Ei tuu massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rima
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Masennuksessa lueskelen täältä noita juttuja, että kuukaudessa on tullut 7 kiloa painoa lisää jne. :itku:

Itselleni ei massaa tartu kyllä millään. Olen lukenut aiheeseen liittyen huomattavan paljon, mukaanlukien pakkiksen faqit ja lukemattomia threadeja. Luulisin, että mulla on teoriapuoli hyvinkin hallussa, mutta käytäntö vaan vittuilee mulle... :david:

Aikaisemmin olen aktiivisen palloiluharrastukseni ohella käynyt salilla noin kuuden vuoden ajan, hyvin epäsäännöllisesti (kesäpainotteisesti) ja todella väärin metodein. Tänä kesänä olen sitten mielestäni treenannut, syönyt (proteiininsaanti varmaan lähes tuplaantunut) ja levännyt hyvinkin oikeaoppisesti. Ja tulos - Hintelään (188cm, 81kg) kroppaani on tullut kolmessa kuukaudessa noin 1 kilo lisää massaa. Tulokset ovat kyllä nousseet jonkin verran, noin 20% liikkeestä riippuen. (Penkki 95->115, myötäoteleuat 10->19, kyykky 120->140...)

Punttitreenin teen noin 4 kertaa viikossa, jaolla jalat-alaselkä/rinta-yläselkä-olkapäät/hauis-ojentaja. Vatsoja ja kylkiä lähes aina. Proteiinia tulee suunnilleen näin: aamiainen 20g, lounas 30g, välipala 30g, päivällinen 20g, palautusjuoma 40g, iltapala 20g. Luvut arvioita, saattavat olla yläkanttiin.

Kroppani on siis sellainen, että siihen ei kyllä tartu rasvakaan millään. Minut on pienestä pitäen opetettu todella epäterveelliseen ruokavalioon uskomattomine hiilari/rasva -mässäilyineen, mutta kuitenkin rasvaprosenttini on jatkuvasti siinä 12 hujakoilla. Viikottaiset urheilumäärät ovat kyllä aika suuria, mutta kyllä muilla palloilijoilla näyttää patti kasvavan?

Mikä avuksi? Mitähän teen väärin? Yksinomaan lihasta siis haluaisin, ei sellaista kokonaisvaltaista "bulkkausta". Vai onko niin, että koska kroppaani ei oikein tartu mikään, niin tuohon kilonkin (lihas?)kasvuun pitäisi olla tyytyväinen?

Jos olet noinkin vähärasvainen (edelleen) toi kilo voi olla aika silkkaa lihasta. Jos kehitys jatkuu tollasena se tekee 4 kiloa puhdasta lihaa vuodessa.
Itse olisin moiseen suhteellisen tyytyväinen. Aina voit kuitenkin koittaa syödä enemmän, kun tuota kulutusta tulee siitä palloilusta melkoisesti.

Edit: Toi signature on aika osuva:lol2:

Jos olet kolme kuukautta sitten aloittanut säännöllisen treenaamisen, niin kannattaa huokaista syvään, eikä vielä huolehtia siitä, ettei tule saman verran kehitystä, kuin joillain muulla.

Mutta jos paino ei nouse, niin ongelmana on useimmiten liian pieni kalorimäärä. Rupea vaikka vetämään aamupalan, iltapalan ja välipalojen yhteydessä oliivi- ja/tai rypsiöljyä. Tulee kaloreita mukavasti, ja hyvät rasvat ovat hyviä rasvoja.

Minkälaisessa "ateriassa" on 20g protskua? Hä!?!? Jos yrität syödä enemmän protskua ja lopputulos on tuo niin ei varmasti ole kalorimäärätkään kovin hulppeita. Pistäs vähän mallia ruokailuista niin päästään eteenpäin. Siitähän tuo kuitenkin johtuu ihan selkeästi.

Originally posted by Äijä
Minkälaisessa "ateriassa" on 20g protskua? Hä!?!? Jos yrität syödä enemmän protskua ja lopputulos on tuo niin ei varmasti ole kalorimäärätkään kovin hulppeita. Pistäs vähän mallia ruokailuista niin päästään eteenpäin. Siitähän tuo kuitenkin johtuu ihan selkeästi.

OK, kuvausta esimerkkiruokailuistani:

Aamupala 07.00: Rahka n.200g, jugurttia mausteeksi dl, Reissumies (floora+kinkku), tuoremehu 2 dl

Lounas 10.45: Opiskelijaruokalassa perusruokaa, maito 2dl (tällaisessa ateriassa lienee n. 20g proteiinia) Riisiä/Perunaa saa kyllä ottaa mielin määrin :curs:

Välipala 14.00: Rahkaa 250g/maitoa litra/proteiinijuoma

Päivällinen 17.30: Jotain nopeeta roskaa + raejuustoa. Esim valmishampurilaisia, lihapiirakkaa jne.

Palautusjuoma n. 19.30 (treenipäivinä): Vajaa desi NutriPlus Whey, kolme desiä maitoa

Iltapala 21.30: 200g rahkaa/pieni proteiinijuoma/rehuja ja raejuustoa

Tuo on aika optimistinen kuvaus... Tuollaisiin määriin pyrin, noin joka kolmas päivä ehkä lipsuu määristä vähän alakanttiin. Opiskelijan budjetti selvästi rajoittaa syömistä...

EDIT: Karmeimmat typot pois

Originally posted by rima

Aamupala 07.00: Rahka n.200g, jugurttia mausteeksi dl, Reissumies (floora+kinkku), tuoremehu 2 dl

Lounas 10.45: Opiskelijaruokalassa perusruokaa, maito 2dl (tällaisessa ateriassa lienee n. 20g proteiinia) Riisiä/Perunaa saa kyllä ottaa mielin määrin :curs:

Päivällinen 17.30: Jotain nopeeta roskaa + raejuustoa. Esim valmishampurilaisia, lihapiirakkaa jne.

Palautusjuoma n. 19.30 (treenipäivinä): Vajaa desi NutriPlus Whey, kolme desiä maitoa

No joo onhan siinä vähän pohjia. Tuota samaa vetelet sitten vaan paljon enemmän. Aamupalalle ainakin rahkapurkin kaveriksi jotain hiutaleita ja päälle reippaasti jukurttia. Leipien päälle laitat aina lihaa min.3cm. Reenin jälkeen pitää syödä kunnollinen ateria ennen nukkumaanmenoa. Että ennemmin siftaat päivällisen sinne ja mätät kunnolla hiilaria ja protskua eikä mitään rasvaista roskaa. Sitten vielä joka aterialle pari ruokalusikallista rypsiöljyä kaveriksi. Noilla alkuun.

Tulokset ovat kyllä nousseet jonkin verran, noin 20% liikkeestä riippuen. (Penkki 95->115, myötäoteleuat 10->19, kyykky 120->140...)

Tuota voin ainakin minä lueskella masentuneena.. Eipä tullut tehoja lisää mulle alussakaan tuota vauhtia:( Ja jätkä puhuu että "jonkin verran" -tuohan on loistavaa kehitystä.

Syö enemmän on varmaan paras neuvo, mutta voit toki esittää ohjelmasikin ja mitä muuta teet salittelun lisäksi. Ehkä sieltäkin puolen löytyy viilattavaa.

Masentavaa luettavaa nuo sun tulokset, mä en 1,5 vuoden pakkis-oppien mukaisen elämäntyyli-treenauksen jälkeenkään ole vielä noissa tuloksissa, lähelläkään, noissa liikkeissä..

Tosta sun kasvusta tulee mieleen kuva että taitaa olla aika suurelta osin lihaskasvua, kun paino pikkuhiljaa kapuaa... Vaan miksi sitä pitäisikään tuon nopeammin tarttua, sitten jos rupeaa tulemaan kilo kuukaudessa niin siitä on aina suurempi osa löysää. Mä tuskailin saman kanssa, aloittaessani ekaan 4-5kk ei tullut painoa laisinkaan, painoin jotain alle 60kg. (186cm pitkä kuten edelleen) Massanlisäysvalmisteet ja kaikki oli käytössä. Sitten heitin mega massit sun muut pellolle, treenasin kovempaa ja söin säännöllisemmin -> paino nousuun, ja sitten nousikin vauhdilla, juuri tällä hetkellä 81,5kg, parhaimmillaan ollu 86,5kg.

Syö reilummin, kasvat. Hyvää ruokaa niin että napa raikaa, paljon proteiinia, ja pidä ateriavälit 2-3h niin tulee syötyä kummasti enemmän!

Tuo on aika optimistinen kuvaus... Tuollaisiin määriin pyrin, noin joka kolmas päivä ehkä lipsuu määristä vähän alakanttiin. Opiskelijan budjetti selvästi rajoittaa syömistä...

EDIT: Karmeimmat typot pois

Kokeile vaikka ensin niin, että noilla jokaisella rahka-aterialla lyöt sinne rahkan joukkoon pari desiä kaurahiutaleita ja vaikka sokeritonta mehukeittoa päälle. Siinä tulee jo mukavasti hyviä hiilareita lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse kasvattaisin tuon proteiinimäärän 3g/painokilo, eli n. 240 + grammaan ja tsekkaisin muista threadeista Sakkeuksen ohjeet rasvan käytön suhteen.

Tuosta proteiinin saannistahan nyt on mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin. Oma kroppani toimii hyvinkin toisentyyppisesti kuin omasi, mutta johan alkoivat läskilläkin rintalihakset erottua, kun aloin pakata 91 kg:n plösö-öykkäriin 280 grammaa protskua joka perkeleen päivä.

Re: Re: Ei tuu massaa!

Originally posted by Kime76
Tuota voin ainakin minä lueskella masentuneena.. Eipä tullut tehoja lisää mulle alussakaan tuota vauhtia:( Ja jätkä puhuu että "jonkin verran" -tuohan on loistavaa kehitystä.

Syö enemmän on varmaan paras neuvo, mutta voit toki esittää ohjelmasikin ja mitä muuta teet salittelun lisäksi. Ehkä sieltäkin puolen löytyy viilattavaa.

Joo, tulosten kasvu voi tosiaan tuntua kovalta. Selitys (mitä en tajunnut alkuperäiseen postaukseen kirjoittaa...) on se, että aikaisempi harjoitteluni on siis keskittynyt lähes pelkästään neljään kuukauteen vuodessa (touko-elo). Pelikaudella ei oikein ehdi/jaksa/kannata salilla käydä. Kahdeksassa kuukaudessa tulokset oli ehtineet taas pudota hyvinkin alas. Olen siis viime vuonna ollut tuloksellisesti lähes samassa kunnossa kuin nyt, eli tämän vuoden "kehitys" on ollut lähinnä "vanhan kiinni ottamista".

Kiitokset vaan kaikille hyvistä vastauksista! Kaloreita (hyvää rasvaa ja hitaita hiilareita) mun siis selvästi pitäisi lisätä. Mun päähän ei vaan tahdo mahtua se ajatus, että kalorit ovat lihaskasvun edellytys - olen aina vannonut vain proteiinin nimeen.

Ohjelmani on hyvin pitkälti pakkiksella hyväksi todettujen esimerkkien mukainen, pelkistetysti jokaiselle lihakselle 3*6-10 kahdella eri liikkeellä, eli siis 6 sarjaa per lihasryhmä. Vaihteluakin löytyy, tosin sitä voisin vähän lisätä. Mutta tuskin tässä 3 kuukaudessa kehitys vaihtelun puutteeseen kaatuu.

Noi kuukaudessa 7 kiloa jutut on joko tehty kovalla kuurilla tai sitten on hommattu noin 6 kiloa läskiä.

Mitä tuohon sun "ongelmaan" tulee, ni tuloksesihan on noussu saakelin hyvin ja tosiaan arvioisin ton kilon olevan silkkaa lihaa.

Jos haluat tosi isoksi, niin lopeta tuollaiset aerobiset puuhat ja syö entistä enempi.

mä voisin lahjoittaa sulle 10kg vaikka heti, läskinä tosin, jos vaan käy :D Ite olin muutama vuosi sitten 175/60 mitoissa kun rupesin kunnolla treenaamaan. Tuossa 3 eka kuukaudessa tuli jotain 10-15 kg lisää, suurin osa tietty läskiä. Söin kyllä koko ajan ja paljon :) Tuloksetkin nousi kivasti, esim penkki 80 -> 110. Nyt alkaa olla aika ruveta polttamaan noita fläsiä pois, eikä tunnu olevan ollenkaan helppo homma :curs: Rautakaan ei liiku tällä hetkellä juuri lainkaan, mutta onneksi motivaatiota taas löytyy tauon jälkeen!

Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

Kiitokset vaan kaikille hyvistä vastauksista! Kaloreita (hyvää rasvaa ja hitaita hiilareita) mun siis selvästi pitäisi lisätä. Mun päähän ei vaan tahdo mahtua se ajatus, että kalorit ovat lihaskasvun edellytys - olen aina vannonut vain proteiinin nimeen.

Jep, kokonaiskalorit ylemmäs. Lisäile toki sitä proteiiniakin ruokavalioosi. Tuollainen 20-40g lisäys (160-->180-200) lienee paikallaan. Jätä roskaruoat poies ja kokkaile herkullisia perussettejä a la paistijauheliha ja kauramakaroni, lohi ja tumma riisi, seiti ja kauramakaroni, tonnikala-/kananrintasalaatti yms. :D Tulet huomaamaan että yhden roskaruoka-annoksen energiamäärällä saat kunnon safkaa syötäväksesi aikamoisen läjän. 30pr/30r/40hh -jako on varsin hyvä ja toimiva.

Ja tee palautusjuoma veteen, älä maitoon.

Re: Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

Originally posted by AKV

Mikä vika (rasvattomassa) maidossa on? Tosin, veteen mä sen oon aina tehny kun salin hanasta tulee vain vettä...

Originally posted by AKV
Jep, kokonaiskalorit ylemmäs. Lisäile toki sitä proteiiniakin ruokavalioosi. Tuollainen 20-40g lisäys (160-->180-200) lienee paikallaan.
Kai mä oon tästä lihaskasvun puutteesta huolestunut sen takia, että vertaan luonnollisesti pakostikin kehitystäni treenikumppaniini, eli veljeeni. Veli treenaa nyt myös näiden mun uusien "oppien" mukaisesti, mutta ravintoasioita ei oikein ota kuuleviin korviinsa. Se syö helvetin vähän ja huonosti, kovin harvoin edes jaksaa palautusjuomaa itselleen tehdä. Suunnilleen samanlaisia rautoja liikutellaan, ja tuloskehitys on myös melko samanlaista.

Se tässä nyt kyrpii, että veljellä on paino noussut kolmessa kuukaudessa noin neljä kiloa, ja lihakset kasvaneet huomattavan paljon.

Täysin samalla lailla treenataan, ja mun ravintopuoli on varmasti paljon paremmassa kunnossa (vaikka siinäkin on siis rutkasti parantamisen varaa). Kyllä on perkele geenit jakaantunu epätasasesti! Tosin, ruumiinrakennekin meillä eroaa aika paljon, mä oon pitkä ja ohut, veli lyhyt ja leveä.

Palautusjuoman oon tehnyt (HYLA)maitoon, koska parantaa makua huomattavasti ja oon ajatellu että tuo vähän hiilareita mukaan. Pitänee siirtyä vesipohjaiseen, oon kyllä lueskellu noita imeytymisjuttuja. Ja pitää lopettaa tää nössöily noiden "maistuu pahalta" -juttujen kanssa. Mustahan tulee kohta helvetin iso ja ilkeä TOSImies :david:

Sellasta ajattelin että voihan sitä aina ottaa kameralla ittestään pari kuvaa ja sitten muutaman kuukauden päästä taas kuvaa ja vähä vertaa. Joka päivä ei kannata varmaan ottaa kuvia :thumbs:

Originally posted by AKV

Kyllä sen voi kuule ihan hyvin tehdä maitoon. Proteiinipömpelin kyljessäkin lukee että maitoon tai veteen.

Re: Re: Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

Originally posted by VahvaJussi
Kyllä sen voi kuule ihan hyvin tehdä maitoon. Proteiinipömpelin kyljessäkin lukee että maitoon tai veteen.

No niin. Voihan sen tehdä vaikka moottoriöljyyn, mutta AKV:n pointti lienee, kannattaako. Teetkö sen Mobilin Rälli Förmylään, jos pöntön kuljessa lukee niin?:david: :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom