Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
SirMax nyt kirjoittaa tosi provoillen, en välittäisi siitä.

Asialinjalla haluaisin kysyä että ketä/mitä puoluetta esim minun olisi pitänyt äänestää kun syinä olivat tyytymättömyys EU politiikkaan, maahanmuuttopolitiikkaan, ja pariin muuhun asiaan. Omat speksini ovat sellaiset että taustalla on akateeminen koulutus, johtava asema työelämässä, ateisti, kannatan homoille ja lesboille samoja oikeuksia kuin heteropareille, aikaisempi äänestystausta on kokoomus,vihreät ja tyhjä.

Minun näkökulmasta puolueilla oli 4 vuotta aikaa hoitaa hommansa. Näin ei tapahtunut, siis minun näkökulmastani. Meninkö populismin lankaan vai halisinko muuttaa asioita kun äänesti persuja?

Myöskään tuota maahanmuuttokriittisyyttä en väheksyisi. Juuri tuon väheksymisen takia vanhoilla puolueilla on peiliin katsomisen paikka. Olisiko kenties kannattanut tunnustaa epäkohdat sen sijaan että aloitettiin arvosetelijoita kohtaan ajojahti ja rasisteiksi leimaaminen?

Hyvä perustelu. Arvostan. Voi kun kaikilla "teikäläisillä" olisi yhtä hyvät argumentit. Vaikka omat arvot ovatkin vähän erilaiset.

"Sanottiin mitä haluttiin kuulla, jotta päästiin sisään". Näin se mun mielestä suurinpiirtein meni. Toinen vastustaa nykyistä mamupolitiikkaa, toinen sanoo, että ei mitään valittamista. Olisi nyt edes sopineet yhteisen kannan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hävettää olla suomalainen, kun aikuiset ihmiset valittaa kuin leikkikouluikäiset lapset siitä, että toiset aikuiset ihmiset käyttivät äänioikeuttaan eivätkä valinneet niinkuin toiset halusivat. Eikös täällä ole sen takia demokratia, että jokaisen mielipidettä täytyy kuunnella ja Kunnioittaa? Ei mulla muuta.

Hävettää ihmisten mielipiteet, eikä valinnanvapaus.
 
Onneksi sentään 80% kansalaisista käytti äänestäessään järkeä. Saa nähdä, mitä persut saavat aikaiseksi. Kyllä varmaan tulee Soinillakin hallitusneuvotteluissa paskat housuihin, kun tajuaa ettei puolet puoleen edustajista ymmärräkkään mistään hevon vittuakaan. Katsotaan miten käy. Toivottavasti tätä maata tullaan johtamaan oikein. Oma veikkaukseni on kuitenkin täysin floppihallituksen puolella.
 
http://ylex.yle.fi/radio/ohjelmat/e...oini-aborttikannan-kysyminen-on-epaasiallista

Jostain 2-2:30 kohdalta löytyy mun mielestä hyvin selkeä vastaus. Kannattais varmaan vähän tutustua aiheeseen ennen kun huutelee. Vastaus löyty googlettamalla hakusanoilla "Timo Soini abortti" jo heti kolmannesta linkistä.

1. Sori vaan, mutta mulla ei oo aikaa käydä jokaista Timo Soinin antamaa haastattelua läpi ennen kuin "rupean huuteleen". Tarpeeks monta kertaa olin siihen kiertelyyn ja kaarteluun kuitenkin jo törmännyt.

2. Samaa paskaahan tuokin vastaus oli. "Tosi epistä kun kyselette mun radikaalista mielipiteestä! En vastaa!"
Vastauksesta ei myöskään todellakaan voi vetää sitä johtopäätöstä, etteikö Soini olisi myös "poliittisesti" tätä mieltä eli ettei hän äänestäisi aborttia vastaan. Kunhan ääniä kalastellakseen totesi, että suurin osa persuista on OK abortin suhteen.
 
Joo Disgust.. Ja kaikilla muilla puolueilla on ehdokasasettelussa puoluekuri jo niin kohdillaan, että kaikki puhuu samalla suulla. Ihmiset pyrkii vaalityössään keräämään ääniä. Joku eläkeläisiltä, joku yrittäjiltä, joku maahanmuuttokriittisiltä jne. Onko tässä nyt jotain epäselvää? Nyt tulevan hallituksen tulis varmaan tehdä yhteenveto vaaleista ja siitä mitä niissä oikeen äänestettiin ja politikoida hallitusohjelma kansan valinnan mukaiseksi. Näinhän tän homman pitäis toimia.. Eikö?
 
1. Sori vaan, mutta mulla ei oo aikaa käydä jokaista Timo Soinin antamaa haastattelua läpi ennen kuin "rupean huuteleen". Tarpeeks monta kertaa olin siihen kiertelyyn ja kaarteluun kuitenkin jo törmännyt.

2. Samaa paskaahan tuokin vastaus oli. "Tosi epistä kun kyselette mun radikaalista mielipiteestä! En vastaa!"
Vastauksesta ei myöskään todellakaan voi vetää sitä johtopäätöstä, etteikö Soini olisi myös "poliittisesti" tätä mieltä eli ettei hän äänestäisi aborttia vastaan. Kunhan ääniä kalastellakseen totesi, että suurin osa persuista on OK abortin suhteen.

Tulkitse miten haluat. Mulle vastaus on hyvin selkeä. Kunnioitetaan Suomen lakia ja henkilökohtaisesti ollaan vastaan. En kuule muuta.. En kiertelyä. En kaartelua.. Ehkä sen että kyseessä on Timpalle itselleen iso kysymys.

Ihan sama juttu kun Päivi Räsäsen "homokohu" viime vuonna. Mä oon melko varma että sä erosit siinä rytäkässä kirkosta. Et vaan suostunut kuulemaan sitä että se oli Räsäsen henkilökohtainen mielipide. Sillä mielipiteellä ei ollut mitään tekoa kirkon kanssa.
 
Onneksi sentään 80% kansalaisista käytti äänestäessään järkeä. Saa nähdä, mitä persut saavat aikaiseksi. Kyllä varmaan tulee Soinillakin hallitusneuvotteluissa paskat housuihin, kun tajuaa ettei puolet puoleen edustajista ymmärräkkään mistään hevon vittuakaan. Katsotaan miten käy. Toivottavasti tätä maata tullaan johtamaan oikein. Oma veikkaukseni on kuitenkin täysin floppihallituksen puolella.

Mistä vitusta sinä tiedät paljonko ne ymmärtää asioista? Täällä tuntuu olevan tietäjiä palsta täynnä,jotka kertovat miten tätä maata tulisi johtaa.
 
Yli 80% oli tyytymätön viimeiseen eduskuntaan/hallitukseen ja nyt porvarit sitten itkee kun kansa on saanut haluamansa muutoksen ? :D Ei herranjumala kuinka naurettavaa tää touhu on oikeasti...kaikki yhtäkkiä jotain ennustaja-erkkejä ja näkee että Suomi on tuhottu blablablaa. Perkele että tästä tulikin niin makea voitto kun saa vielä naureskellen lukea näitä itkuvirsiä :D Tästä kaikille perusjunteille:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mua kyllä vituttaa nämä Persujen menestyksestä itkevät ja "Suomesta pois muuttajat"..

Sitä että Persujen kannatus johtuisi äänestysaktiivisuuden kasvusta ja nukkuvien siirtymisestä Persuihin korostetaan kyllä ihan liikaa. Äänestysprosentti nousi 2,6 prosenttiyksikköä. Se ei taida ihan selittää 15 prosenttiyksikön kasvua Persujen kannatuksessa. Kyllä todellisuudessa ihan suuri osa Persuja äänestäneistä tulee aika tasaisesti kaikista muista puolueista, ihmisistä jotka ovat perillä Suomen tilanteesta, näkevät siinä ongelmia ja haluavat muutosta.

Toisekseen, mitä sitten vaikka osa Persujen äänestäjistä olikin ennen nukkuvia? Samaan aikaan kuitenkin kaikki iloitsevat äänestysaktiivisuuden noususta, ja niin pitääkin. Yhtäkkiä kohonnut äänestysaktiivisuus on "huono" asia, kun uudet äänet menevätkin vain tietylle puolueelle. Jos näin nyt edes kävi, eihän sitä tiedä.

Itse ainakin olen ihan iloinen vaalien tuloksesta, nyt nähtiin kunnolla että muutos on mahdollinen ja se näkyy varmasti myös ensi vaaleissa. Uskon ja toivon että äänestysaktiivisuus pysyy korkealla myös silloin. Maahanmuuttopolitiikkakriittisiä ehdokkaita olisin toki halunnut nähdä vieläkin enemmän eduskunnassa. Onneksi Halla-Aho sai kuitenkin paljon ääniä, se saattaa herättää lisää ihmisiä tajuamaan, että Suomen maahanmuuttopolitiikka on huono ja vaatii parantamista.
 
Vetoaminen Astrid Thorsista saatuun mielikuvaan häntä vihaavien joukossa on itselleni tapa ymmärtää tuota vihaamista. Jos se ei ole sitä, niin sitten ymmärrän asiaa vielä vähemmän, koska Thors on ajanut monia parannuksia sellaisiinkin asioihin mitä maahanmuuttokriitikot haluavat, mm. esittänyt että rikostilastoissa pitäisi tilastoida etnistä taustaa, maahantulijoita pitäisi alkaa kotouttamaan aikaisemmassa vaiheessa, ja että työperäistä maahanmuuttoa pitäisi kehittää markkinaehtoiseksi. Jos siihen ulkomaalaislakiin nyt vedotaan, niin lait säätää eduskunta, ei yksittäinen ministeri.

Pitäydytään nyt kuitenkin vielä siinä että Astrid Thorsia vihataan mielikuvan takia, ei faktatietojen. Punaniskaäänestäjät ovat kuitenkin aika tunteikasta sakkia.

Tietyllä tavalla äänestäneiden haukkuminen ei ole rikollista, mautonta kylläkin, mutta kyllähän se internetissä sallitaan.

Astrid ei kyllä tainnut oma-alotteisesti ajaa mitään oikeasti merkittävää muutosta, vaan vasta ulkoisen painostuksen jälkeen.

Lainaus HS, Miska Rantanen ja Teija Sutinen, sivu A5, 14.4.2011

Nykyisten hallituspuolueiden keskustan ja kokoomuksen mielestä Suomen täytyy tulevalla vaalikaudella muuttaa ulkomaalaislain säädöksiä perheenyhdistämisistä.
[..]
Etenkin Kokoomuksen mukaan asian täytyy olla esillä hallitusneuvotteluissa.
[..]
Perheenyhdistämishakemukset ovat pahasti ruuhkautuneet. Tällä hetkellä niitä on jonossa noin 3500 kappaletta. Viime vuonna yli neljännes hakemuksista hylättiin.

Kokoomuksen ja keskustan mielestä pääongelma on se, että Suomi ei aseta kansainvälistä suojelua saaneelle ulkomaalaiselle tarpeeksi ehtoja perheen yhdistämiseksi.

Puolueiden linja tuli esille eduskunnan viime metreillä, kun eduskunnan hallintovaliokunta pyysi maahanmuuttoministeri Astrid Thorsilta (r) selvityksen siitä, millaisia perheenyhdistämiskäytäntöjä Euroopan maissa sovelletaan. Valiokunnassa keskusta ja kokoomus kritisoivat selvityksen johtopäätöstä, jonka mukaan Suomessa ei olisi tarvetta muutoksiin.

"Olisi hyvä mennä tanskalaiseen käytäntöön, että pitää ensin elättää itsensä ja olla myös asunto järjestettynä", sanoo kokoomuksen maahanmuutto-ohjelman kirjoittanut kansanedustaja Arto Satonen.

Keskustan kansanedustaja Antti Rantakangas pitää vetämänsä hallintovaliokunnan linjanvetoja hyvinä: asuntovaatimuksen lisäksi perheenkokoaja ei saisi turvautua Suomen sosiaalihuoltojärjestelmään vuoden-kahden aikana ennen hakemusta.

Hallintovaliokunta on myös sitä mieltä, että kasvattilapset hyväksytään perheenjäseniksi EU-maista ainoastaan Suomessa.

Valiokunnan jäsenen, perussuomalaisten kansanedustajan Pietari Jääskeläisen mukaan valiokunta oli maahanmuuttoasioissa huomattavasti aktiivisempi kuin maahanmuuttoministeri Astrid Thors.

Suomen maahanmuuttopolitiikka alkoi kiristyä vuonna 2009, kun hallitus teki niin sanotun puolivälitarkastelun.
[..]
"Me olimme olleet sinisilmäisiä. Porsaanreiät on tukittava siksi, ettei syntyisi negatiivista asennetta koko maahanmuuttoa kohtaan", Satonen sanoo.
[..] Selvin onnistuminen koski EU-maiden kansalaisten turvapaikkahakemuksia.

Etenkin Bulgarian romanit hakivat Suomesta turvapaikkaa tietäen hyvin, että sellaista ei toisesta EU-maasta voi saada.

Hakemusten käsittelyaika oli pitkä, ja sen ajan saattoi olla turvapaikanhakijoiden vastaanoton piirissä ja nostaa toimeentulotukea.

Tämä estettiin nopeuttamalla EU-kansalaisten hakemusten käsittelyä. Kielteinen päätös tuli vauhdilla, jonka jälkeen vastaanottopalvelut loppuivat. Hakemusten määrä putosi hetkessä.

Jääskeläisen mukaan nykyisen maahanmuuttopolitiikan pahin ongelma on, että 70 prosenttia turvapaikanhakijoista käännytetään.

"Vastaanottokeskuksissa yhden ihmisen kustannukset ovat vuositasolla 50 000 euroa. Samalla rahalla voitaisiin auttaa kymmeniä turvapaikanhakijoita heidän lähialueillaan, joissa on samantyyppinen kulttuuri, ilmasto ja uskonto."

Toisena ongelmana Jääskeläinen pitää sitä, että maahanmuuton kustannuksia ei ole saatavilla edes sadan miljoonan euron tarkkuudella.
 
Tulkitse miten haluat. Mulle vastaus on hyvin selkeä. Kunnioitetaan Suomen lakia ja henkilökohtaisesti ollaan vastaan. En kuule muuta.. En kiertelyä. En kaartelua.. Ehkä sen että kyseessä on Timpalle itselleen iso kysymys.

Ihan sama juttu kun Päivi Räsäsen "homokohu" viime vuonna. Mä oon melko varma että sä erosit siinä rytäkässä kirkosta. Et vaan suostunut kuulemaan sitä että se oli Räsäsen henkilökohtainen mielipide. Sillä mielipiteellä ei ollut mitään tekoa kirkon kanssa.
Niin. Eihän "en vastaa" nyt ole varsinaisesti "kiertelyä".
Mutta mielenkiintoinen tuo sunkin tulkinta. Hyvä, jos kaveri on sitä mieltä, että ihmisen tappamistahan se on, mutta menköön. Kannatan kyllä täysin tällaista konservatiivisten arvojen käsittelyä.:hyper:

Mä oon eronnu kirkosta kauan sitten, mutta kyllähän tuo rytäkkä toi hymyn huulille. Aika onneton analogia kuitenkin. Nythän on kyse vain ja ainoastaan Soinin mielipiteestä, toisin kuin tuossa Räsänen-kirkko -asetelmassa.
 
Emmä tajua.. Mä kuulen sen kommentin niin että henkilökohtaisesti Timo Soini vaalii elämää, mutta ymmärtää sen että Suomi on tämän asian suhteen "liberaali" ja valtaosa kansasta sen hyväksyy. Tämän valtaosan mielipidettä Timo Soini kunnioittaa.
 
Hassua seurata keskustelua. Vähän väliä tulee katkeraa kommenttia kun kansa on äänestänyt toisin kun itse oli ajatellut. Minä minä minä. Kukaan muu ei voi olla oikeassa. En nyt itsekkään tiedä mitä persujen toiminta saa aikaan, mutta ainakin itse haluan antaa edes mahdollisuuden heille näyttää osaamisensa ilman, että lynkkaan heidät heti vaali-iltana maahan.

Stubb oli hyvä ulkoministeri, harmittaa. Kukakohan on tulossa uudeksi? SDP tai PS puolelta kun miettii..toivottavasti ei Tuomioja määkimään minä minä-ajatusmaailmaansa. Halla-Ahokin on kyllä yksi hullun näköinen äijä, mutta ehkä hänen avullaan tulee jotain muutosta asioihin. Epäilen kyllä.
 
Ai että Suomi muuttuu takapajulaksi ku on oikeisto nousussa, tai äärioikeisto miten sen nyt nää kettutytöt luokittelee, ette varmaan seuraa Euroopan politiikkaa mutta sitä tapahtuu monissa maissa. Kerrohan neitiseni(disgust) että onko kaikki Euroopan maat sitten äänestämässä väärin? Luin muuten CIA:n raportin tossa muutama vuosi sitten lehdestä ja ne arveli että vuonna 2020 Euroopassa on melkein joka maassa vahva oikeisto hallitus. Tossa kyllä huomaa minkälaisia noi itkupillit on, niin kauan ku kansa äänestää "oikein" ni kaikki on hyvin ja juntit vain valittaa, sit ku kansa "äänestää" väärin ni alkaa näitten "älykköjen" itkuvirsi. Muuta pois sitten Suomesta, sinunlainen "mies" ei pärjää edes maailmalla. Muuta johonkin kehitysmaahan tai muslimi maahan ja mene halailemaan niitä.

Vai luit sitten oikein CIA:n raportin.. No Suomi ei sitten ainakaan ole yksi näistä oikeistohallituksen johtamista valtioista. PS+SDP+Vasemmisto kombosta on jokainen vasemmistopuolue. Myös PerSut. Vai väitätkö vastaan?
 
Stubb jatkaa ulkoministerinä. Ei siitä ole mun mielestä kysymystäkään. En oikeen näe muuta postia joka Alexia vois kiinnostaa.
 
Hoh. En kyllä ole verotuksen kiristämisen kannalla, mutta äänestin silti persuja, koska maahanmuuttoasia on mulle tällä hetkellä tärkeempi. Ens kerralla sitten ehkä joku muu asia, minkä perusteella valitsen ehdokkaani/puolueen ;)
Toivottavasti Kataisesta tulee PM.
 
Siis minun käsittääkseni jos pääministeri tulee Kokoomuksesta(Katainen), ulkoministeri ei voi olla samasta puolueesta?

Näin on ollut tapana, mutta sääntö se ei ole.
 
Robertto, suurin osa persujen äänestäjistä on aivan pihalla erityisesti talouspolitiikan asioista. Heidät (yksinkertaiset) kusetettiin mukaan äänestystalkoisiin lähinnä maahanmuuttokritiikillä, itse asialle en usko puolueen tekevän mitään. Soinia esimerkiksi koko asia ei edes kiinnosta.

JEP, näin on!
 
Back
Ylös Bottom