Ehrmannin laadunvalvonta?

training_day sanoi:
Mä syön Ehrmannin rahkoja päivittäin ja yhden kerran on tullut sellainen vastaan, jossa oli päällä pieni pläntti hometta. Nakkasin homeisen kohdan roskikseen ja söin loput, ihan hyvältä maistui :)

Meikäläisellä on jo parin kuukauden ajan ollut jokaisessa ostamassani Ehrmann-laatikossa vähintään pari homeella varustettua. Jossain välissä alkoi vituttaa täysien purkkien vippailu rodeen, joten tein kuten Training day; Viheriän kasvuston kuorinta ja rahka naamaan.. Vielä ei ole vatsa kuralla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Misanthrop sanoi:
Meikäläisellä on jo parin kuukauden ajan ollut jokaisessa ostamassani Ehrmann-laatikossa vähintään pari homeella varustettua. Jossain välissä alkoi vituttaa täysien purkkien vippailu rodeen, joten tein kuten Training day; Viheriän kasvuston kuorinta ja rahka naamaan.. Vielä ei ole vatsa kuralla.

En mä usko, että se home mitenkään on levinnyt siihen osaan, jossa sitä ei näkyvissä ole. ja kun näissä tapauksissa on kuitenkin kyseessä rahka, josta ei ole mennyt viimeinen käyttöpäivä yli niin mä ainakin aion syödä ne jatkossakin. Sitäpaitsi, hyvää se vaan tekee, että vatsaa vähän karaisee :D

Ei ole meidän Prisman Ehrmanneissa ollut vielä hometta..
Tosin hylly on usein tyhjänä, joten onpa saattanut home-erä mennä jollekin toiselle. (Toiv. ei!)

Tuli nyt mieleen vielä, että onko Ehrmannin käyttämä raakamaito pastöroitu?
Pakkauksessa pitäisi EU:n mukaan olla merkintä tästä. Jos tuotetta ei ole lämpökäsitelty, on se arvatenkin aika arka pilaantumaan.

training_day sanoi:
En mä usko, että se home mitenkään on levinnyt siihen osaan, jossa sitä ei näkyvissä ole.
Mun käsityksen mukaan home on kuin muukin sienikasvusto, eli näkyvä osa on vain jäävuoren huippu ja piilossa pinnan alla vipeltää suurin osa rihmastoa tai mitä lie homekasvustoa.

Galileo sanoi:
Mun käsityksen mukaan home on kuin muukin sienikasvusto, eli näkyvä osa on vain jäävuoren huippu ja piilossa pinnan alla vipeltää suurin osa rihmastoa tai mitä lie homekasvustoa.

No, oli niin tai ei niin silti syön ne jatkossakin. Ainakin siihen asti, että ekan kerran heittää pakin sekaisin ;)

Vinkkinä tähän ketjuun, että Tampereentien Prisma Turussa myy Ehrmannia alennettuun hintaan, 0.30 euroa per 250 g. Syynä varmaan se, että siellä on suuret kasat 4.1 vanhaksi menevää rahkaa, joista iso osa valmiiksi auenneita. Takaa voi kaivaa hiukan tuoreempaa kamaa samaan hintaan tai jos syö äkkiä niin auttaa kauppiasta ja ostaa niitä vanhempia.

meinasin ostaa ehrmannia tänään mutta purkit oli jossain tahmeessa paskassa tarttuneita toisiin .... ja puoli auenneita on tullu vastaan useesti.

Ton Prisman purkit on huonossa kunnossa ja pahimmat on seisseet hyllyssä vähintään joulukuun alusta asti. Siellä on varmasti 5 kertaa enemmän Ehrmannia kuin Valiota ja ihmettelen, miten ne pitää esillä eturivissä niitä kaikkein karseimmassa kunnossa olevia Ehrmannin purkkeja. Voisivat suoraan pistää roskiin, ne on luultavasti jo homeessa eikä ole hyvää mainosta tuotteelle.

Turha tietysti valittaa, ite nappasin 26 ehjää 11.1. vanhaksi menevää purkkia ja hintaa tuli vain 7.8 euroa eli 1.2 e/kg. Toivottavasti eivät lopeta niiden myyntiä kokonaan nyt...

Osassa noista purkeista on muuten päivämäärä painettu täysin perseelleen, eli se on lyöty keskelle kantta, siihen tekstin päälle. Ihme ongelmia noiden pakkausten kanssa.

paikallisesta "ass-marketista" on tarttunnut nyt 100%:sti priimaa rahkaa pitkän aikaa. Tuolla hinnalla ja maulla saa muutama sekunda sillontällöin ollakkin kunhan ei joka toinen niinkuin sitä välillä meinas olla.

Joo, todella halpaa se ainakin on!

1920 perustettu firma. Kotisivuilta ei löydy ainakaan maitorahkatuotetta:)

Kaikkea muuta kyllä löytyy!

on siellä tosin joo maininta että:

"our products are high quality dairy goods made with only the very best ingredients with extreme care. Regular inspections during all stages of the manufacturing process guarantee our high quality standards, from the delivery of the milk to suplly to the shops. Ehrmann has been certified according to DIN EN ISO 9001 standards since the year 1996"

Hehheh.

Joo, taitaa standardit olla viturallaan koska MÄ OSTIN TÄNÄÄN MAITORAHKAA JA SIEL OLI HOMESIENI :) :)

MITÄ HELV*******

:))

No hyi :urjo: . En ole onneksi hometta löytänyt rahkastani, eikä kyllä äitinikään, joka vetää Ehrmannia oikeastaan enemmän kuin minä. Syön rahkaa keskimäärin pari purkkia päivässä, joten hassua, etten ole löytänyt seasta yhtään mitään muuta kuin täyteläistä rahkaa :)

Valion rahka on ainakin omaan makuun liian kiinteää. Ehrmann maistuu taas aika neutraalilta ja muistuttaa ehkä Bulgarian jogurttia eli on helppo vetää naamaan.
Ei oo tähän asti onneksi tullut homepurkkeja vastaan, muutaman purkin kansi on ollut liimattu niin kovasti, ettei sitä saanut repimällä irti mutta sehän vaan takaa säilyvyyden:D

Olen törmännyt homeeseen joo... eri erissä ja eri kaupoista ostetussa. Mutta nyt ei oo pitkään aikaan näkynyt taas. Rakennekin vaihtelee joskus.

Lidlin rahka on kans aika hyvää, edullsista ainakin. Vähän tönkköä ehkä, mutta mehukeiton kanssa menee. Kyllä Ehrmanni on silti yleensä mun merkki.

Ehrmanni on halvinta, parhaimman makusta ja mukavan tuntuista.
Milbona on rakeisempaa ja pahemman makuista ja vielä epäkäytännöllisissä 500gr pakkauksissa.
Valio on himokallista, "kovaa" ja jollain tavalla kirpeää ja pahaa.

Ehrmanni on parasta, enkä ole homeeseen törmännyt koskaan.

edit: IMO

:curs: Mä ostin eilen kannelmäen prismasta 4 prk erkkua, illalla vedin naamariin yhden mutta kun aamu piti alotella ehrmannin säestyksellä niin oli itkukseni kaikki (3) purkkia, täynnä homekommuuneja. Purkeissa oli parasta ennen merkinä 4.1 eli tälle päivälle että on kyllä samalla oma syy että ostin noita vanhoja paskoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom