Elikkäs syvällistä pohdintaa tiedossa kun Sinkkujen purnausta -ketjusta tuli vastaan tällainen kommentti
Varmaan jokainen lapsena ajatellut sitten joskus isona olevansa miljonääri ja teräsmies, mutta alkoi kiinnostamaan että kuinka tarkasti taikka pitkälle täällä pyörivä porukka yleensä miettii elämäänsä edes jossain määrin realistiselta pohjalta ja tosissaan. Millaisia unelmia on ollut ja onko toteutunut hyvin tai jopa odotettua paremmin? Onko jokin toteutumaton asia jäänyt ahdistamaan?
Itse olen ja suunnilleen aina olen ollut 100% tässä hetkessä elävä. Pisimmälle ennakkoon mietityt asiat taitavat olla talvella varatut kesän lomareissut, ne kun on pakko varata aiemmin jos mieleisen haluaa Voisin kuvitella pientä ahdistusta pukkaavan jos olisin joskus päättänyt että kolmikymppisenä on oltava omakotitalo, vaimo, 2,4 lasta ja kultainen noutaja.Oli sitä itselläänkin joskus alta kakskymppisen semmoisia ruusuisia kuvitelmia elämänkulusta. Lukion jälkeen opiskelemaan suoraan, sitten naimisiin poikaystävän kanssa ja heti perään pari lasta. Alle 30-vuotiaana mun piti olla korkeasti koulutettu ja hyvässä työssä, onnellisesti naimisissa ja äiti. No, ei mennyt ihan niin.
Monet (yleensä nuoret) ihmiset kritisoi voimakkaastikin niitä kompromissiratkaisuja, joita ihmiset rupee tekemään, kun alkaa ikää kertyä. Joskus kauan kauan sitten kuulin radiosta jonkun ohjelman, jossa oli puhetta siitä, että kun ei Suurta Rakkautta löydykään niin ihmiset alkaa tyytyä johonkin vähemmän suureen ja loppujen lopuksi aika monet ihmiset päätyy yhteen kompromissiratkaisun kanssa. Mä ajattelin silloin, että never ever. Mä huolin vain parasta. No, toisin kävi.
Nyt elän about päivä kerrallaan. Toki suunnittelen tulevaisuutta, mutta ei ole mitään valmiita kaavoja, joiden mukaan eläisin. Olen hyvin tietoinen siitä, että ehkä mua ei edes ole vuoden päästä. Mistä sitä tietää, jääkö auton alle tai kuolee syöpään. Suuri Rakkaus ei ehkä tule vastaan, mutta varmasti tulee ennemmin tai myöhemmin ihminen, jonka kanssa haluaa jakaa elämänsä. Olen elänyt leiskuvissa, tunteiden täyteisissä suhteissa ja vaikka se onkin aika stereotyyppistä ja elokuvamaista Suurta Rakkautta niin ei se kovin mukavaa ole. Se on todella kuluttavaa.
On se aika ankeeta tajuta, ettei minusta tulekaan miljonääriä tai huippututkijaa, mutta onpahan ainakin elämän realiteetit tiedossa.
Varmaan jokainen lapsena ajatellut sitten joskus isona olevansa miljonääri ja teräsmies, mutta alkoi kiinnostamaan että kuinka tarkasti taikka pitkälle täällä pyörivä porukka yleensä miettii elämäänsä edes jossain määrin realistiselta pohjalta ja tosissaan. Millaisia unelmia on ollut ja onko toteutunut hyvin tai jopa odotettua paremmin? Onko jokin toteutumaton asia jäänyt ahdistamaan?