Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Vaalien suurin voittaja on ilman muuta lehdistö. Nyt kirjoitellaan pari viikkoa bandwagonin mukana jytkystä, mutta eiköhän toimituksissa ole alettu jo huulia lipoen tutkia taustoja, että millaistas porukkaa Arkadianmäelle onkaan tällä kertaa tulossa. Siinä jää jotkut lautakasat toiseksi kun tän porukan tekemiset pääsee suurennuslasin alle.

Tässä on ihan turha valtapuolueiden kannattajien itkeä - äänestysprosentti on ollut tasaisessa laskussa kun mitään protestikanavaa ei ollut. Nyt Soini onnistui sellaisen luomaan eikä illuusio varmasti rikkoudu muuten kuin ottamalla puolue hallitukseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Persuista nyt ei saa oikeistoa tekemälläkään, ainakaan jos lukee niiden vaaliohjelmaa.

Mua ei persujen vaalivoitto haittaa, korkeintaan muutama kylähullu olisi saanut jäädä tulematta eduskuntaan, mutta onhan noita joka puolueella.

Se mikä on harmi, että hallituksessa minkä muodostaa kokoomus-persut-sdp, on puna enemmistö ja meikä ei kaipais tähän maahan yhtään enempää valtiovallan ohjailua, mikä käytännössä aina tarkoittaa jumalatonta byrokratiaa ja sitä kautta verojen kasvua.

Btw Halla-aho kannatti persuista tuloerojen maltillista kasvua, fiksu mies ;)
 
Ai että Suomi muuttuu takapajulaksi ku on oikeisto nousussa, tai äärioikeisto miten sen nyt nää kettutytöt luokittelee, ette varmaan seuraa Euroopan politiikkaa mutta sitä tapahtuu monissa maissa. Kerrohan neitiseni(disgust) että onko kaikki Euroopan maat sitten äänestämässä väärin? Luin muuten CIA:n raportin tossa muutama vuosi sitten lehdestä ja ne arveli että vuonna 2020 Euroopassa on melkein joka maassa vahva oikeisto hallitus. Tossa kyllä huomaa minkälaisia noi itkupillit on, niin kauan ku kansa äänestää "oikein" ni kaikki on hyvin ja juntit vain valittaa, sit ku kansa "äänestää" väärin ni alkaa näitten "älykköjen" itkuvirsi. Muuta pois sitten Suomesta, sinunlainen "mies" ei pärjää edes maailmalla. Muuta johonkin kehitysmaahan tai muslimi maahan ja mene halailemaan niitä.

En tiedä miksi alennun vastamaan sulle. Pahoitteluni tästä jo etukäteen. Miten mun persuvastaisuus tekee musta neidin tai naisen kun sitä jaksat hokea joka postissa? Voin sanoa jo pelkästään sun kirjoitusten perusteella, ettei sinussa ole varttiakaan miestä tukemaan noita sun suoria vittuiluja.

Sulla ja todella isolla %:illa muillakin persujen kannattajilla oli näissä vaaleissa vain yksi syy äänestää persuja ja se on maahanmuuttokriittisyys. Tässä keulakuvana komeilee Halla-Aho. Soini ei edes nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan ole juurikaan ottanut kantaa, vaikka on puolueen puheenjohtaja. Se mua risoo, että tähän populistiseen paskavirtaan mitä persut on suoltanut, upposi näinkin moni suomalainen.

..blaah, ei tämä järvi soutamalla kulu. :katsooylläolevaagalluppiajatajuaaettäkeidenkanssamätässäoikeinedesyritänkeskustellahymiö:
 
Mun puolesta nämä vaalipettymys-tyypit voi suksia tästä maasta pois.
Tällaiset kommentit hyytää. Kun olen itse sukujuurta, joka jatkuu 100% suomalaisena kirkonkirjojen tuolle puolen, mutta silti kuulun erääseen vähemmistöön, en voi muuta kuin ihmetellä. Kyllä minä pohjoisen korkeasti koulutettu vasuri-cityvihreä otan paikkani tässä maassa samoin kuin etelän maaseutumaahanmuuttokriitikkoprotestoijatkin. Ja äänestän jatkossakin arvojeni mukaan.

En teeskentele, että ymmärtäisin persujen viehätystä. He ovat kriittiisiä melkein kaikesta, mutta minkä puolesta he taistelevat? Persut ovat silti tärkeä varoventtiili, ja osoitus siitä, että kansan äänillä on väliä. Meidän demokratiamme toimii. Ja ukko Churchilliä mukaillen, demokratia saattaa olla hanurista, mutta eipä ole parempaakaan keksitty.

Onnea Kokoomukselle, SDP:lle ja Persuille. Kansa on teidät yhteen saattanut, koettakaa pitää hallitus kasassa se neljä vuotta ja talous kunnossa, niin olen tyytyväinen. Persuja kehotan miettimään, miten pidätte kiinni äänestäjistänne, kun ette kerran enää ole protestipuolue. Kokkareita kehotan miettimään, miten tämän maan huolettava eriarvoistuminen saadaan pysähtymään. SDP:tä kehota miettimään, että olisiko viimein aika olla oikeasti vasemmalla?

Pulinat pois ja työrauha Kataiselle, Urpilaiselle ja Soinille.
 
Seuraavan kerran kun joku itkee kuinka suomalaiset on rasismi, niin voi pistää vastakaneettina, että hei,
täällä ainoa tarvittava meriitti eduskuntaan pääsemiseksi on, että on homo neekerinpuolikas.
Eli näitä ominaisuuksia siis pidetään niin hyvinä asioina, että kaverilla ihan niiden perusteella äänestetään päättämään kansan asioista. Minusta ei ole kauhean rasistista tahikka ennakkoluuloista.
Toisaalta nää homoneekerit ja maahanmuuttajat on ihan tervettä vastavoimaa eduskunnassa persuille
 
Johtuisko disgust sinun käytöksestäsi? Menet itkemään moderaattorille mitä kirjoitellaan täällä! Eiköhän se kerro enemmän kuin tuhat sanaa sinun miehuudestasi. Kyllä te viherpiipertäjät olette kyllä rajua tapauksia, mies häviää tyylillä, mutta te olette kyllä jotain muuta. Suomi ois kyl hieno maa jos kaikki nämä draamakuningattaret muuttais pois täältä ketkä on uhonnut!
 
Mielenkiintonen tää persujen voitto. Mietin vaa miten suuri osa persujen kannattajista tai jopa ite edustajista ymmärtää todellisuudessa politiikasta jotain. Kansa siis haluu muutosta, entiset nukkuvat haluu muutosta. Siis se muutos on, että konservatiiviset arvot kunniaan? Otetaan saman tien Suomen senaatti ja hevosvaunut käyttöön. Myös rangaistus langetettava ateismista, kristinusko pakolliseksi. Abortti kiellettävä lailla, homous takaisin tautiluokitukseen, markka takaisin, ulos EU:sta. VOI JUMALAUTA KIITOS SUOMI!

Senaatti? Mistä ihmeestä kiskaisit, että persut haluavat palata Venäjän vallan alle? Toivottavasti joku kokoaa parhaimmat itkuraivarit 2011 antipersuilta :D
 
Johtuisko disgust sinun käytöksestäsi? Menet itkemään moderaattorille mitä kirjoitellaan täällä! Eiköhän se kerro enemmän kuin tuhat sanaa sinun miehuudestasi. Kyllä te viherpiipertäjät olette kyllä rajua tapauksia, mies häviää tyylillä, mutta te olette kyllä jotain muuta. Suomi ois kyl hieno maa jos kaikki nämä draamakuningattaret muuttais pois täältä ketkä on uhonnut!

Valitin ylläpidolle moderoinnista. Opi lukemaan urpo.
 
Yksi selkeä viesti, minkä persut saivat äänestäjilleen perille, oli varmaankin: "Hoidetaanko omat, vai muiden asiat kuntoon?". Tuo viesti puri varmasti sinne lähiöräkälöihin, mutta myös kaikkiin muihinkin yhteiskuntaluokkiin. Suomalaiset ovat itsepäistä kansaa :) .
 
Lopeta nyt noi puheet jostain abortista. Timo Soinilla saa olla myös henkilökohtaisia mielipiteitä. Henkilökohtainen ja poliittinen minä ei ole aina yksi yhteen.
Ja mistä sä tiedät, ettei kyseinen mielipide kuulu hänen "poliittiseen minäänsä"? Meidän suorapuheinen Timohan on ollut harvinaisen välttelevä tämän asian suhteen.

Arvokonservatiivit verojen korottajat... tosi ihQ muutos tulossa. No, uskotaan ja toivotaan, että Kokoomus nyt pitää jotenkin pakan kasassa.
 
Hauska lukea kun suomen kansa on tyhmää ja äänestää väärin. Punaniskoja joka paikka täynnä ja huomenna ollaan kivikaudella.
 
En tiedä miksi alennun vastamaan sulle. Pahoitteluni tästä jo etukäteen. Miten mun persuvastaisuus tekee musta neidin tai naisen kun sitä jaksat hokea joka postissa? Voin sanoa jo pelkästään sun kirjoitusten perusteella, ettei sinussa ole varttiakaan miestä tukemaan noita sun suoria vittuiluja.

Sulla ja todella isolla %:illa muillakin persujen kannattajilla oli näissä vaaleissa vain yksi syy äänestää persuja ja se on maahanmuuttokriittisyys. Tässä keulakuvana komeilee Halla-Aho. Soini ei edes nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan ole juurikaan ottanut kantaa, vaikka on puolueen puheenjohtaja. Se mua risoo, että tähän populistiseen paskavirtaan mitä persut on suoltanut, upposi näinkin moni suomalainen.

..blaah, ei tämä järvi soutamalla kulu. :katsooylläolevaagalluppiajatajuaaettäkeidenkanssamätässäoikeinedesyritänkeskustellahymiö:

SirMax nyt kirjoittaa tosi provoillen, en välittäisi siitä.

Asialinjalla haluaisin kysyä että ketä/mitä puoluetta esim minun olisi pitänyt äänestää kun syinä olivat tyytymättömyys EU politiikkaan, maahanmuuttopolitiikkaan, rikosten rangasituskäytäntöihin ja pariin muuhun asiaan. Omat speksini ovat sellaiset että taustalla on akateeminen koulutus, johtava asema työelämässä, ateisti, kannatan homoille ja lesboille samoja oikeuksia kuin heteropareille. aikaisempi äänestystausta on kokoomus,vihreät ja tyhjä.

Minun näkökulmasta puolueilla oli 4 vuotta aikaa hoitaa hommansa. Näin ei tapahtunut, siis minun näkökulmastani. Meninkö populismin lankaan vai halisinko muuttaa asioita kun äänesti persuja?

Myöskään tuota maahanmuuttokriittisyyttä en väheksyisi. Juuri tuon väheksymisen takia vanhoilla puolueilla on peiliin katsomisen paikka. Olisiko kenties kannattanut tunnustaa epäkohdat sen sijaan että aloitettiin arvosetelijoita kohtaan ajojahti ja rasisteiksi leimaaminen?
 
Ja mistä sä tiedät, ettei kyseinen mielipide kuulu hänen "poliittiseen minäänsä"? Meidän suorapuheinen Timohan on ollut harvinaisen välttelevä tämän asian suhteen.

Arvokonservatiivit verojen korottajat... tosi ihQ muutos tulossa. No, uskotaan ja toivotaan, että Kokoomus nyt pitää jotenkin pakan kasassa.

Soini on ihan julkisesti sanonut, että kunnioittaa abortti-asiassa nykyistä käytöntöä. "Yksityinen soini" on aborttia vastaan, mutta "polittinen" ei halua nykykäytäntöä muuttaa.
 
Ja mistä sä tiedät, ettei kyseinen mielipide kuulu hänen "poliittiseen minäänsä"? Meidän suorapuheinen Timohan on ollut harvinaisen välttelevä tämän asian suhteen.

http://ylex.yle.fi/radio/ohjelmat/e...oini-aborttikannan-kysyminen-on-epaasiallista

Jostain 2-2:30 kohdalta löytyy mun mielestä hyvin selkeä vastaus. Kannattais varmaan vähän tutustua aiheeseen ennen kun huutelee. Vastaus löyty googlettamalla hakusanoilla "Timo Soini abortti" jo heti kolmannesta linkistä.
 
Hävettää olla suomalainen, kun aikuiset ihmiset valittaa kuin leikkikouluikäiset lapset siitä, että toiset aikuiset ihmiset käyttivät äänioikeuttaan eivätkä valinneet niinkuin toiset halusivat. Eikös täällä ole sen takia demokratia, että jokaisen mielipidettä täytyy kuunnella ja Kunnioittaa? Ei mulla muuta.
 
Mä puhuin ihan yksityisenä henkilönä enkä siitä mitä Soini on mieltä Astridin politiikasta. Minä en ole tyytyväinen Astridin politiikkaan ja uskoisin, että sama koskee myös näitä muita jotka ovat pettyneitä siihen Astrdin valintaan. Aika lapsellista vetää ulkonäkö asiat mukaan politiikkaan, asioiden hoito on kuitenkin olennaisempaa, mutta ehkä sulle nämä punasniska ja ulkonäkö asiat ovat olennaisempia.
Noilla punaniska huuteluillasi olet heikoilla vesillä sen lisäksi, että olet niistä rikosoikeudellisesti vastuussa.

Vetoaminen Astrid Thorsista saatuun mielikuvaan häntä vihaavien joukossa on itselleni tapa ymmärtää tuota vihaamista. Jos se ei ole sitä, niin sitten ymmärrän asiaa vielä vähemmän, koska Thors on ajanut monia parannuksia sellaisiinkin asioihin mitä maahanmuuttokriitikot haluavat, mm. esittänyt että rikostilastoissa pitäisi tilastoida etnistä taustaa, maahantulijoita pitäisi alkaa kotouttamaan aikaisemmassa vaiheessa, ja että työperäistä maahanmuuttoa pitäisi kehittää markkinaehtoiseksi. Jos siihen ulkomaalaislakiin nyt vedotaan, niin lait säätää eduskunta, ei yksittäinen ministeri.

Pitäydytään nyt kuitenkin vielä siinä että Astrid Thorsia vihataan mielikuvan takia, ei faktatietojen. Punaniskaäänestäjät ovat kuitenkin aika tunteikasta sakkia.

Tietyllä tavalla äänestäneiden haukkuminen ei ole rikollista, mautonta kylläkin, mutta kyllähän se internetissä sallitaan.
 
Back
Ylös Bottom