eikö jengi uskalla treenata ilman lisäravinteita

Re: Re: Re: lisäys

Originally posted by freestyle
Tarkoitukseni oli ennemminkin ilmaista että kova työ palkitaan yhtä lailla söi sitä lisäravinnetta tai ei. väitän että niiden lisäravinteiden hyöty on huomattavasti pienempi kuin mitä annetaan usein ymmärtää tai mitä monet ihmiset luulevat niistä. tosin tarvitsee nostaa hattua lisäravinteiden markkinoijille, hyvin ovat pystyneet vakuuttamaan/jymäyttämään kuntoilijat.

Mitä sä nyt kiertelet? Ensin heität provoasi ja sitten elvistelet treenimäärälläsi ja kuinka hyvin luistaa, centit ja kilotkin ylpeänä mainittu. Vastaa nyt siihen Tomin yksinkertaiseen kysymykseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanonmpa määkin sanaseni kun ryydyn täälä töissä ja vituttaa.

Naurattaa vaan kun toi palautusjuoma näyttäs olevan monille kiistaton jumalan totuus mitä ilman ei voi treenata. Onkohan sitäkään kukaan selvittänyt kuinka paljon menetät kasvuhormonituotannon laskuna kasvustasi kun lipität sitä sokerilienta naamaan siellä pukarissa.

Sillon joskus kun wolf's gymin ilmaissolkun lamppujakin vielä vaihdettiin ja homot ei ollu löytäny atleticoa niin oli helppoo kun ei ollu kaikenmaailman lisäravinteita, soyolkkia korkeintaan haettiin rismasta ja metahohhohhoo-vitamiinia kaverilta. Nyt tekis kokoajan mieli ostaa jotain, varsinkin ton kreatiinin tulon jälkeen kun se oli niin positiivinen yllätys.

Olen kahtaallenojautunut tässä asiassa. Mielestäni lisäravinteet on kiistatta hyvä asia ja helpottaa syömisen suunnittelua ja pitää terveempänä. Toisaalta threadin aloittajakin on oikeassa, koska uskon, että esim moni teini aloittaessaan nostelun ostaa heti sheikkerin ja pussin palautusjuomaa vaikka hyvin pärjäisi äitin muusseilla vielä monta vuotta...tai siis nykyään oletus on mennyt siihen suuntaan, että ilman lisäravinteita ei ole mitään järkeä edes treenata....ööh...15 tuntia töissä. Lähden pois.

Mun protsku on ainakin halvempaa kuin mikään ruokakaupasta saatava proteiinin lähde. Eli ei tossa ainakaan rahoja säästä.

Re: Re: lisäys

Originally posted by trebla
Mulla on suht samat ajatukset protskupöniköistä. Niitä voi ottaa käyttöön siinä vaiheessa kun kaikki muu on kunnossa. Mutta mielestäni ravintopuoli yleisesti on paljon treeniä tärkeämpää. Sanotaan vaikka näin, että vaikka treenaisi kuinka täydellisesti niin kehitystä ei tapahdu jos ruokapuoli kusee. Kun taas jos syö täydellisesti niin kehitystä tapahtuu vaikka treeni ei olisikaan aivan täydellistä. Viisasta olisi siis keskittyä syömään ruokaa tarpeeksi ja viisaasti. Treeniäkään ei sovi laiminlyödä, mutta useimmiten se kehittymättömyys johtuu ravinnosta, ei treenistä.

Kyllä täytyy olla aika rankasti eri mieltä. Kyllä treeni on ylivoimainen ykkönen. Ruoalla voidaan vain hieman parannella lopputulosta. Kyllä yleisimmin kehityksen puute johtuu siitä, että treeniohjelmaa ei jakseta noudattaa kahta viikkoa pidempään. Näkeehän sen vaikka niistä kuuluisista maanviljelijöistä. No, okei, myönnetään, että oli huono vertaus, jos ne kerran imee heransa suoraan lehmän tissistä.;)
Lainataan vähän Westsiden kavereita Testosterone-lehdestä:
"I asked Dave Tate what he thought about nutrition. He rolled his eyes at me and walked away. "Okay," I thought. Another guy heard my question and was a little more interested. He said he took in 8,000 calories per day and most of these came from liquid. He took in at least one gram of protein per pound of bodyweight (gee, I've never heard that before), used a lot of carb/protein shakes, and supplemented with healthy fats. He kept his fats at 30% of his diet.

I went back to Tate and he said, "Nutrition is overrated." He pointed to one of the other guys and said, "He's one of the strongest guys in the world and he eats grits. He eats maybe 600 calories per day." Hmmm, it would be interesting to have that metabolism. Stay anabolic by eating grits! Simmons added only this, "Cholesterol turns into Testosterone." I could only imagine what his diet is if that's his main rule of nutrition. Additionally, I'd like to see John Berardi's response to that statement. But hey, it obviously works for Simmons." :)

Kyllä minäkin oon sitä mieltä että jos jättäisi kokonaan palautusjuoman ottamatta niin ei siinä montaa sataa grammaa vuodessa lihasmassaa menettäisi, jos vaikka 5 kiloa lihaa nyt saisi vuodessa. Jos oikein sulavan aterian söisi 30 min treenin jälkeen niin ei paljoa menettäisi. Ja jos ottaisi rahkaa ja banaania treenin jälkeen niin tuskin menettäisi kymmentäkään grammaa.
Kyllä nuoret pumppailijat on melkosen aivopestyjä se on selvä.

Offtopiccia: näitä topiccejahan on ollut missä järjestyksessä bodauksen tekijät menee ja minusta ne ovat näin (erot tärkeysjärjestyksessä eivät tietenkään isoja ole):

(0. roinaus)
1. geenit
2. lepo
3. järkevä treeni
4. järkevä ravitsemus
5.-9. ei tuu mieleen nyt
10. lisäravinteet

Oon minäkin syönyt jauhoja 1998 lähtien ja lisaravinteisiin menee kuukaudessa jotain 200e emännän kanssa mutta pääasiassa sen takia että siinä säästää kuitenkin rahaa verrattuna esim raejuuston hulluna mättämiseen, kyllästyy tollasiin paljon nopeemmin kuin nestemäisiin juomiin, ja ei oo aikaa mitään proteiinikokkauksia tehdä joka päivä. Leikkeileiden ym järjetön syönti tulisi vielä paljon kalliimmaksi kuin raejuuston/maitorahkan. Ja helposti tulis myös tyydyttynyttä rasvaa syötyä liikaa. Jauhoja tulee siis otettua paitsi palautusjuomassa niin aamupalan ja iltapalan yhteydessä. Muut ateriat tulee kokonaan kiinteästä ruuasta, poikkeuksia tietenkin tulee kerran-pari viikossa.

Ja kaksvaiheista palautusjuomaakin juon mutta en pidä sitä yhtään parempana - lue kehittävämpänä juomana - kuin banaanirahkapirtelöä tai yksvaiheista palautusjuomaa, se on vain tapa ja kivempi juoda kaks juomaa kun tavallinen ruoka ei mulla mene alas kun kahden tunnin päästä treenistä.

Eli yhteenvetona meillä käytetään lisäravinteita siksi että se helpottaa elämää PALJON ja vähentää ruokakuluja.

Ai niin, vuonna 1999 en muuten oikeastaan käyttänyt mitään lisäravinteita kun oli intti, ja silti kehitty hemmetin hyvin aukin jälkeen yli puoli vuotta, paino nous yli 10 kiloa rasvat pysy suurinpiirtein samana. Joskus otin banaanin treenin jälkeen mutta yleensä en sitäkään. Häviävän pieni merkitys sillä juomalla kuitenkin on.

tuntuu että ihmiset etsivät jotain oikotietä kunnonkohotukseen. jengi käy 3-4 kertaa viikos puntilla ja sitten ne ei uskalla ottaa yhtään juoksuaskelta ettei lihasmassa vaan katoaisi. jos harjoitusmäärät ovat lukumäärältään noin pieniä, niin ei siinä mitään lisäravinteita tarvita, kunnon terveellinen kotiruoka riittää. väitän että protskusta ei ole mitään hyötyä jollei harjoitusmäärät ole reilusti suuremmat, vähintään 7krt/vko. Itse käyn puntiksella noin 3 krt/vko ja juoksemassa,uimassa tai hiihtämässä noin 3krt/vko ja lisäksi haen monipuolisuutta harrastamalla eri kamppailulajeja n. 3 krt/vko enkä syö mitään lisäravinteita ja hyvin palautuu. Mielestäni niin monet meistä ns tavallisista kuntoilijoista on mennyt lisäravinnemainonnan vipuun!!

Onhan tässä pieni totuudenkin siemen. Se, että punttitreeni tuntuu erkautuneen muista urheilulajeista tuossa ravintopuolessa. Onhan se kiva, että urheilun kautta oppii myös syömään hyvin ja pitämään sitenkin itsensä kunnossa, mutta....Harvempi kuntohiihtäjä, luistelija, pyöräilijä tai lenkkeilijä on menossa ne ikenet lepattaen ostamaan suolistokaasussa lasermiekalla pilkottua heraproteiinia. Mielessä on ensisijaisesti urheileminen eikä se ravinto. Näinhän sen asian pitäisi ollakin myös punttipuolella. :)
On täysin ymmärrettävää, että 175 cm pitkä ja 120 kg rasvaprosentilla 8 painava kehonrakentaja ei voi/jaksa pelata kävellä pitkiä matkoja, puhumattakaan juoksemisesta. Samoin palautuminen treenistä vaatii jo huomattavasti enemmän vaivaa ja ehkä aikaakin. Mutta jos 17-vuotias 175 cm/75 kg kaveri ei kykene treenaamaan kolmea kertaa viikossa hevi tuutti-treeniä kestoltaan á 30 min, vaikka lipittää treenin jälkeen kaikenlaiset palautumistuotteet, niin kyllä on kunnossa parantamisen varaa.
Sitten syytellään geenejä, liian kovaa treeniohjelmaa tai jotain aivan muuta, vaikka kyseessä on vain hemmetin huono kunto. :D Kovia treenejä!

Re: Re: Re: Re: lisäys

Originally posted by Andy
Mitä sä nyt kiertelet? Ensin heität provoasi ja sitten elvistelet treenimäärälläsi ja kuinka hyvin luistaa, centit ja kilotkin ylpeänä mainittu. Vastaa nyt siihen Tomin yksinkertaiseen kysymykseen.

tekstini oli ehkä hieman terävä kielinen, mutta hieman provosoiva tyyli esittää asiansa/mielipiteensä saa ihmiset ehkä paremmin osallistumaan keskusteluun, kyl sä tiedät Andy ;)

Re: Re: Re: Re: Re: lisäys

tekstini oli ehkä hieman terävä kielinen, mutta hieman provosoiva tyyli esittää asiansa/mielipiteensä saa ihmiset ehkä paremmin osallistumaan keskusteluun, kyl sä tiedät Andy ;)

Ja saa threadin aloittajan kyseenalaiseen valoon.

Uskoisin että freestyle hakee takaa sitä, että vaikka kaiken maailman wannabet salilla lukevat bodauslehdistä hypelisäravinnemainoksia monta tuntia päivässä ja käyttävät kaikki rahansa aivan uskomattomiin lisäravinteisiin (efetön Hydroxycut, glutamiiniakin kalliimpi Nitro-Tech, maailman kallein sokerikreatiiniyhdistelmä Cell-Tech tai Zell-Tech riippuen valmistajasta, ektoplasmaoksennusuutemenetelmällä massaspektrometrissä pieraistu suodatusproteiini, joka maksaa 5-10 kertaa tavallisen perusheran verran...) eivät nuo hypetuotteet ikinä voi korvata kovaa treeniä ja perusruokavaliota.

Kun perusasiat (treeni, ravinto, lepo) on kunnossa voi hypemömmöistä olla minimaalinen hyöty, mutta tuskin silloinkaan mikään merkittävä. Mutta usein aloittelijat ja kaiken maailman wannabet luulevat että niillä 7000 euron rahastuslisäravinteilla kasvetaan isoksi ja vahvaksi vaikka treenit ja kaikki muukin merkittävä on päin helvettiä.

Palautusjuomasta (sekin halpaa perusheraa ja maltoa) en luopuisi, mutta kaikesta muusta lisäravinteiden käytöstä olen sitä mieltä, että sitä ei pakosti tarvita kunhan ruokavalio on todella kunnossa. Tietysti on kätevää korvata 1-2 päivän aterioista protskudrinkeillä.

Freestyler voi mennä kauppaan ja koittaa etsiä sieltä rasvattomia ja hiilarittomia proteiininlähteitä, painella sitten kotiin ja koittaa syödä noin 300-400g proteiinia kiinteästä ruoasta vuorokauden aikana. Lisäravinteet on kiistatta helvetin hyvä keksintö, enkä itse ilman niitä kovin mielellään treenailisi. Toki sitä kehittyy kotiruolallakin, mutta varmasti huonommin. Ja itsekin kritisoisin tuota freestylen "kuntoa", 76kg tuolla pituudella on saavutettavissa ilman treeniäkin 8% rasvoilla.

Ja voin kertoa pientä sisäpiirin tietoa epäilijöille, kyllä ne isot ukot vetää yhtälailla palautumisjuomia kuin pienetkin. Koita sinäkin freestyle, niin ehkä joskus saat itsellesi lihaa senverta että painat 80kg samoilla rasvoilla.

väitän että protskusta ei ole mitään hyötyä jollei harjoitusmäärät ole reilusti suuremmat, vähintään 7krt/vko. Itse käyn puntiksella noin 3 krt/vko ja juoksemassa,uimassa tai hiihtämässä noin 3krt/vko ja lisäksi haen monipuolisuutta harrastamalla eri kamppailulajeja n. 3 krt/vko enkä syö mitään lisäravinteita ja hyvin palautuu. rasvat pysyvät näin myös alhaalla mulla ei ole koskaan ollut rasvaprosentti yli 8 (pihdeillä mitattuna).lisäyksenä vielä mittani: pituus 172 paino 76.

Nythän tule olemaan niin että sinä olet noilla periatteilla touhatessasi 172cm ja 76kg tai vähemmän vielä 10 vuodenkin kuluttua. Jaksat treenata mutta kehitytkö?oletko kehittynyt enää pitkään aikaan?treenaatko vain treenaamisen vuoksi vai haluatko kehittyä vai pysyä samassa tai heikommassa kunnossa?

Re: Re: eikö jengi uskalla treenata ilman lisäravinteita

Uskomatonta, että täällä edes käydään keskustelua ko. aiheesta. Olen Hulkin samoilla linjoilla, että kokonaisuus ratkaisee (treeni, ravinto ja lepo) ja vielä tuossa järjestyksessä.
Totuushan on, että protskua pitäisi saada vähintään 2g/kg päivässä, jos treenaa kovaa. Jos tämä onnistuu mamman lihapullilla, niin ok. Monille tämä kuitenkin tuottaa ongelmia, varsinkin jos rasvan määrässä halutaan tinkiä.
Proteiinin ei kuitenkaan tarvitse olla markkinamiesten lanseeraamia kalliita höpöhöpö tuotteita, vaan normaali (lue halpa) perusproteiini riittää.
Itse lähden myös salilta suoraan kotiin ja nautin palautusjuoman vasta siellä, vaikka en iso kaveri olekaan (181cm/92kg).
Varmasti kotimuonalla saadaan tuloksia aikaan. Mutta kun kyse on kehityksen optimoimisesta, ei voida sivuuttaa "lisäravinteita".

Missäs ne kaikki isot ja vahvat karjut ovat, jotka eivät laita rahojaan lisäravinteisiin, huhuu, olisi kiva kuulla näkemyksiä...? :)

Re: Re: Re: Re: Re: lisäys

Mutta et edelleenkään ole vastannut Tomin kysymykseen!!! Ei taida kantti riittää :lol2:

Pakkohan se suullinen arkku oli avata:

Olen treenannut epäsäännöllisesti viimeiset 1.5 vuotta joista 4kk kunnolla.

Nooh...

Kun aloitin tuon kunnon treenaamisen niin kokoajan väsytti niin satanasti.
Teen 3krt viikossa HST tyylistä ohjelmaa ja kyllä minunlaiselta läpipaskojalta ainakin kuluu niin pirusti energiaa tuohon hommaan ettei normaalilla kotiruuaalla reiluissa määrin paino noussut yhtään.

No nyt kun otin lisäravinteet mukaan (2 pirtelöä + palautus jos treenit ) niin ensinnäkin olo on huomattavasti virkeämpi. Treeni kulkee paremmin ja paino noussut 82 -> 86 samoilla rasvoilla :)

Olen iloinen!

Jos tuohon hintaan mitä noi ravinteet maksavat saa tälläisen palautteen keholtaan. MINÄ MAKSAN!

Joo ja mitat o 190/86

Läpipaskoja on puhunut!

Lähdetään vaikka tuosta rahastuksesta eli lisäravinneproteiini on _halvempaa_ kuin tavallisesta ruoasta saatava proteiini, jos unohdetaan jotkut SUPER HYPER TURBO jonkun-bodarin-nimi-tähän -proteiinit.

Toisekseen kuten tuossa mainittiinkin, lähinnä vain proteiinia sisältäviä tuotteita on ns. normaalien ruoka-aineiden joukossa melkoisen vähän.

Kolmannekseen, palautumisjuomassa on ihan hyvä että on mahdollisimma nopeasti imeytyvää proteiinia, eikä muutenkaan tonnikalapurkin kanssa pelleily pukukopissa oikein innosta.

Ja mitä tulee tuohon "normaaliin kotiruokaan", niin yleensähän normaalikotiruokavalio on tyyliä tämä:

aamu: sokerimuroja, paahtoleipää, rasvaa, juustoa, metwurstia
lounas: lihapullia ja perunamuussia, jälkkäriksi jätskiä
välipala: kahvia plus pullaa

Tuollaisia ruokia syövät luulevat varmaankin pääsääntöisesti syövän terveellisesti ja minä joka syön maitorahkaa + kaurahiutaleita + mansikkakeittoa + oliiviöljyä, syön heidän mielestään näin "eihän tuommoisella ruoalla eletä, pitäis syödä kunnon ruokaa". Niinpä niin...

Originally posted by Hulkki

Palautusjuomasta (sekin halpaa perusheraa ja maltoa) en luopuisi, mutta kaikesta muusta lisäravinteiden käytöstä olen sitä mieltä, että sitä ei pakosti tarvita kunhan ruokavalio on todella kunnossa. Tietysti on kätevää korvata 1-2 päivän aterioista protskudrinkeillä.

Hulkki kyllä puhuu vähän mutta paljon!

Itse käytän vain muutamaa lisäravinnetta, jotka olen hyväksi ja toimivaksi itse kokenut, tosin tietenkin olen idean niistä saanut mainonnasta. Ja hyvähän se vaan on jos mainonnan kohde vielä toimii. En todellakaan luopuisi esim. palautumisjuomasta tai perusprotskusta enää, samoin moni ammattilainen on puhunut, ettei voisi kuvitellakaan treenaavansa ilman lisäravinteita. Kuten moni täälläkin on sanonut, ne ovat suuri apu maksimoidessa reenistä saatava lihasmassa.

Se, että Hulkin mainistemia höttöravinteita myydään ja mainostetaan, huolimatta siitä toimiiko ne, johtuu tietenkin kuningas rahasta. Tämän kun vielä kaikki aloittelevat ymmärtäisi.

Freestyleri, se kun sanoit, että kova työ palkitaan, söi ravinteita vai ei, mihin tämä väite perustuu?
Onko esim. itsesi palkittu 'kovan' reenisin tuloksena, annoithan ymmärtää että reenaat kovaa...?

Jossain määrin samaa mieltä freestylen kanssa. On typerää että jotkut hermoilee proteiinijauhojen imeytymisnopeuksista ja suodatuksista, ja siitä ottaako kreatiinia 5 vai 7 grammaa kaksi vai kolme kertaa päivässä dextroosin vai minkä kanssa. Samalla itse treeni on kuitenkin vähän mitä sattuu ja muu ruokailu on hanurista, tai suunnilleen tyyliin pitsaa ja kokista.

Ja samaa mieltä myös siinä että lisäravinteista on helppo saada mielikuva että ne on ratkaiseva tekijä harrastuksessa, mitä ne ei ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom