Dreamerille kunnon pelikone!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
Siinä olisi näppisten kuningas imo.

http://www.deckkeyboards.com/catalog/product_deck_ice.php?cPath=0_21&products_id=30

Eivät postita Amerikan ulkopuolelle, mutta noita löytyy ainakin Saksasta ja Briteistä jälleenmyyjitä.

Ongelma tietenkin on ääkkösten puuttuminen. Kysymys kuuluukin; voiko ohjelmallisesti määrittää ääkköset joillekin muille napeille?Ei olisi mukavaa joutua pitämään toista näppistä sähköposteja ja foorumeille avautumisia varten...

Ja tandemina tuolle deck:ille olisi Razer Habu aika :kuola:

http://www.razerzone.com/index.php?main_page=product_info&products_id=51

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi Razer Habu on kait muuten hyvä, mutta en voinut ottaa sitä koska siinä on isolla "Microsoft" logo. Jotenkin tuo pahoja viboja.

Kieltämättä :D

Razerit taas ei sovi mun käteen ollenkaan, lieneekö syynä se, että niiden on sovittava myös vasureille. Logitechin G5:n nimeen vannon, mutta nyt onkin kyse estetiikasta Deckin kanssa. Arvosteluista muistan lukeneeni, että Microsoftin panos tuntuu hiiressä siinä, että se antaisi G5 -tuntumaa Razerin muuten laadukkaille jyrsijöille.

Ja niin, teflonia voi käyttää muuhunkin kuin pelaamiseen

Tuota grillausta voisi sitten kokeilla kun matto on aikansa elänyt :D

Voisin viedä tuon maton auton vuosihuollon mukana korjaamoon ja sanon pojille sivumennen: "takaluukussa on sitten Ulti-Mat, pistäkääs jotain ruostesuojausta".

Tai sitten hyvä mainoskikka maton valmistajille. Joskus ehkä kuvataan Kourallinen Dollareita uusintaversiona, vaikka nykyaikaan siirrettynä. Siinä sitten loppukohtauksessa: "don't forget the heart...aim for the heart". PAM PAM ja sitten sankari heittää sätkä huulessa takkinsa alta Ulti-Matin luodinlommoisena maahan :lol2:

Kieltämättä :D

Razerit taas ei sovi mun käteen ollenkaan, lieneekö syynä se, että niiden on sovittava myös vasureille. Logitechin G5:n nimeen vannon, mutta nyt onkin kyse estetiikasta Deckin kanssa. Arvosteluista muistan lukeneeni, että Microsoftin panos tuntuu hiiressä siinä, että se antaisi G5 -tuntumaa Razerin muuten laadukkaille jyrsijöille.

Mulla on kanssa Logitechin G5 laser mouse ja se on kyllä ainakin meikäläisen käyttöön pirun hyvä. Sopii hyvin käteen ja painonkin saa säädettyä :)
Lisäksi on tarkka ja näppäimet hyvin kustomoitavissa.

No nyt löytyi ensimmäinen uuden koneen kyykyttävä peli.

Vanhalla 1.3GHz Duron koneellanihan se ensimmäinen kunnolla tökkivä peli oli Morrowind.

No, tällä uudella core2duo, 8800 GTS 640MB, 2GB 800MHz yms. koneellani se eka peli missä huomasin tökkimistä oli...(rummutusta)...Morrowind :jahas:
Pistin näes siihen semmoisen graphical enhancement modin. Sillä saa laitettua esim unlimited view:n päälle. Sitten kun sen kanssa kiipeää vuorelle, vaikka Seyda Neenin vieressä, niin johan alkaa FPS:t laskea! Tuolla modilla näkee todellakin KOKO §#¤%& MANTEREEN, eli Solstheimin lumet näkyy, Vivecin leijuva kivivankila näkyy, ihan kaikki. Ja lähimmissä kaupungeissa näkee kun muurahaisen kokoiset ukot liikkuu. No eihän Morrowindiä ole varmaan optimoitu tuohon tarkoitukseen, että ehkäpä tuossa ei koko tietokoneen arsenaali pääse vielä oikeuksiinsa.

Mulla olisi uuden koneen kasaus ajankohtaista. Sopisiko Dreamerille, että kaappaan ketjusi? Vai perustaisinko uuden... Jaksaako kukaan enää autella n00bia uuden ketjun verran?

Tarkoitus olisi laittaa kone vimosen päälle vesijäähyinen ja kikkailuineen.

Mulle on yksi lysti, kaappaa vaan jos huvittaa :)
Yosh, viimeinkin jotain tekemistä tähän työpäivään. Mestari Alan, millaisella budjetilla ostat konetta? :)

Edit. Dreamer, oletko koittanut uusinta Rainbow Six - Vegasia? Veikkaan että siinä pelissä voisit myös saada diashown aikaan :D Peli näyttää kyllä kauhean hyvältä!

Mulla on jo hommattuna Thermaltaken Tsunami kotelo (aika poliittisesti epäkorrekti nimi :D)ja OCZ:n 520W virtalähde.

Olen tämän viikkoa troolannut nettiä ja etsinyt lisää osia. Ongelmallisimpana puolena mulle on tullut vastaan yhteensopivuus. Sopiiko prossu tiettyyn emoon, vesijäähyt blokkeihin jne.

Tällä hetkellä mielessä pyörii Nvidia SLI:nä, quadcore prossu, soundblasteri x-fi fatal1ty, 4gb muistia. Ei taida 520w virtalähde riittää kaikkeen... Olen aloittelija näissä kasailuissa, mutta innokas oppimaan lisää. Ylikellotuksista en tiedä hevon... mitään, mutta tätäkin olisi mukava opiskella. Emo olisi siis hyvä olla kellotettavissa helposti.

Tällaista vesijäähyä ajattelin:
http://www.thermaltake.com/product/Liguid/DIY/cl-w0121/cl-w0121.asp
Mukana tuleva CPU blokki lienee kunnollinen ja riittävä?

Tällainen blokki 8800 SLI Ultrille?
http://www.sidewindercomputers.com/swstvgawafor.html

Ja esteetikkona ja ikkunallisen kotelon omistajana, aion laittaa koneesta myös katseenkestävän. Väreinä musta ja sininen. Joka propelli on sinisillä ledeillä.

Pankistahan ne varat tähän projektiin haetaan. Olisiko hintakattona 2500-3000€ niin saisi hieman väljyyttä ratkaisuihin.

Edit. Solid Necro taitaa käydä samalla salilla. Jos laitan punaisen neilikan napinläpeen niin tunnistetaan? :D

2 x 8800 Ultra? :eek:

Hmm, ainakaan vielä ei tuota Thermaltaken 760-mallia taida saada Suomesta, ainakaan en äkkiseltään löytänyt. Näyttää kyllä ihan hyvältä, pitää lueskella parit arvostelut (ei sillä että itse olisin ruvennut moista himoamaan..) :D

Tsekkaapas tämä liike, tamperelainen kun olet:
http://www.coolputer.fi

Asiantuntevaa palvelua, ja vastaavat nopeasti kysymyksiin ja auttavat näissä asioissa.

8800 Ultralle olisi Coolputerissa tällainen blokki hintaan 69,- :
Zalman Geforce 8800 GTX/Ultra VGA vesiblokki
1943_2.jpg

Edit.
Solid Necro taitaa käydä samalla salilla. Jos laitan punaisen neilikan napinläpeen niin tunnistetaan? :D
Pistä vaan punainen neilikka, tosin aloitan käymään vakituisesti vasta elokuun puolella. Tänään kirjoittamaan sopimusta :)

Edit2.
Se virtalähde voi tosiaan jäädä riittämättömäksi jos meinaat SLI:n laittaa kahdella Ultralla. Kun nyt tässä Thermaltakea muutenkin on tulossa, niin virtalähteeksi tietenkin..
Thermaltake ToughPower 1000W (Cable Management)
Jimms_W0132RE.FFFFFF.200x200.jpg

Cable Management meinaa siis sitä, että saat revittyä ylimääräiset piuhat virtalähteestä irti ja näin kone on esteettisemmän näköinenkin :)

Edit3.
Tässä on videoarvostelu tuon virtalähteen tykimmästä versiosta (1200W):
http://www.3dgameman.com/content/view/8749/103/

2 x 8800 Ultra? :eek:

Nälkä alkoi vaan kasvaa silmillä syödessä :)

Coolpuutterista hain kotelon aikoinaan. Aika montaa palikkaa ei saa Suomesta, mutta ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma. Tosin olisi hyvä saada mahdollisimman monta osaa tilattua samasta paikasta ja säästää postikuluissa.

Edit. Huomasin joissakin emoissa olevan lisäpaikan vielä kolmannelle näyttikselle. Tarkoitettu fysiikka?käyttöön. Onko näissä mitään mieltä?

Edit2. Virtalähde -Koko 200x85x160mm. Onko tämä erikokoinen normista?

Tarkoitettu fysiikka?käyttöön. Onko näissä mitään mieltä?
Ei vielä ainakaan, tulevaisuudessa ehkä. Kortti maksaa halvimmillaan ~140€, ja tukee vissiin paria kolmea peliä. Not worth it. Tässä jotain keskustelua kortista.

Muropaketti:
"Uusimmat pelit ovat kuitenkin lähes poikkeuksetta näytönohjainrajoitteisia kuluttajahintaisilla tuotteilla ja resursseja fysiikan mallintamiseen näytönohjaimella ei yksinkertaisesti ole. SLI-kokoonpanoissa tehoa on usein yllin kyllin ja toisen näytönohjaimen valjastaminen fysiikanmallinnuksen käyttöön saattaa olla hyvä idea."

Edit.
Niin vielä piti kysymäni, oletko varma että haluat QuadCore -prossun? Vielä ei ole tullut kauheasti vastaan tilanteita, joissa sen hyöty olisi voitu osoittaa kiistaton.

Fudzilla: QX6850 Quad Coresta juttua...
"Well there is always someone who wants a high end only and I guess these are the people that Intel aims but the biggest trouble that I see is that there is no much cases where you can prove that quad core is the right way."

Virtalähde -Koko 200x85x160mm. Onko tämä erikokoinen normista?
Taitaa olla vähän syvempi kuin standardi, mutta riippuu kotelosta blokkaako siellä joku sen. Suurimpaan osaan koteloista mahtuu heittämällä.

Edit2.
On tuo virtalähde näköjään 1cm leveämpi kuin muut yleensä.. tuo kannattaakin varmistaa saako sen tungettua tuohon koteloon. Uskon että saa.

Edit.
Niin vielä piti kysymäni, oletko varma että haluat QuadCore -prossun? Vielä ei ole tullut kauheasti vastaan tilanteita, joissa sen hyöty olisi voitu osoittaa kiistaton.

Olen tässä epäillytkin, että se on vain mun suuruudenhulluuttani. :D

Eiköhän kunnon tuplalla mennä ja pitkälle. Saahan noita sitten vaihdettua jos tulee tarvetta. Hyvä, että saan suitsittua pahimpia ylilyöntejäni täällä ennen lompakon avaamista.

Edit. €878.06 :eek: Joo, eiköhän sitä vielä "harkita"

Olen tässä epäillytkin, että se on vain mun suuruudenhulluuttani. :D

Eiköhän kunnon tuplalla mennä ja pitkälle. Saahan noita sitten vaihdettua jos tulee tarvetta. Hyvä, että saan suitsittua pahimpia ylilyöntejäni täällä ennen lompakon avaamista.

Edit. €878.06 :eek: Joo, eiköhän sitä vielä "harkita"
Niinpä :D Neljänneksellä tuosta hinnasta saat pian julkaistavan E6850 Dual Coren, joka on tosiaan muuten sama mutta kaksi ydintä vähemmän. Minkä takia kannattaa odottaa tätä eikä ostaa nyt? Näissä tulevissa Penryn-ytimisissä prossuissa on Front Side Bus (FSB) 1333Mhz. Ne on sitten kauhian vikkeliä prossuja! Tällä hetkellä ei markkinoilla taida olla yhtään 1333FSB-prossua, mutta emolevyjä kyllä on.

Tässä video kuinka tuleva huippupeli Crysis pyörii neliytimisellä Penrynillä ja 8800 Ultralla, mutta veikkaan että E6850 pärjää suunnilleen yhtä hyvin (pelikäytössä varmasti aivan yhtä hyvin).

Täältä voit tilata jo tuon E6850:n, Suomesta en vielä sitä löytänyt. Hinta tosiaan jotain ~250€.

Edit.
Tässä testituloksia Intelin tällä hetkellä tehokkainta tuplaydintä ja AMD:n tehokkainta prosessoria vastaan.

Voi luoja tota Crysis:ta! :kuola::kuola:
Tuo prossuhan vaikuttaa voittajalta, sellainen siis. Hintakin on kohdillaan. Niin hoppu ei ole, etteikö sitä malttaisi odottaa Suomesta ostettavaksi. Itseasiassa sen julkaisuaikataulun mukaan voisi ostaa muutkin osat. Alkusyksyä ilmeisesti?

Voi luoja tota Crysis:ta! :kuola::kuola:
Tuo prossuhan vaikuttaa voittajalta, sellainen siis. Niin hoppu ei ole, etteikö sitä malttaisi odottaa Suomesta ostettavaksi. Itseasiassa sen julkaisuaikataulun mukaan voisi ostaa muutkin osat. Alkusyksyä ilmeisesti?
22. päivä tätä kuuta tulee hinnanmuutokset Intelin prossuihin, ja samalla uudet roinat kauppoihin.

Mitäs muistia ajattelit laittaa? Nyt on markkinoilla tuota DDR3-muistia, mutta se on ihan ...tanan kallista! DDR2 taas on ihan naurettavan halpaa, halvempaa kuin DDR! Itse ehkä ostaisin sen 4Gb erittäin hyvää ja nopeaa DDR2..?

Mulle on aika hakusessa noiden erot.

Olin jotakin lukenut DDR3:n tulosta, mutta en ole vielä nähnyt netissä missään myytävän moista. Paljonko sellaiset palikat maksaa?

Mikäs olisi hinta/laatusuhteelta hyvä 4GB DDR2 setti?

Edit. Aika Pro blokki 8800:aan

http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=21399&zenid=220ee642430ac9ba27e47a4c3d335378

Edit2. :kuola:

http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr3_pc3_10666_platinum_dual_channel

OCZ’s hand-tested DDR3 solutions enable ardent enthusiasts to take advantage of the highly-anticipated Intel P35 platform??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom