Ehrmann-maitorahkan koostumus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joppewo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin pahvilootallisen 23.7 Ehrmannei ja kylhän sielt yks vesipuisto löyty :wtf: Varmaa yksittäinen "valmistusvirhe", kun kyl noi muut 3 mitä oon ehtinny vetää on ollu täyttä jogurtti-laatua !

Kukaa muu törmänny Bäst före 23.7 Ehriksee, joka ois jotaa muuta kun jogurtti-laatua ?

Kauppaan oli tullut 23.7 rahkan sisareräpäiväläisiä eli 24.7 vanhenevia rahkoja. Ostin muutaman testiksi. Ensimmäinen syöty ja se on jogurttityyppi, pari lisää jääkaapissa. Syön vielä illemmalla toisen niin nähdään onko koko 24.07 satsi jogurttia.

En sitten yksittäisistä vesipuistoista osaa sanoa mitään, joskus jäi pitkäksi aikaa lämpimään rahka ja se oli hieman vettynyt, mutta muuten jogurttimainen. Se oli myös lämmintä, mikä ei ollut voitto makuelämykselle. Löytyykö kokemuksia 24.7 jälkeisistä ehrmanneista?

Mulla on joka purkki ollut samanlainen, hieman vettä tms. siinä rahkan päällä. Joko kaadan sen siitä päältä lavuaariin ja fun lightia tilalle tai sitten annan sen olla ja syön "raakana". Jokatapauksessa tuo pitää lusikalla vatkata kunnolla sekasin, koostumus muuttuu huomattavasti pehmeämmäksi eikä ole enää ns. "leikkaa pala"-rahka kyseessä. Hyvää se on muihin verrattuna..

Juu siis erilaisia koostumukseltaan on kyllä nuo. Viimeksi taisin syödä "jäälautan". :D Kyl "jogurtti" on herkkua, se sellainen samettisen pehmeä ihanuus. :P

Minä olen aina kuvitellut, että lämpötilanvaihtelut vaikuttavat koostumukseen eniten. Esim kesäisin, jos vien rahkoja kotoa töihin välipalaksi ja ne lämpenevät matkalla, niin koostumus muuttuu uudelleen työpaikan jääkaapin ja matkan lämpenemisen vaikutuksesta. Olen hieman ihmetellyt miksi niissä on noita eroja mutta enpäs ole pahemmin vertaillut päivämäärien perusteella. Täytyy olla tarkkana seuraavan rahka erän aikana.

Mä eka ajattelin et wtf, koostumus muka päivämäärän mukaan, haistakaa p...Mutta kappas, ostin tänää taas ehrnamia pienen lastin ja sattuikin olemaan juuri tuota 23.7. päivämäärällä olevaa. Nam nam nam nam nam! Jogurttia :) :kuola:

parhaan rahkan saa ku laittaa lirauksen rypsiöljyä sekaan ja sekoittaa sen jogurttimaiseksi niin että öljyä ei erota seasta NAM NAM

Otin tuossa ensi hätään välipalaksi päivämäärän 9.7. Ehrnamia ja molemmat onneksi jugurttia! Eli koostumus ei riipu iästä, onhan tuo 23.7. verrattuna jo aika vanhaa tavaraa kun päiväys tulee kohta vastaan.

Täytyy itekin ottaa vähän sanoja takasin, nimittäin 23.7 päivätty rahka on pehmeämpää kuin mitä tähän asti on ollut. Ja olevinaan paremman makustakin.

Miks ne pitää väkisin siitä purkista raakana vetää? Kauheen riesan näköjään vaa aiheuttaa ku koostumuksia ja päivämääriä vertaillaan.

Aivan sama onko HIEKKALAATIKKO vai VESIPUISTO, kun heittää blenderiin ja mehut+maidot+marjat, niin ongelma ratkastu.
Aina hyvää ermannia, ei tuu yökköä missään vaiheessa ja voi vaikka kaataa naamioon 10 sekuntiin.

Purkista päin se on niin helppo vetää naamariin. En mä jaksa kaupasta kantaa mehuja, keittoja ja marjoja sotkeakseni niillä blenderin, joka pitäis käytön jälkeen putsata. Eikä tuo mainitsemasi soosi ole enää rahkaa, vaan litkua. Rakenne on tärkeä.

Koko ketju on rakenteesta, ei mausta. Rahkan maustamisketju löytyy foorumilta erikseen, laita ohjeesi sinne.

Koko ketju on rakenteesta, ei mausta. Rahkan maustamisketju löytyy foorumilta erikseen, laita ohjeesi sinne.

Mun pointti ei nyt ollu itsessään se maustaminen, vaan se että sen rahkan koostumuksen saa sekottamalla aina samanlaiseks.
Eikä tarvii blenderii, eikä lusikkaa, vispaa sormella siinä purkissa sitä ni ei tarvi tiskata mitään.

Mainitsin nyt vaan ohimennen ton kauheen vaivalloisen maustamisen ku tää on aina tätä et "eihän se hyvää oo, mut syön kuitenkin ku oon kova äijä"
Laita suolaa siihe, sit se on vielä pahempaa, kelaa oisit vielä kovempi äijä!

Se 'vesi' on heraa, eli varmaa koko puketin ravinteikkain partikkeli...

Tätä lukiessa tekee mieli lähteä ostamaan Ehrnmannia. Vaikka on maitoallergia. On se maar ni hyvää ku osuus jogurttinen kohdalle!

Kyllä kannattaa, minkään muun elintarvikkeen osto ei anna samanlaista jännityksen tunnetta kuin Ehrmann-rahka. Pienet allergiset oireet aina kestää kun kyse on kumminkin suurista elämyksistä taviksen oravanpyörässä.

Dear Eki,
Mikään aloituspostauksessa mainituista rahkatyypeistä ei kuulosta tutulta ja minusta kaikki ehrmannit ovat lähes samanlaisia. Olenko normaali?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom