Dreamerille kunnon pelikone!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
DDR3 tarjoaa suurempia nopeuksia, that's it. Ei niillä kai ihan tuon hinnan arvoinen ole tuo ero, eli siedettävän hintaiset DDR3-muistit ovat huonompia kuin hyvät DDR2-muistit johtuen kelloasetuksista.

Tässä jotain pähkinänkuoressa, kannattaa lukea tuo viimeinen osio (Conclusion).

Nyt olisi Kingstonilta tulossa oikeasti nopeaa DDR3-muistia (linkki). Ainoa vain, että hinta on sen 400$ / 1Gb!

Eli muisteja kun katsot, merkitsee kolme seikkaa (tai kaksi niille joilla on rahaa): kellotaajuus (Mhz), kelloasetukset (CL-arvo tai CAS Latency) ja hinta (€).

Mitä pienempi CL-arvo, sitä nopeampi muisti. Kun taas mitä suurempi Mhz, sitä nopeampi muisti. Eli pitää etsiä muisti, missä nämä kaksi kohtaavat tekijän €. DDR3 on niin uusi, että sen hinta on oikeasti ihan julmetun kova. Vertaapa vaikka Jimm's PC-storessa:

DDR2-hinnat.
DDR3-hinnat.

Eli jos ostat valmiiksi kellotettua hyvälaatuista DDR2-muistia, pääset halvemmalla kuin ostamalla suunnilleen samantehoista DDR3-muistia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alan sanoi:
Mikäs olisi hinta/laatusuhteelta hyvä 4GB DDR2 setti?
2kpl näitä:
Jimms_F2-6400PHU2-2GBHZ.FFFFFF.200x200.jpg

2x1024Mb
800Mhz
4-4-4-12

Käytännössä kellottamattomat muistit, mutta kulkee todella kovaa! Muistiasetukset (CL4, numero 4 tulee tuon "4-4-4-12" ensimmäisestä numerosta) ovat todella pienet DDR2-muistille.

Intel P35 -piirisarja, eli "Bearlake".
Tässä esim. Asus P5K Deluxe Wifi-AP. Piirisarjalla valmistettuja emolevyjä on saatavilla joko DDR2 -tai DDR3-muisteille.

"In the area of memory bandwidth improvement, it appears that the memory controller is roughly adding about 5% to P965 performance while the faster 1333 processor bus contributes an additional 11% to 13%. The total improvement in memory bandwidth for P35 compared to the P965 is 16% to 18%. Memory is just one small part of overall system performance, so this does not translate into a 16% improvement in system performance. System performance is improved, but real-world performance improvements are smaller."

Mutta! P35 on siis aika kova, mutta tulossa kolmannella vuosineljänneksellä on uusin piirisarja, X38. Sitä kannattanee odotella.

Tässähän on selvinnyt jo todella monta juttua! Eli X38:n ilmestyttyä lähtee kone kokoonpanolinjalle.

Pelit-lehdessä kasailivat pelaajan unelmakonetta. Siinä oli mulle ihan uusi idea. Wintoosa ja tärkeimmät ohjelmat olivat pienellä, mutta nopealla kovalevyllä. Varsinaisena massamuistina toimi sitten 500GB:n iso, mutta hidas kovalevy.

Olisiko ideoita tuollaiseksi vikkeläksi asemaksi? Paljonkohan tuo Vista home premium vie tilaa...

Ehdottomasti kaksi kovalevyä! Itse olen suunnitellut ostavani Western Digital Raptorin Windowsin levyksi. Hintaa vain löytyy yllättävän paljon, esim. 36.7Gb maksaa yli 100€. Nämä kovalevyt ovat myös kohtuullisen äänekkäitä.
Jimms_WD360ADFD.FFFFFF.200x200.jpg

Edit. Täällä voit verrata Raptoria muihin kiintolevyihin. Valitset ylhäältä vain alasvetovalikosta, mihin haluat verrata, ja sitten testin. Esim. hakuaika tuolla Raptorilla on erittäin pieni!

"Maailman nopein 3,5" Serial-ATA kovalevy"

Ei ollenkaan huono idea, kun otetaan huomioon että tämä kyseinen sirkkeli pyörii vähän kovemmilla kierroksilla kuin muut. Tästä johtuen levy myös kuumenee jossain määrin, eli tuollaisella jäähdytyksellä takaat myös vähän varmemman toiminnan!

Miten olisi Thermaltaken jäähdytin? :D
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/A2321?classid=3&groupid=111&subgroup=11107&cmenu=true

Edit. Ai joo, toi ei kyllä välttämättä hiljennä ollenkaan..

Paremman näköinen se ainakin on, mutta tuo propellihan siinä tekee turhaan meteliä.

Kotelossa on 3, virtalähde lisää yhden ja vesijäähy lauhduttaa vielä yhdellä.
Hmm.. Jonkinlainen hyvä ja yksinkertainen fan control täytyisi vielä keksiä 3,5 paikkaan, ettei nekään suotta puhalla täysillä kierroksilla tarpeettomasti.

Jonkinlainen hyvä ja yksinkertainen fan control täytyisi vielä keksiä 3,5 paikkaan, ettei nekään suotta puhalla täysillä kierroksilla tarpeettomasti.
Tadaa, Thermaltakelta ratkaisu (Thermaltake Hardcano 12SE):
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/A2349?classid=3
Jimms_A2349.FFFFFF.200x200.jpg

Neljälle tuulettimelle säädöt, lämpöanturit ja hälytysrajat. Tulee cd-asemapaikkoihin. Vai haluatko siihen korppuaseman tilalle tosiaan?

Onko nessut otettu jo esille kun tunnelma menee niin kuumaksi:whip:.

Onko mitään järkeä laittaa koneeseen 3000€ jos tonnilla saa jo kelpopelin?

Onko nessut otettu jo esille kun tunnelma menee niin kuumaksi:whip:

Mäkin luen innolla näitä :kuola:

Tässä odottelen rauhassa milloin quad core possut halpenee. Mun emoon menee suoraan semmoset ja 1333MHz väylä löytyy valmiina myös :rock:

...sitten siinä samassa emossa on SLI optio niin pian voi heittää vanhan romukortin (8800GTS 640MB) roskiin ja laittaa tilalle 2x Ultra super GTX2 1000MB DX11 korttia :D

Äläs nyt, eihän tästä oo kovin kallis edes tulossa tällä menolla. Näillä osilla mitä mä olen heitellyt, hinta olis suunnilleen:

- Emolevy ~250
- Porsas ~250
- Muistit ~318
- Säädinpaneeli ~44
- Näytönohjainblokki x 2 ~138
- Vesijäähdytyspaketista ei varmaa tietoa, heitetään ~200
- Näytönohjain x2 ~1200

Oho.. tuli siitä jo 2400€. Siihen sitten vielä kovalevyt ja muut, esim. dvd-asema, hiiri, näppis..

Äläs nyt, eihän tästä oo kovin kallis edes tulossa tällä menolla. Näillä osilla mitä mä olen heitellyt, hinta olis suunnilleen:

- Emolevy ~250
- Porsas ~250
- Muistit ~318
- Säädinpaneeli ~44
- Näytönohjainblokki x 2 ~138
- Vesijäähdytyspaketista ei varmaa tietoa, heitetään ~200
- Näytönohjain x2 ~1200

Oho.. tuli siitä jo 2400€. Siihen sitten vielä kovalevyt ja muut, esim. dvd-asema, hiiri, näppis..

Tuollainen härdelli pitäisi saada kiinni x-tuumaiseen fullHD töllöön, että siitä saisi kaiken irti.

Tuollainen härdelli pitäisi saada kiinni x-tuumaiseen fullHD töllöön, että siitä saisi kaiken irti.
Totta sinänsä, että esim. SLI pääsee oikeuksiinsa vasta kun pelataan isoilla resoluutioilla. Jos pelaa 1280x1024, on lähestulkoon sama onko yksi vai kaksi näytönohjainta. Mutta oletan että Alan notso-B'Stard ostaa myös 30" 2560*1600-näytön.. :kuola:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15795

Edit. Alan, jos oikeasti ostat tuon konepaketin ja ison näytön, mä muutan sun luokse asumaan...

Alan, jos oikeasti ostat tuon konepaketin ja ison näytön, mä muutan sun luokse asumaan...

Tarkoitus olisi kyllä tuollainen hommata. :)

Näyttönä mulla on 20,1" Iiyama.

Telkkari on 42" LG lätty toisella puolen olohuonetta. Harmillisesti vain HD compatible. Oon pelannut Enemy Territorya sillä, mutta on liian pehmeä kuva mun makuun. Nyt tosin kaveri saattaa ostaa sen pois, niin saisin alkupääomaa 50"+ kunnon full-HD töllöön.

Kotiteatterin =Harman/Kardon vahvistin ja Jamo 5.1 ostin viime syksynä. Jamo olisi tarkoitu paivittää kahdella takakaiuttimella 7.1:si. Vois olla aika helmeä nostaa siihen sitten uusi kone ja paukutella pahiksia kunnon surroundilla ja isolla näytöllä soffalta käsin. ;)

Ja ei muuta kuin tervetuloa! Jos nyt huomaat mun neilikan, niin tuu jututtamaan. Asun salilta 20m päässä. :)

Edit. Fak! Tuo Samsungin monitori on melkoisen ihq!

Kotiteatterin =Harman/Kardon vahvistin ja Jamo 5.1 ostin viime syksynä. Jamo olisi tarkoitu paivittää kahdella takakaiuttimella 7.1:si. Vois olla aika helmeä nostaa siihen sitten uusi kone ja paukutella pahiksia kunnon surroundilla ja isolla näytöllä soffalta käsin. ;)

Ja ei muuta kuin tervetuloa! Jos nyt huomaat mun neilikan, niin tuu jututtamaan. Asun salilta 20m päässä. :)

Edit. Fak! Tuo Samsungin monitori on melkoisen ihq!
Heh, minä myös Harman/Kardon -ihminen :D Tietokoneeseen tosin vaihdoin Logitech Z5500 -setin, toimii ehkä paremmin koneen kanssa. Ja pienessä kaksiossa oli vähän hölmön tuntusta kun oli kaks täyskokosta 5.1-systeemiä :D

Niin, tuo näytönohjainjuttu on sellainen mitä kannattaisi ehkä vielä miettiä? Kannattaako ostaa kaksi? Kannattaisiko ostaa erilainen? Pian on tulossa Radeon HD 2900XT:stä 1Gb malli. Se pienempi malli pärjää melkein Ultralle, ja on hinnaltaan vähän yli 400€. Tuo gigasella muistilla varustettu versio voi olla aika kova luu, ja niissä on yleensä HDMI-liittimet (television kannalta aika bueno?).

Jos kerran HiFisti olet, niin mainostan vaikka väkisin sulle äänikorttia:
Auzentech X-Meridian 7.1
xmeridian_angle_med.jpg

Pistin tuon optisella kaapelilla kiinni laitteisiin. Voi luoja kun on kaunista ääntä, me like!

Heh, minä myös Harman/Kardon -ihminen :D Tietokoneeseen tosin vaihdoin Logitech Z5500 -setin, toimii ehkä paremmin koneen kanssa. Ja pienessä kaksiossa oli vähän hölmön tuntusta kun oli kaks täyskokosta 5.1-systeemiä :D

Olis kyllä hyvä jos saisi sekä viihde + atk-laitteet samaan huoneeseen. Pärjäisi yhdellä AV-systeemillä.

Olis kyllä hyvä jos saisi sekä viihde + atk-laitteet samaan huoneeseen. Pärjäisi yhdellä AV-systeemillä.
Mulla oli kaks konetta, toinen oli HTPC joka oli Harman Kardonissa ja videotykissä kiinni ja samalla lähiverkossa mun makkarissa olevan työkoneeni kanssa. Työkoneessa kaks 19" näyttöö ja se 5.1 myös.. Ehkä vähän tarpeeton ratkaisu 50m2 kämppään :D

Nyt kahville ja sitten salille! Ja sitten taas tietokoneelle :itku:

Jep. Mulla on hyvän mallinen olohuone 7.1 systeemiin. Soffa on keskellä huonetta jakamassa sitä. Toisella puolen telkkari ja (toistaiseksi) 5.1, toisella puolella tietokone ja 2.1 romu + kuulokkeet. Kun nyt noita fps:iä pelailee "kunnolla", niin se ei oikein luonnistu sohvalta käsin. Herkuttelua varten tarvitsee sitten kai vain siirtää kone teeveen luo ja vakavampaa frägäilyä varten työpöydälle. Pähkäilyn paikka miten selviäisi helpommalla...

Jep. Mulla on hyvän mallinen olohuone 7.1 systeemiin. Soffa on keskellä huonetta jakamassa sitä. Toisella puolen telkkari ja (toistaiseksi) 5.1, toisella puolella tietokone ja 2.1 romu + kuulokkeet. Kun nyt noita fps:iä pelailee "kunnolla", niin se ei oikein luonnistu sohvalta käsin. Herkuttelua varten tarvitsee sitten kai vain siirtää kone teeveen luo ja vakavampaa frägäilyä varten työpöydälle. Pähkäilyn paikka miten selviäisi helpommalla...

Toi on ihan totta, että työpöytä voi olla tarpeen ja mihin printterit sun muut laittaisi?

Mitenköhän muuten directX-pelien resoluutiot menee? Niissähän on yleensä tietyt määrätyt, mutta saisiko minkä tahansa pelin esim fullHD-resoluutioon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom