- Liittynyt
- 17.5.2006
- Viestejä
- 1 050
hene sanoi:Pariviikko sitten avasin kaksi samalla päiväyksellä olevaa ehrmannin rahkaa ja kummassakin oli mukava homeläikkä vaikka päiväystä oli vielä 6 päivää jäljellä.Ostopaikassa sanoivat että jos haluat homman hoitumaan niin ota suoraan yhteys Ehrmannille(se on muka heidän norm.käytäntö), sinne sitten sähköpostilla asiallinen valitus laitettiin ja n.kahden viikon päästä tuli kirje jossa oli pahoiteltu tapahtumaa ja eittei tule toistumaan.Purkit oli kyllä ennen avausta ihan ok ja ajattelin tuolla valituksella saavan isolta firmalta hyvitystä mutta p***an marjat.Aioin kyllä jatkossakin noita syödä kun ovat edullisia mutta kauppa/Ehramann tulee kyllä seuraavan mahdollisen tapauksen sattuessa joutumaan asialliseen korvaukseen tai sitten saa kulutusasiamiehen peräänsä.
Kuluttajasuojan mukaisesti myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta.. Myyjä ei voi ohjata sua ottamaan yhteyttä tuotteen valmistajaan ja keskustelemaan heidän kanssaan asiasta.. Eli yhteys vaan tuotteen myyneeseen kauppaan ja reklamaatiota heille.. Jos et saa vastaavaa tuotetta tilalle niin sitten yhteys kuluttajanasiamieheen.
Miksi ihmiset ovat sitten usein suoraan yhteydessä tuotteen valmistajaan/ markkinoijaan? Syy on hyvin yksinkertainen. Valmistaja/ markkinoija haluaa pitää huolen brändistään.. Asiakkaat halutaan pitää tyytyväisinä ja asiakkaina myös jatkossa.. Tästä syystä valmistaja/ markkinoija usein usein korvaa tuotteen moninkertaisesti asiakkaalle...
Kaupasta saat viallista tuotetta ja kuittia vastaan uuden tuotteen. Se on aivan varma.