Eduskuntavaalit 2019

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en suoraan sanottuna jaksa lukea tätä ketjua läpi, haukkukaa siitä jos haluatte, mutta kertokaa mulle että millä merkittävällä tavalla PS voisi ottaa tässä nyt vaalivoiton? Mikä olisi semmonen jytky? Hallitukseenhan he eivät halua eivätkä myös varmasti kenenkään kanssa pääse, joten vaikka äänisaldo olisi 25% niin silti ainoa muutos olisi enemmän Persuja oppositiossa. Millä tavalla tämä muuttaa yhtään mitään? Näin ajatellenhan ainoa oikea vaalivoitto olisi yli 50% äänisaldo joka nyt ei kauhean realistinen ole.

Mä en suoraan sanottuna jaksa lukea tätä ketjua läpi, haukkukaa siitä jos haluatte, mutta kertokaa mulle että millä merkittävällä tavalla PS voisi ottaa tässä nyt vaalivoiton? Mikä olisi semmonen jytky? Hallitukseenhan he eivät halua eivätkä myös varmasti kenenkään kanssa pääse, joten vaikka äänisaldo olisi 25% niin silti ainoa muutos olisi enemmän Persuja oppositiossa. Millä tavalla tämä muuttaa yhtään mitään? Näin ajatellenhan ainoa oikea vaalivoitto olisi yli 50% äänisaldo joka nyt ei kauhean realistinen ole.

Mä en suoraan sanottuna jaksa lukea tätä viestiä läpi, haukkukaa siitä jos haluatte - mutta olet väärässä. Ylipäätään jos ajattelet asiaa sillä tasolla, että muutaa vuosi sitten persuista ja ennen kaikkea heidän kannattajistaan puhutiin aivan eri sävyyn JOKA paikassa (pl. Hommaforum), on pelkästään henkisellä tasolla muutos valtava. Tällä on suuri merkitys siihen, miten ihmiset mieltävät demokratian, poliittisen vaikuttamisen ja oman asemansa suhteessa siihen. Persut ovat kiristäneet myös muiden ajattelua mamuasioiden suhteen, joten muutosta tulee joka tapauksessa ellei vihreät tai vassarit pääse päättämään.

Mä en suoraan sanottuna jaksa lukea tätä viestiä läpi, haukkukaa siitä jos haluatte - mutta olet väärässä. Ylipäätään jos ajattelet asiaa sillä tasolla, että muutaa vuosi sitten persuista ja ennen kaikkea heidän kannattajistaan puhutiin aivan eri sävyyn JOKA paikassa (pl. Hommaforum), on pelkästään henkisellä tasolla muutos valtava. Tällä on suuri merkitys siihen, miten ihmiset mieltävät demokratian, poliittisen vaikuttamisen ja oman asemansa suhteessa siihen. Persut ovat kiristäneet myös muiden ajattelua mamuasioiden suhteen, joten muutosta tulee joka tapauksessa ellei vihreät tai vassarit pääse päättämään.

Niin tässähän ei vastattu sitten yhtään mitään tuohon mun kysymykseen joten harmi että luin tätäkään viestiä.

Niin tässähän ei vastattu sitten yhtään mitään tuohon mun kysymykseen joten harmi että luin tätäkään viestiä.
Ei niin koska kysymys oli huono mutta tuo vastaus sen sijaan hyvä, vaikka itse kehutkin. Opettele tähän asetelmaan myös vaaleissa.

Ei niin koska kysymys oli huono mutta tuo vastaus sen sijaan hyvä, vaikka itse kehutkin. Opettele tähän asetelmaan myös vaaleissa.

Täytyykö tää nyt tulkita sitten niin että sä et osaa sanoa että mikä olisi Perussuomalaisille se vaalivoitto? Joka paikassahan nyt PS-äänestäjät juhlivat tällä kannatuksen nousulla mutta jos hallitukseen ei olla menossa niin millä tavalla tässä sitten PS:n ajamat teemat tulevat paremmin esille seuraavalla kaudella? Eihän tuollainen joku demokratian mieltäminen tai henkinen muutos tule näkymään tulevassa budjetissa tai jossain mamupolitiikassa millään tavalla. Täytyy varmaan tosiaan tottua tähän seuraavissakin vaaleissa että turha odottaa mitään konkreettisia perusteluita.

Jos nyt kuvitellaan että persut saisivat vaikkapa 25% äänistä, niin kyllähän se väistämättä vaikuttaisi muiden puolueiden politiikkaan. Siitä voisi päätellä, että jos mikään ei muutu ja persut istuvat seuraavan kauden oppositiossa, niin tuo 25% tulee neljän vuoden päästä olemaan vielä enemmän. Ja siinä alkaisi jo kasvaa realistiseksi se mahdollisuus, että persut ovat suurin yksittäinen puolue jossain vaiheessa tulevaisuudessa, jota varmasti kukaan muista suurista puolueista ei halua. Hallituksen muodostaminen tällaisissa oloissa olisi erittäin vaikeaa, jos persujen kanssa yhteistyöstä kieltäydytään. Ja suurimman puolueen kategorinen sulkeminen hallituksen ulkopuolelle tietysti herättäisi myös valtavasti protestihenkeä äänestäjien keskuudessa.

Jotta tähän tilanteeseen ei ajauduttaisi, muut puolueet joutuisivat muokkaamaan omaa poliittista linjaansa enemmän persujen suuntaiseksi maahanmuuttokysymysten osalta, jotta osa persuihin karanneista äänestäjistä palaisi takaisin. Vastaavasti jotkut puolueet (vihreät, vasemmisto) tietysti pyrkisivät entistä voimakkaammin profiloitumaan persujen vastavoimana. Näin ollen siis persu-ei persu -akselista tulisi käytännössä määräävin poliittinen kysymys. Tällä mekanismilla, eli luomalla realistisen uhan konsensuspolitiikan jatkumiselle, "populisti"-puolueet voivat merkittävästi vaikuttaa politiikan sisältöihin, vaikka eivät istuisi päivääkään hallituksessa.

Tätähän tuossa ylempänä jo kukkovesa sivusi.

Täytyykö tää nyt tulkita sitten niin että sä et osaa sanoa että mikä olisi Perussuomalaisille se vaalivoitto? Joka paikassahan nyt PS-äänestäjät juhlivat tällä kannatuksen nousulla mutta jos hallitukseen ei olla menossa niin millä tavalla tässä sitten PS:n ajamat teemat tulevat paremmin esille seuraavalla kaudella? Eihän tuollainen joku demokratian mieltäminen tai henkinen muutos tule näkymään tulevassa budjetissa tai jossain mamupolitiikassa millään tavalla. Täytyy varmaan tosiaan tottua tähän seuraavissakin vaaleissa että turha odottaa mitään konkreettisia perusteluita.

Mutta jos ei olla menossa hallitukseen? Mistä oikein revit näitä horinoita? Näinkö PS on linjannut, että sinne ei mennä? Taidat vähän höpötellä lämpimikses...

Mutta jos ei olla menossa hallitukseen? Mistä oikein revit näitä horinoita? Näinkö PS on linjannut, että sinne ei mennä? Taidat vähän höpötellä lämpimikses...

No pääasiallinen vaalivideo on sellainen jossa käytännössä haukutaan pystyyn kaikki muut isoimmat puolueet ja syytetään ties miksi roistoiksi. Eipä myöskään taida mikään suurista puolueista haluta PS kumppaniksi hallitukseen. Millä kokoonpanolla näkisit että PS voisi hallituksessa olla etenkin jos SDP on suurin puolue?

Jos nyt kuvitellaan että persut saisivat vaikkapa 25% äänistä, niin kyllähän se väistämättä vaikuttaisi muiden puolueiden politiikkaan. Siitä voisi päätellä, että jos mikään ei muutu ja persut istuvat seuraavan kauden oppositiossa, niin tuo 25% tulee neljän vuoden päästä olemaan vielä enemmän. Ja siinä alkaisi jo kasvaa realistiseksi se mahdollisuus, että persut ovat suurin yksittäinen puolue jossain vaiheessa tulevaisuudessa, jota varmasti kukaan muista suurista puolueista ei halua. Hallituksen muodostaminen tällaisissa oloissa olisi erittäin vaikeaa, jos persujen kanssa yhteistyöstä kieltäydytään. Ja suurimman puolueen kategorinen sulkeminen hallituksen ulkopuolelle tietysti herättäisi myös valtavasti protestihenkeä äänestäjien keskuudessa.

Jotta tähän tilanteeseen ei ajauduttaisi, muut puolueet joutuisivat muokkaamaan omaa poliittista linjaansa enemmän persujen suuntaiseksi maahanmuuttokysymysten osalta, jotta osa persuihin karanneista äänestäjistä palaisi takaisin. Vastaavasti jotkut puolueet (vihreät, vasemmisto) tietysti pyrkisivät entistä voimakkaammin profiloitumaan persujen vastavoimana. Näin ollen siis persu-ei persu -akselista tulisi käytännössä määräävin poliittinen kysymys. Tällä mekanismilla, eli luomalla realistisen uhan konsensuspolitiikan jatkumiselle, "populisti"-puolueet voivat merkittävästi vaikuttaa politiikan sisältöihin, vaikka eivät istuisi päivääkään hallituksessa.

Tätähän tuossa ylempänä jo kukkovesa sivusi.

No niin tässähän vastauksessa alkaa olemaan jo enemmän järkeä, kiitos tästä. En mä ole täällä vittuilemassa vaan mua kiinnostaa kuulla oikeasti millaisia näkemyksiä tän asian tiimoilta on. Kuitenkin esim että siinä missä muilla puolueilla oli ohjelmat pitkiä ja yksityiskohtaisia niin PS:llä oli muutaman sivun läpyskä jossa oli lähinnä periaatteellisia linjauksia. Tämä ei kuulosta sellaisen puolueen toiminnalta joka valmistautuu osallistumaan hallitustunnusteluihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No pääasiallinen vaalivideo on sellainen jossa käytännössä haukutaan pystyyn kaikki muut isoimmat puolueet ja syytetään ties miksi roistoiksi. Eipä myöskään taida mikään suurista puolueista haluta PS kumppaniksi hallitukseen. Millä kokoonpanolla näkisit että PS voisi hallituksessa olla etenkin jos SDP on suurin puolue?

56531116_10217756659284898_6550726094574583808_n.jpg

Ai nyt mä olen suvakkikin vielä, ei helvetti tätä keskustelun tasoa heti kättelyssä. Kun tosiaan noi keskustelutaidot on tuota luokkaa niin ei tosiaan ihme että näitä teidän hengenheimolaisia ei kukaan hallituksessa haluaisi katsella. :LOL:

Ai nyt mä olen suvakkikin vielä, ei helvetti tätä keskustelun tasoa heti kättelyssä. Kun tosiaan noi keskustelutaidot on tuota luokkaa niin ei tosiaan ihme että näitä teidän hengenheimolaisia ei kukaan hallituksessa haluaisi katsella. :LOL:

Anteeksi, Ylermi, mutta kaveri ensin itse sanoo, ettei muiden viestit kiinnosta vittujakaan etkä aio niitä lukea ja sen jälkeen sohit joka suuntaan ja lopuksi arvioit muiden keskustelutaitoja huonoksi.
Semmoset.

Sulle on vastattu sun kysymykseen jo muutamaan otteeseen. Viestien ymmärtämistä auttaa yleensä se, että ne vastaukset lukee.

Anteeksi, Ylermi, mutta kaveri ensin itse sanoo, ettei muiden viestit kiinnosta vittujakaan etkä aio niitä lukea ja sen jälkeen sohit joka suuntaan ja lopuksi arvioit muiden keskustelutaitoja huonoksi.
Semmoset.

Sulle on vastattu sun kysymykseen jo muutamaan otteeseen. Viestien ymmärtämistä auttaa yleensä se, että ne vastaukset lukee.

Mä en sanonut mitään tällaista vaan meinasin lähinnä että kertokaapa mikäli asiasta on jo puhuttu niin katsastan sitten asian, en nyt ala koko ketjua läpi kahlaamaan vain tämän takia. Mutta siis sähän et ole vastannut millään muulla kuin jatkuvalla vittuilulla ihan konkreettisiin kysymyksiin niin eipä tässä kauheesti voi sulle hurrata. Naurattaa vieläkin kyllä että olen suvakki kun kyseenalaistan vähänkin asioita mistä sinulla on ilmeisesti aikamoisia haavekuvia. :LOL: Mutta ei sun siis tarvitse enää vastata mulle mihinkään kun ei sulla näemmä paukut riitä muuhun kuin pään rääpimiseen, muut ovat ihan fiksusti jo vastanneet ja kiitos siitä. Sä nyt et pysty muuhun kuin rakentelemaan olkiukkoja ja postailemaan hauskoja kuvia niin älä nyt pliis enää uhraa enempää selvästi kallisarvoista aikaasi tälle mun asialle.

Mä nyt koetan uudelleen kysyä näin asiallisesti, että näyttääkö tämä PS:n kampanjointi teidän mielestänne siltä että hallitustunnusteluihin ollaan valmistautumassa? Haetaanko jotain asetelmia jonkunlaisen hallituspohjan luomiseksi? Millainen olisi sellainen hallituspohja jossa PS voisi olla mukana? En tarvitse vastaukseksi mitään suvakkivittuilua tai meemejä tai vastaavaa.

Timpe Ahonen:

Wille Rydmanin mainos tuli feediini. Hän sanoo siinä näin:

"Haluan jatkaa sinun verorahojesi fiksun käytön puolustajana eduskunnassa. Myös vaalien jälkeen."

****** **
Kokoomus on istunut viimeisestä 30 vuodesta 26 vuotta hallituksessa. Katsotaanpa, miten Wille ja hänen puolueensa ovat "verovarojemme fiksua käyttöä puolustaneet."

****** **
-Veroasteemme on maapallon korkeimpia, siitä huolimatta meillä on maksulliset julkiset palvelut
****** **

-Julkiset kokonaismenomme kansantuotteeseen suhteutettuna ovat maapallon 2.korkeimmat (sosialistinen Ranska meni niukasti ohi)

****** **
-Julkisen sektorin palkkasumma oli kasvanut nimellisarvoltaan vuosituhannen alusta vuoteen 2013 17,3 miljardista 28,4 miljardiin Euroon (kasvu 64%). Vastaava luku Saksasta 23%. Julkiset menot kasvoivat 63,9 miljardista 113,2 miljardiin (kasvua 77%. Saksassa kasvua samassa ajassa 32%). (lähde: Euroopan Keskuspankin tilastot) Nyt olemme jo 120 miljardissa. Tästä huolimatta julkiset palvelut huononevat koko ajan.

****** **
-Yrittäjille on tullut jatkuvasti lisää velvotteita ja maksettavaa ja työllistymistä ollaan koko ajan vaikeutettu (työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, jne)

****** **
-Asumisen hintaa ollaan jatkuvasti korotettu (ja sitä kautta ostovoimaa heikennetty mm. energiatodistuksilla, varainsiirtoveroilla, hulevesimaksuilla, kiinteistöveron korotuksilla)

****** **
-Kavalsitte sähköverkkomme ja nyt syyllistätte suomalaisia siitä, että ne yrittävät edes vähän hillitä sähkölaskuaan puunpoltolla

****** **
-Kokoomus on ajanut koko Euroopan löperöintä maahanmuuttopolitiikkaa (edes Euroopan vasemmisto ei pysty lyömään pöytään Suomen houkutustekijöiden veroisia täkyjä)

****** **
-Kokoomus on ajanut sosialistista tulonsiirtoliittovaltiota (jonka politbyroota kansa ei saa äänestää) ja ollut takailemassa paskamaiden velkoja... ja tietysti auliisti maksanut myös Brittien EU-jäsenmaksuja

-Tuhositte maailman parhaan ja luotettavimman taksijärjestelmän sillä perusteella, että "sääntely pitää poistaa ja hinnat laskevat". No, hinnat nousivat ja kohta tarvitaan SATAKERTAINEN sääntely valvomaan itse aiheuttamaanne kaaosta.

-Kun Alex ja Jyrki lähtivät EU-neuvotteluihin, he ilmoittivat jo etukäteen että Suomi maksaa kaiken pyydettävän. Hieno neuvottelutaktiikka.

****** **
-Kokoomus ajaa ilmastonmuutospsykoosia, sateenkaariaatetta ja avoimia rajoja. Sen lisäksi haluatte myös rajoittaa ihmisten sananvapautta sosiaalisessa mediassa. Miten tämä reaalipolitiikka eroaa vihreistä ja vasemmistoliitosta?

****** **
Kaiken huipuksi valtionvelka ollaan tuplattu 10 vuodessa. Entäs, kun seuraava taantuma alkaa ja tuhlausvaraa ei enää ole, eikä ääniä voi ostaa?
****** **

Kuka tämän kaiken on maksanut?

****** **
Minäpä poika vastaan: Yksityisen sektorin yrittäjä, vientiteollisuus ja meidän lapsemme ja lapsenlapsemme. Wille Rydman on äänestänyt eduskunnassa puoluekurin mukaan JOKAISESSA yllämainituissa asiassa. Hänen puheillaan ei ole MITÄÄN merkitystä. Teot ratkaisevat.

****** **
Että sillä tavalla te olette "yrittäjää puolustaneet". Jos tämä on muka "porvarillista" politiikkaa, niin enpä jumalauta haluaisi nähdä sitä "vasemmistolaisempaa vaihtoehtoa"!

****** **
Sinä Wille pyyhit vastaavia kysymyksiäni joskus vuosia sitten FB-sivuiltasi pois. Minä en tätä ole unohtanut ja ajattelinkin siksi kysyä Sinulta nyt omalla seinälläni, koska täältä et kysymyksiäni saa sensuroitua.
****** **

Miten argumentoisit ylläoleviin väittämiini? Äläkä vaivaudu tulemaan tänne puhumaan paskaa, vaan ole rehellinen. Minulla on tilastodataa, millä argumentoida. Me liikkuvat äänestäjät haluamme Sinun kaltaisiltasi poliitikoilta vastauksia ja kysymme sellaisia kysymyksiä, mitä Ylen vaalitenteissä ei koskaan kysytä. Kiitos etukäteen ja tsemppiä vaaleihin!

Edellisellä sivulla oli lukuja muutaman vuoden takaa. Silloin ainakin näytti olevan heikoimmin koulutettua ja sijoittuivat työelämässä vahvimmin alimmalle tasolle.
Niin näytti olevan, pyydettiin kuitenkin tuoreita tilastoja.
Tilanne on muuttumassa/muuttunut:
Yhä useampi huippukoulutettu äänestää perussuomalaisia - Suomen Uutiset

helmikuu 9, 201922:45
Yhä useampi huippukoulutettu äänestää perussuomalaisia

Tweet
Politiikka

Insinöörit, talousjohtajat ja itc-asiantuntijat ovat heitä, jotka kokevat perussuomalaisen maailmankuvan yhä läheisemmäksi itselleen. Eikä vähiten puolueen edustaman kriittisen maahanmuuttopolitiikan vuoksi. Ajatus perussuomalaisista pelkästään yhteiskunnan vähäosaisten foorumina on pahasti puutteellinen.

Perussuomalaisten merkitys työväenpuolueena on vähentynyt samaan aikaan kun puolue houkuttelee yhä enemmän korkeasti koulutettuja. Tämän ovat saaneet selville Turun yliopiston valtiotieteilijät tutkimuksessaan, josta kertoo muun muassa Hufvudstadsbladet:

– Pitkään ehkä ajateltiin jotenkin niin, että perussuomalaisten ajatusmaailma houkuttelee pelkästään vähäosaisia, mutta se ei pidä paikkaansa, sanoo poliittiset kuplat -tutkimusprojektin johtaja, dosentti Arttu Saarinen. Hänen mukaansa perussuomalaisten kannattajat eivät keskimäärin ole huono-osaisia, mutta eivät ole myöskään edustettuina kaikkein suurituloisimpien joukoissa.

Suuret erot ammattiryhmien välillä
Turun yliopiston tutkijat selvittivät, miten eri ammattiryhmien edustajat äänestivät vaaleissa vuosina 2003-2015. Ryhmä asiantuntijat jaettiin halki ja poikki ensin teknokraatteihin, joita edustavat insinöörit sekä ekonomit. He työskentelevät pääosin yksityisellä sektorilla.

Yli 10 prosenttia teknokraateista äänesti perussuomalaisia edellisissä eduskuntavaaleissa. Puolue jopa lisäsi kannatustaan teknisen väen joukossa vuodesta 2011 vuoteen 2015, vaikka kannatus työväestön parissa hieman laski.

Loput porukasta eli sosiokulttuuriset asiantuntijat edustavat vaikkapa opettajia sekä lääkäreitä. He työskentelevät puolestaan julkisen sektorin eri tehtävissä.

Sosiokulttuurisen väen joukoista vain kaksi prosenttia äänesti perussuomalaisia. Tilanne on saman suuntainen kaikissa Euroopan maissa.

Halla-ahon looginen linja puree
Hufvudstadsbladet on haastatellut juttuunsa myös perussuomalaisten poliittista suunnittelija Riikka Purraa, joka työskenteli aiemmin tutkijana Turun ylipoistossa ja teki samalla väitöskirjaansa.

Purra sanoo maahanmuuttokysymysten olleen hänen ensisijaisen kiinnostuksensa kohteena iät ja ajat. Hän kertoo myös tunteneensa puheenjohtaja Jussi Halla-ahon jo kauan ennen kuin alkoi työskennellä perussuomalaisten puoluetoimistossa. Siellä on huomattu, että korkeasti koulutetut ovat yhä kiinnostuneempia perussuomalaisten toiminnasta.

– Kyse on ennen kaikkea maahanmuuttoon liittyvistä kysymyksistä, jotka yhdistävät näitä meidän uusia ihmisiä, Purra sanoo. Hänen mukaansa yhä korkeammin koulutettujen ihmisten tulo mukaan puolueen toimintaan näkyy nyt myös selkeämpänä ja asiallisena ohjelmatyönä:

– Jussi Halla-aho on rationaalinen sekä looginen ajattelija ja tämä näkyy puolueen linjassa.

Mä nyt koetan uudelleen kysyä näin asiallisesti, että näyttääkö tämä PS:n kampanjointi teidän mielestänne siltä että hallitustunnusteluihin ollaan valmistautumassa? Haetaanko jotain asetelmia jonkunlaisen hallituspohjan luomiseksi? Millainen olisi sellainen hallituspohja jossa PS voisi olla mukana? En tarvitse vastaukseksi mitään suvakkivittuilua tai meemejä tai vastaavaa.

Kyllä sulla on iso pointti tässä ja varsinkin jos SDP on isoin puolue, niin pahoin pelkään että suvakki-minänsä löytänyt Sipilä pettää (Kepu pettää aina?) oikeiston ja vaikka Kepu+Kok+Persut+KD ym. oikeisto olis yli 50%, niin Sipilä vielä ui demarien ja vihervasemmiston syliin. Toivottavasti olen väärässä. Itse olen ajatellut äänestää kokoomusta näistä syistä, ehkäpä heidän voittaessaan vaalit persut voisivat kelvata hallitukseen. Mut ainakin ei olis SDP-VAS-Vihr runko hallituksessa, mikä nyt olis kaikkein pahin mahdollinen persraiskaus Suomineidolle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom