Ehrmannin laadunvalvonta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama täällä ja 2.8. erää oli tuo. No tein kuten moni muukin, eli nakkasin lusikalla sen homepaakun roskiin ja vedin rahkat naamaani. Pari tuntia tuosta on, eikä ainakaan vielä mitään outoja tuntemuksia mahassa. :D

No eipä tuo ihme ole että tuli, on noita niin iso kasa jo syöty. Eli jos olisin vaikka Valiota vetänyt samanverran, olisi ihan yhtä suurella todennäköisyydellä yksi pilalle mennyt vastaan tullut.

Osu sitten meikäläisellekkin vihdoin ja viimein ensimmäinen homeinen purkki, kyllä tässä ollaankin kolmisen vuotta jo odoteltukkin...

Rahkaa meikäläiseen ei uppoa, mutta eilen tuli ostettua muijan kanssa jäliruuaksi Ehrmannin suklaa vanukkaat. Semmoiset siis joissa kermvaahtoa päällä. Ja mitähän tosiaan löytyy, no hometta totta kai. No ei sentään kuin toisesta purkista, mutta kuitenkin. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun Ehrmannilta ostan mitään.

Sillon ku vaihdoin Pirkan rahkan ehrmanniin, niin ensimmäisestä ostamastani ja avaamastani ehrmannin rahkapurkista löytyy, yllätys yllätys, ei hometta vaan pitkä musta hius :urjo: !
Mutta eipä se hidastanu meikäläisen rahkan syömistä ja ehrmannissa oon pysytelly edelleen....

Mistä ostatte Ehrmanninne? Minä rupesin huvikseni kiinnittämään huomiota Ehrmannin laatueroihin riippuen kauppaketjusta. Kaikki Prismasta ostamani rahkat ovat olleet priimakunnossa. Citymarketista ostetuissa on ollut aika ajoin noita homeongelmia. Liekkö sattumaa vai ongelma kylmäkuljetusketjussa?

Tein tämän havainnon jo pari kuukautta sitten ja siirryin tällöin ostamaan Ehrmannit aina Prismasta. Hometta ei ole tullut sen koommin vastaan. Pitänee koputtaa puuta...

Sama homma, silloin vieläkö ostin Prismasta rahkat niin ei sattunu kertaakaan kohdalle homeista. Mutta nyt kun muuton vuoksi S-market on ollut se lähin kauppa ja sieltä tullu kannettua rahkaa niin kappas homeisia oli. Sen koommin en ole Ehrmannin rahkoja enää ostellut. Lidlin rahkat roks :piis:

:anssi:

Timba79 sanoi:
Sama täällä ja 2.8. erää oli tuo. No tein kuten moni muukin, eli nakkasin lusikalla sen homepaakun roskiin ja vedin rahkat naamaani. Pari tuntia tuosta on, eikä ainakaan vielä mitään outoja tuntemuksia mahassa. :D

No eipä tuo ihme ole että tuli, on noita niin iso kasa jo syöty. Eli jos olisin vaikka Valiota vetänyt samanverran, olisi ihan yhtä suurella todennäköisyydellä yksi pilalle mennyt vastaan tullut.

En ole kuullut että kellään olisi tullut vastaan pilaantunutta valion, ingmannin, sparin tai muun maitorahkaa.

Sitäpaitsi tuo ehrmaan on maitorahkavalmiste eikä maitorahka.

On tässä tullut jo jonkin aikaa vedettyä prisman eehrmanneja naamariin, eikä ole koskaan tullut hometta vastaan.
Odotan innolla sitä ensimmäistä homerahkaani. Ainakin tämän threadin perusteella monet ovat niihin törmänneet, joten eiköhän minuakin vielä onnista.

TheLORD sanoi:
:anssi:

En ole kuullut että kellään olisi tullut vastaan pilaantunutta valion, ingmannin, sparin tai muun maitorahkaa.

Sitäpaitsi tuo ehrmaan on maitorahkavalmiste eikä maitorahka.

Kiva kun ymmärsit pointin ja kerroit minulle tämän oleellisen tiedon. :david:

EDIT: Mutta on nuo Valiot sun muut niin törkeen hintasiakin, että on syytä ollakkin täysin priimalaatua jokainen purkki.

Sori, :offtopic: mutta pakko mainita:

[Bilsaluento alkaa]

Niistä homerahkojen syönnistä sen verran faktaa, että home on sieni. Tämä kuulostaa tietysti hyvältä, "saisi vähän jotain kasviksentapaista siinä rahkan ohella", mut homeet menee vähän sinne taikasienien puolelle.
Ne erittää ympärilleen toksiineja, ja lajista riippuen saattaa olla vahvempaakin myrkkyä. Antibiootit kuten penisilliini on eristetty homeiden erittämistä aineista ja niitä käytetään koska ne tappavat bakteereja tehokkaasti (tai ainakin tappoivat silloin kun useimmilla bakteerikannoilla ei vielä ollut resistanssia).

Bakteerejahan on tietysti myös hyvää sorttia olevia bakteereja, erityisesti ne mitä suolistosta löytyy, ja hometoksiinit saattaa aiheuttaa massamurhaa siellä missä näitä bakteereja tarvittaisiin. Ei välttämättä 1 homerahka tunnu missään, mut itse en söisi yhtäkään. Just so you know :)

[Bilsaluento loppuu]

Timba79 sanoi:
Kiva kun ymmärsit pointin ja kerroit minulle tämän oleellisen tiedon. :david:

EDIT: Mutta on nuo Valiot sun muut niin törkeen hintasiakin, että on syytä ollakkin täysin priimalaatua jokainen purkki.

Entäs lidlin rahka? millainen siinä on laatu homeen suhteen?

En ole kyllä varma ymmärsinkä pointtia mutta ihan sama :hyper:

mulle osu viikoloppuna muistaakseni semmone homeine purkki. ihmettelin et mite on mahdollist. hais koko purkki tosi epämääräiselle, nakkasin se roskii. ei ollu aamuks sit rahkaa, ku viimene piti sit illal avat :itku:

Ironbutt sanoi:
Mistä ostatte Ehrmanninne? Minä rupesin huvikseni kiinnittämään huomiota Ehrmannin laatueroihin riippuen kauppaketjusta. Kaikki Prismasta ostamani rahkat ovat olleet priimakunnossa. Citymarketista ostetuissa on ollut aika ajoin noita homeongelmia. Liekkö sattumaa vai ongelma kylmäkuljetusketjussa?

Tein tämän havainnon jo pari kuukautta sitten ja siirryin tällöin ostamaan Ehrmannit aina Prismasta. Hometta ei ole tullut sen koommin vastaan. Pitänee koputtaa puuta...
Kyllä lienee sattumaa, itselleni on kaikki homeiset Ehrmannit osunut nimenomaan Prismasta....... :( Parisen kuukautta taitaa olla aikaa kun Ehrmannin joku mikä lie Suomen edustaja sanoi olleensa yhteydessä tehtaaseen homeongelmasta ja tehtaalla sanoivat ottavansa ongelman vakavasti "työn alle" eikä ole sen jälkeen Prismasta homeisia eteeni osunut. Se vähä mitä enää Ehrmannia ostan, mutta jokatapauksessa. Viime viikolla ostin vissiin 30purkkia ja kaikki priima tavaraa. Liekö sitten sattumaa tämänkin vai olisivatko oikeesti alkaneet kiinnittää huomioita kansien kiinnityksiin.....

TheLORD sanoi:
Entäs lidlin rahka? millainen siinä on laatu homeen suhteen?

En ole kyllä varma ymmärsinkä pointtia mutta ihan sama :hyper:

Ei ole mun korviin tullut tietoa, että Lidlin rahkoissa olisi mitään vikaa ollut. Itsekin käytän Milbonaa ja hyvää on. Ainut vika siinä on se sitkeys.

Pari päivää sitten lueskelin näitä juttuja ja aattelin että onpa hyvä tuuri käyny ku ei ole homeisia Ehrmanneja kohalle osunu vaikka reippaasti niitä on tullu lapettua. Mutta tänäänpä sitten 2.8 päiväykesellinen purnukka oli tietysti varustettu mukavalla sinivihreällä läiskällä.Taispa olla S-marketista ostettua...

9.8. setistä löytyi pari homeista. Huomenna pääsen Prismaan avautumaan asiasta. Tai oikeastaan pistän emännän asialle, se osaa olla tiukkana noissa asioissa. :evil:

Tänään tuli haettua viikonlopuksi satsi ehrmannia paikallisesta s-marketista. Eikä kahdessa ensimmäisessä ollutkaan hometta :hyper: Toivottavasti ei muissakaan. Erä näytti olevan 17.8 päiväyksellä. Täytyy tästä lähin kaivaa lusikalla homepilkku pois jos kohille sattuu. On tuo vaan niin paljon parempaa ja halvempaakin kuin Valion rahka :rock:

amkoo sanoi:
Tänään tuli haettua viikonlopuksi satsi ehrmannia paikallisesta s-marketista. Eikä kahdessa ensimmäisessä ollutkaan hometta :hyper: Toivottavasti ei muissakaan.
Sen homeen "kuuluu" olla siinä viimeisessä ja ainoassa rahkassa mitä kaapissa on ja mikä korkataan esim. klo. 24.00, että on mahdollisimman vittumaista (mahdotonta) lähteä hakemaan itselleen yörahkaa :curs: Mulle kävi just noin pari kertaa ja siitä suivaannuin tosissani :curs: :lol2:

Kerrotaanpa nyt uutinen täältäkin että homeinen purkki sattui kohdalle kesälomalla. Sitä ennen ehdin syödä ehkä viitisenkymmentä virheetöntä joten kyllä siinä pientä riskiä näyttää edelleen olevan. No olen minä silti ehrmannia edelleen ostanut kun sitä on mukavampi syödä kun se on jotenkin viilimäisempää eikä niin tuhtia sementtiä kuin valio tai pirkka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom