Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Lämmitteleekö porukat ikinä ennen raskaita liikkeitä? Aina vingutaan et johonki paikkaa sattuu, vaikka tekis mitä liikettä. Suosittelen tekee penkin ekana liikkeenä ja sit vasta dipin, koska olkapäät, rinta ja ojentajat o siten valmiit tohon "epämieluiseen" dippiin.

En kyl ymmärrä miten nykypäivänä moni ei pysty kyykkää polvikivun takia tai dippaa olkapää/rinta kivun takia.

Lämmitteleekö porukat ikinä ennen raskaita liikkeitä? Aina vingutaan et johonki paikkaa sattuu, vaikka tekis mitä liikettä. Suosittelen tekee penkin ekana liikkeenä ja sit vasta dipin, koska olkapäät, rinta ja ojentajat o siten valmiit tohon "epämieluiseen" dippiin.

En kyl ymmärrä miten nykypäivänä moni ei pysty kyykkää polvikivun takia tai dippaa olkapää/rinta kivun takia.

Noilla treenivuosilla paikat onkin varmaan vielä ihan tiptop...palataan 10 vuoden päästä asiaan...

Oon ollu itse aika onnekas kun ei yhtään kyykkyä oo tarvinu polvikipujen takia jättää väliin, tai dippiä olkapääkipujen vuoksi. Toivottavasti jatkuu myös näin...

Itse pidän kyllä dippiä ojentajatrrenin kuningasliikkeenä ja ihan hyvin se on mennytkin(viimeks 5x80kg), mutta se onkin ainoa vahva ojentajaliike mulla. Esim. ranskiksissa heiluttelen todella alkeellisia painoja, kun taas dippi tuntuu kulkevan.:rock:

Itse pidän kyllä dippiä ojentajatrrenin kuningasliikkeenä ja ihan hyvin se on mennytkin(viimeks 5x80kg), mutta se onkin ainoa vahva ojentajaliike mulla. Esim. ranskiksissa heiluttelen todella alkeellisia painoja, kun taas dippi tuntuu kulkevan.:rock:
Voisiko dipin kulkeminen selittyä sillä, että dipissä rinta ja olkapäät kompensoivat ojentajien heikkoutta, joka sulla ilmenee eristävissä ojentajaliikkeissä?

Kapeampi ote dipissä, niin menee enemmän ojentajille. Leveällä menee rintaan rasitus. Tai ainakin niin ne väittävät, jotka enemmän tietävät.

Voisiko dipin kulkeminen selittyä sillä, että dipissä rinta ja olkapäät kompensoivat ojentajien heikkoutta, joka sulla ilmenee eristävissä ojentajaliikkeissä?

No joo näinhän se varmastikkin on.
Tietysti kapeampi ote menisi enemmän ojentajille, mutta kun se sattuu niin kovin. Melko leveällä teen, mutta kyllä siinä ojentajat silti huutaa hoosiannaa..:)

kompensoi mitä kompensoi, pää-asia että voima karttuu, 45kg lisäpainolla 17 toistoo tänään, kyynärvarsi/olkavarsi kulma ala-asennossa 90 astetta. Kivasti kulki push down:kin ton jälkeen. Toisiaan oman salin dippi telineessa tangot ovat ihan suorassa ja suht pakeella niin ei ainkaan liikaa ota rintalihaksiin :whip:

Himosyviä dippejä on kiva tehä. Mua ei satu olkapäihin ollenkaa. Vois kyl lopettaa ettei satu mitää ku tääl on ilmeisest aika monelle sattunu.

kapealla ja pitämällä itsensä suorassa eristää liikettä ojentajille, liikerata jää lyhyemmäksi mutta rasittaa vähemmän rintaa+olkapäitä

kapealla ja pitämällä itsensä suorassa eristää liikettä ojentajille, liikerata jää lyhyemmäksi mutta rasittaa vähemmän rintaa+olkapäitä
Lisäystä edelliseen: Eniten vaikuttaa se, miten kyynärpäät liikkuu. Eli jos pitää käsiä kyljissä kiinni, liike menee ojentajille. Jos kyynärpäät karkaa sivulle, alkaa tulla rintaa ja olkapäitä enemmän mukaan. Ja tosiaan jättämällä hiukan vajaaksi, saa ojentajille enemmän runtua, kun rinta ja olkapäät jää vähemmälle.

dippi on kyl mulle hyvä liike tuonu aina hyvi powerii ojentajiin ja itekki teen pienessä kulmassa ;) ilman lisä lätkiä en oo testannu maksimeja teen yleensä 3 rauhallista sarjaa
eka 12x20 lisä paino
toka 12x25 -||-
kolmas 12x30 -||-
oma paino ~100kg

En ymmärrä, mikä siinä dipissä saa ihmisten olkapäät kipeiks. Mulla ei oo koskaan tuntunu mitenkään ikävältä. Luulen, että vika on joko heikoissa olkapäissä tai ojentajissa tai vähässä venyttelyssä. Joku kirjotti, että rintalastaan koskee. Se johtuu taas ihan yksinomaan rintalihasten tilasta.

En ymmärrä, mikä siinä dipissä saa ihmisten olkapäät kipeiks. Mulla ei oo koskaan tuntunu mitenkään ikävältä. Luulen, että vika on joko heikoissa olkapäissä tai ojentajissa tai vähässä venyttelyssä. Joku kirjotti, että rintalastaan koskee. Se johtuu taas ihan yksinomaan rintalihasten tilasta.

Eli dippi sopii siis kaikille? Mihinkäs tieto perustuu?

Ei taida kaikki ihmiset aivan samasta muotista olla. Joten joillekin ei välttämättä sovi yhtä hyvin kuin teikäläiselle.

En ole aikaisemmin dippaillut ja viime viikolla kun kokeilin, niin tunsin dipatessa voimakasta kipua kämmenen luissa. Myös seuraavina päivinä tunsin vihlovaa kipua kämmenen luissa, aina kun jouduin asettamaan kämmenelle painoa.

Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Mikä voisi auttaa tähän? Eikö dippi vain kenties ole minua varten?

En ole aikaisemmin dippaillut ja viime viikolla kun kokeilin, niin tunsin dipatessa voimakasta kipua kämmenen luissa. Myös seuraavina päivinä tunsin vihlovaa kipua kämmenen luissa, aina kun jouduin asettamaan kämmenelle painoa.

Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Mikä voisi auttaa tähän? Eikö dippi vain kenties ole minua varten?

Tuntuuko kämmenenluissa vastaavan laista kipua missää muussa liikkeessä?

Käytä hanskoja saattaa auttaa..

Back
Ylös Bottom