Eilinen 4D: Lihavasta laihaksi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipa paljon tarvitse ihmetella miten eraan tietyn kansakunnan edustajat ovat niin saakelin lihavia. Ruokavalio on lahes pelkkaa nopeaa hiilaria ja kaikkia roskaruoka on halpaa. Kaikki vahankaan terveellisempi sitten maksaakin jo.
Ja mita tuohon laihduttamiseen tulee niin kylla sen 40 kiloa saa helpostikin lahtemaan. Ei siihen pida tuhrautua kolmea vuotta. Kovaa sisua se vaatii.

Mun mielestä on sama ovatko kyseiset naiset sairaita vai eivät. Ylipaino alkaa olla jo niin suurta, että omin voimin laihduttaminen on joka tapauksessa vaikeaa. Ylipainosta aiheutuu todennäköisesti niin paljon terveysriskejä, joista tulee kuluja, että sen hoitaminen tulee varmasti halvemmaksi.

Onhan ylipaino sinänsä itseaiheutettu, mutta niin on moni muukin asia. Ja todennäköisesti näiden naisten syömiskäyttäytymiseen liittyy jonkun näköistä riippuvuuskäyttäytymistä. (Elämä pyörii niin ruuan ympärillä.)

Ylipainoisille pitäisi olla samanlaisia kuntoutumisyksiköitä kuin on esim. päihdeongelmaisille. Siellä opeteltaisiin uusia, terveellisiä ruokatapoja puolesta vuodesta vuoteen ja siitä avokäynteihin.. Voisi olla jatkon kannalta parempi tapa omaksua pysyvä elämäntapa.

Katan kanssa samaa mieltä.
OPekin aina sanoi että ei sitten kiusata takarivin läskiä tyttöä.

MrBuffet sanoi:
Kuinka moni täällä on edes tuon 44kg laihduttanut.

220 kiloiselle 44 kg laihduttaminen on aivan eri asia kuin 120 kiloiselle. Pitää muistaa se, että ihmisessä oleva rasvakudoskin kuluttaa energiaa. 150 kiloa ylimääräistä rasvaa kuluttaa huomattavan määrän energiaa. Tosin rasvakudos kuluttaa vähemmän kuin lihaskudos.

Koko tuon dokkarin ajan nuo neidit eivät kunnolla yrittäneetkään laihduttaa vaan vähän yrittivät liikkua ja kun kamerat olivat lähteneet päästiin taas itse "asiaan".

220 kiloiselle 44 kg laihduttaminen on aivan eri asia kuin 120 kiloiselle.

Koko tuon dokkarin ajan nuo neidit eivät kunnolla yrittäneetkään laihduttaa vaan vähän yrittivät liikkua ja kun kamerat olivat lähteneet päästiin taas itse "asiaan".

220 kiloiselle liikkuminenkin on aivan eri asia kuin 120 kiloiselle.

Nogood sanoi:
On sekin mahdollisuus ettei nämä neidit edes halua olla laihoja.
Käänteinen anorexia, nääs.
Läski on kaunista, niin se vähän laskee motivaatiota laihduttaa.

En ole koskaan kuullutkaan käänteisestä anorexiasta (=pakonomainen tarve olla lihava). Ainakaan mikään tunnustettu sairaus se ei ole.

Ja uskaltaisin jopa väittää, että käänteistä anorexiaa on ihan minimaalisen pienellä määrällä väkeä, jos edes sitäkään.

Nogood sanoi:
On sekin mahdollisuus ettei nämä neidit edes halua olla laihoja.
Käänteinen anorexia, nääs.
Läski on kaunista, niin se vähän laskee motivaatiota laihduttaa.

Niin tai sitten niillä oli ns. bulidenttis eli bulimia-dementtia, unohdetaan
:urjo: nääs.

sporteme sanoi:
220 kiloiselle 44 kg laihduttaminen on aivan eri asia kuin 120 kiloiselle. Pitää muistaa se, että ihmisessä oleva rasvakudoskin kuluttaa energiaa. 150 kiloa ylimääräistä rasvaa kuluttaa huomattavan määrän energiaa. Tosin rasvakudos kuluttaa vähemmän kuin lihaskudos.

Siis kuluttaako rasvakudoskin itsessään energiaa?
Tuota en olekkaan ennen kuullut. Tietenkin tuommoisen
rasvamäärän liikuttelu lihaksilla kuluttaa paljon energiaa,
mutta tuo oli uutta, että rasvakudos kuluttaisi myös.

oisko ollut www.dimensionmagasine.com

Ei se ollutkaan.... joku .org tai sitten magazine tai jotain... en jaksa googlettaa.

siellä esitellään isompaa miestä ja naista. Noissa jutuissa joku oli retkahtanut ja vaaka oli reagoinut 150 kilon lisällä.... Aika paljon varmaan kuitenkin nestepöhöä tuo, jos nopeasti tulee reilu huntti massaa lisää.

N.O.Kummonen sanoi:
220 kiloiselle liikkuminenkin on aivan eri asia kuin 120 kiloiselle.

Aivan. Siksi se laihduttaminen pitäisikin aloittaa laittamalla ruokapuoli remonttiin. Eikä niin, että kameroiden takia laitettiin neidit liikkumaan, jotta toteutettaisiin -liiku ja syö vähemmän, niin laihdut- metodia vaikka ei ollut mitään puhetta miten he "vähensivät" syömistään. Tuli huono olo kun katsoin heidän "liikkumistaan". Uinti tosin heille sopii erinomaisesti.

MrSteel sanoi:

Toki kuluttaa, ja viimeisimpien mutu/kuulopuhe/foorumilta luettujen juttujen mukaan ei niinkään paljon vähempää kuin lihas. Pitäähän läskisolunkin ylläpitää aineenvaihduntaa.

Monesti kuulee että lihassolu (levossa) kuluttaisi paljonkin enemmän energiaa kuin läskisolu, mutta ilmeisesti viime tutkimukset näyttäisivät että ero onkin vain luokkaa 2x. Lähteen voin kaivaa esiin, itse luin tuon Lyle McD:n teksteistä joihin olisin taipuvainen luottamaan.

Toki enemmän lihasta -> mahdollisuus tehdä raskaampaa liikuntaa -> enemmän poltettuja kaloreita noin muuten.

MrSteel sanoi:

Kyllä, mutta huomattavasti vähemmän kuin lihastyöskentely. Kaikki ihmisen kudokset ja solut tarvitsevat ravintoa, jotta ne eläisi. Dokumentissa oleva nainen sai suht helposti 40 kg pois johtuen tästä. Ei se ylimääräinen rasva näillä neidoilla wc-pönttöön putoa tai kulu lihastyöskentelyssä.

Täällä on puhuttu siitä, että jotkut lihoo kun syö suruunsa. Mulla on varmaan jotain ongelmia kun toimin ihan päinvastoin. Jos mulla on paha mieli, ei tee mieli syödä mitään koska ruokahalu menee ihan täysin. Siks varmaan en oikein oo ymmärtänytkään ikinä kun kuulen jonkun syövän suruunsa. En mä ainakaan saa syömisestä mitään kicksejä tai helpotusta olooni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom