Dippi

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ojentajiin ottaa kivasti mutta tossa suosikkiliikeketjussa se on mainitti myös rinta- ja olkapääliikkeenä. Ei kai se kaikkiin em. liikkeisiin voi ottaa tehokkaasti vai onko erilaisia tapoja tehdä se?

no jos teet leveellä otteella niin antaa se melkoisen venytyksen rinnalle alhaalla oltaessa ja kyllä ne siinä ylöspäin tultaessakin jännittyy mukavasti. Niin ja voit ihan testiksi runtata olkapäät ihan loppuun vaikka vipareilla ja sitten koittaa dippejä..

Mun mielestä on. Mulla on tapana tehdä se rintatreenin loppuun ja tyyli on sellanen että tuon pään eteen siten että kroppa kallistuu eteenpäin aika reilusti. Oikeastaan mitä enemmän kallistaa kroppaa eteenpäin, sitä erilaisemmaksi liike muuttuu.

Joskus olen tehnyt jopa sillein, että vien pään todella pitkälle eteen painoksi ja kallistan kropan niin paljon vaakatasoon kuin kykenen. Jalat täytyy olla koukkussa jotta tuo onnistuu. Varmasti näyttää hassulta mutta voi veljet että on raskas. Siinä työskenteleekin sitten jo pelkästään etuolkapäät ja jonkin verran rinta ja noita en jaksa tehdä kuin pari-kolme toistoa. Keksin tuota joskus kokeilla kun seurasin voimistelijoita ja sitä kun ne pitää ittensä lattian mukaisesti vaakatasossa käsien varassa ja punnertavat siitä itsensä vielä käsilläseisontaan pelkin hartiavoimin.

Mutta siis joo, tyylejä varmasti löytyy erilaisia.

Dippi ottaa kyllä melko tehokkaasti rintaan, hartioihin sekä ojentajiin.
Itse tykkään tehdä ilman lisäpainoja lämmittelynä ennen rinta/hartj/ojentaja treeniä, ja treenin lopuksi lisäpainoilla vielä muutaman lyhyemmän sarjan.

Dipissä on (mielestäni) tärkeää, että liikettä ei tehdä ihan pystysuorassa asennossa, vaan kuten Muffy tuossa sanoikin, niin kehoa kallistetaan hiukkasen etukenoon, päätä eteen ja jalat koukussa taakse. Menee myös ehkä enenmmän rinta/hartija seudulle näin, ei pelkästään sinne ojentajiin.

Toinen tärkeä juttu on tehdä tarpeeksi suurta liikettä eikä vaan vähän nykiä siinä telineessä. Kunnolla alas ja kunnolla ylös, mutta rauhassa. Pitkä negatiivinen vaihe.

over and out

Dipin voi tehdä monella eri tavalla, mutta itse teen liikkeen mahd. pystysuorassa, selkäsuorana ja aika kapealla, katse eteen, käsien kulma ei alle 90 astetta. Rintalasta kipuilee jos tekee etukenossa, ja alas asti ei kannata laskea, koska hajottaa olkapäitä liikaa. Lämmittelyt pitää aina muistaa tehdä huolellisesti.

Negatiivinen vaihe hallittu, hidas ja sitten räjähtävästi ylös. Lisäpainot käyttöön, ei kannata ajaa paikkoja maitohapoille.
Ojentaja liikkeenä kuitenkin hyvä kapean penkin jälkeen. Itse tekisin Rintaliikkeenä vaikka sitten mieluummin alaviistopenkin!

Suositut

Back
Ylös Bottom