Dippi

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
mikä homman nimi tossa Dippi punnerruksessa on ku minä jaksoin tehdä treenin jälkeen 8puhdasta nostoa&kaverit eivät saa edes suoraan salille mennessä yhtään!Eli homma tyssää siihen kun laskeudutaan alas..Vaikuttaako siihen oma paino vai voima?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
morepower sanoi:
mikä homman nimi tossa Dippi punnerruksessa on ku minä jaksoin tehdä treenin jälkeen 8puhdasta nostoa&kaverit eivät saa edes suoraan salille mennessä yhtään!Eli homma tyssää siihen kun laskeudutaan alas..Vaikuttaako siihen oma paino vai voima?

eiköhän ne molemmat siihen vaikuta

Sen verta tekniikkaan liittyen, että dipinkin voi tehdä monella tavalla. Kevyempää dippi on tehdä esim. niin, että käsillä otetaan kohtuu leveä ote, pidetään kyynärpäät ulospäin ja ollaan kevyessä etukenossa. Näin tehdään rinnalla kohtuullisen paljon töitä ja tähän kun yhdistetään vielä se, että jätetään toistot hieman vajaaksi niin johan saa pumppailla.

Itse suosin tällä hetkellä tekniikkaa, jossa jalkoja roikotetaan täysin suorana alaspäin, jolloin myöskään ei ole mahdollista olla etukenossa. Ote on kapea ja kyynärpäät lähellä vartaloa. Pudotan liikkeen niin alas, että kantapäät ottaa lattiaan kiinni.

Kokeilemisen arvoinen vaihtoehto kunhan saa kerättyä voimia tuolla ylemmällä runkkudipillä :D

Jos haluaa jotenkin määritellä, että mikä on puhdas toisto ja mikä vajaa niin selkein määritelmä on: yläasennossa kädet suoraksi, ala-asennossa 90 asteen kulma kyynärpäässä. Tässä ei siis ole väliä onko etukenossa vai miten. Tämän säännön mukaan on tehty esim. noita ME tuloksia (jotain 150+).

m80 sanoi:
Sen verta tekniikkaan liittyen, että dipinkin voi tehdä monella tavalla. Kevyempää dippi on tehdä esim. niin, että käsillä otetaan kohtuu leveä ote, pidetään kyynärpäät ulospäin ja ollaan kevyessä etukenossa. Näin tehdään rinnalla kohtuullisen paljon töitä ja tähän kun yhdistetään vielä se, että jätetään toistot hieman vajaaksi niin johan saa pumppailla.

Itse suosin tällä hetkellä tekniikkaa, jossa jalkoja roikotetaan täysin suorana alaspäin, jolloin myöskään ei ole mahdollista olla etukenossa. Ote on kapea ja kyynärpäät lähellä vartaloa. Pudotan liikkeen niin alas, että kantapäät ottaa lattiaan kiinni.

Kokeilemisen arvoinen vaihtoehto kunhan saa kerättyä voimia tuolla ylemmällä runkkudipillä :D

Joo ja sais olla aika lailla elastisuutta kumin lailla että pystysin tekemään dipin tolla sun tyylillä......ainakin jos haluaa pitää olkapäät toimivina. :lol2:

Anatomia tietty on yksilöllinen juttu.

no saa olla kyl aika paskas kunnos jos ei saa tehtyy yhtää dippii :D itsellä menee reenin lopuks 8*25kg 10*20kg 12*15kg eli 8 toistoo 25kg:n lisäpainolla jne. itsellä painoa n.90kg ei hyvä mut paljon paremmi mitä joku kuukausi sit

Newton sanoi:
Jos haluaa jotenkin määritellä, että mikä on puhdas toisto ja mikä vajaa niin selkein määritelmä on: yläasennossa kädet suoraksi, ala-asennossa 90 asteen kulma kyynärpäässä. Tässä ei siis ole väliä onko etukenossa vai miten. Tämän säännön mukaan on tehty esim. noita ME tuloksia (jotain 150+).

Kisoissahan kannattaa luonnollisesti tehdä sillä tyylillä, jolla saa hyväksyttävästi mahdollisimman paljon toistoja/rautaa nousemaan. Kehoilumielessä en näkis huonona tehdä välillä niinkin, että koettaa sulkea rinnan pois, jos dipin tekee ojentajaliikkeenä.

maximillian sanoi:
Joo ja sais olla aika lailla elastisuutta kumin lailla että pystysin tekemään dipin tolla sun tyylillä......ainakin jos haluaa pitää olkapäät toimivina. :lol2:

Ei kannata tuomita mitään toimimattomaksi mitä ei ole kokeillut ;) Dippi kuuluu niihin liikkeisiin, joissa olkapäät saattaavat oikutella. Itse olen kuitenkin säästynyt noilta vaivoilta molemmilla tyyleillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
weussi12 sanoi:
jos tyssää ni pistä pari helium ilmapalloa kiinni kainaloista ni jo alkaa nousemaan oikeesti ! :)
Heh tai sit puhkotaa ne paikat että pääsee ylimääräset nesteet&paineet pois..Sitten voiskin palata maanpinnalle&olla niinkuin normaalit ihmiset..Tuntuu että täällä on vähän isompia heppuja mitä oikeasti on..ei millään pahalla,mutta pientä rajaa..Mä en ole tullu tänne vittuilemaan&mä odotan sitä myös muilta

dippi yksi parhaita ojentaja liikkeitä minulle... teen sitä lähes joka kerta kapeana penkki päivänä! parhaiten ottaa ojentajiin kun polvet edessä koukussa! ei tule etunoja asentoa! dippi parantaa penkkiä itsellä kun tekee muutamia kovia vitosia... penkin vitos kaudella! parhaat/isoimmat lisäpainot on sama kuin oma paino! sillä pari tiukkaa 5! mutta tuo ei sovellu niille joilla vähänkään olkapää vaivoja!

hieman auttaa pystysuorassa pysymiseen, kun ripustaa ne painot selkäpuolelle persiin päälle, eikä eteen polviin asti roikkumaan.

Sellanen hassu huomio itel et vaikka omapaino on kasvanut niin dippejä tulee samaa tahtia ku ennenkin. Yleensä tollaset omalla painolla tehdyt liikkeet vähä hyytyy ku bulkkaa esim. leuat ei kulje kummemmin "raskaana"(heh) olles.

Hyvä vinkki jto, menee kokeiluun.

m80: on muuten tosi haastava liike tollain "pystyssä" suoritettuna. Vaatii jotenkin ainakin itel myös vahvaa keskikehoo et pysyy ees asennossa...vai onko vaa jäykkyyttä sitten, varmaan sitäkin.

Edit: m80: uskon :hyper: tosi rankkaa ja kohdistuu kyllä ojentajalle aivan eri tahtiin ku perinteinen runkkudippi!

Zone-sarja -42%
foo sanoi:
m80: on muuten tosi haastava liike tollain "pystyssä" suoritettuna. Vaatii jotenkin ainakin itel myös vahvaa keskikehoo et pysyy ees asennossa...vai onko vaa jäykkyyttä sitten, varmaan sitäkin.

Alussa sai heittää lisäpainot nurkkaan kun vaihdoin tyyliä.

-asterix- sanoi:
itellä paras 65kgx5
tuo on kyllä paljon vaikka painaisit 40kg ;)(tämä oli läppä, tiedän ettet paina) , taitaa olla jo hankala kävellä lisäpainojen kanssa. commando nimimerkkihän teki tuota dippiä 150kilon lisäpainolla ja se ite painoi jonku 115kg :eek: . tulee ihan morkkis ku ei ite pysty tuota liikettä edes oikein tekeen kipujen takia ja tiedän kuinka hyvä liike se on, lähes korvaamaton :)

omalla painolla vitonen ja kaikki toistot tarpeeksi syviä ei mitää rytkytyksiä! ykköstä en o testannu! vielä...

kodinputkimies sanoi:
omalla painolla vitonen ja kaikki toistot tarpeeksi syviä ei mitää rytkytyksiä! ykköstä en o testannu! vielä...

oho! tuli pikkuinen kirjoitus virhe! siis oma paino plus saman verran kiloja haarojen välissä! :)

mie jo vähäsen ihmettelin että millä sie sitä penkkiä nostat jos dipistä menee omalla painolla vitonen :) jos nyt oot se sama kaveri joka äänekosken penkkikisoissa jotaki jutusteli mulle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom