Ei HooTeeÄrrää ämmille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piude
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
[mutua]En tiedä, onko Fastilla reagoitu tuohon palautteeseen vai mitä, mutta mäkin muistan aikoinaan lukeneeni nimenomaan tuon maininnan "ei sovellu naisille", ainakin Fastin omilla nettisivuilla olevassa mainoksessa.[/mutua] Nyt sitä ei enää löydy. Mikäli näin on siis käynyt, niin mielestäni tuo on hoidettu hyvin Fastin toimesta.

EDIT: mho löysikin jo tuon kohdan, missä olin siihen törmännyt

no eikö nyt perkele yritys saa segmentoida asiakkaitaan niinkuin haluaa??mikä tässä nyt on niin vitun vaikeaa?yritys katsoo saamansa paremman katteen kun se suuntaa markkinointinsa miehille,eikä naisille.
ja sanotte mitä tahansa mutta kaksi kolmesta "ammattimaisella asenteella harjoitteleville voimaurheilijoille, joilla on suuri lihasmassa" kuuluu miessukupuoleen

Nyt kun selvisi mistä tämä "kohu" on lähtösin niin täytyy sanoa, että aika herkässä on joidenkin sormet liipasimella. Minä ainakin käsitän tuon "Ei ole tarkoitettu naisille" siten, että naisille on tarjolla heille paremmin sopivia tuotteita. Vaikka (mm.) sä Gillyanne oletkin kova treenaamaan, niin se ei poista sitä tosiseikkaa, että suurin osa naisista on kuitenkin näitä "Trimmaan vähän persettä, ei lihaksia kiitos"-tyyppejä. Eli ei tässä suurta vääryttää tehdä jos naisia ohjataan HTR:n sijasta vaikka 10e halvempaan recoon. Päinvastoin.

Alec sanoi:
ja sanotte mitä tahansa mutta kaksi kolmesta "ammattimaisella asenteella harjoitteleville voimaurheilijoille, joilla on suuri lihasmassa" kuuluu miessukupuoleen

Eikös tällöin jo karkoteta kolmannes kohderyhmästä tuolla yhdellä väärällä / ylimääräisellä sanalla? ...

blashyrkh sanoi:
Eikös tällöin jo karkoteta kolmannes kohderyhmästä tuolla yhdellä väärällä / ylimääräisellä sanalla? ...
Kolmannes on aika optimistinen arvio.

En ainakaan itse näe kovinkaan järkevänä, muovata markkinointia muutaman hassun "wnb-äijämäisesti treenaavan" naisen ehdoilla.

Alec puhuu ihan asiaa, se ei todellakaan ole meidän tehtävä määritellä tässä tapauksessa Func Foodin markkinointistrategiaa ja kohderyhmää.

Vaikka (mm.) sä Gillyanne oletkin kova treenaamaan, niin se ei poista sitä tosiseikkaa, että suurin osa naisista on kuitenkin näitä "Trimmaan vähän persettä, ei lihaksia kiitos"-tyyppejä.

Hyvä pointti! Ketään pepputrimmaria tuskin kiinnostaa olla hirveissä kreatiinipöhinöissä.

kronosis sanoi:
voisko joku vielä selventää miksi tuote ei sopisi vasta-alkajille??
Sopii se ihan yhtä hyvin, tuo on vain markkinointia. Onhan se toki vähän järeämpi kuin perinteiset palautusjuomat kun proteiinin, glutamiinin ja kreatiinin määrä on suurempi.

Kyllähän tässä melko pikkuasiaan on takerruttu, koska kyseessä on vain pieni kohta Fastin sivujen uutisosiossa (ainakaan missään muualla en ole tuohon törmännyt). Mutta on se ny saakeli väärin, jos tuon takia naiset eivät löydä / uskalla kokeilla yhtä parhaimman makuisista palkkareista! :kuola:

Ei kai tässä muusta ole vängätty, kuin harhaanjohtavasta mainontatyylistä. Aivan samoin kuten esim. J&R Fitness:n kotisivuilla silmään pistää tuo "Viikon top 5", joka tuntuu aina vain sisältävän analstakkeja ym. hifistelytuotteita, joiden on ainakin vaikea kuvitella kuuluvan myydyinpiin tuotteisiin. Ai niin mutta hei, eihän tuossa puhuttukaan mitään myydyimmistä tuotteista :jahas:

ps. Ja kyllä, trimmaan persettäkin, mutta en kyllä mitään kreatiinipöhöä tuota käyttäessäni huomannut :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuskin toi markkinointi lause : ei sovulle alkajille mitään kadottaa. Päinvastoin luulen että ne 15v puuhelmet kaulassa kulkevat Pena & Haba & vatsa spesialistit on yks suuremmista ryhmistä jotka tota tuotetta ostaa. Juuri sen takia, että se on ns.kiellettyä hedelmää "..suurenlihasmassan omaaville" "..kovaa treenavalle".
Vähän samaan tapaan tota kielletyn hedelmän viettiä vois johdaltella roinaan, mutta se taita olla jo liian tunteita herätävä juttu tässä osiossa.
Joskus aikoinaan myytiin ampulleissa aminohappoja joita mainostettiin samantapaisilla mainoslauseilla.

Mun mielestä ihan hauska markkinointi kikka, vaikkei vaikuta mun ostospäätöksiin millään tapaa. Mua kiinnostaa eniten se sisältä' ja niiden ravintoarvojen suhteet.

:piis:

Emmah sanoi:
Ei kai tässä muusta ole vängätty, kuin harhaanjohtavasta mainontatyylistä. Aivan samoin kuten esim. J&R Fitness:n kotisivuilla silmään pistää tuo "Viikon top 5", joka tuntuu aina vain sisältävän analstakkeja ym. hifistelytuotteita, joiden on ainakin vaikea kuvitella kuuluvan myydyinpiin tuotteisiin.

Juuri näin. Pointti - jonka useimmat tuntuvat edelleen onnistuneesti missaamaan - on se, että HTR:ssä ei ole MITÄÄN sellaista, ettei sitä voitaisi suositella myös naisille, aloittelijoille ja kuntoilijoille. Kyseessä on siis vain ja ainoastaan markkinointidiibadaaba, joka johtaa kuluttajaa täysin tahallisesti harhaan. Ehkä se on sitten pikkuasia, mutta tällä kertaa se nyt vain sai meikäläisen mitan täyttymään.

Itse HTR:stä en osaa sen enempää sanoa, kun en ole sitä kokeillut. Ihan pätevä tuote varmaan, niin miehille, naisille, kokeneille kuin aloittelijoillekin. :)

Kahlaajalintu sanoi:
Vähän samaan tapaan tota kielletyn hedelmän viettiä vois johdaltella roinaan, mutta se taita olla jo liian tunteita herätävä juttu tässä osiossa.

Niinpä niin - jos tuotetta mainostetaan tyyliin "ei suositella naisille, aloittelijoille jne.", niin asiasta mitään tietämätön tavis alkaa tietenkin miettiä, miksei suositella. Todennäköisesti hän tulee pienessä mielessään johtopäätökseen, että siinä täytyy olla jotain sellaista ainetta, ettei se em. ryhmille sovi - ja loput arvaattekin...

mutta FF ei suosittele sitä naisille,aloittelijoille ja kuntoilijoille.piste. niin kauan kun emme ole kyseisessä yrityksessä päättävässä asemassa emme voi tietää heidän tarkoitusperiään...ihan älytön väittely loppupeleissä...

Alec sanoi:
niin kauan kun emme ole kyseisessä yrityksessä päättävässä asemassa emme voi tietää heidän tarkoitusperiään...

Aivan, ja tästä syystä meillä on väittely meneillään. Jos elokuvaan pistetään k-18, siihen on aina syy, ja se syy pitää sitten perustella elokuvan julkaisijalle. Ymmärrän jos tämä pieni väittely ei kiinnosta sinua, mutta on hyvä jos edes jotkut meistä haluavat kyseenalaistaa mainostajien lupaukset/rajoitukset.

edit: En ole tarkastellut mainosta, vastaan vain näin yleisesti.

vittu jos se haluaa vaikka kohdistaa mainontansa pelkästään jorma tyysterniemelle kiteelle niin sillä on oikeus tehdä niin...vitun älytöntä lässyttää että miksi sitä ei suositella sille ja tälle...mä en kuulu siihen ryhmään jolle sitä suositellaan,enkä mä ole myöskään nainen,alottelija tai kuntoilija,miksi sitä ei suositella muille.

entisen luutnantin sanoin,ottakaa nyt se paska pois housuista

Alec sanoi:
vittu jos se haluaa vaikka kohdistaa mainontansa pelkästään jorma tyysterniemelle kiteelle niin sillä on oikeus tehdä niin...
No laittaa sitten jormalle vaikka kirjeen. Kohtuullisen turha mainostaa webissä jotta tässä on sulle jorma ihan ikioma palkkari, ei muille.

Mikä ihmeen pakko sunkin on tätä asiaa jauhaa? :david:

Veikko on sen verran vanha kettu markkinoinnissa, että tietää varmasti mitä tekee. Mä en esim. ollut kuullutkaan koko tuotteesta, ennenkuin jollakin kihahti sen mainonta. Veikkaan, että Miken ja Veikon kannattaisi tarjota vuoden palkkarit Gillyannelle mainonnasta.

siittäjä sanoi:
Veikko on sen verran vanha kettu markkinoinnissa, että tietää varmasti mitä tekee. Mä en esim. ollut kuullutkaan koko tuotteesta, ennenkuin jollakin kihahti sen mainonta. Veikkaan, että Miken ja Veikon kannattaisi tarjota vuoden palkkarit Gillyannelle mainonnasta.
Onhan HTR:stä ollut bannerit ja kaikki markkinointi Pakkotoistolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom