eikö jengi uskalla treenata ilman lisäravinteita

Originally posted by mho

Ja samaa mieltä myös siinä että lisäravinteista on helppo saada mielikuva että ne on ratkaiseva tekijä harrastuksessa, mitä ne ei ole.

freestylerihän juuri väitti että samoihin tuloksiin pääsee ilman mitään lisäravinteita, että lisäravinteet olisi yhtä tyhjän kanssa.

Eihän ne tietenkään korvaa reeniä tai oikeaa ruokaa, mutta kuten palstalla on miljoona ja yksi kertaa sanottu ja alleviivattu, lisäravinteet ovat LISÄravinteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by kiewi
Onkohan sitäkään kukaan selvittänyt kuinka paljon menetät kasvuhormonituotannon laskuna kasvustasi kun lipität sitä sokerilienta naamaan siellä pukarissa...

Niin tai sitten sitä että kuinka paljon treenin jälkeisessä katabolisessa tilassa hajoaa lihasta ennenkuin palautusjuomalla kääntää sen takaisin anaboliseksi ... :) Eikös se nyt kuitenkin ole jo aikamoisen selvää, että siitä palautusjuomasta on hyötyä vaikkei se mitenkään autuaaksitekevä ole?

Varsinaisesta aiheesta:

Itse en käytä muita lisäravinteita kuin palautusjuomaa ja tietty vitamiineja tms. Aikoinaan vetelin perusprotskuna FASTin Soija97:aa (muuten, aiheesta "soijan vahingollisuus miehille", tuona aikana sain 4kk:ssa 13 kiloa painoa lisää ja treeni kulki kuin hevonen ;) ) mutta kun rupesi tympimään se paska maku, niin jätin poies. Siitä lähtien olen pärjännyt tavallisella kotiruoalla. Kyllä siitä saa kevyesti tällä ruokahalulla sen 250 grammaa proteiinia päivässä, kokonaiskalorit 4000+. Ja kun tykkään raejuustosta, rahkasta, tonnikalasta, kalkkunaleikkeistä yms. niin en näe tällä hetkellä tarvetta proteiinilisille. Kalliimmaksihan tämä kaikki varmaan tulee kuin pussi Whey+:aa, mutta minähän sen itse maksan & olen valintaani ihan tyytyväinen. Ja kehitystä tulee hitaasti mutta tasaisesti.

Sitten kun olen oikeasti iso ja vahva, on tilanne varmaan toinen. Voipi olla että siinä vaiheessa ei ole enää mielekästä puputtaa lisää tonnikalaa, vaan sitten investoin jo protskulisiin.

200cm/112 kg, olen puhunut! :)

Originally posted by Mike
Freestyler voi mennä kauppaan ja koittaa etsiä sieltä rasvattomia ja hiilarittomia proteiininlähteitä, painella sitten kotiin ja koittaa syödä noin 300-400g proteiinia kiinteästä ruoasta vuorokauden aikana. Lisäravinteet on kiistatta helvetin hyvä keksintö, enkä itse ilman niitä kovin mielellään treenailisi. Toki sitä kehittyy kotiruolallakin, mutta varmasti huonommin. Ja itsekin kritisoisin tuota freestylen "kuntoa", 76kg tuolla pituudella on saavutettavissa ilman treeniäkin 8% rasvoilla.

Ja voin kertoa pientä sisäpiirin tietoa epäilijöille, kyllä ne isot ukot vetää yhtälailla palautumisjuomia kuin pienetkin. Koita sinäkin freestyle, niin ehkä joskus saat itsellesi lihaa senverta että painat 80kg samoilla rasvoilla.

Kyllä tuosta kuvan sai, että Freestyler osaa kaupassa käydä, mutta sinulle vinkiksi: tonnikala, sei, rasvattomat lihat: kinkku, kalkkuna, maitotuotteet jne. jne.

Ja miksi pitäisi olla rasvattomia ja hiilarittomia onkos sinun ruokavaliosi suohteet prot.100/hh0/fat0 ?? vai meinaatkos että jos löytyisi kaupasta vain proteiinia sis. tuotteita (mitä löytyy) niin sun tarttis kaataa enää hiilarit purkista ja rasvat kannusta ... äly hoi ! nyt amnmut aika rajusti yli! Toisaalta tosta sun kuvasta (oletan et se on sun kuva) päätellen et kyllä sinäkään tarte 300-400g proteiinia vuorokaudessa (tai sitten olet pirun pitkä!) jos laskutapana käytetään yleistä 2g/painokilo/vrk.

Freestyler, todella asiallinen avaus sinulta ja kuten näet huomattava osa täälläkin käviöistä on suht. realistisia lisäravinteiden suhteen, mutta on tietenkin nämä kaksi ryhmää jotka haraa vastaan (ne jotka lisäravinteiden markkinointi on höynäyttänyt (varmaan aika samaa porukkaa joka pitää kaiken maailman ostoskanavat pystyssä:D) ja tämä toinen porukka joilla on oma lehmä ojassa lisäravinnebusineksessa. Vilkaiskaapas mitä lukee pakkotoiston sivujen ylälaidassa sponsored by ..... elikkä täältä löytynee perustelut ylläpidon asenteisiin lisäravinteista. ;) ymmärrän kyllä.

Hienoahan on että nämä höynäytettävät rahoittavat osaltaan näittenkin sivujen ylläpitoa KIITOS siitä teille.

Oma mielipiteeni lisäravinteisiin: Varmasti on hyödyllisiäkin lisäravinteita ja niitä kannattaa/tarvitsee käyttää ollessaan lajissaan huipulla jolloin erot ovat pieniä ja treenaus & ruokavalio ovat muuten kunnossa. Keskitason treenajalle vaikutukset ovat marginaalisia (ja pääosin psykologisia)

Mä en edelleenkään käytä lisäravinteita. Protskua menee n 200 g päivässä (paino 68 eli riittänee), kaloreita n 1600. Jos tuohon lisäisin vielä lisäjutskia niin paino nousisi liikaa.

Myönnän kyllä sen, että olisin voinut kehittyä nopeammin lisäravinteilla. Mutta mulla ei tässä harrastuksessa ole pääasia mahdollisimman nopea kehitys.

Originally posted by qwer
Keskitason treenajalle vaikutukset ovat marginaalisia (ja pääosin psykologisia)

Niin no, kuka nyt haluaa olla keskitason reenaaja....:rolleyes:

Originally posted by turre101
Ja tosta kommentista loistaa läpi tietämättömyys koko asiasta että mitä ne lisäravinteet tosiasiassa ovat, ja se vanhan kansan pinttynyt periaate "perunamuussilla eespäin".

Ensinnäkään puhdas proteiinilisäravinne esim. soija tai hera ei mene löysäksi kylkiin yhtään sen kummemin kuin normaali ruoka, ehkäpä jopa vähemmän. Ja dieetillä mitään tekemistä protskun ym. kanssa ole, jos lihasta tahtoo tosissaan rakentaa pitää syödä yli sen mitä kuluttaa, ja pakosti kertyy löysääkin - silloin täytyy taas laihduttaa löysät pois jos lihakset tahtoo näkyviin.

Jos osaa syödä oikein että ruokavaliostaan saa todella tarpeeksi proteiinia niin toki selviää ilman lisäravinteita sanoohan sen järkikin, mutta harva osaa / pystyy syömään järkevästi niin. Ja palautusjuoma on niin oiva työkalu lihasten rakentamiseen että sitä on turhamaista edes yrittää korvata kiinteällä ruualla.

Näistä peruslisäravinteista on tuntuvaa hyötyä vaikka treenikertoja olisi 1 / vko tai vähemmänkin, piste.
Toisekseen voi miettiä että kuka treenaa 7krt / vko lihasta kasvattaessaan, ei kukaan kun sillon ei lihas pahemmin saa tilaisuutta kasvaa.

Mielipiteitä voi olla mutta perustele mielellään faktoilla eikä hölöpölöllä.

ASIAA !!! OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI
:thumbs:

Originally posted by naiskovis
Protskua menee n 200 g päivässä (paino 68 eli riittänee), kaloreita n 1600.

Puolet kaloreista proteiinia, se on aika paljon. Onko diabeetikon ruokavalio tuollainen?

ja tämä toinen porukka joilla on oma lehmä ojassa lisäravinnebusineksessa. Vilkaiskaapas mitä lukee pakkotoiston sivujen ylälaidassa sponsored by ..... elikkä täältä löytynee perustelut ylläpidon asenteisiin lisäravinteista. ;) ymmärrän kyllä.

Hienoahan on että nämä höynäytettävät rahoittavat osaltaan näittenkin sivujen ylläpitoa KIITOS siitä teille.
Kuvitteletko oikeasti että Pakkotoiston ylläpito alkoi käyttämään lisäravinteita vasta sen jälkeen, kun Lisäravinnepalvelu alkoi sponsoroimaan sivua? :lol2:

Qwer, nyt olet oikeilla jäljillä. Kun tutkit asiaa tarpeeksi ja annat vainoharhaisuudellesi ja salaaliittoteorialle vielä enemmän suitsia, niin tulet huomaamaan selvän linkin Lisäravinnepalvelun, Pakkotoiston ylläpidon ja Olof Palmen murhan välillä.

Anna mun jumalauta kaikki kestää! :lol2:

Juuri näin, 95 prosenttia treenaajista saa heittää lisäravinteet huiskista hiivattiin. Loppu 5 % TOP ammattilaistasolla jotain pikkuviilauksia lisäravinteilla varmastikkin voidaan tehdä.

Muutoin nämä tuotteet ovat kuin ostosTV:n vimpulat joilla luvataan upea body vaivattomasti ja miellyttävästi. Miksi vielä hikoilet kuntosalilla, kun saman voit hoitaa extreme-vatsakiikulla 5:ssä minuutissa katsellen samalla TV:tä ?!.

Lisäravinteet ovat maailmanlaajuista miljardibisnestä, jota markkinoivat tuntettomat liikemiehet, ja mannekiineina toimivat lajin huiput miljoonakorvauksia vastaan. Sitten täällä huudetaan, hei mulle kans!, heti mulle !!!. Mäkin haluun olla tollanen!.

Originally posted by Tomi
Anna mun jumalauta kaikki kestää! :lol2:

Samat sanat :thumbs:

edit: olisipa kiva kuulla kuinka moni VIP-gallerian kovakuntoisista kavereista pärjää pelkällä muusilla ja mummon lihapullilla(ja nyt ei puhuta roippeista).

Toisaalta tosta sun kuvasta (oletan et se on sun kuva) päätellen et kyllä sinäkään tarte 300-400g proteiinia vuorokaudessa (tai sitten olet pirun pitkä!) jos laskutapana käytetään yleistä 2g/painokilo/vrk.

Isot pojat on kertoneet, että lääketieteellisesti avustetut kehonrakentajat voisivat hyödyntää isompiakin määriä kuin tuon 2g/kg. Jossain pakkotoistolla on threadi otsikolla "Mike kuntoon roinathread" tai sinnepäin ...

Hannibal, ei todellakaan ole tuollainen diabeetikon ruokavalio. Se olisi sellainen, että hitosti hiilareita ja protskua ja rasvaa molempia vain vähän.

Originally posted by JSmith
Isot pojat on kertoneet, että lääketieteellisesti avustetut kehonrakentajat voisivat hyödyntää isompiakin määriä kuin tuon 2g/kg. Jossain pakkotoistolla on threadi otsikolla "Mike kuntoon roinathread" tai sinnepäin ...

Totta kai näin on! vaikka 10g/painokilo JOS se otetaan lisäravinteista:D

Äh, tää on niin turhaa jatustelua taas, vaikka monia hyviä kommentteja tuli jo. Hifistelyt sikseen (=eli kaiken maailman isolaatit ja ultrahypersupersuodatukset) ja rahastuksesta sekä jenkkihypestä viis (=eli testobuusterit, sokeriliemet Mr.O:n nimellä ja kuvalla ja ziljoonat muut turhuudet), mutta kyllä lisäravinteista on hyötyä ja niiden avulla voi muodostaa sekä helpommin että halvemmin voimailijalle ja kehoilijalle järkevän ruokavalion. Tarkoitan nyt tätä peruskamaa: kohtuuhintainen proteiinijauho, malto, krea ja vitamiinit & hivenainelisät.

Onnittelut AVK:lle ja muille vastaaville, kellä ruokahalu ja aika riittää syödä tarvittavat proteiinit ja muut järkevän ruokavalion osat ns. tav. ruokana (eli sekin teollisesti tuotettua, marketista ostettua, mikä siitä tekee sen jalompaa kuin pussista otetusta jauhosta?). Minun ruokahaluni riittää nippanappa protskujuomien, rypsiöljyn hörppimisen ja satunnaisen jäätelön (good ol' Bravo suklaabanaani :D) kera ylläpitokaloreihin (ajoittain plussakaloreihinkin), ilman rupeaisin tod.näk. laihtumaan, mikä ei ole tämmöselle 178cm/86kg pulkannarulle suotavaa.

Olen myös huomannut, että verrattuna aiempiin vuosiin, jolloin söin suunnilleen 80%hh, 10%prot ja 10%rasva, verensokerini pysyy tällä nykyisellä enempi proteiini- ja rasvapainotteisella (ei kumminkaan mitään ketoruokavaliota) paljon tasaisempana. Jaksan paremmin, eikä mielialakaan heittele. Lisäksi mitään makeanmielihaluja ei tule nykyään ikinä. Protskujauho auttaa makroravinteiden osuuksien viilaamisessa niin paljon, on kätevää ja edullista, että en siitä mielellään luopuisi.

Itse näen asian lisäravinteista näin: Kuten joku jo mainitsi lisäravinteiden ei ole tarkoitus korvata normaalia ruokaa, vaan toimia siinä ohessa helppona ja nopeana ja miksei myös ehkä taloudellisestikin kannattavana tuoteena. Kyllähän oikea pihvi on poikaa, mutta jos päivässä otetaan noin 6 ateriaa, niin eihän siinä paljon muuta ehtisi kuin kokata ja joko sitä sitten valitaan ollaanko urheilijaa vai kokkia. Palautusjuoma treenin jälkeen on syytä olla nopeasti imeytyvää ja tuskin mummon muusi ja öölannin kalapuikot toimivat tähän tarkoitukseen kovin hyvin. Mielestäni tähän kohtaan sopii mainiosti se huom."nopeasti imeytyvä protskuhiilari yhdistelmä".
Sitten päästään asiaan kreatiini, jonka viime kerran kreatiinikuurin jälkeen totesin ainakin itselleni toimivaksi tuotteeksi. Sarjatoistot nousivat reilusti jo 1kk aikana ja entisiin sarjoihin verrattuna niitä tuli jopa 4-5 toistoa lisää. Tässä vaiheessa joku puhuu placebosta ja toiset on taas optimistisia. Oli kyse sitten mistä tahansa kehistystä kuitenkin tuli kyseisenä aikana ja siitä tyytyväinen.
Kun tulokset kasvaa ja urheilija siinä samassa, niin lisäaineiden merkitys korkealle mentäessä muuttuu tärkeämmäksi, niin myös treenin, levon ja normaalin ruokailun merkitys.

Originally posted by naiskovis
Hannibal, ei todellakaan ole tuollainen diabeetikon ruokavalio. Se olisi sellainen, että hitosti hiilareita ja protskua ja rasvaa molempia vain vähän.

Niin minä ajattelinkin. Tuo puolet kaloreista proteiinista tuntuu joka tapauksessa aika paljolta.

Originally posted by lepex
freestylerihän juuri väitti että samoihin tuloksiin pääsee ilman mitään lisäravinteita, että lisäravinteet olisi yhtä tyhjän kanssa.

Eihän ne tietenkään korvaa reeniä tai oikeaa ruokaa, mutta kuten palstalla on miljoona ja yksi kertaa sanottu ja alleviivattu, lisäravinteet ovat LISÄravinteita.
Ja minä sanoin että olen jossain määrin samaa mieltä. Riippuu tietty millaisiin tuloksiin kukin pyrkii, mutta hyvin usein luullaan että lisäravinteet on joku ihmekeino jolla tavoitteet saavutetaan.

Itseänikin on aina ärsyttänyt älyttömästi kaikki jotka tulee minulle aukomaan jauhoistani ja juomistani. Mutta tuo pointti siitä että ne ei monessa tapauksessa ole välttämättömiä on aivan totta.

Tuon jälkimmäisen virkkeesi ajatuksen löydät myös minun kirjoittamana joistakin vanhoista keskusteluista.

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Hoh hoh hoijaa, tässäpäs melko huvittava thread!

Ensinnäkin minä en mitenkään jaksa syödä niin paljon proteiinipitoista ruokaa päivän aikana, että saisin tarpeeni tyydytettyä. Eli jauheet ym. muut ravinteet ovat LISÄRAVINTEITA, joilla täydennän ruokavaliotani...Ei lisäravinteetkaan toimi, eikä niistä saa maksimaalista hyötyä, jos ei treenit, lepo ja ruokavalio ole kunnossa. Joten turha odottaa hirveitä muskeleita vain sillä että vetää palautusjuoman treenin päätteeksi!!!

By the way, kun joku täällä ihmetteli et onko jauhepusseissa perunajauhoja tai jtn muuta paskaa...

Kyllä kaikki Suomen markkinoilla myytävissä olevat merkkituotteet on pakattu lääkelaitoksissa. Suomessa on niin paljon erilaisia standardeja ja säädöksiä, et tuskinpa kukaan pystyy myymään täällä hyvällä menestyksellä mitään paskaa...

joo, hirveesti ois kyllä tietoo ja asiaa, mutta olen niin turhautunut lukiessani tätä threadia, et eipä edes kiinnosta kirjottaa...ottakaa asioista selvää!!!

Enpäs ois uskonu et tälläkin foorumilla seikkailee noin tietämättömiä treenareita...ei millään pahalla! :thumbs:

Miksiköhän kaikkein isoimmat ja vahvimmat äijät eivät koskaan juo palautumisjuomiaan pukukopissa treenin jälkeen, tai edes koko salilla, vaan lähtevät rauhallisesti kotiin..
-------------------------------------------------------------------------

No ainakin salilla missä mä käyn niin ne isoimmat ja vahvimmat
vetävät treenin jälkeen palautus amppeja ja tabuja..

--------------------------------------------------------------------------
Vitsi vitsi

Suositut

Back
Ylös Bottom