dippiohjetta kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
jalat sanoi:
Lähinnä ehkä ojentajalihaksia. Eli ei ole tarkoitus että dippi menis ihan aerobiciksi.
rintapuoli on tarkoitus kehittää hyvin pitkälti penkkiä, vinopenkkiä ja pec deckiä käyttäen.

Silloin vaihtoehto b lienee lähempänä totuutta. Toki sarjapituuksia voi vaihdella silloinkin mutta 6-12 on pääosin haarukka.
Etenkin ojentajadippiä tehtäessä liikkeeseen sopii hyvin lyhyetkin sarjat, eli siellä 6:n kieppeilläkin kannattaa käydä usein, kun ei tarvitse niin paljon huolehtia olkapäistä.

Eli pari vinkkiä (jos ei jo ole selviöitä sinulle), eli päinvastoin kuin "rintadipin" normaalissa versiossa:
- pidä kyynärpäät lähellä kylkiä
- älä laskeudu kovin alas, n.90 asteen kulma kyynär/olkavarren välillä riittää
- ojenna kädet suoraksi ylhäällä
- lataa painoa vyölle kunnolla ;)

jalat sanoi:
Lähinnä ehkä ojentajalihaksia. Eli ei ole tarkoitus että dippi menis ihan aerobiciksi.
rintapuoli on tarkoitus kehittää hyvin pitkälti penkkiä, vinopenkkiä ja pec deckiä käyttäen.

Olen matkan varrella tehnyt aika monta dippiä ja tässä havaintoja sekalaisessa järjestyksessä:

Ojentajatreeni: Ote melko kapea, koita pitää vartalo pystysuorassa ja 90 asteen kulma riittää....hyvä liike voimanhankintaan, koska lisäpainoa voi laittaa aina reilusti ja koskaan ei tarvitse pelätä jäävänsä painon alle...

Rintatreeni: Itse otan niin leveän otteen kuin ikinä tanko antaa myöten ja menen niin alas kuin pystyy...tämä venytys juuri erottaa dipin penkistä ja vinopenkistä, joissa venytys jää tangosta johtuen tavallaan vajaaksi...vartalon voi kallistaa eteenpäin, mikä onkin luonnollinen tyyli tässä dipissä...tekee gutaa penkin ja vinopenkin jälkeen....

Ongelmia: Isot lisäpainot ( itsellä 40 - 50 kg) tuntuu 'rintalastassa' tai jossakin aika ikävästi....leveän otteen pitkä venytys tuntuu hartioissa....olen aina valmiina keskeyttämään suorituksen, jos tuntuu pahalta....

Vielä yksi hyvä puoli dipeissä...enpä ole vielä koskaan joutunut odottamaan vuoroani dippitelineeseen.. :lol2: Tytöt ei taida tehdä lainkaan dippejä...en muista ikinä nähneeni....

almerigo sanoi:
OOjentajatreeni: Ote melko kapea, koita pitää vartalo pystysuorassa ja 90 asteen kulma riittää....hyvä liike voimanhankintaan, koska lisäpainoa voi laittaa aina reilusti ja koskaan ei tarvitse pelätä jäävänsä painon alle...
Ja vielä että kyynerpäitä ei päästetä sivuille,vaan osoittavat taakse.

jüzz sanoi:
Joo, itseäkin kiinnostaisi tietää, että mitä eroa on noilla kuvan vipareilla ja sitten noilla Jalkojen mainitsemilla vipareilla missä 90 asteen kulmassa. Ronniehan tekee sellaisia ainakin The Unbelievablessa.

Testatkaa, niin tiedätte. Periaatteessa vipuvarsi lyhenee, jolloin voi käyttää isompia painoja koska se tuntuu kevyemmälle. Elikäs, jos tekee käsivarsi lähes suorana, voi käyttää vain pienempiä painoja, mutta saat silti kovan treenin.

maxmussel sanoi:
Juuripa sitä. Krooniset kivat kivut hartiassa... En suosittele. Siis en sano, ettäkö tuo olis välttämättä noin, mutta pahimmassa tapauksessa.

Mitäs olet mieltä voiko tätä asiaa auttaa esim. venyttelyllä tai jollain keppijumpalla, vai onko olkapään rakenne nyt vain se mikä on ja sillä tultava toimeen...

Itse havaitsin hyväksi tankovinopenkin korvaamisen smithvinopenkillä, smithissä tangon saa hieman alemmas rinnalle jolloin olkapää ei enää napsu ala-asennossa. Ja vipunostot sivulle kun jättää aavistuksen alle vaaterin niin ei enää napsu sekään. Että sikäli hyvällä mallilla tällä hetkellä, mutta jos venyttelyllä saisi kaikki liikeradat käyttöön niin aina parempi, mutta lieneekö mahdollista?

jüzz sanoi:
Joo, itseäkin kiinnostaisi tietää, että mitä eroa on noilla kuvan vipareilla ja sitten noilla Jalkojen mainitsemilla vipareilla missä 90 asteen kulmassa. Ronniehan tekee sellaisia ainakin The Unbelievablessa.

vipunostoja sivulle tai eteen ei kannata tehdä kädet aivan suorina, vaikka painot olisikin pienet. itsellä ja monella muullakin alkaa kyynärpäissä tuntua kipua heti kovissa sarjoissa. sen takia pieni kulma, tavallaan hakee oman mukavan asennon sille kädelle. toki voi tehdä 90 asteen kulmassa ne kädet, mutta joutuu käyttämään raskaampia painoja.

sitten yksi tärkeä juttu eli kun on ollut puhetta siitä kuinka nuo kyynärpäät pitäisi olla kämmeniin/painoihin katsottuna. on joskus sanottu että kyynärpäät ylempänä kuin kämmenet? peilistä kun yrittää niin onnistuu, mutta kun painoilla tekee niin ennen se hankaloituu ainakin mulla jotenki :david: :mäisesti. ja siis olikos tässä kyse juuri hartioiden leventämisestä? :rock:

Itselläni kun olen yrittänyt opetella oikeata vipunostotekniikkaa niin tuntuu että kädet suorina väärin tehtynä ei satu mutta kyynärpäät hieman koukussa täällä neuvotulla tavalla niin sattuu samantien olkapäissä?

muute kattelin mun dippi tekniikkaa... meen siihe 90 asteesee... mut mun kädet ei oo siinä lantion vieressä vaan ne on niinku ehkä +10cm ulospäin... onks se pahasta?

Käy enemmän rintaan käsittääkseni, jos tuollein tekee. Eikös tässä aiheessa ole sanottu, että kädet lähellä kylkiä että menee ojentajille, kun nopeasti lukaisin äsken? Vähän sama varmasti kun penkin leveämpi ja kapeampi ote (ensimmäinen käy rintaan enempi ja toinen ojentajiin). Kapeassa penkissä saat varmaan kädet helpommin siihen kylkiä lähelle, mitä ei kyllä kovin usein näe. Muutenkin dipissä punnerretaan hieman enemmän ruumiiseen nähden alaspäin, kuin tasapenkissä.

En usko että vaaraksi on.

Itse lasken tekeväni dippiä rinnalle ja ojentajille 50-50, vaikka uskon sen kuitenkin ottavan enemmän ojentajiin suhteessa 60-40. Penkin tai pystypunnerruksen jälkeen tulee tehtyä. Ranne- ja rintalastakipuja välillä oli, mutta todella harvoin. Vähän painaa kämmeneen joskus, mutta kyl se siitä kun se omanlainen tekniikka alkaa sujua.

Lisäpainoilla olen tehnyt 7.5-15kg tähän mennessä. Kyl se siitä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom