Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Kauhea vouhotus miten kansa äänesti väärin.

Tässä hieman tarkempi lopputulos vaalituloksesta:

130307034151.jpg

http://pics.kuvaton.com/bshit/130307034151.jpg

Mikään tuskin muuttuu, sen lisäksi että alkaa kauhea vouhotus persuista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi yhteinen piirre joka tuntuu vallitsevan jokaisella "antipersulla" on, että he kuvittelevat automaattisesti olevansa oikeassa ja tietävänsä asioista paremmin kuin persujen äänestäjät. Mistä helvetistä he ovat sellaisen ajatuksen saaneet päähänsä? Minun näkökulmastani taas antipersut on ihan pihalla, mutta jostain syystä minun mielipiteeni on väärä kun taas antipersun vastaava on oikea (heidän mielestään).

Suvaitsevaisuus ja yhdenvertaisuus ei ilmeisesti olekaan enää niin hirveän kivaa, kun pitää suvaita sellaisiakin jotka ovat eri mieltä.
 
Mä olen käsittänyt kanssa että jos Kokoomuksen Katainen on PM, niin ulkoministerin tultava jostain toisesta puolueesta. En ole varma onko kyseessä laki vai ns poliittinen tapa, mut sillä tavalla estetään ainakin se että liian suuri ulkopoliittinen valta ei ole vain yhden puolueen käsissä.
Tulee kyllä mielenkiintoiset hallitusneuvottelut. Omia arvauksiani olisi että Kokoomukselle ainakin pääministerin ja valtionvarainministerin salkut joista jälkimmäinen Stubbille. Sitä Stubbin nousevaa tähteä on piilotella yhtään ja heittää loistavia kykyjä hukkaan. Jos, tai siis veikkaan että kun PS on hallituksessa niin mitä salkkuja heille olisi antaa? Niinistö olisi oivallinen puolustusministeriksi varsin kattavien taitojensa puolesta sillä rintamalla. Mutta keitä muita uskottavia salkunkantajia heillä olisi? Halla-aho on _ehkä_ liian kiistelty hahmo ja muutenkin hänen ulosantinsa mediassa kaipaa vielä hieman lisää harjoittelua ennenkuin hänet heittää ns susille(kokeneille journalisteille). Toisaalta hyvä ulosanti ja Anni Sinnetännemäki samassa lauseessa ei myöskään toiminut.
Eniten tällä hetkellä korpeaa se varsinkin Facebookissa ihmisten surkuttelu siitä että miten tämä maa muuttuu takapajuiseksi ja että markka tulee takaisin ym ym.. Siellä on 200 kansanedustajaa, joista perussuomalaisten osuus on noin viidennes. Eivät he herranen aika voi viedä yksinään tätä maata yhtään mihinkään suuntaan vaan siihen vaaditaan hallituksen enemmistö. Jos ihmiset vaan laittaisivat hieman jäitä hattuu ja odoteltaisi kaikessa rauhassa hallitusneuvotteluita ennenkuin aletaan varamaan matkalippuja ulkomaille. Itse pidän tätä vaalitulosta herätyksenä kaikille "vanhoille ja parkkiintuneille". Nyt on aika katsoa peiliin ja tehdä uudenlaista Suomea.

edit. Törkeän hidas kirjottamaan
 
Yksi yhteinen piirre joka tuntuu vallitsevan jokaisella "antipersulla" on, että he kuvittelevat automaattisesti olevansa oikeassa ja tietävänsä asioista paremmin kuin persujen äänestäjät. Mistä helvetistä he ovat sellaisen ajatuksen saaneet päähänsä? Minun näkökulmastani taas antipersut on ihan pihalla, mutta jostain syystä minun mielipiteeni on väärä kun taas antipersun vastaava on oikea (heidän mielestään).

Mistä niin päättelet? Eikö samaten voisi väittää että persut kuvittelevat olevansa oikeassa ja tietävänsä asioista paremmin kuin antipersut?

Suvaitsevaisuus ja yhdenvertaisuus ei ilmeisesti olekaan enää niin hirveän kivaa, kun pitää suvaita sellaisiakin jotka ovat eri mieltä.

Et taida itsekään suvaita antipersuja. No, todellisuudessahan tota suvaitsevaisuuskorttia ei voi käyttää poliittisiin mielipiteisiin. Jos on paska mielipide, ei sitä tartte suvaita vaikka olisikin suvaitsevainen.
 
Upeaa että on olemassa medioita joissa uskalletaan sanoa mielipide suoraan:

Expressen: Kataisen valittava ruton ja koleran väliltä

STT

Tukholma. Ruotsalainen iltapäivälehti Expressen aloitti maanantaina pääkirjoituksensa otsikolla "Släpp inte Soini in" (Älkää päästäkö Soinia sisään). Lehden mukaan perussuomalaisten nousu kolmanneksi suurimmaksi puolueeksi on surullista mutta totta. Vastuu on lehden mukaan muilla puolueilla, jotka eivät vihreitä lukuun ottamatta kieltäytyneet mahdollisuudesta istua samassa hallituksessa populistien kanssa.

Lehden mukaan Jyrki Kataisen on nyt valittava ruton ja koleran väliltä: Soini hallituksessa vai oppositiossa.

Pääkirjoituksessa kuitenkin huomioidaan, kuinka 80 prosenttia äänesti muuta kuin perussuomalaisia.

"Niinpä heidät voi ja pitäisi jättää ulkopuolelle. Hallitus, joka päästää populistit mukaan ei vain tee oikeutetuksi heidän politiikkaansa, vaan tapana on myös saada tartunta yksinkertaisten ratkaisujen tyranniasta", Expressen kirjoittaa.

Expressenin mukaan Portugalin lainapyyntö tuli vaalispurtin aikana vauhtia menettäneelle Soinille kuin lahjana taivaalta.
 
On ollut kyllä hauskaa lukea mm. facebookista tuota itkemistä miten kansa äänesti väärin ja miten juntit on nyt vallassa. Kuitenkin moni noista ei oikeasti seuraa politiikkaa tai ei tiedä siitä tarpeeksi, että heidän kanssa voisi siitä keskustella. Kuitenkin on pakko haukkua toisia junteiksi jne.
 
Upeaa että on olemassa medioita joissa uskalletaan sanoa mielipide suoraan:

Hah hah....n. 80% äänesti myös muita kuin kokoomusta,joten kokoomuskin voidaan jättää ulkopuolelle?? :D
 
Nyt kun PS on luultavimmin hallituksessa, niin saas nähdä kuinka hyvin ovat valmiita haasteeseen. On nimittäin suuri loikkaus yhdessä yössä pienpuolueesta kolmeen suurimpaan ja samalla vielä ensimmäistä kertaa hallitukseen. Kansanedustajista lähes kaikki ovat aivan uusia ja kokemattomia. Ja puolue on teroittanut ettei se puoluekuria harjoita, joten kuinkakohan on hallituskurin laita.

Luulenpa kuitenkin, että monet jopa elämässään ensimmäistä kertaa äänestäneet Persujen kannattajat tulevat pettymään siinä missä kiihkeimmät PS:n vastustajatkin.
Politiikan suhteen kokemattomille ja naiiveille rivikannattajille selviää pian konsensuspolitiikan reaalimaailma. Nyt ei enää voi jossitella ja maalailla taivaanrantaa oppositiossa.
Korkealentoiset haaveet eivät suurimmaltaosin toteudukaan: markkaa ei saada takaisin, EU:sta ei jättäydytä ulkopuolelle tai jäsenmaksuja saada leikattua, Suomeen otetaan edelleen pakolaisia, yksityistäminen ei lakkaa kuin seinään, kaikki veronkorotus/alennus haaveet eivät mene läpi ja ilmastopolitiikka etenee entiseen malliin.

Kysymys vaan kuuluu onko kaikki lamasta työttömyyteen ja kasvavaan valtionvelkaan senkin jälkeen vielä Kokoomuksen "rikkaan eliitin" tekosia, kun PS on istunut kautensa hallituksessa eikä asioita ole maagisesti saatu hetkessä korjattua.
 
Mistä niin päättelet? Eikö samaten voisi väittää että persut kuvittelevat olevansa oikeassa ja tietävänsä asioista paremmin kuin antipersut?

Et taida itsekään suvaita antipersuja. No, todellisuudessahan tota suvaitsevaisuuskorttia ei voi käyttää poliittisiin mielipiteisiin. Jos on paska mielipide, ei sitä tartte suvaita vaikka olisikin suvaitsevainen.
Päättelen ihan vaan siitä mitä luen ja kuulen. Persun äänestäjät ovat hölmöjä eivätkä tiedä mitä ovat tehneet. Persujen äänestäjät eivät ole valveutuneita, vaan vähäosaisia rasisteja jnejne. Itselläni ei ole mitään antipersuja vastaan, ja on ihan varmaa että vaikka persut olisivat saaneet vain yhden paikan, niin minä en olisi itkemässä täällä, facebookissa tai missään muuallakaan siitä miten ihmiset eivät tajua omaa parastaan ja kuinka he ovat hölmöjä kun äänestivät väärin.

Todistit itse huomioni oikeaksi. Persun mielipide on paska eikä sitä tarvitse suvaita.
 
Päättelen ihan vaan siitä mitä luen ja kuulen. Persun äänestäjät ovat hölmöjä eivätkä tiedä mitä ovat tehneet. Persujen äänestäjät eivät ole valveutuneita, vaan vähäosaisia rasisteja jnejne. Itselläni ei ole mitään antipersuja vastaan, ja on ihan varmaa että vaikka persut olisivat saaneet vain yhden paikan, niin minä en olisi itkemässä täällä, facebookissa tai missään muuallakaan siitä miten ihmiset eivät tajua omaa parastaan ja kuinka he ovat hölmöjä kun äänestivät väärin.

No mitä tähän mennessä esim. tässä keskusteluketjussa on kuultu, niin noi samat asiat on väitetty pätevän "vanhojen puolueiden äänestäjiin", esim. vanhojen puolueiden äänestäjät on mikkihiirihomoneitejä, viherpiipertäjiä, hyysääjiä, jne.

Jos tekee huomioita yleisestä keskustelusta, niin ei ehkä kannata ottaa itseään esimerkiksi ("minä en sanoisi noin"), koska on varmaa että jos asiassa ollaan näin kahtiajakautuneita niinkuin nyt, niitä samanlaisia vastakkaisia mielipiteitä löytyy molemmista leireistä.
 
Vetoaminen Astrid Thorsista saatuun mielikuvaan häntä vihaavien joukossa on itselleni tapa ymmärtää tuota vihaamista. Jos se ei ole sitä, niin sitten ymmärrän asiaa vielä vähemmän, koska Thors on ajanut monia parannuksia sellaisiinkin asioihin mitä maahanmuuttokriitikot haluavat, mm. esittänyt että rikostilastoissa pitäisi tilastoida etnistä taustaa, maahantulijoita pitäisi alkaa kotouttamaan aikaisemmassa vaiheessa, ja että työperäistä maahanmuuttoa pitäisi kehittää markkinaehtoiseksi. Jos siihen ulkomaalaislakiin nyt vedotaan, niin lait säätää eduskunta, ei yksittäinen ministeri.

Pitäydytään nyt kuitenkin vielä siinä että Astrid Thorsia vihataan mielikuvan takia, ei faktatietojen. Punaniskaäänestäjät ovat kuitenkin aika tunteikasta sakkia.

Tietyllä tavalla äänestäneiden haukkuminen ei ole rikollista, mautonta kylläkin, mutta kyllähän se internetissä sallitaan.
Mä en jaksa sun kanssa tästä vängätä. Sun tapasi keskustella on sitä, ettet mukamas ymmärrä ja pysyt omassa kannassasi. Sinäkin varsin hyvin tiedät mistä on kysymys piste.

Tosta laillisuudesta toki voidaan olla montaa mieltä, kun perustat tuon huutelusi vakaumuksen pohjalle. Samaan tapaan kuin minä en saa käyttää sanaa "naapuri" tai "ryssä" jne. Nekin ovat rasistisia ja perustuvat ihmisen halventamiseen rodun, sukupuolen, uskonnon, vakaumuksen, iän jne vuoksi.
 
Ois hiton siistiä jos keskustelu oli ollut, olisi ja tulisi olemaan itse asioista eikä puolueiden ja äänestäjien haukkumista. Puolin ja toisin.
 
Hirveetä ihmisten aliarviointia.. Kyllä mä ainakin haluan uskoa että persujen äänestäjillä on ollut ihan realistiset faktat mielessä mitä puolue ajaa ja mihin halutaan muutosta, ja tästähän nimenomaan on kyse vaaleissa. Tietysti tunteella äänestäjiä ja helpon kalastelun uhreja on mukana, mutta niitä on ihan joka puolueessa, erilaisen kalastelun tuloksena vain, piste. Mun mielestä kaikki kitisijät voisivat nyt ihan totuuden nimissä antaa aikaa ja mahdollisuuden uudelle hallitukselle kun edes nähdään ketä siellä nyt on. Sekin on ihan fakta, että ei niitä asioita parannettu aikaisemmissa hallituksissakaan, joten ainakin teoriassa nyt muutokselle on suurempi mahdollisuus. Ei ne persut kuitenkaan yksin siellä hallituskessa ole jos sinne pääsevät.

Itse en esimerkiksi pidä läheskään kaikista kokoomuksen ajamista asioista, kuin en myöskään SDP.n, ja ei, en myöskään tue kaikkia persujen poliittisia linjauksia. Mä kuitenkin haluan antaa mahdollisuuden muutokselle kun se nyt kuitenkin on mahdollista ja pitäisin myös tuota kolmen suurimman hallitusta paljon parempana monessa mielessä kuin vanhaa. Toivon vain ettei liikaa mikään puolue myy ajatuksiaan hallituspaikan takia, ihan vain siksi että se ei anna ollenkaan hyvää kuvaa suomalaisesta politiiakasta ylipäätään, oli se mikä puolue tahansa.
 
Täyttyy kyllä sanoa että rjs:llä on tässä ja maahanmuuttoketjussa surkeimmat argumentit. Samaa vittuilua, sanojen pyörittelyä, trollausta ja todellisuuden pakoilua kaikki postaukset.

Jos SirMax kärjistää toisella puolella niin tämä sankari sitten toisella. Ei millään pahalla kundit.

Suvaitsen antipersuja mutta Astridille vois laittaa rjs selkään ja uiden ruåtsiin.
 
Mä en jaksa sun kanssa tästä vängätä. Sun tapasi keskustella on sitä, ettet mukamas ymmärrä ja pysyt omassa kannassasi. Sinäkin varsin hyvin tiedät mistä on kysymys piste.

En tiedä mistä on kyse. En itsekään tästä jaksa jatkaa, mutta koita nyt itse ymmärtää että ei kaikki mitä pakkiksen maahanmuuttokeskustelussa pidetään itsestäänselvyytenä ole sitä tosielämässä. Thorsin ympärillä pyörii kohtuuton ja perusteeton kohu jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Todellisuudessa Thorsin vastuualueen politiikkaa on menneellä vaalikaudella kiristetty.

Tosta laillisuudesta toki voidaan olla montaa mieltä, kun perustat tuon huutelusi vakaumuksen pohjalle. Samaan tapaan kuin minä en saa käyttää sanaa "naapuri" tai "ryssä" jne. Nekin ovat rasistisia ja perustuvat ihmisen halventamiseen rodun, sukupuolen, uskonnon, vakaumuksen, iän jne vuoksi.

Ei voida olla montaa mieltä. Rikoslaissa ei kielletä tietyllä tavalla äänestäneiden nimittelyä tyhmäksi. Jos se kohdistuisi tiettyyn henkilöön niin silloin, mutta kun ei kohdistu. Kyllä sä saat nimitellä vaikkapa suomen somaleita neekereiksi tai tonttikauppoja tekeviä venäläisiä ryssiksi mielin määrin, kunhan se ei halventavasti kohdistu tiettyyn henkilöön.
 
Täyttyy kyllä sanoa että rjs:llä on tässä ja maahanmuuttoketjussa surkeimmat argumentit. Samaa vittuilua, sanojen pyörittelyä, trollausta ja todellisuuden pakoilua kaikki postaukset.

Perustele toki mielipiteesi, niin se voidaan ehkä ottaa keskustelussa huomioon.
 
Back
Ylös Bottom