Einekset ym.

Valitettavan usein tulee töissä syötyä, kotona ei niinkään. Pitäis vissiin tehdä enemmän ruokaa jotta se riittäis töihinki asti :).

H.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Einekset ym.

Originally posted by Olli
Juuri valmisateriat on yleensä kohtuullisen tuhdisti maustettuja sen vuoksi, etä ne on tehty niin huonoista raaka-aineista, joiden maku täytyy joillain peittää.
Siinä tapauksessa mun makuaisti on menettänyt tehoaan :p

Jep, noita pinaattilettuja tulee vedettyä se 400g. päivässä. Ravintoarvot ovat niissä ihan OK ja helppo ja nopea valmistaa.

Tietääkö kukaan noiden pinaattilettujen protskujen ns. hyötysuhdetta, eli paljonko siitä imeytyy?

Perunasoselaatikko + raejuusto = HYVÄÄ! :)

Veriletut on hyviä, varsinkin naisille, joilla on matala ghb. Niissä on joskun verran protskuakin. Puolukkaa messiin niin rauta imeytyy paremmin.

Originally posted by mho
Tosi harvoin, joskus kiireessä ruokatauolla oon ostanut mikroaterian, mutta ei sekään saa mikä tahansa olla. On olemassa joitakin harvoja ihan hyvistä aineista tehtyjä valmismössöjä, myös ravintosisällöltään kohtalaisia, vaikkakin proteiinia on yleensä liian vähän. Kuraläppämikropitsoja en syö koskaan.

taitaa muuten olla lihamakarooni laatikos 400g niin proteiniia 28 vai 30g jos en nyt ihan väärin muista et ihan kivasti..;)

Originally posted by fluid power
Joskus, ehkä kerran kuussa tulee perverssi mielihalu syödä pari mikropizzaa tai pari pakettia pinaattiohukaisia. Muuten kierrän kyseisen hyllykön kaupassa mahdollisimman kaukaa.

Kyllä tosiaan ovat niin perseestä nuo valmisruuat että mielummin tekee ruokaa itse käsittelemättömistä raaka-aineista. Lähinnä suola ja huonot eläinrasvat on valmisruokien ongelma.

Kyllähän noita tulee vedettyä, turha sitä liian orjallinen on olla. Jos pari kerta viikossa tai vaikka neljä viiskin ateriaakin viikossa jostain yli 20:stä lämpimästä ruuasta syö valmisruokana niin sillä ei oo vitunkaan väliä. Ja jos on varaa kalliita mikroruokia ostaa missä on kanaa tms löylyy niin onhan ne hieman terveellisimpiä kun muut mutta tulee älyttömän kalliiks eikä ne sisällä kuitenkaan mitään. Eikä nekään minusta oikeen millekään maistu ja minulla/meillä on suurempi syy olla niitä syömättä just lähinnä sen takia että kunnon lihasta kalasta ja kanasta ja tuoreista vihannesista ja salaateista - ja yleisimpänä lisukkeena basmatiriisi - saa tuhat kertaa paremman makuista ruokaa kuin kaikista mikromössöistä ja hampurilaisista. Onhan se terveellisyys iso vaikuttaja mutta jos valmisruuat ei ois niin pahoja niin enemmän niitä tulis syötyä. Meneehän sitä tietty sit aikaa kokkaamiseenkin..

Vakiovalmismössöt:

1. n. kerran viikossa tulee ostettua Atrian lihamakaroniloota pari euroo 800g 100g:p8.4, h19, r5.1; 400g:ssa 35.6g 76g 20,4g. Tyydyttynyttä rasvaa varmaan siinä suurin osa on mutta so not. Liialliseksi hysteriaksi on mennyt tuon tyydyttyneen rasvan välttäminen pitäs sitäkin syödä 7-10% kokonaisenergiasta päivässä, jos nyt hifistellään että mikä on terveellistä. Tuosta kun puolet syö niin emännälle jää vielä 2x200g:n annokset, tosi edullinen valmisruoka. Ja hyvän makuinen.

2. pari kertaa kuussa valmislasagnee, vaikka ne onkin aika mössöjä niin muistaakseni Atrian lasagne oli se vähemmän mössö. Kiireessä menee ihan hyvin alas.

3. pinaattilettuja jonkun marjasurvoksen ja raejuuston kanssa sillon tällön; ne on hyviä :).

Jos ei oo hirvee kiire niin vääntää salaatin tai vihanneksi noitten kanssa ja siihen sit oliivi/rypsiöljyy loraus niin hyvin jyllää. Oliiviöljyissä löylympi maku.

Niitä isoja valmispitsoja menee todella harvoin mutta menee kuitenkin. Ite kun tekee pitsan niin saa paljon paremman pitsan höö. Niitä läpysköitä en oo moneen vuoteen syöny, ainakaan itse ostanu joskus jonkun jääkaapista saattanu juoppolöylyissä vetää sellasen naamaan...

Ei tuu syötyä eineksiä ei, enkä edes muista milloin olisin viimeksi syönyt.

Ihmetyttää tää jengin ajanpuute: mulla menee aamulla koko päivän safkojen kasaamiseen noin 20 minuuttia, lisäksi parina iltana viikossa paistan ison satsin kananrintoja. Aamupuuron (leseillä, rypsiöljyllä ja raejuustolla) lisäksi vedän päivän mittaan "salaattia", missä on vähän vihanneksia, raejuustoa, paistettua kananmunaa, kanaa, rypsiöljyä ja mausteita. Joka toinen ateria on protskujuomaa, mihin laitan pellavaöljyä ja kuitujauhoa messiin. Hiilaritankkaukset sitten joko hyvässä raflassa tai itse ajan kanssa taiteillen.

Jos ei olisi ketogeenisella niin tuollainen salaatti olisi vielä nopeampi duunata.

Originally posted by Dopey
Ei tuu syötyä eineksiä ei, enkä edes muista milloin olisin viimeksi syönyt.

Ihmetyttää tää jengin ajanpuute: mulla menee aamulla koko päivän safkojen kasaamiseen noin 20 minuuttia, lisäksi parina iltana viikossa paistan ison satsin kananrintoja. Aamupuuron (leseillä, rypsiöljyllä ja raejuustolla) lisäksi vedän päivän mittaan "salaattia", missä on vähän vihanneksia, raejuustoa, paistettua kananmunaa, kanaa, rypsiöljyä ja mausteita. Joka toinen ateria on protskujuomaa, mihin laitan pellavaöljyä ja kuitujauhoa messiin. Hiilaritankkaukset sitten joko hyvässä raflassa tai itse ajan kanssa taiteillen.

Niinpä, siinä ajassa kun tosiaan vääntää päivän safkat, niin olisin vasta laskimen kanssa laskemassa jonkun eineksen ravintosisältöä, ja arvuuttelemassa miten muut ateriat pitää muuttaa sen eineksen takia. Tällaisen yhden viestin kirjoittamisenkin aikana ehtii kasata pari välipalaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom