Ehrmannin laadunvalvonta?

päiväys 18.5. ja melkein koko lava homeessa! prkl

Tähän asti aina tullut ehrmannit cittarista, eikä yhtään homeista. Eka lava prismasta ja heti hometta. Sattuma?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Milbona on kyllä parempaa ja paremmilla arvoilla. Miinuksena on vain se että se on ns. "sementtiä" ja purkkikoko on 500g.

Niin taitaa olla 60g prodea/purkki mikä on kertasatsille kyllä aika paljon. Vedellä olen omani laimentanut mutta siihen tarttee melkein jonkun astian->tiskiä. Makuun varmasti tottuu niin kuin tottui Ehrmanniinkin.

Laitetaan nyt tähän threadiin kun en uutta viitsi aloittaa varsinkaan treeni- ja ravintopuolelle. Eli olen kuskannut Ehrmanneja kouluun ja talvella ne säilyivätkin kivasti pihalla hangessa mutta näin kesällä rahka lämpenee nopeasti. Nollabudjetilla ja aikaa tuhlaamatta piti kehittää jotain. 50mm styroksia löytyi koulumatkan varrelta ja otin talteen. Sitten sissipuukolla taiteilemaan ja kuumaliimaa saumoihin. Foliot ja teipit päälle ja ikkunatiivistettä kanteen. Boksi on mitoitettu tasan kahdelle Ehrmannille ja ulkomitat on täten noin 200x200x200, eli aika kookas :) Toki piti testata toimivuutta ja tässä tulokset:

[Aika]=min, [lämpötilat]='C, huoneen lämpötila: 23,9'C

Aika:huone:boksi

0.......2,1......2,2
5.......4,2......2,3
15.....5,4......2,8
28.....7,1......3,6
47.....9,4......4,8
65....11,4......5,8
85....13,5......6,9
102...14,9......8,6
121...16,4......8,5
141..............9,4
151 .............9,7

Repussa on jo cd-soitin ja 4" koteloitu kaiutin joten "coolehrmann" (lausutaan "cooler man") ei mun multimediareppuun mahdu koulukirjoista puhumattakaan. Täytyy ostaa isompi reppu :)

edit. nii mittauksista sen verran että anturi käärittiin tiukasti yhteen kerrokseen kelmua ja purkin kanteen tehtiin reikä. Anturi keskelle rahkaa ja johdon ympärys tiivistetty ilmastointiteipillä. Pahoittelen aikojen epälineaarisuutta. Saiskohan tosta mitenkään käyrää?

Liitteet

• EhrmannCooling.jpg
    EhrmannCooling.jpg
    166,9 KB · Katsottu: 511
  • EhrmannCooler.jpg
    EhrmannCooler.jpg
    252 KB · Katsottu: 421
tais olla tuo 18.5. päivätty erä ehrmanneja aikalailla epäonnistunut satsi. eilen illalla onnistuin avaamaan 4 (neljä!!) homepurkkia :urjo: edellisestä home-ehrmannista olikin jo pari päivää aikaa...
nyt vaihtu rahkat milbonaan. voi sitä vitutuksen määrää kun illalla avaa viimeisen rahkapurkin ja se onkin homeessa!!

kattokaas muuten noiden rahkojen kansien saumat ratkeaa jos niitä latoo monta päällekkäin -> purkki homehtuu nopeesti.

ne homeet menee sekasin tehosekottimella, vähän on kitkerää.. haittaako jotain suolessa? :P

Millä tavalla tuo home ilmenee? Mä oon syöny jo muutaman purkin noita 18.5. päiväyksellä olevia Ehrmanneja eikä mitään homeeseen viittaavaa ole tullut esille. Ainoastaan toisinaan rahka on ollut kovaa ja toisinaan löysää.
Oon n. vuoden syönyt Ehrmannia ja ainoa homekokemus toistaiseksi on kun ostin Ehrmannia toisen kerran, jolloin yksi purkki oli homeessa.

astro sanoi:
Niin taitaa olla 60g prodea/purkki mikä on kertasatsille kyllä aika paljon. Vedellä olen omani laimentanut mutta siihen tarttee melkein jonkun astian->tiskiä. Makuun varmasti tottuu niin kuin tottui Ehrmanniinkin.

Kahdessa osassa syön itse nämä. Mulla on aina yksi sopivankokoinen muovikulho jossa sekotan aamulla rahka-hiutale-mehukombon ja illalla sitten rahka-öljy-mehut. Tiskata ihan kunnolla sitä ei tartte kuin muutaman päivän välein, muuten riittää hyvä huuhtelu. Eli ei tule tuota tiskiäkään käytännössä yhtään enempää.

31.05. päiväyksellä kaksi hometta sisältävää rahkaa tullut vastaan :down:

Menee vähän offiksi, mutta. Pilkon Citymarket Joensuu, olikohan 5 kerta vähän ajan sisällä kun Ehrmannit on loppu, VITTU! Kyllä ärsyttää ja nyt en kerinnyt tehdä palautetta, mutta seuraavan kerran kun käyn kyseisessä putiikissa niin sitten ilmaisen mielipiteeni. Luulisi jo pikkuhiljaa menevän jakeluun, että kyseisellä rahkalla on kysyntää vai joka kertako ne on huuli pyöreänä kun Ehrmann on loppu.

Oon ostanut Ehrmannin rahkaa noin ½ vuotta säännöllisesti Prismasta (ja joskus S-Marketista) ja vielä tähän päivään mennessä ei ole tullut yhtään homeista vastaan.

Alle vuoden päivät on tullut Ehrmannia syötyä ja yksi homeinen purkki on sattunut kohdalle. Sen jälkeen oli vähän jännitystä ilmassa kun aukaisi seuraavia purkkeja mutta eipä ole enää homeisia näkynyt. Joskus tulee vaihtelun vuoksi tehtyä syrjähyppyjä muihin rahkoihin mutta tuo uppoo itselle kyllä parhaiten.

Jees, menin vittuuttani valittamaan Prismaan kun sais tossa taannoin ne elämäni ensimmäiset homerahkat. Eilen oli sitten postissa kymmenen euron lahjakortti ja kirje jossa selitettiin kaikkea ihan asiallista asian tiimoilta:)
Eipä toI kymppi ole mitään, mutta saa silläkin kymmenen rönttöä Milbonaa:D
Eipä sitä jaksa liiemmin asioista valiutella, mutta tää juttu kyllä pisti niin vituttamaan, että oli ihan PAKKO

p240 sanoi:
:curs: Taas rahka homeessa. Päiväys 31.5. Alkaa v*tuttaa pikkuhiljaa!!!!!! :curs: :itku:
Mulle on tullut tällä viikolla kaksi purkkia, joissa on hometta ja päiväys 31.5. Perkele, vielä yli 10 päivää viimeiseen myyntipäivään :curs: . Poistin homeen lusikalla ja söin molemmat purkilliset, kun en töistä pääse uuttakaan hakemaan. Haastan Ehrmanin Haagin kansainväliseen ihmisoikeustuomioistuimeen jos saan ruokamyrkytyksen :david: .

En jaksa lukea koko threadia, mutta voiko näistä tehdä edes mitään reklaamia? Olis näköjään tuotteiden pakkauksessa pieni korjaus paikallaan. Harmi kun se Valion rahka on sellaista muurilaastia ettei sitä pysty syömään... Pitää kai siirtyä Ingmaniin, se on vähän siedettävämpää.

Irina_ sanoi:
Harmi kun se Valion rahka on sellaista muurilaastia ettei sitä pysty syömään... Pitää kai siirtyä Ingmaniin, se on vähän siedettävämpää.

Pitäisköhän joskus kokeilla jotain muuta kuin Valiota... :nolo:
Siihen on vain niin tottunut, että tuota laastin lapiointia tulee ihan ikävä, jos syystä tai toisesta ei saa rahkaa käsiinsä muutamaan päivään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom