Ehrmann-maitorahkan koostumus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joppewo
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon tykästyny tekee Ehrmannista kaikkii mössöjä mitä te ette suuhunne laittais niin koostiksella ei just oo väliä. Kaikki käy, om nom vaan.

Ainoa miinus on tietty jääkaapin perällä säilytetyt pakkaukset. Jääkaappini ei ole mikään iglu, mutta rahkan mukana oleva irtoneste on saanut avaamattomatkin pakkaukset jäätymään pinnasta syömäkelvottomiksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kyllä sanoa etten oo pitkään aikaan törmänny jogurttiin tai vastaavaan. Kaikki nyt mitä on lähiaikoina ollu on ollu huonommasta päästä, esim tämä 13.10... :jahas: Mutta kyllä ne silti tulee mukisematta syötyä ja on silti vähintäänkin hintansa väärti :rolleyes:

Koska Ehrmannin ravintosisältö on muuttunut? Muistelisin, että vielä muutama kk sitten proteiinia oli 9,8g/100g ja hiilaria jotain 4,8g/100g, kun nyt sisältö on 9,0g/100g ja 5,0g/100g.

Koska Ehrmannin ravintosisältö on muuttunut? Muistelisin, että vielä muutama kk sitten proteiinia oli 9,8g/100g ja hiilaria jotain 4,8g/100g, kun nyt sisältö on 9,0g/100g ja 5,0g/100g.

Kävin samantien tarkistamassa proteiinin määrän ja oot ihan oikeessa, sehän on kaikessa hiljaisuudessa laskettu 9,0!! tosiaan oli vielä jokin aika sitten tuo 9,8.

Protskut / 100

Oon aina luullu, että Ehrmannin maitorahkan protskut on 9,0g / 100g, mutta nyt ku katon purkkia, nii siinä taulukossa ei luekaan "100g".

Eli onko se 9g / purkki vai per se 100g?

Kiitos.

Fffffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Nykyään kannetkin niin tiukasti liimattu pakkaukseen ettei saa ehjänä enää auki purkkeja.

Nii, mikä tääkin juttu on? Koostumukset edelleen vaihtelee, mutta selvästi useemmin jogurttia ku ennen. Johtuuko tää jogurttimaisuuden lisääntyminen lisätyistä hiilareista ja vähennetyistä proteiineista? Toi purkin avaaminen ärsyttää kyllä kun aina repee se kansi ja si saa sormet rahkaan ku joutuu kikkailee kannen irti...

UP! Nostetaas hyvä ketju taas pitkästä aikaa pintaan kun muutoksiakin "markkinoihin" on tapahtunut.

Ehrmannin kilpailijat, kuten Rainbow-rahka, Pirkka-rahka sekä X-tra-rahka ovat saaneet paljon lisää kannatusta.
Todennäköisesti juuri tästä syystä johtuen Ehrmann-rahkojen ulkonäköä muutettiin puolisen vuotta sitten "vehreämmäksi" houkutellakseen uusia asiakkaita.
Pirkka- ja rainbow-rahkat ovat molemmat suht kuivia ja vaivalloisia syödä, mutta niiden proteiiniarvot ovat kiistattoman hyvät.
Lisäksi nämä rahkat - X-tra mukaanlukien - ovat jonkun verran Ehrmannia halvempia. Paikoittain olen nähnyt Ehrmannin hintalapun lukujen kipuavan aina euroon saakka.

Mitä olette mieltä? Vieläkö Ehrmannilla on paikka sydämessänne vai oletteko jo siirtyneet näihin halvempiin "kuivarahkoihin"? Entä oletteko huomanneet Ehrmannin laadussa muutoksia parempaan nyt kun markkinat ovat paljon avoimemmat, eikä Ehrmann ainakaan hinnan perusteella parempi ole.

Nyt on takana pari lavaa lidlin uutta rasvasempaa rahkaa (rasvaa 4g ja proteiinia 10,4g)..paras rahka koskaan ja hintakin 0,59-0,69 €

Rainbowin rahka voittaa muut tappelussa. Sekaan menee jokatapauksessa joko jogurttia tai mehua/mehukeittoa, joten koostumuksella ei sinänsä merkitystä mulle. Toki Lidlin rahka on myös pätevää, mutta siellä tulee vaan harvemmin käytyä.

Toinen kerta kun maistan koko Ehrmannia ja molemmilla kerroilla tainnut olla vesipuisto kokemus, vaikkei se siltä näytä mutta maistuu helvetin happamalta ja niin kuin sanoit purkkia on 100% varmasti mahdotonta syödä loppuun.

En oo täällä muutamaan vuoteen käyny kun jäi salitouhut pienen loukkaantumisen vuoksi mutta täällä taas ja nostetaan vanhaa aihetta. Vieläkö Ehrmanninsyöjiä riittää? Itse tuossa juuri vetäisin pitkän tauon jälkeen ekan Ehrmannin (tottunut milbonaa syömään viimeaikoina) ja koostumus oli jotain jogurtin ja vesipuiston väliltä, kuitenkin positiivinen kokemus. Proteiiniarvot taas näemmä tippuneet vuosien aikana. Muistn kun tämä aluksi oli sen 9.8g/100g prot, sitten se tippui 9.0g/100g ja nyt näyttäisi olevan 8.3g/100g. Eihän tässä ole enää mitään järkeä kun muissa rahkoissa vedellään 10-12g/100g paikkeilla. Muilla lähiaikaisia ehrmann-kokemuksia?

Ehrmanni on kamalinta rahkaa ikinä. Kunnon smetanaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom