Eduskuntavaalit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt tiedä onko persujen äänestäjäkunnassa nyt niin paljon noita kouluttamattomia juntteja. Ne tapaukset jotka minä tiedän eivät äänestä mitään. Minusta tuo on vain median luoma stereotypia. Työpaikallani taas duunarit ja jopa pääluottamusmies äänestivät persuja ja he kaikki puhuvat mamupolitiikasta. Pidän itse persuja uutena työväenpuolueena. En kyllä itsekään pidä rikkaiden verotuksen kiristämisestä. Suomessa on jo minusta liian kireä progressio. Jos persut pääsee hallitukseen, niin nuo olisi hyvä jos noista luovuttaisiin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veronkorotuksia kaikille paitsi koyhille.

Jos ei tarvitse ottaa yhtään afrikkalaista tai muslimia maahanmuuttajiksi mun puolesta saa olla verot vaikka 60%.
Tärkeät asiat tärkeinä
 
Jos ei tarvitse ottaa yhtään afrikkalaista tai muslimia


Onhan afrikka on suhteellisen iso paikka ja valtioiden kulttuureilla voi olla suuria merkityksiä, on täsyin eri asia onko maahanmuuttaja somali ja muslimi vai kristitty etelä-afrikkalainen, erovaisuuksia löytyy. Tietenkään etelä-afrikasta ei varmaan loppujen lopulta tuu nii paljon porukkaa kuin pohjois afrikasta. Ja afrikassakin taitaa muslimi porukka asua enimmäkseen pohjois-osassa ja sitten vielä somalian alueella. Pikemminkin maahanmuuttoa tiukennettava, ei varsinaisestikaan erotella että mitä jengiä tietenkin niitä jotka tulevat oikeasti töitä tekemään ja sopeutuu. Sopeutuminen on tärkeää ja pakollista jos haluaa täälä asustella.

Jostain luin, että mm. kiinalaiset ovat sopeutuneet liiankin hyvin suomeen kiinalaisten suomessa syntyneet lapset osaavat suomea paremmin kuin kiinaa ja kiinaa puhuvat lähinnä auttavasti vanhemmilleen 6000:sta kiinalaisesta about puolet on töissäkäyviä ja oliko 1000-2000 koulussa? Enkä tietenkään pois sulje etteikö mistään päin afrikkaa löytyis kunnon porukkaa jotka tulis töihin ja haluais sopeutua eri asia tuleeko ne just kaikista muista maista juuri suomeen, moni varmaan haluaa jenkkeihin tms.
 
mun puolesta saa olla verot vaikka 60%.
On jo edellisellä hallituskaudella nähty, että verojen korottaminen nykytasosta pienentää verokertymää. Jopa valtiovarainministeriön oma suositus on tästä syystä olla korottamatta veroja. Kenenköhän etuja tässä tilanteessa verojen korottaminen palvelisi?
 
Onhan afrikka on suhteellisen iso paikka ja valtioiden kulttuureilla voi olla suuria merkityksiä, on täsyin eri asia onko maahanmuuttaja somali ja muslimi vai kristitty etelä-afrikkalainen, erovaisuuksia löytyy. Tietenkään etelä-afrikasta ei varmaan loppujen lopulta tuu nii paljon porukkaa kuin pohjois afrikasta. Ja afrikassakin taitaa muslimi porukka asua enimmäkseen pohjois-osassa ja sitten vielä somalian alueella.

Jos raiskauksia haluat vähentää niin kannattaa muistaa, että joka neljäs etelä-afrikkalainen tunnustautuu raiskaajaksi ja kolmasosa naisista myöntää joutuneensa raiskatuksi. Se on vähän niinkuin coolia siellä... Käsittämätön maa.
 
Jos ei tarvitse ottaa yhtään afrikkalaista tai muslimia maahanmuuttajiksi mun puolesta saa olla verot vaikka 60%.
Tärkeät asiat tärkeinä
Aika tommonen stereotyyppisen idioottimaisen persun vastaus etten sanois. Taitaa Suomella olla aika paljon isompia ongelmia nyt kun muutamat afrikan maahanmuuttajat. Aika kaukana ollaan kuitenkin esim. Ruotsin menosta eikä siihen suuntaan olla edes menossa. Jos nyt keskityttäis olennaiseen.
 
Jos on persuilla kirjavaa ainesta, niin tuntuu olevan demareidenkin aivoitukset "monipuolisia". Toinen tänään uutiisiin päässeistä demareista elää jossakin harhaisessa kolhoosissa ja toinen puhuu demariksi yllättävän fiksuja.
Demarivaikuttaja A-studiossa: Emme haluaisi jättää hallitusta äärioikeistolle - Kotimaa - Verkkouutiset
Sdp:n Filatov: Norminpurkutalkoot on syytä aloittaa sosiaaliturvasta - Politiikka - Verkkouutiset

- - - Updated - - -

Aika tommonen stereotyyppisen idioottimaisen persun vastaus etten sanois. Taitaa Suomella olla aika paljon isompia ongelmia nyt kun muutamat afrikan maahanmuuttajat. Aika kaukana ollaan kuitenkin esim. Ruotsin menosta eikä siihen suuntaan olla edes menossa. Jos nyt keskityttäis olennaiseen.
Montako hyvää syytä on kurjistaa maata houkuttelemalla lisää sellaisia mamuja, jotka ovat keskimäärin vain ongelma yhteiskunnalle?
 
Montako hyvää syytä on kurjistaa maata houkuttelemalla lisää sellaisia mamuja, jotka ovat keskimäärin vain ongelma yhteiskunnalle?
No ei varmaan yhtään, mutta pointti on se, että jos puhutaan lähinnä turvapaikanhakijoista noiden ongelmien luojina, niin kustannukset on reilu 100 miljoonaa. Jos taas puhutaan kaikista maahanmuuttajista niin taloudellinen nettovaikutus on OECD:n mukaan positiivinen. Samaan aikaan kun valtio velkaantuu vajaa 10 miljardia per vuosi ja työttömyys on yli 10%, niin maahanmuutto ei ihan yllä ihan mun ongelmalistan kärkeen.
 
Aika kaukana ollaan kuitenkin esim. Ruotsin menosta eikä siihen suuntaan olla edes menossa.

No katsoppas, nythän me kaikki voidaankin huokaista helpotuksesta kun Jerkko tuli kertomaan, että vastoin suurimman osan puolueista ajamaa maahanmuuton kasvattamistarkoitusta sekä tulevaa unionin taakanjakosopimusta, syytä huoleen ei ole. Voisitko nyt kuitenkin esittää jotakin lähdettä tälle esittämällesi faktalle koskien maamme tulevaa maahanmuuttopolitiikan suunnanmuutosta tai edes perustella, että miksi emme ole menossa siinä Ruotsin suuntaan?
 
Jos taas puhutaan kaikista maahanmuuttajista niin taloudellinen nettovaikutus on OECD:n mukaan positiivinen.
Ja tätä ajatuskulkua voi jatkaa miettimällä miten nettovaikutus muuttuisi jos ongelmasakkia ei otettaisi ollenkaan. Ei ole mitään velvollisuutta ottaa tänne ihmisiä solidaarisuuden, vastuun yms. nimissä. Muiden maanosien (itse aiheutetut) ongelmat eivät kuulu meille.

Tämän kun useampi ehdokas olisi sanonut ääneen..
 
Jos raiskauksia haluat vähentää niin kannattaa muistaa, että joka neljäs etelä-afrikkalainen tunnustautuu raiskaajaksi ja kolmasosa naisista myöntää joutuneensa raiskatuksi. Se on vähän niinkuin coolia siellä... Käsittämätön maa.
25% on paljon parempi kuin 70%
 

Olen yksinkertaisena ihmetellyt missä oikein on muut kuin teollisten alojen joustot tuossa Sipilän yhteiskunta sopimuksessa. Itse kun en merkittävänä pidä muuta kuin pekkaspäivien poistoa. Ja niitä ei monella alalla ole. Mutta tosiaan tässähän sorvataan taas palkkaerojen kasvua yksityisen ja julkisen sektorin välille. Melkein alkaa tekemään mieli puolustaa metallin jäseniä. Missä on julkisen sektorin, mm tuhansien keskutaa kannattavien maalaiskuntien, "pekkasvapaa" leikkuri.

Oikaiskaa toki jos Sipilän ehdotuksessa on myös julkista sektoria koskevat 13 vuotuisen työpäivän lisäykset. Itse en suoraan sanottuna ole jaksanut ehdotukseen perehtyä muuta kuin lööppien kautta.
 
Maatalouden pyörittäminen nyt vaan tarvii maahanmuuttajia tänä päivänä. Kävin joku aika sitten Närpiössä ja jessus miten oli aasialainen meininki kylänraitilla! Vietnamilaiset siellä taitaa tomaatit kerätä, valkoinen mies ei.

Höpö höpö.

Maitotalous...ei tarvitse maahanmuuttajia.
Viljanviljely: ei todellakaan.
Sikatalous: ei tod.
Lammastalous: ei tod.

Ainoastaan jokin erikoisviljely tarvitsee kausityövoima-apua sekä kasvihuoneviljely, johon viittaat.
 
Olen yksinkertaisena ihmetellyt missä oikein on muut kuin teollisten alojen joustot tuossa Sipilän yhteiskunta sopimuksessa. Itse kun en merkittävänä pidä muuta kuin pekkaspäivien poistoa. Ja niitä ei monella alalla ole. Mutta tosiaan tässähän sorvataan taas palkkaerojen kasvua yksityisen ja julkisen sektorin välille. Melkein alkaa tekemään mieli puolustaa metallin jäseniä. Missä on julkisen sektorin, mm tuhansien keskutaa kannattavien maalaiskuntien, "pekkasvapaa" leikkuri.

Oikaiskaa toki jos Sipilän ehdotuksessa on myös julkista sektoria koskevat 13 vuotuisen työpäivän lisäykset. Itse en suoraan sanottuna ole jaksanut ehdotukseen perehtyä muuta kuin lööppien kautta.

Tuo Sipilän yhteiskuntasopimuksen olisi voinut toteuttaa sellaisenaan. Nythän Sipilä meinaa pistää 6 miljardin leikkaukset täysimääräisenä täytäntöön, missä ei tietysti ole mitään järkeä.
 
Keskusta + Persut + Kokoomus sieltä sitten tuli kuitenkin.

Yllätys että RKP jäi pois. Mites nyt käy säätiöiden myöntämien vaalitukien jne? Vai millä se aiempi ikuisuuspaikka nyt olikaan pedattu.
 
Toistaiseksi kaikki on mennyt niin kuin pitikin. Hallituskokoonpano on toivotunlainen. Nyt peukut pystyyn, että työn tuloskin olisi onnistunut. Mukava huomata takiaisten jääminen sivustaseuraajan rooliin.
 
Back
Ylös Bottom