dippi "väärinpäin" (sormet kohti toisiaan ja kyynärpäät suoraan sivuille)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja depot
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
onko kukaan tehnyt ko.liikettä??

vanhasta muscle%fitness-lehdestä luin kyseisen liikkeen artikkelin,pystyy kuulemma ottamaan ojentajat lähes kokonaan liikkeestä pois.Miten on,onko kokemuksia??

tunnetaan myös nimellä "vince gironda dip", koska taisi olla kyseisen herran kehittämä - tai ainakin julkisuuteen tuoma. joskus takavuosina sitä tein, ja ihan hyvin eristi rintalihat. en sitten tiedä miten paljon nykyään tekis kipeää olkapäiden niveliin. on varmaan kokeiltava taas joku kerta.

Kyynärpäihin käy kipeää pelkkä tuon liikkeen ajattelu..

Sama tuli mieleen. Ja senverran rajulta kuulostaa, että en uskalla edes kokeilla. :nolo:

Ja eiköhän ton rinnan eristä esim. ristitaljakin aika tehokkaasti, tai viparit käsipainoin, joten itse en ainakaan edes kaipaa ko. liikettä.

No ehkä sisällöltään vähän tyhjä postaust tämä tähän aiheeseen, mutta varovasti ottaisin kuitenkin, ei kovin luonnollisen oloinen liike kuitenkaan.

ei se itseasiassa ainakaan mulla kyynärpäihin ottanut ollenkaan. olkapäät siinä on enemmän kovilla, varsinkin jos on jo valmiiksi tiukahko olkapään liikerata tai muuten vaan jumissa. kannattaa varmaankin tutustua girondan neuvomaan liikerataan ennenkuin sitä alkaa kokeilemaan. se tehdään (tai näin ainakin muistelen) sillä kapealla osalla v-dippitelinettä, niin että vartalo jää sinne leveämmän osan puolelle. suoralla dippitelineellä sitä ei kannattane tehdäkään.

mutta edelleen, kannattaa varmistaa se suoritustapa vaikka netistä tai mageista ennen kuin alkaa testaamaan. tossa linkissä :

http://www.vincesgym.com/pages/gironda_dip.html

pitäis näkyä kuvakin siitä, mutta nyt käyttämäni selain ei sitä näytä, eli en tiedä onko tuo toimiva linkki.

edit. ja toki niin, että kyynärpäät kiertyy vartalosta ulospäin, eikä jää vartalon vierelle. jos sitä vartalon vierellä koettais tehdä, niin varppina paikat paukkuu. samaten v-telineen tanko jää hieman toisella tavalla kämmenen alle, kuin normaalissa dipissä.

edit2. hmmm. sainkin kuvan näkymään. kuvassa näyttäiskin kämmen menevän normaalissa asennossa, kun itse muistelin että girondan oppien mukaan kämmen olis käännetty väärinpäin dipissä. no, voi olla että aika kultaa muistot - tai sitten dementia kultaa ne muistot.

Hyvä rintaliike tämä on, varsinkin jos ei saa penkkiä toimimaan rinnalle.

Itse tein tuota aikanaan päärintaliikkeenä. En ymmärrä näitä kyynärpääkommentteja sillä kyynärpään kannalta liike on koko lailla sama kuin penkkipunnerruksessa.

Mulla tuo homma loppui hauiksen yläkiinnikkeen jännetupintulehdukseen (olkapäässä), joka siis tuli nimenomaan tästä liikkeestä ~60-80kg lisäpainoilla. Maltti on/olisi dipeissä valttia.

En ymmärrä koko liikettä, että mitä siinä tulisi tehdä :nolo:

Missään jotain kuvaa tms?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
liike olisi ilmeisesti normaali dippiasento, mutta kämmenet käännetään ulospäin.
Normaalisti kämmenet on kohti kehoa eli sisällepäin.

etuolkapäille yhtä murhaa, mitä äkkiseltään testailin kuvitteellisesti.
myös kyynärpäät ottaa aika vahvaa damagea.

jäipä kokeilematta itselläkin.
:nolo:

Sama tuli mieleen. Ja senverran rajulta kuulostaa, että en uskalla edes kokeilla. :nolo:
Mulla taas tuli mieleen, että mitäköhän mun ranteet tosta tykkäis? Kuulostaa siltä, että ne kääntyy aika luonnottomaan asentoon. Samoiten olkapäätkin pelottaisi. Taidan jättää kokeilemisenkin väliin. Toikin kuitenkin on sellainen liike, että taitaa olla täysin korvattavissa jollain toisella ja turvallisemmalla.

kuten dopey jo komppasikin, kyynärpäihin se ei ota. etuolkapäät saattaa edelleen olla koetuksella, varsinkin jos omaa sitä kireystaipumusta niihin. luonnotonkaan asento ei ole millään muotoa - vaikkakin kyllä tuossa postaamassani kuvassa se tulee munkin mielestä luonnottomaksi, koska mielestäni käsien asento on siinä väärin kuvattu. alunperin väitän vieläkin muistelevani girondan opettaneen sitä tekemään niin, että rystyset ovat toisiaan vastakkain, ja siitä kyynärpäät kiertyy ulospäin kropasta. helpoiten tuo liikerata on kuviteltavissa niin, että aivan kuin tekisi tasapenkkiä käsipainoilla, mutta nostaisi pikkurilliä ylemmäksi kuin peukaloa työntövaiheessa - samanlainen liikerata tuossa dipissä tulee. lisäksi gironda painotti sitä, että leuka pitää pysyä rinnassa kiinni, ja liikerata on kaareva - kuten siinä kuvassa, jonka jo postasin.

mutta, korvattavissa muillakin liikkeillä - kuten ylipäänsä kaikki muutkin liikkeet. kokeilemisen arvoinen silti.

edit. tietenkin liikerata menee dipissä alaspäin, kun se tasapenkissä menee eteenpäin. oli pakko lisätä, ettei joku näsäviisas ala siitä huomauttelemaan. muuten se on samankaltainen, ja sitä kautta hahmotettavissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom