eikö jengi uskalla treenata ilman lisäravinteita

terve. mua henkilökohtaisesti ihmetyttää se kun jengi spekuloi täällä eri lisäravinteista ym. poppakonsteista lihaksien ja voiman henkimiseen. ja sitten ne samat henkilöt puhuu jonkin ajan päästä diettiohjelmista, kun protskut on mennyt kylkiin. tuntuu että ihmiset etsivät jotain oikotietä kunnonkohotukseen. jengi käy 3-4 kertaa viikos puntilla ja sitten ne ei uskalla ottaa yhtään juoksuaskelta ettei lihasmassa vaan katoaisi. jos harjoitusmäärät ovat lukumäärältään noin pieniä, niin ei siinä mitään lisäravinteita tarvita, kunnon terveellinen kotiruoka riittää. väitän että protskusta ei ole mitään hyötyä jollei harjoitusmäärät ole reilusti suuremmat, vähintään 7krt/vko. Itse käyn puntiksella noin 3 krt/vko ja juoksemassa,uimassa tai hiihtämässä noin 3krt/vko ja lisäksi haen monipuolisuutta harrastamalla eri kamppailulajeja n. 3 krt/vko enkä syö mitään lisäravinteita ja hyvin palautuu. rasvat pysyvät näin myös alhaalla mulla ei ole koskaan ollut rasvaprosentti yli 8 (pihdeillä mitattuna).lisäyksenä vielä mittani: pituus 172 paino 76.
Mielestäni niin monet meistä ns tavallisista kuntoilijoista on mennyt lisäravinnemainonnan vipuun!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja tosta kommentista loistaa läpi tietämättömyys koko asiasta että mitä ne lisäravinteet tosiasiassa ovat, ja se vanhan kansan pinttynyt periaate "perunamuussilla eespäin".

Ensinnäkään puhdas proteiinilisäravinne esim. soija tai hera ei mene löysäksi kylkiin yhtään sen kummemin kuin normaali ruoka, ehkäpä jopa vähemmän. Ja dieetillä mitään tekemistä protskun ym. kanssa ole, jos lihasta tahtoo tosissaan rakentaa pitää syödä yli sen mitä kuluttaa, ja pakosti kertyy löysääkin - silloin täytyy taas laihduttaa löysät pois jos lihakset tahtoo näkyviin.

Jos osaa syödä oikein että ruokavaliostaan saa todella tarpeeksi proteiinia niin toki selviää ilman lisäravinteita sanoohan sen järkikin, mutta harva osaa / pystyy syömään järkevästi niin. Ja palautusjuoma on niin oiva työkalu lihasten rakentamiseen että sitä on turhamaista edes yrittää korvata kiinteällä ruualla.

Näistä peruslisäravinteista on tuntuvaa hyötyä vaikka treenikertoja olisi 1 / vko tai vähemmänkin, piste.
Toisekseen voi miettiä että kuka treenaa 7krt / vko lihasta kasvattaessaan, ei kukaan kun sillon ei lihas pahemmin saa tilaisuutta kasvaa.

Mielipiteitä voi olla mutta perustele mielellään faktoilla eikä hölöpölöllä.

Ahaa. Asiahan voi olla tietenkin erilainen sellaisella 100 kiloisella ja vaikka sun pituisella kaverilla, joka on vielä pienillä rasvoilla. Eihän lisäravinteilla normaalia ruokaa pysty/saa korvata, niihin on ruokavalio kuitenkin perustettava, mutta se helpottaa esim. sen riittävän protskumällin saamista päivässä. :worship:

Onkohan niissä jauheissa oikeasti lähellekkään se ravintosisältö mitä pussin kyljessä lukee. Itse käytän kyllä protskujauhoja runsaasti, mutta luulen etten oikeasti huomaisi eroa kehityksessä jos jauhe olisikin lumejauhetta ilman ravintoaineita. Hölmönä sitä vaan ostaa aina. Noh..on niillä ainakin psykologinen vaikutus. :)

Niinkuin olen aikaisemminkin sanonut; Ihmisille voisi aivan täysillä myydä jotain perunajauhon tapaista ionivaihdettuna heraproteiini-isolaattina. Kukaan ei huomaa mitään eroa.

Apua...:itku: :itku: :itku:

Lisäravinne on käsitteenä jotenkin hämäävä. Lisäravinteethan nimenomaan ovat ruokia tai lääkkeitä, jotkut ehkä siltä väliltä. Syötäessä proteiiniajauhetta yritetään yleensä saavuttaa sopivaksi katsottu makroravinnejakauma ruokavaliossa yleensä ja/tai yksittäisessä ateriassa, ei se siinä mielessä ole sen kummemmin "lisä", kuin vaikka tonnikalakaan.

Mä oon treenailut pari kuukautta pelkällä palautusjuomalla, ja ihan yhtä hyvin on kulkenut kuin ennekin, milloin tuli vedettyä enemmän lisäravinteita. Kyllä jos syö hyvin perusruokaa, niin kehittyy vähäisilläkin lisäravinteilla. Kyllähän toi lisäravinne mainonta on "purrut" hyvin ihmisiin...

Jep, en sitten tiedä tarvitseeko sitä paljon muuta kuin sen palautumisjuoman (ja vitamiinit + öljyt, jotka onkin sitten enemmän ruokaa). Itse ainakin söisin paljon mieluummin oikeita proteiinipitoisia ruokia kuin vaikka jotain Bull's basiccia.

Yksi (huono) syy käyttää lisäravinteita on laiskuus. Itsekkin sorrun usein siihen, ettei vaan jaksa syödä ja ottaakin protskudrinkin + leipää tms.

lisäys

tarkoitukseni oli sanoa että monen pitäisi keskittyä enemmän kovaan treenaamiseen eikä ihmetellä protskuämpärien ylistäviä tekstejä. kyllä välillä punttisalin pukuhuoneessa ihmetyttää kun jotkut jo valmiiksi pyöreät pojat hörppivät shakejään treenin jälkeen. on jäänyt vain semmoinen olo, että näillä henkilöillä on lisäravinnemainonnan johdosta jäänyt sellainen käsitys että treeni menee vähän niin kuin hukkaan jollei ota kunnon lisäravinne/palautusjuomamälliä heti treenin jälkeen.

säästäkää rahanne ja keskittykää ensisijaisesti treenaamisen, ei prostskupöniköitten tuijotteluun! kova työ palkitaan aina.

Originally posted by freestyle
terve. mua henkilökohtaisesti ihmetyttää se kun jengi spekuloi täällä eri lisäravinteista ym. poppakonsteista lihaksien ja voiman henkimiseen... sitten ne ei uskalla ottaa yhtään juoksuaskelta ettei lihasmassa vaan katoaisi. jos harjoitusmäärät ovat lukumäärältään noin pieniä, niin ei siinä mitään lisäravinteita tarvita, kunnon terveellinen kotiruoka riittää.

Tottakai kotiruualla pärjää, mutta kysymys on siinä pärjääkö ravintolisillä vielä paremmin! Jos tiedät, että 30/40/30 makrojako toimii sinulla hyvin, mutta kotiruualla siihen on vaikea päästä niin ainakin omasta mielestäni se 15€ herasäkki on hintansa arvoinen, jos sillä saat hieman paremman tuloksen. Samasta säkistä voi sitten ammentaa palautusjuoman vaikka maltodextriinin kanssa. Ja kenenkään on turha kiistää palautusjuoman arvoa. Ilmankin pärjää, mutta kuka ei haluaisi optimoida kehitystä kun se on niin edullista ja helppoa.

Jos tämä jostakin tuntua liian tarkalta niin sitten tekee niinkuin parhaalta tuntuu. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa kuntoilla. Osa meistä taas nauttii tietojensa kartuttamisesta erinäisten ravintoaineiden yms suhteen ja haluaa näin kokoajan hioa sitä omaa suorituskykyä huippuunsa. Se on hieno osa lajia, mutta ei koskaan se tärkein asia! Nyt onkin kyseessä nimensä mukaan lisäravinteet, eli joilla täydennetään sitä kotiruokarunkoa.

Kaikilla on omat arvonsa ja saavat tehdä niinkuin haluavat. Asialla ei ole mitään tekemistä "uskaltamisen" kanssa?

Vähän provosoiva otsikko! :)

Parahin freestyle, voisitko kertoa kuinka paljon proteiinia tarvitsee päivässä, jos treenaa 3 kertaa viikossa?

Re: lisäys

säästäkää rahanne ja keskittykää ensisijaisesti treenaamisen, ei prostskupöniköitten tuijotteluun! kova työ palkitaan aina.
Nyt ennen kuin julistaudut oman uskonlahkosi hengelliseksi johtajaksi ja teet siinä sivussa Paavalin kirjeet uusiksi, niin kerro nyt toki, että miten muuten kova työ on palkinnut SINUT? Sorry nyt, mutta 172 cm ja 76 kiloa ei kuulosta mitenkään hurjalta tulokselta. Voin toki olla väärässä, jos satut omaamaan ohuet niveltaipeet ja lihaksesi ovat poikkeuksellisen pyöreät. Kuvia? Tuloksia? Vakuuta minut, niin lupaan että en kavalla sinua Öljymäellä 30 grammasta Bull's Basic suklaata, ennen kuin kukko on kolmesti kiehunut.

Onhan tuo kyllä ihan perkeleen totta, että hyvin moni on unohtanut sen tärkeimmän, eli treenin merkityksen. Ei haeta lisää tietoa treenistä vaan uusista lisäravinteista. Kyllä olen huomannut miten nuo oikeasti isot ukot naureskelevat näille nykyajan salilla vääntäjille, kun treenataan vähän sinne päin ja sitten nautitaan välittömästi erikoispalautusdrinkki kun ollaan olevinaan treenattu. Miksiköhän kaikkein isoimmat ja vahvimmat äijät eivät koskaan juo palautumisjuomiaan pukukopissa treenin jälkeen, tai edes koko salilla, vaan lähtevät rauhallisesti kotiin.. Pitää varmaan itsekkin lopettaa se pukukopissa palautumisjuoman nauttiminen, jos sitä vaikka kasvaisi isoksi ja vahvaksi. ;)

jo valmiiksi pyöreät pojat hörppivät shakejään treenin jälkeen. on jäänyt vain semmoinen olo, että näillä henkilöillä on lisäravinnemainonnan johdosta jäänyt sellainen käsitys että treeni menee vähän niin kuin hukkaan jollei ota kunnon lisäravinne/palautusjuomamälliä heti treenin jälkeen.

Tai sitten oman kehon kuuntelu. Itse käytännössä otan lisäravinteena vain palautumisjuomaa, huomannut vain elimistön olevan sen takia seuraavina päivinä "kivempi".

Kohta on kylläkin pakko päästä töihin, tämä "oikean" ruuan syöminen on aika kallista. Perus lisäravinteet ovat todellisuudessa edullisempia kuin sinun rakastama kotiruoka. Toki jos äitikkä tekee lihapullia niin mikä niitä syödessä on.

P.S. Minulla on vuorokaudessa 24h tuntia. Käytän siitä noin 9 tuntia uneen. Opiskella voin tehokkaasti maksimissa 8 tuntia. Siinä on vielä 9 tuntia muuhun toimintaan. Tästä treeniin kaikkine matkoineen menee kaksi tuntia. Loput ajat kun sinä tuijottelet televisiota niin minä tuijottelen proteiinipurkkia. Saanko siihen luvan?

Makroravinnejakauma. Mitään muuta ei mielestäni tarvitsekaan sanoa lisäravinteiden puolustukseksi. Tietysti jos joku kertoo, miten saan nautittua kiireisellä elämänrytmillä ja opiskelijan kukkarolla päivän ravinteet oikeassa suhteessa ja määrässä ilman lisiä, tunkematta hilleriä perseeseeni, niin lupaan ruveta fågerholmistiksi(?).

Sen sijaan olen täysin sama mieltä siitä, että lisäravinteiden kanssa hifistely on melko turhaa. On proteiinia, hiilihydraattia ja Hydroxycuttia. Niiden väliset KÄYTÄNNÖN erot löytyvät mielestäni sitten vain nimestä ja hinnasta.

Hauis 36cm. Olen puhunut.

Mulla on suht samat ajatukset protskupöniköistä. Niitä voi ottaa käyttöön siinä vaiheessa kun kaikki muu on kunnossa. Mutta mielestäni ravintopuoli yleisesti on paljon treeniä tärkeämpää. Sanotaan vaikka näin, että vaikka treenaisi kuinka täydellisesti niin kehitystä ei tapahdu jos ruokapuoli kusee. Kun taas jos syö täydellisesti niin kehitystä tapahtuu vaikka treeni ei olisikaan aivan täydellistä. Viisasta olisi siis keskittyä syömään ruokaa tarpeeksi ja viisaasti. Treeniäkään ei sovi laiminlyödä, mutta useimmiten se kehittymättömyys johtuu ravinnosta, ei treenistä.

Re: Re: lisäys

Originally posted by Tomi
Nyt ennen kuin julistaudut oman uskonlahkosi hengelliseksi johtajaksi ja teet siinä sivussa Paavalin kirjeet uusiksi, niin kerro nyt toki, että miten muuten kova työ on palkinnut SINUT? Sorry nyt, mutta 172 cm ja 76 kiloa ei kuulosta mitenkään hurjalta tulokselta. Voin toki olla väärässä, jos satut omaamaan ohuet niveltaipeet ja lihaksesi ovat poikkeuksellisen pyöreät. Kuvia? Tuloksia? Vakuuta minut, niin lupaan että en kavalla sinua Öljymäellä 30 grammasta Bull's Basic suklaata, ennen kuin kukko on kolmesti kiehunut.

Tarkoitukseni oli ennemminkin ilmaista että kova työ palkitaan yhtä lailla söi sitä lisäravinnetta tai ei. väitän että niiden lisäravinteiden hyöty on huomattavasti pienempi kuin mitä annetaan usein ymmärtää tai mitä monet ihmiset luulevat niistä. tosin tarvitsee nostaa hattua lisäravinteiden markkinoijille, hyvin ovat pystyneet vakuuttamaan/jymäyttämään kuntoilijat.

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten homman hoitaa, turha on toisten valintoja mollata.

Mielestäni yksi tärkeimmistä seikoista on se, uskooko itse saavansa hyötyä ko. tuotteista. Jos et usko että tuotteesta X on sinulle hyötyä
niin on hyvin todennäköistä ettei se sinua hyödytä. Ihminenhän ei ole kone vaan mieli on todella voimakas tekijä lopputuloksen kannalta.

Itsestäni on tullut ko. teollisuudenhaaran tukija viimeisen vuoden aikana, enkä ole vielä katunut sijoituksiani. Toki tuloksia saa muutenkin
josta omassa lähipiirissänikin on esimerkkejä. Tosin jos vertaan itseäni "antilisäravinne" kaveriini, joka vielä viime kesänä oli (läski)minua viitisen kiloa
kevyempi painaa nykyisin noin 20 kg enemmän ja tällä hetkellä kumminkin treenaamme suurinpiirtein samoilla painoilla, jotka ovat huomattavasti
isommat kuin vuosi sitten.

Lisien hyödyistä kohdallani ovat olleet tärkeimpinä paikkojen pysyminen ehjinä ja sairastelemattomuus. Aikaisemmin vakiovaivoja olivat nivelkivut
(ranteet, kyynärpäät yms.) treenipainojen noustessa, mutta nyt toistakymmentä vuotta vanhempana nämä ovat pysyneet poissa (pitää koputtaa puuta).
Lisäksi pakollisia "kevyitä" viikkoja ei ole vuoteen juurikaan mahtunut, paremmasta palautuvuudesta johtuen. Normaaleja nousu- ja laskujaksoja
kuitenkin.

Nimimerkillä "mainokset ovat raamattuni"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom