melkein vuoteen! Selkä ei tykkää mavesta oikein aina. Johtunee varmaan liikkuvuudesta..
Tuli nyt hirveä himo maveen! Mutta en tiedä antaako selkä periksi tai siis jalat kun ovat lonkankoukistajat, takareidet, lonkat kireät..

Ei se satanen nyt kaikilla mene rikki. Itse olen saanut tasan 100kg maasta. En tiedä onko se naiselle nyt mikään ihmellinen tulos. Olin silloin 19 vuotta. Jotakin puoli vuotta tein mavea ja sain sen sataseen. Nyt en ole tehnyt säännöllisesti mavea melkein vuoteen! Selkä ei tykkää mavesta oikein aina. Johtunee varmaan liikkuvuudesta..
Tuli nyt hirveä himo maveen! Mutta en tiedä antaako selkä periksi tai siis jalat kun ovat lonkankoukistajat, takareidet, lonkat kireät..
Kannattaa käydä tsekkauttamassa paikat. Itellä mave ei koskaan onnistunut ennen kuin kävin hierojalla avaamassa noita kyseisiä paikkoja ja lisäksi jalat niksautettiin saman pituisiksi. Nyt homma skulaa!

Jokainen tavallinen mies nostaa 100kg ilman treeniä.. Jos ei nouse niin sietäis hävetä ja tehdä asialle jotain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huh miten typeriä kommentteja saa lukea tästä ketjusta. Ihan oikeesti. Jannu sano tekevänsä penkki- ja kyykkysarjat 40kg:lla ja täällä kannustetaan, että totta kai tulee 100kg mavessa ylös ton painosella kaverilla ekalla kokeilulla. Kyllä noi sarjapainot kertoo jotain voimatasoista. 100kg ei tollasella tyypillä tule varmasti ylös - ainakaan niin ettei olisi selkä paskana noston jälkeen. Allekirjotan täysin noi kommentit epärealistisista käsityksistä koskien perusjannujen voimatasoja.

Heh heh, missä helvetin maailmassa porukka täällä elää?

Painan 70 kiloa, mavessa menee varmaan juuri ja juuri se 100kg, en ole maksimia testannut mutta viiden sarjoja tein jollain 92,5 kilolla, joten 100kg voisi nousta. Siitä voi olla montaa mieltä, kuinka heikko olen, mutta mitään tekemistä tuollaisella ei kyllä normaalin elämän kanssa ole. Olen tehnyt kavereille muuttohommia siinä missä muutkin ja tein melkein viisi vuotta fyysista varastotyötä keräilijänä, jossa nosteltiin käsipelillä työvuoron aikana yhteensä tuhansia ja jopa kymmeniätuhansia kiloja tavaroita. Ikinä ei ole alle 100 kilon mave-tulos ollut missään esteenä, eikä todellakaan edes hidasteena.

Myös tuo "kaikki aikuiset nostaa 100 kiloa mavessa" lähinnä ihmetyttää, että eikö sen oma pikku bodaripiirin ulkopuolelle osata nähdä yhtään. Jos treenaa ja syö hyvin niin eihän tuo 100 kiloa mikään ihmeellinen tulos ole, mutta ei sitä kyllä todellakaan joka Perus-Pertti salilla nosta, jos joka toinenkaan, eikä kyse silti ole mistään spagetinohuista spitaalisista.

Ilmeisesti olen sitten oikeasta maailmasta vieraantunut, mutta silti olen sitä mieltä että jos aikuinen mies ei vedä 100kg normaalissa maastavedossa niin on ihan pirun heikko.

Ilmeisesti olen sitten oikeasta maailmasta vieraantunut, mutta silti olen sitä mieltä että jos aikuinen mies ei vedä 100kg normaalissa maastavedossa niin on ihan pirun heikko.

Tämä on mielipideasia. Fakta on se, miten suuri osa suomalaisista perusterveistä miehistä vetää sata kiloa maasta. Oma veikkaukseni on, että esim. 20-50 -vuotiaissa puhutaan kenties viidenneksestä, joka urheilee tai työssään liikuttelee sen verran raskasta tavaraa.

Mä luulin olevani kohtuu hyvä vetämään kun 68 kilosena sain 160kg. Enhän mä pääse exrx-taulukon mukaan edes 'Advanced' sarakkeeseen :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom