Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Entä jos tää maapallon elämä on vaan yhtä reality-TV:tä joillekin avaruuden olioille niinkuin siinä yhdessä south parkin jaksossa.
Tai tai tai... ehkä se on...Niinpä. Tai tietoisuus ja ihmisen valinnanvapaus ovatkin vain illuusiota. Kaikella onkin valmiiksi suunniteltu päämäärä(elämäntarkoitus), johon ihminen ei voi vaikuttaa.
Tai tai tai... ehkä se on...
Tää on makuasia, ei tästä voi kiistellä.
Ei sillä mitään tarkoitusta ole tai se on jokaiselle eri. Mikäs sitten on kuoleman tarkoitus.:wanha:
Häläpätihämmää.
René Descartes yritti joskus "todistaa" että hän on olemassa, väittämällä että koska hän kykenee ajattelemaan, hänen on pakko olla olemassa. Miksi näin? No, vaikka hän epäilisikin aistimusten olemassaoloa, tai jopa sitä että hän ajattelee, niin jo se että hän epäilee näitä asioita vaatii tietoisuutta / ajattelua. Eli ainoa asia jota hän ei pystynyt epäilemään epätodeksi oli että hän ajattelee. Mutta, kuten ai niin monessa muussakin hankalassa kysymyksessä, Descartes ei oikeastaan todistanut sitä mitä hän luuli todistavansa; se, että minä kykenen ajattelemaan, ei oikeastaan todista sitä että minä olen olemassa (miten määritellään "minä"?), vaan se todistaa että jotakin on olemassa.Filosofian kannalta en oo taas siitä oikee sinut, että mitä se elämä on ja onko mitää olemassa. Jos jotain on olemassa ja voin sen tuntea niin sillon on irrelevanttia kysyä: "miten todistat onko mitään olemassa?", koska jos jotain minkä voi aistia ei ole olemassa niin silloin ei mitään oo olemassa. Mut tässä "konseptissa", jossa nyt oletetaan meidän olevan ja elävän, ei tolla kysymyksellä oo merkitystä. Huhhuh ku oli taas hankalaa.
Tänään oli lämmin päivä ja pukkas hikee päälle. Tyttöystävän koiralle hössötin, että mennään mökille uimaan. Koira katto ihmeissään, että oikeesti vai? Siitä se ajatus sitten lähti ja oltiin puolentunnin päästä 30km kauempana meren rannalla lämmitämässä saunaa. Reissussa meni 3h ja kyllä nautittiin, lihaakin syötiin monessa muodossa
konseptuaalisesti ajatellen, ajatuksen illuusio saattaa olla, ilman että mikään olisi olemassa...
oravalla on käpy