Einekset ym.

Tuleeko paljon syötyä ns. valmis-sapuskoja?
Esim. mikroruokia, pakasteranskiksia ym. , salaatteja ja muita eineksiä.
Kiinnitättekö niissä mihinkään huomiota, esim. rasvoihin , lisäaineisiin jne.?

Itse olen eineksien keskivertokuluttaja, mutta niiden protskumäärät ovat yleensä aika matalat siksi lisään sapuskoihin raejuustoa. Valinnan varaahan nykyään on aika runsaasti näissä valmisaterioissa, mutta mausteet ovat kyllä monesti unohtuneet ja makukaan ei ole aina siitä herkullisemmasta päästä. Mutta onhan ne ihan käteviä jos pitää saada nopeasti mahan täytettä.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus, ehkä kerran kuussa tulee perverssi mielihalu syödä pari mikropizzaa tai pari pakettia pinaattiohukaisia. Muuten kierrän kyseisen hyllykön kaupassa mahdollisimman kaukaa. Ehkä jos ei ole mitään mahdollisuutta kokata jossain matkalla niin vois ostaa sellasen valmiin makaroonilaatikon ja purkin raejuustoa "aterian korvikkeeks".

Kai noista pinaattiohukaisista toivoo samaa vaikutusta kuin Kippari Kalle. :)

Itselläni vähän sama tapa kuin Fluid Powerilla eli kerran pari kuukaudessa yleensä tulee niin laiska olo, ettei jaksa kokata ja silloin tulee joku laatikko hankittua. Ja kuinka sattuikaan, koska tiedostan kuitenkin sen laatikon surkean ravinnon, ostan yleensä raejuuston lisukkeeksi. :rolleyes: Maku ei todellakaan ole paras mahdollinen ja mausteissa olisi toivomisen varaa, mutta toiset tykkää ja toiset ei niin vaikeahan sitä kaikille sopivaa on tehdä. Yleensä ne ovat kyllä aivan mauttomia eli ihmettelen vain, että ne kelpaa jollekin. Etuja ovat edellä mainitut: nopea laittaa ja tulee maha "täyteen".

Aika usein tulee syötyä ihan perinteistä maksalaatikkoa raejuustolla, joskus jotain salaatteja, esim. tonnikala johon on kyllä laitettava vielä itse hieman tunaa joukkoon että saa tarpeeksi proteiinia siihen. Eipä niissä valmisruuissa mun mielestä mitään vikaa ole, kunhan korjaa protskupuutteen raejuustolla tms. Nykyään osa valmissafkoista alkaa oleen ihan hyvän makuisiakin.

Ranskalaisia menee luvattoman paljon, kun vanhemmat niitä laittaa ni tottakai mä kaiken syön mitä eteen lyödään. Sitten tuo maksalaatikko+raejuusto on kans hyvä. Mut harvoin syön valmisruokia.

Minä taas en juur muuta syökkään ku tollasia valmisruokia(uusavuton? minäkö?) :evil:
Raejuustoa kuluu myös melkoisesti.

Edellinen hetivalmis mikroruoka mitä oon syönyt taisi olla joku Saarioisten jauhelihapizza joskus 16-vuotiaana.

aika harvoin noita eineksiä menee,eihän niistä lähe ees nälkä,jotain kanaviillokkeja pitäis vetää 3pkt ennenku vähän helpottais,mut jos force majour tilanne yllättää ja on pakko niin otan sitten maksalaatikon tai makaronilaatikon ja siihen raejuusto messiin.pelkkää suolaa,rasvaa ja e-koodeja noi 2min mikrosafkat on täys,esim miten on mahdollista että jonkun pyttipannun mukana tulee paistettu kananmuna joka säilyy siinä 2vk ku muuten se lahoaa jo parissa päivässä.kunnon kotisafkaa sen olla pitää!tietää ainakin mitä suuhunsa laittaa ja ihminenhän on sitä mitä syö.

Kiireessä tulee syötyä noita maksa- ja makaroonilaatikoita höystettynä, muuten tulee valmistettua itse. Jos on vaikka ollut viikonlopun reissussa ei ensimmäisenä tule mieleen 23:00 alkaan leivittämään porsaanleikkeleitä. Ihan ok sapuskoja pikkunälkään ja välipaloiksi.

Originally posted by fluid power
Joskus, ehkä kerran kuussa tulee perverssi mielihalu syödä pari mikropizzaa tai pari pakettia pinaattiohukaisia.

Pinaattiohukaisissa on muuten ihan kivasti proteiinia (riippuu vähän valmistajasta), veriletuissa vielä enemmän ja rasvaa vain jotain 5 %.

Noi valmisruuat on yleensä sen kokosia ettei niistä tule kuin paha mieli :( Ja kalliiksikin käy. Joskus kun oikein renttuilee tulee vedettyä niitä valmispizzoja muutaman kerran vuodessa.

Vain äärimmäisessä hädässä kosken valmisruokiin. Niissä on yleensä aika paljon suolaa siihen nähden miten mauttomalta ne maistuvat, joten suolan saanti helposti moninkertaistuu kun pistelee valmisruokia.

Turilaalta täyttä asiaa!

Jokunen vuosi sitten ekaa kertaa ns. oikeessa työssä oikeella palkalla tein päätöksen, etten koske purkkihernariin enkä einesmaksalaatikkoon, jos ei jostain syystä ole pakko. Päätös on pitänyt. Hyi, sen verran paljon niitä tuli köyhänä opiskelijana syötyä, ettei oikein enää nappaa.

Pinaatti- tai veriletut menee just ehkä kerran kuussa. Paketin vetää kerralla, leipää ja maitoo/piimää kunnon satsi päälle, niin taas jaksaa. Joskus tulee ostettua semmonen iso pakastepitsa (ehkä joka toinen kuukausi).

Mitä ne ranskanpotut on? (muistelee ankarasti...) Ainiin, joo, joskus kymmenen vuotta sitten lukiojolppina viimeksi taisin niitä syödä, hämärästi muistan :D

Tosi harvoin, joskus kiireessä ruokatauolla oon ostanut mikroaterian, mutta ei sekään saa mikä tahansa olla. On olemassa joitakin harvoja ihan hyvistä aineista tehtyjä valmismössöjä, myös ravintosisällöltään kohtalaisia, vaikkakin proteiinia on yleensä liian vähän. Kuraläppämikropitsoja en syö koskaan.

Viikolla tulee eineksiä syötyä, ehkä n. kerran viikossa. Kun pitää _joka_ ilta klo 16.30 olla ruokaa pöydässä jälkikasvulle, niin aina ei jaksa mihinkään gourmet-kokkauksiin ryhtyä. Tonnikalasta onneksi poikakin tykkää, varsinkin tomaattitonnarista. Suolaahan siinä on paljon, mutta se ei poikkeuksellisesti meillä haittaa kuin aikuisilla. Pojalle on oikein ravitsemussuunnittelija suositellut runsasrasvaista ja -suolaista ruokavaliota. Eli nakkeja syödään "lääkärin määräyksestä" :D Kun on ohutsuolesta pätkäisty metri niin pitää taata riittävä suolojen saanti, ja kasviöljylisällä varmistetaan riittävät kalorit...

Rasvapitoisuuksia tulee kyllä katsottua. Esim. hernekeitto on vähärasvaista, samoin nuo mainitut pinaattiletut. Proteiinilisä raejuuston muodossa siihen vaan niin avot.

Melkein einestä....

Pussillinen tomaattikeittoa (just sitä valmis jauhoa)
Tölkki Chili tonnikalaa, jepep, hyvää.

Harvoin noihin valmissapuskoihin tulee turvauduttua. Joskus duunissa joutuu kiireessä taipumaan tarjous makaronilaatikkoon tms. Yritän aina valmistaa ruuan mahdollisimman "alkuperäisistä" raaka-aineista. Sitäpaitsi: kokkailu on helkkarin mukavaa hommaa... niukemmistakin antimista on melko helppo "loihtia" hyvä ateria!

Eilen punaviinihärkää, tänään (ja seuraavat kaksi viikkoa) Riisiä/makaronia/jauhelihaa.:cool:

Kyllä noita eineksia tulee silloin tällöin syötyä, koska itselle ei ole aina kannattavaa valmistaa itsetehtyä ruokaa, koska en jaksa syödä samaa ruokaa monta päivää. Einekset mitä syön on just jotain makaroni- lihaperunasoselaatikkoa. Joskus myös ranskalaisia ja pakastepizzojakin jne.

Kyllä jos on kova nälkä ja ei aina jaksa syödä samaa jauhelihaa/kanaa niin ostan eineksiä ihan nopeuden takia, lisäksi raejuustoa ja vihanneksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom