Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Lämmitteleekö porukat ikinä ennen raskaita liikkeitä? Aina vingutaan et johonki paikkaa sattuu, vaikka tekis mitä liikettä. Suosittelen tekee penkin ekana liikkeenä ja sit vasta dipin, koska olkapäät, rinta ja ojentajat o siten valmiit tohon "epämieluiseen" dippiin.

En kyl ymmärrä miten nykypäivänä moni ei pysty kyykkää polvikivun takia tai dippaa olkapää/rinta kivun takia.

Omaa kroppaa kannattaa kyllä kuunnella. Kuten aikaisemmin taisin mainita, niin sain ilmeisesti dipeillä olkapäät n. 9 kuukaudeksi kipeiksi, johon ei auttanut kuin pitkä treenitauko. Kivut alkoivat jo haittaamaan työntekoa jne. Tyhmänä tein parit dippitreenit senkin jälkeen kun ensimmäiset varoitukset olkapäistä tuli. Siispä en todellakaan aio dippiä vääntää vielä pitkään aikaan ennenkuin olen saanut kropan totutettua paremmin treeniin, jonka jälkeen voisi kyllä kokeilla varovasti uudestaan. Hemmetin mahtava liikehän tuo muuten on. On turha suhtautua asiaan mitenkään negatiivisesti, koska jos joku liike sattuu väärällä tavalla niin helvetin tyhmäähän se on sitten liikettä tehdä. Korvaava liike tietysti kannattaa kehittää tilalle.

En ole aikaisemmin dippaillut ja viime viikolla kun kokeilin, niin tunsin dipatessa voimakasta kipua kämmenen luissa. Myös seuraavina päivinä tunsin vihlovaa kipua kämmenen luissa, aina kun jouduin asettamaan kämmenelle painoa.

Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Mikä voisi auttaa tähän? Eikö dippi vain kenties ole minua varten?
mulla oli joskus samoja oireita,mutta katosivat ihan itekseen. joskus ennen,kuin rikoin käteni,niin isoilla romuilla,kun dippasin tuntui kipua kämmenissä joskus,mutta romua kyllä piti olla silloin +130-150kg jalkojen välissä

En ole aikaisemmin dippaillut ja viime viikolla kun kokeilin, niin tunsin dipatessa voimakasta kipua kämmenen luissa. Myös seuraavina päivinä tunsin vihlovaa kipua kämmenen luissa, aina kun jouduin asettamaan kämmenelle painoa.

Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Mikä voisi auttaa tähän? Eikö dippi vain kenties ole minua varten?
Mulla oli myös joskus parin kuukauden dippitauon jälkeen kämmenen luut hellinä, kun alottelin dippailua uudelleen. Lisäpainot oli joku 40-45kg. 2-3 treeni kertaa dippejä, niin kämmenet tottuivat taas. Kämmenistä pehmustetut hanskat on dipeissä ja varsinkin isoilla lisäpainoilla ihan must juttu mulle.

Mulla oli myös joskus parin kuukauden dippitauon jälkeen kämmenen luut hellinä, kun alottelin dippailua uudelleen. Lisäpainot oli joku 40-45kg. 2-3 treeni kertaa dippejä, niin kämmenet tottuivat taas. Kämmenistä pehmustetut hanskat on dipeissä ja varsinkin isoilla lisäpainoilla ihan must juttu mulle.

Siitä asti ku ekan kerran tein istumasoutua oon pitäny hanskoja kädessä kaikissa liikkeissä missä vähäki tuntuu, ainaki ite tykkään.. mielummi hanskat kädes tekee kunnolla ku kärsii koko sarjan ajan :D

Tulee muuten mullakin rintalasta kipeeks dipeistä. 20kg lisäpainoilla oon tehnyt semmosia normidippejä, eli ei rinta vaakatasossa eikä myöskään kroppa tikkusuorana. Kerran oon oikeesti jounut jättämään väliin vikan sarjan, mutta muuten se on vaan silleen kroonisesti kipee. Sattuu jos menee väärällä tavalla alas.

Sellasta oon miettinyt, että jos treenissä painottaa eritoten ojentajia raskailla perusliikkeillä eli pääasiassa dipillä lisäpainoilla, niin kärsiikö treeni liikaa jos dippi on olkapää+rintatreenissä mukana? olkapäille ja rinnallekkin siis tässä ohjelmassa vain suht raskaita liikkeitä (mm. penkkipunnerrus, pystypunnerrus), joten kuinka paljon syö tehoja ojentajilta varsinkin kasvun ja voiman tuoton suhteen? Kannattaisiko ennemmin siirtää ojentajat sinne raskaiden vetoliikkeiden päivään (mave, leuat, kulmasoutu)?

Pointtini on siis painottaa enemmän raskaita ojentajapunnerruksia ihan tasapainotuksen vuoksi sekä hakemalla uutta puhtia muihin työntäviin liikkeisiin ojentajia vahvistamalla :) ja dilemman ilmaisin jo ylhäällä.

Varmaan dorka neuvo mutta itselläni otti aiemmin olkpäihin ikävästi, mutta nykyään yritän vetää hieman lavat taakse ja tuntuu paremmalta. Eli ei olkapäitä korviin, jos nyt joku niin tekee
Itekkin oon kokeillut tolla tavalla. olkapäät ei pääse liikkumaan eikä näin riko niitä. On vaan melko huvittavan näköstä :D

Missähän tällaiset dippaajat treenaavat. Ei ainakaan samalla salilla kuin minä. En nimittäin ole nähnyt kenenkään dippaavan siellä sellaisilla raudoilla tai toistomäärillä kuin täällä puhutaan. En väitä, että olisi paskapuhetta, mutta kovilta tuloksilta vaikuttaa. Tai sitten minä vaan olen niin säälittävän heikko...

Dippi on mukava ainaki lisäpainon kanssa. Teen dipin melkee viimesenä.

Mikäkähän paikka voi olla, kun joskus rusahtaa tossa olkapään ja niskan välissä kun laskee ihan alas?

Dippi on todellakin tosi jees. Pitää vain kahtoa minkä treenin kans sen tekee ettei olkapäät hajoa. Niin ja jättää se sinne 90asteen kulmaan lattiaan nähen.

Missähän tällaiset dippaajat treenaavat. Ei ainakaan samalla salilla kuin minä. En nimittäin ole nähnyt kenenkään dippaavan siellä sellaisilla raudoilla tai toistomäärillä kuin täällä puhutaan. En väitä, että olisi paskapuhetta, mutta kovilta tuloksilta vaikuttaa. Tai sitten minä vaan olen niin säälittävän heikko...

Albertton legendaariset dippivideot löytyy Youtubesta, suosittelen lämpimästi...

Ei omalla salillakaan löydy ku ehkä joku 3-4 kenellä on aika vakuuttavat toistot ja painot, ei tosin nekää dippaile kovin usein..

Nii ja sitte minä tietenki ;);) itekki kyllä vähentäny..

Ei omalla salillakaan löydy ku ehkä joku 3-4 kenellä on aika vakuuttavat toistot ja painot, ei tosin nekää dippaile kovin usein..

Nii ja sitte minä tietenki ;);) itekki kyllä vähentäny..
Tervetuloa kirkkonummelle:dance: täällä dippaillaan +100kg lisäpainoilla käsi alkaa kuntoutumaan taas ihan kivaa vauhtia,joten eiköhän sinne 150kg painoihinkin päästä joskus:hyvä:

^ äijällä on kyllä härkäpainot dipissä. Kattoo jos ite pääsis vähän kovempiin rautoihin näillä vammoilla. Toistaseks tuntuu hyvältä :PP

Lisäystä edelliseen: Eniten vaikuttaa se, miten kyynärpäät liikkuu. Eli jos pitää käsiä kyljissä kiinni, liike menee ojentajille. Jos kyynärpäät karkaa sivulle, alkaa tulla rintaa ja olkapäitä enemmän mukaan. Ja tosiaan jättämällä hiukan vajaaksi, saa ojentajille enemmän runtua, kun rinta ja olkapäät jää vähemmälle.

.

Back
Ylös Bottom