Dreamerille kunnon pelikone!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
Kiva kuulla että kone pelittää! Ostitko sen Nitron-kotelon? Pitääkö se isompi tuuletin kauheeta mökää? :D Ja hyvä että ostin G-pis.. Skillit.

Kokoonpano on kuten tuossa ylläolevassa mailissani, paitsi muistit on ne G.Skillit. Eli Nitron kotelo on, ja mielestäni oikein hienon näköinen! Isompi tuuletin on ollut minimiasennossa tähän asti kun ei ole kone kuumentunut (mm. prosessori on pysyvästi 3 astetta), mutta kun kokeilin sitä laittaa isommalle niin ei se silloinkaan kauhea propelli ollut. Kun se on niin iso, niin ääni on semmoinen matala taustaan hukkuva. Tai sitten minulla on huono kuulo :)

Ai niin, kiitos teille jotka autoitte koneen osien arvioinnissa! Ilman teitä olisin nyt itkemässä jonkun Windows Vistan kanssa tai hermoilemassa koska se Nexus Breeze kotelo ylikuumentaa ja rikkoo jonkun osan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Isompi tuuletin on ollut minimiasennossa tähän asti kun ei ole kone kuumentunut (mm. prosessori on pysyvästi 3 astetta),

Kai tuosta jäi 0 pois? 3 astetta olisi nimittäin melkoisen viileä ;)

Kai tuosta jäi 0 pois? 3 astetta olisi nimittäin melkoisen viileä ;)

Ei jäänyt 0 pois. 3 astetta celsiusta näyttää ainakin se ohjelma joka ilmeisesti tuli emon mukana.

EDIT: tosin nyt olen työkoneella enkä kotikoneella, joten en voi väittää 100% varmaksi totuudeksi, mutta melko varma olen

Ei jäänyt 0 pois. 3 astetta celsiusta näyttää ainakin se ohjelma joka ilmeisesti tuli emon mukana.

EDIT: tosin nyt olen työkoneella enkä kotikoneella, joten en voi väittää 100% varmaksi totuudeksi, mutta melko varma olen

Sitten se näyttää väärin... muistaakseni 5 astetta on alaraja, eli sen alta ei enää prossu toimi. Mulla on E6700 prossu ja se on kellotuksesta riippuen 35-45 astetta idlenä.

Kokeilepa tällä ohjelmalla:
http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/
Tuon pitäisi olla luotettavin lähde Core 2 Duo prossujen lämpötiloista.

Sitten se näyttää väärin... muistaakseni 5 astetta on alaraja, eli sen alta ei enää prossu toimi. Mulla on E6700 prossu ja se on kellotuksesta riippuen 35-45 astetta idlenä.

Vaikka on off topicia niin selvennetään väärinkäsitys.
PRosessorit toimii loistavasti pakkasenkin puolella. Riippuu aivan prosessorista että miten kestää kylmää. Jotkut AMD:t tilttaa -5 asteessa ja sitten on prossuja jotka vasta innostuu kulkemaan -150asteen alapuolle.

Itte oon hakenu AGA:lta n.10kertaa nestetyppeä, että sais SuperPi:sta hyviä aikoja.

Eikös nämä kaikki windows:issa pyörivät lämpötilaohjelmat kuitenkin lue Bios:ista sen lämpötilan? Miten joku eri ohjelma osaisi lukea tuota toista paremmin?

Muutenkin nämä prossulämpöjen mittaukset ovat vähän mitä on. Esim oma prossu alkoi mukamas käymään 5 astetta kuumempana Bios päivityksen jälkeen. :D Luotettavaako? No ehkä ei.

Ainoan luotettavan tuloksen sais iskemällä jonkun erillisen anturin siihen prossun ja siilen väliin. :rolleyes:

No niin, nyt on kokeiltu hommat.

Prosessorin lämpötila: minä olin väärässä. Kyllä se koneen mukana tullut ohjelma näytti 30 astetta. Monitorissa oli juuri siinä kohtaa kärpäsenkakka, niin luulin sen olevan 3.0 :nolo:
Asensin kuitenkin sen uuden lämpöohjelman ja se näytti: CORE #0 34 astetta, CORE #1 32 astetta.

3DMark06. Valitettavasti en pystynyt asentamaan 1.1 versiota jonka löysin netistä. Se vaan sanoi, että "no previous version detected". Pitääköhän ensin asentaa joku välipäivitys tyyliin 1.05? No, kokeilin sitten koneen mukana tulleella 1.02 versiolla. Muuten meni hyvin, mutta prosessoritesti meni täysin perseelleen. Ja siis tämä on varmaankin se bugi minkä vuoksi olisi pitänyt käyttää versiota 1.1. Kaikissa muissa testeissä tuli maksimissaan 41 fps, mutta se prosessoritesti pilasi kokonaistuloksen arvolla 0.658 / 1.032 fps. Lopputulos oli bugin vuoksi vain 8324.

3DMark06. Valitettavasti en pystynyt asentamaan 1.1 versiota jonka löysin netistä. Se vaan sanoi, että "no previous version detected"

Nyt löysin 1.1 full install version. Toivottavasti se asentuu paremmin kuin 1.1 update paketti. Huomenna lisää tuloksia jos workkii.

No niin, nyt on kokeiltu hommat.

Prosessorin lämpötila: minä olin väärässä. Kyllä se koneen mukana tullut ohjelma näytti 30 astetta. Monitorissa oli juuri siinä kohtaa kärpäsenkakka, niin luulin sen olevan 3.0 :nolo:
Asensin kuitenkin sen uuden lämpöohjelman ja se näytti: CORE #0 34 astetta, CORE #1 32 astetta.

3DMark06. Valitettavasti en pystynyt asentamaan 1.1 versiota jonka löysin netistä. Se vaan sanoi, että "no previous version detected". Pitääköhän ensin asentaa joku välipäivitys tyyliin 1.05? No, kokeilin sitten koneen mukana tulleella 1.02 versiolla. Muuten meni hyvin, mutta prosessoritesti meni täysin perseelleen. Ja siis tämä on varmaankin se bugi minkä vuoksi olisi pitänyt käyttää versiota 1.1. Kaikissa muissa testeissä tuli maksimissaan 41 fps, mutta se prosessoritesti pilasi kokonaistuloksen arvolla 0.658 / 1.032 fps. Lopputulos oli bugin vuoksi vain 8324.

Siitä prossutestistä ei kovin kummoisia tuloksia tule vaikka olisi kovempikin kone, on sen verran raskas.

Tässä esimerkkinä mun eilisen ajon tulokset:
BENCHMARK.jpg

Siitä prossutestistä ei kovin kummoisia tuloksia tule vaikka olisi kovempikin kone, on sen verran raskas.

Tässä esimerkkinä mun eilisen ajon tulokset:

No höh. Sulla on isompi kun mulla. Onko toi 10000 pistettä samanlainen raja kuin 100kg penkki :D

Kaipa minäkin saan sitä hiukan isommaksi tuolla 1.1 3dMarkilla. Ja sitten en yhtään tiedä onko esim muistien asetukset kuinka säädetty. Voisi alkaa hienosäätämään ja ylikellottamaan. Minun tuurillani kylläkin prosessori räjähtää heti jos jotain yritän tehdä.

Mutta odotapas vaan kun laitan koneeseen toisen näyttiksen SLI:nä ja quad core prossun! Sitten sun romusi jää yskimään pölyä kun vauhtihirmu lähtee liikkeelle :lol2:

P.S millainen kone, kuinka ylikellotettu?

Eipä näissä jutuissa tarvitse jämähtää kuin muutamaksi vuodeksi, niin kehitys menee ohi niin, että heilahtaa ;)

Huomasin tuon itse hyvin, kun viime vuoden loppupuolella aloin kasata uutta konetta ja selvitellä, että mitä siihen kannattaisi laittaa. Oli aika paljon komponentit kehittyneet siitä, kun mulla viimeksi PC pelikäytössä oli (edellisen ja nykyisen oman PC:n välissä oli n. 5 vuoden aika, jolloin käytin vain firman läppäriä).

Kuule pelkka vuosi riittaa.. Aika tarkalleen vuos takaperin ostettiin firmaan semmonen tehomylly missa optimoitiin kiintolevyjen lukunopeutta ja prossan tehoa. No, moinen masiinahan on ihan antiikkia nykyisin, noihin temppuihin optimoimatonkin 'nykyaikainen' kone pyyhkii tuon tuloksilla takamusta, ja nyt kun sen optimaalisen (alle 5keur alv 0 luokassa) laittaa niin saisi n. 3x tulokset..

Janna kylla, itse en kaipaa kotityoasemaani oikeastaan muuta kuin paremman nayton. Hiirikin kun on nykyisin jo laseria niin ei ole oikein mitaan paivityskohdetta edes mielessa.

P.S millainen kone, kuinka ylikellotettu?

Prossu tällä hetkellä tasan 3Ghz (jäähdytyksenä Noctua NH-U12F ja prossu siis E6700).

Näytönohjain Core 650Mhz, muisti 850Mhz. (ja näyttishän oli Asus 8800GTS 640Mb). Tuosta saisi enemmänkin irti, mutta tuo on siis noilla asetuksilla ihan normikäytössä

Sitä en ole testannut, että paljonko tuosta irtoaa jos vetää ihan tappiin...

Teille jotka valititte kokoonpanoni huonoista hiiristä yms, niin nyt hankin vähän järeämpää tavaraa pelejä varten:

Razer Copperhead 2000 Tempest Blue (väri sopii koneen kopan rauhoittavaan siniseen hehkuun)

-2000dpi Laser Engine
-1000Hz/1ms liikkeen vasteaika
-7800 ruutua/s
-Ei standby-viivettä
-Suurin kiihtyvyys jopa 20G
-Seitsemän painiketta (yksilöllisesti ohjelmoitavissa)
-Painikeeet liukumattomalla anti-slip pinnoitteella
-On-the-fly herkkyydensäätö "lennossa" peliä keskeyttämättä
-Erittäin pienikitkaiset Teflon-tassut

Ulti-Mat Original black hiirimatto

...eiköhän näillä onnistu Far Cryn ja FEAR:in pelaaminen :rock:

P.S "tavis" näppäimistöstä en keksi mitään vikaa joten sitä en vaihda

Teille jotka valititte kokoonpanoni huonoista hiiristä yms, niin nyt hankin vähän järeämpää tavaraa pelejä varten:

Razer Copperhead 2000 Tempest Blue (väri sopii koneen kopan rauhoittavaan siniseen hehkuun)

-2000dpi Laser Engine
-1000Hz/1ms liikkeen vasteaika
-7800 ruutua/s
-Ei standby-viivettä
-Suurin kiihtyvyys jopa 20G
-Seitsemän painiketta (yksilöllisesti ohjelmoitavissa)
-Painikeeet liukumattomalla anti-slip pinnoitteella
-On-the-fly herkkyydensäätö "lennossa" peliä keskeyttämättä
-Erittäin pienikitkaiset Teflon-tassut

Ulti-Mat Original black hiirimatto

...eiköhän näillä onnistu Far Cryn ja FEAR:in pelaaminen :rock:

P.S "tavis" näppäimistöstä en keksi mitään vikaa joten sitä en vaihda
Yosh, tuo hiiri on kyllä hyvä. Kannattaa vaan ensin kokeilla sitä handuun, että ergonomia miellyttää. Mulla on muuten kanssa tuo Ulti-Matin teflonpannu! Ostitko nuo jo?

Näppäimistöstä sen verran, että.. no, itse ostin tämän:
Revoltec Fightboard Advanced
Tuote Jimm's PC-Storessa

Siinä saa yhtä nappia painamalla Windows-napin pois käytöstä, siinä on 20 ohjelmoitavaa makro-näppäintä, se näyttää hyvältä, siinä on sinistä hehkua napeissa :D Niin juu, siihen saa nuo FPS-napit mukana, jotka ovat herkemmät kuin muut napit! Very nice. Miten sä kuvittelet pärjääväs FEARissa, jos sun näppäimien vasteaika on hidas? Saat hyppypotkusta päähäsi vaan. Hinta oli jotain 40 euroa... täytyy sanoa että olen ollut aika tyytyväinen tuohon näppikseen. Joka tapauksessa piti hankkia uusi, joten tuo oli kyllä hyvä valinta langalliseksi.

6.jpg

Yosh, tuo hiiri on kyllä hyvä. Kannattaa vaan ensin kokeilla sitä handuun, että ergonomia miellyttää. Mulla on muuten kanssa tuo Ulti-Matin teflonpannu! Ostitko nuo jo?

Joo, juuri hain matkahuollosta, en ole vielä päässyt testaamaan. En minä sitä hiirtä ole kokeillut, mutta jos ei miellytä niin paaskat, ostan uuden joka sopii paremmin :)
Ei meillä töissäkään kysytä että miellyttääkö hiiri. Eteen lyödään joku rotta ja sillä sitten pallo kitisten tehdään töitä seuraavat 10 vuotta.
Hiukan muuten tuo metallimatto epäilyttää että kuinka workkii, mutta onhan minulla myös se vanha kangasmattoni jonka voin vaihtaa tarpeen mukaan takaisin jos haluan vaihtelua kylmästä teräksestä.

Joo, juuri hain matkahuollosta, en ole vielä päässyt testaamaan. En minä sitä hiirtä ole kokeillut, mutta jos ei miellytä niin paaskat, ostan uuden joka sopii paremmin :)
Ei meillä töissäkään kysytä että miellyttääkö hiiri. Eteen lyödään joku rotta ja sillä sitten pallo kitisten tehdään töitä seuraavat 10 vuotta.
Hiukan muuten tuo metallimatto epäilyttää että kuinka workkii, mutta onhan minulla myös se vanha kangasmattoni jonka voin vaihtaa tarpeen mukaan takaisin jos haluan vaihtelua kylmästä teräksestä.
Se tefloni toimii todella hyvin!
Täältä näet ihan hauskan, mutta asiallisen arvostelun.

Ja niin, teflonia voi käyttää muuhunkin kuin pelaamiseen:
grill.jpg

"Pekonia munilla á la MetkuMods"

Muista vaan silloin tällöin vähän pyyhkäistä sitä mattoa, jos siihen sattuu rasvaiset näpit eksymään. Lupaan että kun vielä laitat ne skeittiteipit siihen rottaasi, kitkakerroin on jo ihan naurettavan pieni tuolla matolla. Itse pidän matosta myös sen takia, että käytän konetta paljon sängynreunalta. Silloin varsinkin tuollainen kova hiirimatto on ihan übercool. Ja onhan tuo nyt pitkäikäisempikin kuin joka kangasmalli.

Suositut

Back
Ylös Bottom