Eduskuntavaalit 2019

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pienpuoluetentti menossa Ylellä,odotin että saan nauraa mutta toi Marco de Wit on kyllä järkyttävä kaveri.Noi muuthan vaikuttaa ihan tavallisislta ihmisiltä tohon verrattuna.

Nyt täytyy kyllä myöntää että keskustelun edetessä tavallisten ihmisten määrä tässä porukassa vähenee!

Viimeksi muokattu:
Pienpuoluetentti menossa Ylellä,odotin että saan nauraa mutta toi Marco de Wit on kyllä järkyttävä kaveri.Noi muuthan vaikuttaa ihan tavallisislta ihmisiltä tohon verrattuna.

Nyt täytyy kyllä myöntää että keskustelun edetessä tavallisten ihmisten määrä tässä porukassa vähenee!

Itse asiassa just äsken toi MdW heitti kyllä erittäin hyviä ja perusteltuja pointteja.

Aivan loistavaa keskustelua ainakin viihdearvoltaan tämä pienpuoluetentti, kun noilla ei ole markkaakaan kiinni missään vs. pääpuolueiden populismi ja saavutetut asemat. Sanoivat mitä ajattelivat.

Kyllä sulla on iso pointti tässä ja varsinkin jos SDP on isoin puolue, niin pahoin pelkään että suvakki-minänsä löytänyt Sipilä pettää (Kepu pettää aina?) oikeiston ja vaikka Kepu+Kok+Persut+KD ym. oikeisto olis yli 50%, niin Sipilä vielä ui demarien ja vihervasemmiston syliin. Toivottavasti olen väärässä. Itse olen ajatellut äänestää kokoomusta näistä syistä, ehkäpä heidän voittaessaan vaalit persut voisivat kelvata hallitukseen. Mut ainakin ei olis SDP-VAS-Vihr runko hallituksessa, mikä nyt olis kaikkein pahin mahdollinen persraiskaus Suomineidolle.

En kyllä kauheasti pistäisi toiveita sille että Kepun ja kokoomuksen yhteistyö jatkuisi tulevalla hallituskaudella, sen verran tulehtui välit tuossa sote-taistelussa. Mä veikkaan että punamulta on paras mitä voidaan toivoa. Demareiden voittaessa vaalit ei PS ainakaan ole hallituksessa enkä kyllä pistäisi markkaakaan senkään puolesta että edes Kokoomus ottaisi Persuja mukaansa hallitukseen.

En kyllä kauheasti pistäisi toiveita sille että Kepun ja kokoomuksen yhteistyö jatkuisi tulevalla hallituskaudella, sen verran tulehtui välit tuossa sote-taistelussa. Mä veikkaan että punamulta on paras mitä voidaan toivoa. Demareiden voittaessa vaalit ei PS ainakaan ole hallituksessa enkä kyllä pistäisi markkaakaan senkään puolesta että edes Kokoomus ottaisi Persuja mukaansa hallitukseen.

Kyse on siitä, ottaako Persut muita hallitukseen. Mestari on toki suosiollinen mutta valehtelijoille käy kalpaten kuin alpakalle suonsilmässä.

No mä toivoisin että suurinpiirtein nykyinen kokoonpano voisi jatkaa. En usko itsekään että persut olisi hallituksessa, elleivät ole suurin puolue, mikä on kuitenkin aika epätodennäköistä. Sote sekoilut sikseen, niin yrittäjänä kun esim. noita ylisuuria eläkemaksuja maksaa mitä ei itse, eikä työntekijät, tule koskaan takaisin saamaan, niin demarien vappusataset eläkeläisille on aika kestämättömiä kansantaloudelle. Populismia. Eläkepommia pitäisi purkaa ja vassarit meinaa tehdä siitä pahemman plus sitten muu hörhöily warm-fuzzy-happy ilmasto-mamu juttu jonka maksajasta ei ole heillä tietoakaan. Maailmantalous on globaali ja kyllä se niin menee että Suomen pitää olla kilpailukykyinen. En pyytäny globalisaatiota, mutta se saatiin.
Kolmen suuren punamultasini vois olla lopputulemaltaan semisti järkevää, mutta jos kallistuu tuonne vasemmistoliiton ja vihreiden puoleen, niin goodbye jobs pahoin pelkään. Taantumaa povataan ja tolla siihen päästään pikavauhtia. Ja jos ihan täys vasemmistolle kääntyy niin kyllä täältä alkaa melkonen pako ulospäin, jos omaisuutta aletaan verottamaan mistä verot jo maksettu kertaalleen, pääomat, firmat ja aivot pakenee.

Kyse on siitä, ottaako Persut muita hallitukseen. Mestari on toki suosiollinen mutta valehtelijoille käy kalpaten kuin alpakalle suonsilmässä.

Ajattelit että PS nappaa 51% äänisaldon? Sitähän se tietty varmana olisi jos vaan kansan syvät rivit oikeasti äänestäisi ja silleen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sampo Terho väitti Ylen tentissä hallituksen ”kuroneen” teiden korjausvelkaa, vaikka se jopa kasvoi – Ylen puheenjohtajatentit ovat ohi, kerro kuka sinusta pärjäsi parhaiten - Nyt.fi | HS.fi

Kuka mielestäsi pärjäsi parhaiten Ylen puheenjohtajatenteissä?
  1. Juha Sipilä
    4%
  2. Jussi Halla-aho
    51%
  3. Li Andersson
    9%
  4. Petteri Orpo
    3%
  5. Antti Rinne
    20%
  6. Anna-Maja Henriksson
    1%
  7. Pekka Haavisto
    4%
  8. Sari Essayah
    8%
  9. Sampo Terho
    2%
Ääniä yhteensä 22689

....tähän mennessä ......

... saas nähdä .. tuleeko HeSa:n kyselyyn jokin mystinen "tekninen ongelma" kohta ??? ja kaikki äänestystulokset katoavat oudosti?? ......

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Give, by Kurt Vonnegut)

Millä nykyisellä hallituspuolueella on tuollainen kannatus?

Miksi sä vastaat kysymyksiin uusilla täysin irrelevanteilla kysymyksillä? Jos sun mielestä on kysymys lähinnä siitä että ottaako Persut ylipäänsä ketään hallitukseen kanssaan ja aikoo hallituksen silti muodostaa niin silloinhan tarvitsee tuollainen yli 50% äänisaldo saada. Kerro nyt että ajatteletko että jos PS nousisi suurimmaksi puolueeksi niin muut puolueet anelisivat mukaan hallitukseen jota johtaa PS ja Jussi Halla-aho? Jos Halla-aho ei pystyisi hallitusta muodostamaan niin seuraavaksi suurin puolue aloittaa hallitustunnustelut, joka nyt olisi enemmän kuin todennäköinen skenaario. Halla-aho on viskonut nyt lokaa melkein jokaisen muun puolueen päälle kottikärryllisen verran ja viimeksi hallitusvastuun tullessa PS hajosi kokonaan, joten ei nyt ole odotettavissa että PS olisi muiden puolueiden listalla kauhean korkealla mahdollisten yhteistyökumppaneiden suhteen kun seuraavaa hallitusta kasataan.

Politiikan realiteetit on kyllä vähän nyt hukassa sulla jos oikeasti sulla on tuollaiset odotukset vaalitulokselta. Jos sulla ei ole muuta vastausta kuin uusi asiaan kuulumaton kysymys tai sitten joku meemi taas niin älä nyt herraisä sentään jatka keskustelua vaan sano suoraan että en pysty vastaamaan,

Mä nyt koetan uudelleen kysyä näin asiallisesti, että näyttääkö tämä PS:n kampanjointi teidän mielestänne siltä että hallitustunnusteluihin ollaan valmistautumassa? Haetaanko jotain asetelmia jonkunlaisen hallituspohjan luomiseksi? Millainen olisi sellainen hallituspohja jossa PS voisi olla mukana? En tarvitse vastaukseksi mitään suvakkivittuilua tai meemejä tai vastaavaa.
Itse asiassa koska hallitusneuvotteluiden yksi isoimmista kysymyksistä tulee edelleen olemaan SOTE niin PS antaisi vapaat kädet KOK ja SDP hoitaa SOTE kuntoon heidän haluamallaan tavalla. Ainoa myönnytys minkä KOK ja SDP joutuu tekemään on maahanmuutto politiikka ja ilmastokysymykset. Mutta minkä takia PS sitten olisi varteenotettava kumppanit verrattuna muihin? Keskusta haluaa edelleen maakunnat ja tuskin suostuu ilman niitä. Jos PS ja Keskusta lasketaan pois niin seuraava hallitus olisi mallia SDP, KOK, KD, VAS, RKP. Ja ketään ei naurata enää tässä vaiheessa. Sanoihan Orpokin tuossa että vaikea kuvitella olevansa samassa hallituksessa PS kanssa mutta jos PS vetelee KOK ohi niin siinä vaiheessa pitää miettiä. Vahvasti epäilen että KES tulee hallitukseen tällä kaudella koska KOK on myöntänyt että ei päässyt tekemään KES kanssa sitä politiikkaa mitä halusi ja KES syyttelee PS edelleenkin sinisten tekemisistä.

Oonko ihan väärässä että Rinne ois vähän lämpeemässä Halla-ahon suuntaan?

edit. Lapin Kansan mielipidekysely lupaa rajua vaalitaistelua Lappiin: keskustaa uhkaa murskatappio, vihreät hurjassa nosteessa ohi kokoomuksen, miesten ja naisten erot suuret - Lapin Kansa

3826590.png

Viimeksi muokattu:
Tutkimusten mukaan persujen äänestäjät on keski-ikäisiä miehiä ja heikommalla koulutustaustalla. Sen verran noita naamakirjan kommenttikenttiä seurannut, että sinne yleensä oksentaa samat ihmiset päivästä toiseen.
Sen verran on tullut seurattua eri foorumeja ja sosiaallisia medioita, että tuollaista samaa vihapuhetta oksentavat punavihervassarit kaikilla foorumeilla ja sosiaalisessa mediassa. Persuissa on paljon loogisesti ajattelevia ja työssäkäyviä, toisin kuin ituhipeissä ja elämäntapa työttömissä, jostain syystä ne ovat aina vihreitä tai vassareita.

Persujen kannatus on suurinta insinööritieteiden parissa missä vaaditaan matemaattis-loogista ajattelukykyä, pienintä se on humanistisissa- ja yhteiskuntatieteissä, jotka eivät ole eksaktia tiedettä.

Kyllä sinustakin tulee keski-ikäinen, lopeta se äänestäminen silloin, oletko edes tarpeeksi koulutettu, että itse saisit äänestää, kun noin luokittelet muita.

Viimeksi muokattu:
Minä en kyllä kutsuisi mitään venäläisten rakentamaa toimintavarmaksi - ja siinä vaiheessa kun tuollainen voimala kosahtaa, se tuskin on ympäristölle ystävällistä.
Tekevät venäläiset paljon roskaakin, mutta kyllä ne tekniikassa myös jotain osaavatkin. Onhan nuo Loviisan ydinvoimalat olleet pystyssä ongelmitta 50-vuotta, minkämaalaisilla raketeilla USA:n astronautteja on lennätetty avaruusasemalle, kun omat avaruussukkulat kosahtelivat ja mikä maa lennätti ensimmäisenä ihmisen avaruuteen? Eikä ne venäläiset taistelukoneet ja panssarivaunut ihan huonoja ole, vaikka eivät pärjää jenkkien vehkeille.

Tuo venäläisten aliarviointi on paha helmasynti johon kaatuivat Kaarle XII, Napoleon ja Hitler, ei kannata sortua siihen.

Kaikkihan on toki teoriassa mahdollista. Vähän väliä saa kuitenkin lukea kuinka venäjän armeijan kone on tippunut taivaalta. Lisäksi eräs entinen työkaveri, joka kävi aktiivisesti Venäjällä, kertoi miten juosten kustua rakentaminen ylipäänsä siellä on. Voisin jopa kannattaa ydinvoimaa, jos sen tekee luotettava taho.
Vähän väliä saa myös lukea, kun jenkki sekä siviili-, että sotilaskoneita tippuu alas, sitä tapahtuu myös eurooppalaisille koneille. Ei kannata olla liian yksisilmäinen, olisi hauska nähdä tilastoja noista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom