Eduskuntavaalit - Ketä äänestäisin? Mainosta ehdokastasi.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Tää on just naurettavaa, kun puhutaan pelkästään maahanmuutosta. Tätä tekevät tarkoitushakuisesti sekä media, että poliitikot. Näin saadaan siivottua tuo pakolaismaahanmuutto tavallisen työperäisen maahanmuuton kanssa samaan lokeroon ja piiloon katseilta.

Sitten kun asiasta keskustellaan, niin maahanmuuton kannattajat puhuvat nimenomaan työperäisestä maahanmuutosta ja vastustajat taas tarkoittavat pakolaismaahanmuuttoa. Onko sitten ihme, että on puurot ja vellit sekaisin puolin ja toisin, häh? Kannattajien puolella ihmetellään, että onpa noi vastustajat umpimielistä porukkaa, kun eivät halua tänne ketään ja rajat kiinni. Ja vastustajien puolella ihmetellään vastapuolen kukkatätihalailua. Vaikka molemmat puhuvat eri asioista.

Uskoisin, että suurin osa maahanmuuton vastustajista vastustaa nimenomaan tätä nykyistä pakoilaismaahanmuuttopolitiikkaa. Uskoisin myös, että työperäinen maahanmuutto on kaikille (tai ainakin suurimmalle osalle) ok.

Kävin lueskelemassa suurimpien puolueiden ja muutamien pienempien puolueiden vaaliohjelmia. Perussuomalaisten ja Muutos 2011 vaaliohjelmissa vaaditaan tiukempaa pakolaismaahanmuuttoa. Muutamien muiden (esim. Kokoomus, SPD, Keskusta) puhutaan yleisesti ja ylimalkaisesti maahanmuuton tärkeydestä, mutta osassa sentään mainitaan järkevöittämisestä Suomen tarpeisiin. RKP:n vaaliohjelmassa sanotaan suoraan, että Suomi voi ottaa vastaan lisää pakolaismaahanmuuttajia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koska aina puhutaan vaan näistä, jotka nostavat sossusta rahaa ja valitetaan kun joudutaan elättämään pakolaisia yms yms. Mutta ketään ei koskaan tunnu kiinnostavan, kuinka paljon myös maahanmuuttajat ovat tuoneet veroeuroja tähän valtioon. Joku vitun halla-ahon toivoma "totuuskomissio"kin haluaa tietää tarkalleen, paljon maahanmuuttajiin menee rahaa muttei heitä voisi vähempää kiinnostaa paljon niiltä on tullut rahaa. Sen takia.

Oletusarvo on, että jos muutat vieraaseen maahan, niin elätät itse työllä itsesi ja maksat siten myös veroja. Ei kai tämä nyt vielä erillisiä aplodeja vaadi?
 
Hei Flashforward, olen asunut maailmalla suurkaupungeissa ja nähnyt ihan tarpeeksi muodostaakseni mielipiteeni. Vai että landella, eikös se ole pönde stadin slangilla? Semmoinen homma että oon jopa asunut siellä isossa "metropolissa" Helsingissäkin, vielä sellaisessa kaupunginosassa ja kadulla mihin sinun rahasi ei tule koskaan riittämään.
 
Lopettakaa ystävät hyvät tuo hupsu henkilökohtaisuuksiinkin menevä kinastelu.
Annettaisiinko vaikka kanssakeskustelijoille vaalirauha, nyt kun ennakkoäänestyskin lähti käyntiin.
 
Voihan sitä olla maahanmuuttokriittinen vaikkei persuja kannattaisikaan.

Voi olla, mutta eri asia on, onko sillä mitään vaikutusta. Esim. Kokoomuksen Ville Rydmanilla on järkeviä mielipiteitä maahanmuuttopolitiikasta. Mutta eduskunnassa Stubb & Co kyllä kertoo pyytämättä hänelle, mitä nappia painetaan. Keskusta ja Kokoomus seisoivat Astrid Thorsin takana viimeiset neljä vuotta, eikä joku yksittäinen kriittinen ehdokas muuta näissä puolueissa mitään.
 
Voi olla, mutta eri asia on, onko sillä mitään vaikutusta. Esim. Kokoomuksen Ville Rydmanilla on järkeviä mielipiteitä maahanmuuttopolitiikasta. Mutta eduskunnassa Stubb & Co kyllä kertoo pyytämättä hänelle, mitä nappia painetaan. Keskusta ja Kokoomus seisoivat Astrid Thorsin takana viimeiset neljä vuotta, eikä joku yksittäinen kriittinen ehdokas muuta näissä puolueissa mitään.

Siispä vaihdetaan puoluepamput. Valtapuolueet kyllä pysyvät, mutta valtaa niiden sisällä voidaan vaihtaa.
Thorsin ja RKP:n liiallinen myötäily on ollut virhe ja vieläpä melko tarpeeton sellainen.
 
Mä olen sitä mieltä, että maahanmuutosta puhuminen on mahdotonta kun toinen puoli puhuu ammattiraiskaajista ja toinen kieltää koko keskustelun. Koko "keskustelu" on ällöttävää ja siihen on mahdoton osallistua jos ei halua valita puolta.

e. Mä en tajua miksi jengi aina syyttää maan ongelmista aina muita köyhiä, samalla kun pukumiehet kavaltaa miljoonia ja esim. johonkin valtion epäonnistuneisiin IT-projekteihin uppoaa miljardeja. No mutta, neekerit tulloo, ei muusta väliä! Vaalirahakohut unohtuu kätevästi kerjäläiskeskustelun alle.

Olenko onnistunut mahdottomassa, kun minusta ei ole lainkaan vaikeaa osallistua maahanmuuttokeskusteluun olematta persu tai kannattamatta nykyistä linjaa. Vai tarkoititko, ettei siihen voi osallistua ottamatta kantaa?

Kuka on syyttänyt maan kaikista ongelmista mamuja? Vaalirahakohu ei muuten ole mitään sen rinnalla, miten epädemokraattinen vaalijärjestelmä meillä on rahoituksesta riippumatta. Ja ai niin, multa ei ainakaan koskaan oo kukaan kavaltanut miljardeja.
 
Pakko laittaa ex-muijan kommentti Facebookista. Niin teillä on hyvä syy käydä äänestämässä:
Sonja F:
Äänestäkää Jouni eduskuntaan, niin mie saan yhden kovasti haaveilemani käsilaukun... ! ♥
 
Kuka poliitikko olisi valmis poistamaan pienten osinkotulojen veron?

Olisi mukavaa, jos Uudenmaan vaalipiiristä löytyisi ehdokas, joka olisi valmis poistamaan pienten osinkotulojen veron. Tarkoitan siis pörssiyhtiöitä ja alle 10 000 eur osinkoja. Yli 10 000 eur osinkotuloissa aletaan jo puhua ammattimaisesta sijoittamisesta ja niille nykyinen 19,5 % vero on mielestäni ihan OK.
 
Olisi mukavaa, jos Uudenmaan vaalipiiristä löytyisi ehdokas, joka olisi valmis poistamaan pienten osinkotulojen veron. Tarkoitan siis pörssiyhtiöitä ja alle 10 000 eur osinkoja. Yli 10 000 eur osinkotuloissa aletaan jo puhua ammattimaisesta sijoittamisesta ja niille nykyinen 19,5 % vero on mielestäni ihan OK.

93. Lepomäki. http://elinalepomaki.fi/ajatukset/tasaveron-periaatteet
Tosin tuo jälkimmäinen vaateesi 19,5% verosta ei välttämättä ole hänenkään agendassa.
 
Oletusarvo on, että jos muutat vieraaseen maahan, niin elätät itse työllä itsesi ja maksat siten myös veroja. Ei kai tämä nyt vielä erillisiä aplodeja vaadi?

Oletus on myös se, että oman maan kansalaiset tekee duunia ja tuo verotuloja, eikä ryyppää kadulla ja ime niitä verorahoja. Toki mieluummin hoidetaan omat hommat kuntoon ensin ennen kun muiden. Mutta turha itkeä, kun Suomi on kerran kansainvälisissä sopimuksissa mukana, niitä ei niin vain muutetakaan.
 
Matti Rantanen (186), Kokoomus.

Arvoin tosi pitkään Rantasen ja Saara-Sofia Sutelan välillä, mutta päädyin Rantaseen opiskelijoita koskevien asioiden vuoksi (opintojen nopeuttaminen lähinnä).
 
7861801.jpg
 
Tulipa äänestettyä. Annoin ääneni poliisille, ei voi olla ainakaan vielä kovin iso rikollinen, tosin eduskunnassa varmaan kriminalisoituu, jos sinne saakka pääsee, toivottavasti ei. No, äänestin kylläkin puolueen mukaan, joista mielestäni asiallisin ehdokas jo huolitellun ulkonäkönsä puolesta (mitä samaa ei voi kovin monesta Persusta sanoa).
 
Viime viikolla eräs vihreiden ehdokas veti herneet nenään kun tuli minulle mainostamaan itseään ja kerroin että vihreistä en tule koskaan äänestämään ketään sen takia että vihreiden linjaus metsästysharrastuksessa sekä aselaissa on minun ajatuksia vastaan. Ehdokas alkoi sättiä että hänkin voi samalla perusteella esim laittaa jonkun kauppaketjun "boikottiin" koska tiesi minun sellaisessa työskentelevän. Sitten kerroin että mielestäni nyt ei pidä sotkea bisnestä politiikkaan ja tämän ehdokkaan mukana olleet henkilöt olivat samaa mieltä. Sekä myönsivät että vihreillä ja minulla on eriävät linjaukset noissa asioissa joten minulle ei löydy heiltä ehdokasta. Joten pisteet muille paitsi ehdokkaille.
No samana päivänä sitten juttelin persujen Oinosen kanssa ja ainakin edellä mainittujen asioiden linjaukset ovat samoja kuin minulla. Joten tuonne suuntaan kallistun.

Jos yhtään osasin jäljittää Hupen ehdokasta ja jos se on p-karjalan piiristä poliisi niin meni mielestäni oikeaan ääni.
 
Back
Ylös Bottom