Ei jalkoja treeni ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

J.Jake

Erikoismies
VIP
Kaupunki
Helsinki
Olen jo muutaman vuoden treenannut 3-4x viikossa punttia ja siihen päälle 2 aerobista tai jotai muuta liikuntaa päälle.
Nyt polven ollessa paskana olen joutunut tyytymään jalkojen osalta SuorinJaloinMaastaVetoon ja pohje treeniin. Yläkropalle sensijaan löytyy treeniä,penkkiä,olkapäitä,selkää,jne.
Eli...
Kaiken oppimani mukaan juuri nyt ylirteenaan yläkroppaani todella paljon. >Kuitenkin huomaan kehittyväni ja Kroppa ottaa treenin vastaan todella hyvin. Onko tämä vain hetkellistä vai voiko jalkojen treenaamattomuus auttaa ylävartalon palautumisessa?
Vai - olenko vain ollut laiska?

Täällä kanssa ilmoittautuu yksi laiska. En ole reenannut jalkoja johonkin 4 kuukauteen, paitsi pohkeet silloin tällöin. Aerobista tulee paljon + ip treenit päälle 3 kertaa viikossa. Fillarilla olen polkenut sen reilut 25-30km per päivä ja tietenkin sitä yhtä ainoaa vauhtia eli niin lujaa, kun pääsee ja jalat on tästä johtujen melko tukossa. Eli jalkoja olen säästellyt ettei tulisi liikaa rasitusta ja hyvin on tuntunut kehittyvän polkiessa. Meni ihan omaksi vuodatukseksi, mutta piti sanomani, että kehitystä olen saanut hyvin pelkästään yläkroppaa reenaamalla samanverran kuin sinä 3-4x viikossa, että tuskinpa 3x yläkroppa viikossa mitään ylikuntoa aiheuttaa, mutta sekin on tietenkin yksilöllistä. Natuna reenailevalle 4x yläkroppa viikossa voi olla aikas kova pala pidemmällä aikavälillä.

J.Jake sanoi:
voiko jalkojen treenaamattomuus auttaa ylävartalon palautumisessa?
Vai - olenko vain ollut laiska?

Ihan näin mutulla sanoisin että varmasti auttaa. Esim. jalkakyykky on yleisliike, joka vaikuttaa monipuolisesti, tietenkin pääasiassa jalkoihin, mutta myös selkään ja vatsalihaksiin. Jos tuota tekisit, verottaisi se varmasti energiaa ja palautumista. Se kaikki olis yläkropalta pois.

Viisaammat, korjatkaa/lisäilkää

Itse en treenaa jalkoja muuten kuin aerobisesti eivätkä ne tod. ole mitkään tikut. Luultavasti olisi silti järkevää tehdä edes hieman kevyttä vastustreeniä. No, ainakin mahtuu Dieselin farkut jalkaan ilman että vyötärö on tarkoitettu sumopainijalle.

Joo, ei kannata reenata jalkoja ollenkaan. Onhan sarjakuvissakin voimamiehille piirretty jalat pelkiksi tikuiksi. Korostaahan se massiivisemmaksi yläkroppaa ku koivet on kun harakalla.

Hoh hoijjaa.

Jalathan kasvaa nii paljo ett 3treenin jälkee ei mahu edes farkut jalkaa.. jepjep.. Eli Jalat mukaan treeniin!

Ja treedin alottajalle: oletko kokeillut jalkojen ojennusta koneessa? kuulema aika polviystävällinen liike..

Tämä ei ole nyt ketjun aloittajalle, koska hänellä on polvivamma, vaan ihan yleiesti.

Eli jos joku nyt kärsii siitä ikävästä jalkojen liikakasvusta, niin vetäkää ne jalkatreeninne voimatreeninä ja treenatkaa niitä heikommin kasvavia lihoja sitten massatreenillä. Tämä nyt ainakin mutulogiikalla luulisi toimivan. Ja ainahan ne jalat voi ottaa vähän kevyemmin ja tottakai on järkevä panostaa heikompiin lihasryhmiin jos jalat on edellä. Mutta ei missään tapauksessa jätetä sitä jalkatreeniä kokonaan pois!

Olen myös jostain (täältä?) kuullut, että suuret liikkeet eli kyykky ja mave pistävät uhrin sekaisin ja stimuloivat hormoonitasoja. Tätä kautta sinulla kasvaa haba kyykätessä.

Korjatkaa, jos sekoilen. Tosin en usko, että ylä- ja alakropan pystyy treenaamaan yhtä täyspainotteiesti mutta lähes joo.

Ja treedin alottajalle: oletko kokeillut jalkojen ojennusta koneessa? kuulema aika polviystävällinen liike..
Olen mä terveillä jaloilla tehnyt kaikkea mielikuvituksellista ja mielikuvituksetonta treeniä,nyt ei tosiaan pysty.
Jotain tosta kyykyn ja maven "yleisväsyttävyydestä" olin kuullutkin ja se itsellekin tuli mieleen...
No - koivet olikin aikalailla muuta edellä joten otetaan nyt kiinni ja katsellaan sitten leikkauksen jälkeen uudestaan.
Tosin sivuside jo senverran parantunut että tänään pysty tekemään tavallista maastavetoa! Tuntuihan hienolta n20 perättäisen yläkroppatreenin jälkeen!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
itse pelaan jalkapalloa ni en treenaa oikeestaan ollenkaan jalkoja. saa sen verran rasitusta 3x puolentoista tunnin harkat viikoks + 1 peli. salilla tulee käytyä 3-4x myös viikossa, reenaan vaan yläkroppaa koska siitä on hyötyä. muut jätkät meinaa tuntuu olevan sellasia kukkakeppejä et niitä on mukava taklailla ;)

Mulla on jalat ja harmikseni varsinkin takapuskuri sen verran muuta kroppaa edellä että olen keventänyt jalkatreenin lähes olemattomaan. Kattelin tässä just treeniohjelmaa, niin täyspainoisen jalkatreenauksen oon lopettanu 5. helmikuuta. Siitä tähän päivään asti oon treenannut jalkoja ja pohkeita yht. reilut 100 sarjaa josta suurin osa ojennus ja koukistus koneilla. Hyvinpä nuo jalat silti tuntuu mulla kehittyvän. 3 viikon dieetillä en treenannu jalkoja ollenkaan, silti mittanauhalla kun mittasin jalat oli suhteellisesti kutistuneet kaikista ympärysmitoista vähiten.

Jalkojen treenauksen keventämisestä lähtien varsinkin selkä on mulla kehittynyt huomattavasti paremmin kun ennen, tai sitten en vaan osannu treenata sitä ennen. En varmaan vieläkään osaa, mutta ainakin se kehittyy vähän paremmin kun ei tarvii joka kuukausi kyykätä :D

Ajattelin olla enään sekaantumatta tähän viestiketjuun, mutta toisin kävi.

Tuon yläpuolella olevan jalkapalloilijan jalkojen koosta kertoo enenmän postausten määrä, pakkikselle liittymis aika ja ennen kaikkea syntymä vuosi, kuin itse viestin teksti.
Måpå sanoi:
Olen myös jostain (täältä?) kuullut, että suuret liikkeet eli kyykky ja mave pistävät uhrin sekaisin ja stimuloivat hormoonitasoja. Tätä kautta sinulla kasvaa haba kyykätessä.

Korjatkaa, jos sekoilen. Tosin en usko, että ylä- ja alakropan pystyy treenaamaan yhtä täyspainotteiesti mutta lähes joo.

Näinhän se menee. Raskaat perusliikkeet, kyykyt, mavet, leuanvedot, dipit sun muut, joissa pää liikkuu ja keho liikkuu, eikä painopakka. Kehittävät huomattavasti enenmän kasvuhormonia ja testosteronia. Ja sitä sitten ostetaan kaikenlaisia animal stakkeja sun muita, että saatais hiukan edes niitä tasoja korkeammalle. Vaikka ratkaisu olisi niinkin helppo kuin oman treeni ohjelman muokkaaminen ja varsinkin halvempi.
Ja kyllähän se lisää loukkaantumiskin vaaraa, kun ei kehoa ole reenattu tasapuolisesti. Ja puheet siittä, että mavet ja kyykyt pilaa ampias vartalon on kyllä kakka puhetta, jokka on tullu vain siittä, kun ei jaksaisi kyseisiä liikkeitä.
Kun ne on raskaita liikkeitä, niin on paljon mukavampi tehdä esim. ylätaljaa kuin vetääleukoja. Mutta siinä tulee just toi MUKAVAMPI, onhan mukavampi levätä kuin tehdä töitä. Ei tuu tuloksia jos ei näe vaivaa ja mitä enenpi vaivaa sitä enenpi tuloksia. Tämä on kylmä tosi asia. Ei ole minulla monia vuosia saleilta kokemuksia, mutta näin se on näkyny menevän. Eräs tuttavanikin aloitti innolla salilla käynnin ja teki vain koneilla ja tuettuja liikkeitä. Tuli aluksi tuloksia, jopa raskaus arpia käsiin. Mutta siihen se jäikin kun olis tarvinnu panostaa lisää, ei enää potku piisannukkaan. Nykyään kun joku valittaa salilla kuinka raskasta jalkareeni on sanon ,että älä sitte reenaa. Pääsee niistäkin eroon nopeammin, kokemuksesta tietää jo josei jaksa tehdä perusliikkeitä koko kropalle, niin ei ne jaksa paria kuukautta kauemmin siä salilla notkuakkaan.

Kevennetäänpä vähä. Nuo vammat on eri asia, tosin tuntuu kyllä monella olevan just semmosia vammoja jokka estää em. liikkeet. Ja kyllähän noi koivet on viä yleensä edes jonkin moisessa lihassa, jos on pelannu potkupalloa tai sählyä, tai jotain muuta, verrattuna ylä kroppaan. Eihän sinne nykyään tuu mistään oikeen rasitustakaan kynien ja paperien pyörittelystä. Mutta kyllä noi yleisimmät nelijakoset ohjelmakkin on niin jaettu, että yhtenä päivänä jalkoja ja lopuina yläkroppaa...

Edit: Tulipa messuttua :D lähden nyt salille purkaan tätä tarmoo maastavetoon.

rahvas sanoi:
Tuon yläpuolella olevan jalkapalloilijan jalkojen koosta kertoo enenmän postausten määrä, pakkikselle liittymis aika ja ennen kaikkea syntymä vuosi, kuin itse viestin teksti.
Eli 19vuotias paripostia postannut ei voi olla mitään muuta kuin kynäniska?
rahvas sanoi:
kun joku valittaa salilla kuinka raskasta jalkareeni on sanon ,että älä sitte reenaa.
Valitus on ihan turhaa eikä kuulu salille, salilla treenataan. Ja treenaukseen kuuluu KOKO kroppa. Eli tässä olit ihan oikeassa..

rahvas sanoi:
Mutta kyllä noi yleisimmät nelijakoset ohjelmakkin on niin jaettu, että yhtenä päivänä jalkoja ja lopuina yläkroppaa...
Mitä tässä nyt niin väärin on?

No kun kerran aloitin niin...
Amis sanoi:
Eli 19vuotias paripostia postannut ei voi olla mitään muuta kuin kynäniska?
Ekkai vai ottanunna tosta iästä ittees :D No juu kattelin ton palloilijan iänkin väärin, jotenki nykyään vaan tuntuu että noi parikymppisekki on iha kakaroita, vaikka itse olin tuolloin (luulin) mailman viisain.
Mutta oot oikeessa, kyllä voi olla hyvinkin iso.
Amis sanoi:
Mitä tässä nyt niin väärin on?

Ei sinällään mikään, hain vain sitä takaa, ettei ne jalat noilla yleisimmillä ohjelmilla mitä minä olen nähnyt liian isoiksi pääse kasvamaan.

Ylipäätänsä kun joku puhuu ja että on tyytyväinen johonkin kehossaan, tässä tapauksessa nyt jalkojen kokoon. Niin ollaan punttailussa jo heikoilla jäillä. Ei ikinä saa olla tyytyväinen, aina tarttee yrittää vieläkin parantaa jotain kohtaa kehossa, tai tulosta. Muuten ei tapahdu kehitystä ja salilla käynti jää.
Täällä pakkiksella on/ollut jollain nimimerkillä hyvä allekirjoitus; kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Älkää hyvät ihmiset tuijottako pelkästään sitä join datea ja viestien määrää ja sen perusteella ratkoko kuka voi tietää asiasta mitäkin. Itsekin olen jo suht kauan täällä ollut ja vitusti posteja hakannut, mutta välillä pääsee sellaisia sammakoita että oksat pois. Aina kannattaa kysyä ja kyseenalaistaa jos joku homma hullulta kuulostaa, varmasti siihen vahvistus tulee muilta palstalaisilta oli homma sitten oikein tai väärin.

Se siitä offtopikista..

Timba79 sanoi:
Älkää hyvät ihmiset tuijottako pelkästään sitä join datea ja viestien määrää ja sen perusteella ratkoko kuka voi tietää asiasta mitäkin.
tämä on kyllä totta..iteki tullu laitettua aika pirusti posteja mutta pyörin täällä yli pari vuotta ennenkuin kirjauduin sisään :)

Timba79 sanoi:
Älkää hyvät ihmiset tuijottako pelkästään sitä join datea ja viestien määrää ja sen perusteella ratkoko kuka voi tietää asiasta mitäkin. Itsekin olen jo suht kauan täällä ollut ja vitusti posteja hakannut, mutta välillä pääsee sellaisia sammakoita että oksat pois. Aina kannattaa kysyä ja kyseenalaistaa jos joku homma hullulta kuulostaa, varmasti siihen vahvistus tulee muilta palstalaisilta oli homma sitten oikein tai väärin.

Se siitä offtopikista..

Tosta joindatesta tää ei oo puhunu kukaan muu kuin minä ja siiittä jo tuossa ylhäällä aikaisemmin mainitsinkin, että väärässä olin. Että sinällään toi sun postaus on turha. No kait se ny yleisenä muistutuksena menee, mutta taidan ottaa se henk. kohtasesena veettuiluna. :curs:

rahvas sanoi:
Tosta joindatesta tää ei oo puhunu kukaan muu kuin minä ja siiittä jo tuossa ylhäällä aikaisemmin mainitsinkin, että väärässä olin. Että sinällään toi sun postaus on turha. No kait se ny yleisenä muistutuksena menee, mutta taidan ottaa se henk. kohtasesena veettuiluna. :curs:

Ota ihan minä tykkäät, paskat se mua paljon nappaa. Sulle se ei kuitenkaan ollut, vaan ihan yleisenä huomiona. Itsekin katselin ihan liikaa tuota join datea ja postausten määrää kun tämän palstan joskus löysin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom