Ei tuu massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rima
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

Originally posted by baarikello
No niin. Voihan sen tehdä vaikka moottoriöljyyn, mutta AKV:n pointti lienee, kannattaako. Teetkö sen Mobilin Rälli Förmylään, jos pöntön kuljessa lukee niin?:david: :david:

Tuskin se maito sitä imeytymistä niin paljon haittaa, että sillä olisi jotain merkitystä. Mihin itse perustat sen, etteikö kannattaisi?

Re: Re: Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

Originally posted by VahvaJussi
Kyllä sen voi kuule ihan hyvin tehdä maitoon. Proteiinipömpelin kyljessäkin lukee että maitoon tai veteen.

Viimeseksi mä ainakin palautusjuoman maitoon sotkisin, hidastaa imeytymistä ja tuloksena että protsku+malto lilluu mahassa vielä tunnin ja parinkin päästä, ja treenin jälkeinen ateria lykkääntyy ja lykkääntyy, ja olo on paska pitkään.

Palautusjuoman koko idea on olla _NOPEA_ kaikilta ainesosiltaan, hetken huraus ja ainekset on verenkierrossa, joten miksi sinne pitää tunkea hitaasti imeytyvää maitoa?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

Originally posted by turre101
Viimeseksi mä ainakin palautusjuoman maitoon sotkisin, hidastaa imeytymistä ja tuloksena että protsku+malto lilluu mahassa vielä tunnin ja parinkin päästä, ja treenin jälkeinen ateria lykkääntyy ja lykkääntyy, ja olo on paska pitkään.

Palautusjuoman koko idea on olla _NOPEA_ kaikilta ainesosiltaan, hetken huraus ja ainekset on verenkierrossa, joten miksi sinne pitää tunkea hitaasti imeytyvää maitoa?

No voi jumalauta, mistä sinä tiedät kuinka paljon se sitä hidastaa? :david: Ja vai on olo paska pitkään? just joo. Mä oon aina sekottanut jauhot rasvattomaan maitoon ja tulen aina sekottamaankin. ugh.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei tuu massaa!

No voi jumalauta, mistä sinä tiedät kuinka paljon se sitä hidastaa? :david: Ja vai on olo paska pitkään? just joo. Mä oon aina sekottanut jauhot rasvattomaan maitoon ja tulen aina sekottamaankin. ugh.

No jos selailet F.A.Q:ta, niin todennäköisesti törmäilet tästä aiheesta esitettyihin pitkiinkin perusteluihin. Tässä nyt vain lyhyesti: maidon kaseiini todellakin hidastaa palautusjuoman proteiinin ja hiilareiden imeytymistä. Ja kun palautujuoman koko pointti on nimenomaan tarjota elimistölle nopea tie pois kataboliasta, niin miksi sitä pitäisi tarkoituksellisesti hidastaa?

Tottakai palautusjuoman osuus kokonaisuudesta on pieni, mutta kuitenkin. Jos blandaa palautusjuoman maitoon, voi samantien jättää sen ottamatta ja syödä tilalla kiinteää ruokaa. Koko palautusjuoman pointti nimittäin tavallaan katoaa jos sen nopea imeytyminen estetään.

Joopajoo, mutta en usko maidon hidastavan sitä niin paljon, että ois kovinkaan paljon merkitystä. Jos 2 kuvitteellista henkilöä treenais ja lepäis ja söis aivan tismalleen samalla tavalla, ainoana erona, että toinen sekoittaa palautusjuoman maitoon ja toinen veteen, niin uskotko, että se veteen sekottava kaveri olisi isompi esim 10 vuoden kuluttua? :david:

Eli esim jos vetää 10 vuoden ajan rinta - hauis treenejä rinta ensin, niin tissit joutuu olemaan paljon kauemmin ilman palautusjuomaa kuin hauikset, jolloin 10 vuoden kuluttua hauikset ois suhteessa paljon isomman kuin tissit. Haen vaan takaa sitä että toi on mun mielestä vähän hifistelyä. Eiköhän ne lihakset saa proteiinia esim edellisestä syödystä ateriasta sen aikaa kun palautusjuoma imeytyy?

Niin ja maidossahan on proteiinia 3,3% joka tuskin hirveesti imeytymistä haittaa. Ja kuulemma rasvaton maito haittaa imeytymistä huomattavsti vähemmän kuin rasvallinen.

Joopajoo, mutta en usko maidon hidastavan sitä niin paljon, että ois kovinkaan paljon merkitystä. Jos 2 kuvitteellista henkilöä treenais ja lepäis ja söis aivan tismalleen samalla tavalla, ainoana erona, että toinen sekoittaa palautusjuoman maitoon ja toinen veteen, niin uskotko, että se veteen sekottava kaveri olisi isompi esim 10 vuoden kuluttua? :david:

True, true.. Just sain itsekkin "varman" tiedon tosta asiasta kun kävin ostaa sitä fastin ennen nukkumaan mentäessä vedetävää protskuu, ku kyselin et eikö olisi sama jos sekottaisi normaalin protskun maitoon ja vetäis sit sen.. Mutta onneks mukava mikonkadun tietävä myyjätär korjasi väärät ajatukseni.

Kuten juuri aiemmin sanoin, niin palautusjuoman osuus kokonaisuudesta ei ole kauhean suuri. Kasvettiin sitä isoiksi ennen palautusjuomiakin. Mutta se on kuitenkin tutkittu & osoitettu tieteellisesti, että siitä todellakin on hyötyä. Nuo "2 kuvitteellista henkilöä" -jutut on aina ihan hauskoja, mutteivät kovinkaan relevantteja.

Ja kyllä, maito todellakin hidastaa imeytymistä. Saa sitä laittaa palautusjuomajauhojen sekaan jos haluaa, mutta sitten on turha kuvitella juovansa enää varsinaista palautusjuomaa. IMO.

Haen vaan takaa sitä että toi on mun mielestä vähän hifistelyä. Eiköhän ne lihakset saa proteiinia esim edellisestä syödystä ateriasta sen aikaa kun palautusjuoma imeytyy?

Eiköhän. Riippuu tietenkin vähän siitä kuinka kauan aikaa edellisestä ateriasta on. Mutta muistathan, että palautusjuomassa niillä nopeilla hiilareilla on oma funktionsa.

Riippuu ihan näkökulmasta kuinka "hifistelyä" tämä on. Minä ainakin hifistelen ihan mielelläni. Kenenkään muun ei ole pakko. Kunhan pidetään silti tosiasiat mielessä.

Originally posted by rima
OK, kuvausta esimerkkiruokailuistani:

Aamupala 07.00: ...

eihän tossa ole kuituja kun joku 4-5g.
eikä taida rasvaakaa kovin ihmeellisesti olla tai hiilareita. Tosta kun ottaa noi rahkat pois niin on aika surullista luettavaa :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom