Ehrmannin laadunvalvonta?

japadahoe sanoi:
:curs: Mä ostin eilen kannelmäen prismasta 4 prk erkkua, illalla vedin naamariin yhden mutta kun aamu piti alotella ehrmannin säestyksellä niin oli itkukseni kaikki (3) purkkia, täynnä homekommuuneja. Purkeissa oli parasta ennen merkinä 4.1 eli tälle päivälle että on kyllä samalla oma syy että ostin noita vanhoja paskoja.
Itselläni näin on käynyt myös, paitsi että silloin eräpäivään oli varmaan viikko, eli ei varmasti ollut vanhoja. En sit tiiä mistä johtuu, mutta kyllähän toi vituttaa, ainakin jos ei ole muuta. :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuntuvat saksalaiset arvioivan tuon säilyvyyden optimistisemmin kuin suomalaiset. Ehrmanneissa on välillä ollut parasta ennen-päiväykseen yli kuukausi aikaa kun taas esim. Valiolla aika on paljon lyhyempi. Suht samaa kamaa kuitenkin luulisi olevan. Eli kannattaa suhtautua skeptisesti noihin Ehrmannin päiväyksiin. Itse tosin olen syönyt arviolta 500 purkkia kyseistä herkkua ja tasan 1 homeinen yksilö on tullut vastaan. Varmaan säilytysolosuhteetkin vaihtelevat kaupoittain.

Koska itsellä ei riitä kiinnostusta mennä valittaan 4 avatun purkin takia, no onhan se 2 euroakin jotain. Ja yks asia mitä olen aina ihmetellyt on se esim kun kaupoissa on maitotuotteissa alennuksia( nopesti vanhentuvia tuotteita), niin kauppiaat tunkevat tuotteet mahdollisimman esille hyllyissä. No esim siinä kaupassa missä itse asioin ei ole kylmäkaappia vaan ne on kylmähyllyjä ja noi rahkat varsinkaan etunenässä on ne jotka pilaantuvat nopeinten eivätkä ole tarpeeksi kylmässä siinä vaan ihan varmasti hapettuvat päivän loppuun mennessä. Riskibisnes valita ale tuotteita.

Ei oo ikinä tullu hometta tai mitään muutakaan yllätyksiä Ehrmann-purkeista vastaan. Oon useamman vuoden tuota vetäny ja ostanut useista eri kaupoista ja kyllä niitä tulee syötyä sen päiväyksenkin vanhentumisen jälkeen eikä todellakaan minkäänlaista jokeria löytynyt noista purkeista.

Ainoa vika on ne purkkien kannet. Hajoaa suht helposti. Toisaalta pari kantta on joutunut suunnilleen räjäyttämään irti, koska ne on aika tiukasti liimattu kiinni. Ehrmann on yksi ruokavalioni kulmakivistä :)

Ehrmannit saattavat mennä pilalle ennen päiväyksen umpeutumista. Muutaman kerran ovat olleet tavallista happamampia vaikka päiväystä olisi jäljellä.

Söin eilen kyseistä rahkaa ja rahkan avatessa päällä oli pieniä pisteitä vihreää "hometta". Päivämäärää oli jäljellä viikko.

Pari purkkia on tullut vastaan missä kansi on liimattu ohi purkista, ehrmannit valu pikkuhiljaa ulos kun purkin käänsi väärinpäin. Yksi homeinen yksilö tullut vastaan, näkyvä osa homeesta oli purkin kannessa. Loistokamaa, ei pari homeista ehrmannia tunnu missään kun miettii kulutusta :)

Itellä nyt melkein jokaisessa purkissa lähiaikoina ollut kansi liimattu jollain superliimalla, ei vaan lähde irti millään.

Ei ole taas aikoihin tullut vastaan homeellista versiota ja hyvä näin. Eiköhän se taas jossain vaiheessa tule eteen.

Yksi homeinen puolen vuoden käytön aikana. Omassa prismassa on kyllä karua katseltavaa se ehrmann-hylly: Suuressa osassa purkkeja sitä tököttiä valuu niissä purkkien kyljissä ulkopuolella ja osa on selkeesti auki jostain kulmasta... täytyy vaan valkata tarkkaan mitä yksilöitä ottaa.

Itse olen varmaan ostanut todella paljon ehrameita ja yhden kerran törmäsin tömmöiseen home yksilöön ja heitin muita itkuitta sen pois..:rolleyes:

Anonymous sanoi:
Itellä nyt melkein jokaisessa purkissa lähiaikoina ollut kansi liimattu jollain superliimalla, ei vaan lähde irti millään.

Saman huomannut itsekin. Ennen se lähti mistä tahansa kulmasta kevyesti irti, nyt joutuu välillä antamaan puukkoa, että tavaraan pääsee käsiksi.

Saksalaisten lahja maailmalle Ehram, tuttavallisemmin E`hman, Erkki tai Rami maistuu joskus hyvältä ihan raakanakin, joskus maku muistuttaa liimaa. Aika väkevä sivumaku, millbona koostumukseltaan kuohkeampi ja täyteläisempi. Rahka maistuu yhdessä suolaisen ja makean. Ehdottomasti paras rahka..
Kotimainen PIRKKA-- 0.89cent/laari, mieluiten puhtaana, ilman blandista.

Tässä taloudessa törmätty tummanvihreän karvaiseen ehrmanniin 2 kertaa vaikka vanhenemispäivään oli aikaa vaikka kuinka. Välillä myös maku on ollut omituisen hapan. Mies kestää tämmöiset takaiskut kuin mies ettei tarvitse ostaa kalliimpia sementtirahkoja.

just olis tarkotus alkaa ehrmannii osteleen ja si bongaan tälläsetn threadin mis joka toinen on löytäny jotain marssilaisenpaskaa ni pistää miettiin :D

varmaan omalla paikkakunnallakin paljo pakkislaisia kun tuntuu että aina kun cittarista erhmanin rahkaa etin niin aina lopussa :hyper: joku taitaa ihan kunnon suurkuluttaja olla :D Nyt oon ite aina pirkanrahkaa ostanu,hyvältä maistunu sekin ...

samout sanoi:
just olis tarkotus alkaa ehrmannii osteleen ja si bongaan tälläsetn threadin mis joka toinen on löytäny jotain marssilaisenpaskaa ni pistää miettiin :D

Ota riski, rakastu suomenruotsalaiseen. Adrenaliiniryntäys jonka saa Ehrmann-hyllyn kohdalla uhkapelatessa on mahtava :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom