Dipit vaarallisia???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Renfrew
  • Aloitettu Aloitettu
Ei näköjään kannata mennä liian syvälle. Pitkän aikaa menin ihan alas asti ja lisäpainojenkin kanssa, mutta nyt ei enää mennä, kiertäjäkalvosin meni ja tulehtui.

Joo toi liian alas meneminen tekee kyl itellekin olkapäihin hieman kipua. Mulle paras syvyys on vähän alle 90 asteen, koska jos jättää tohon 90 asteeseen niin kyynerpäissä tuntuu ikävälle.

Ite ainakin dippailin aikaisemmin urakalla vähän enemmänkin. Olkapää tai rintakivuista en nyt tiedä, mutta nykyään kun dippailee niin ottaa kyynerpäihin aikaislailla.

Itteäni kai saan syyttää, koska aikoinaan tuli dippailtua liian alas. Mutta minun mielestä pirun hyvä liike, kunhan tekee sen oikein. Kaikille ei tietenkään sovi, kuten ei kaikki liikkeet minullekaan.

Tänään kun olin salilla tekemässä dippiä niin alkoi rintaa särkeä snadisti, jostain keuhkojen kohdilta, eikä voinut hengittää kunnolla. lopetin dipin tekemisen sitten nopeaan, ennen ei ole ollut mitään vastaavaa

nuorempana ja paljon kevyempänä tein jonkin verran dippiä omalla painolla, silloin painoin palttiarallaa 65 - 83 kg siinä alle parikymppisenä kasvuiässä. nyt olen vain kokeillut dippiä muutaman toiston, mutta liike tuntuu liian repivältä, rintalasta tuntuu halkeavan jne. joten en tee enää dippiä oikeastaan ollenkaan. vain jos kokeilen silleen, että keventelen jaloilla vähän.

tein nuorna sitä myös liian syvälle, eli sellaista egodippiä se kait oli. etuolkapäät kävivät kiinni rystysissä. dippi on melko riskaabeli liike ja harkitusti kannattaa tehdä, eikä liian syvälle.

ranskista en myöskään tee juuri ollenkaan, sen sijaan teen mieluusti ylivetoja kevyehköllä tangolla ja kapeaa penkkiä ojentajille.

sitten taas tykkään tehdä ja teen tangolla ihan kohtuullisen isoillakin painoilla niskantakaapunnerrusta, sekä seisten ilman polvien notkauttelua, että notkautellen ja istuen. olen huomannut, että mulla on erittäin liikkuvat olkapäät. ne oikein saa muljumaan vaikka millaiseen väliin kun joskus eräällä salilla tein taljassa penkkiä ja taljan tanko oli kiinni olkapäissä, sekä olkapäiden alapuolella, niin siitä vain sain sen otettua ja ylös nostettua vieläpä reilun satakiloisen verran, sitä jokunenkin kovahko punttikaveri oikein ihmetteli, että miten tuo on mahdollista, miten pääset tangon alle ja vielä, että miten sen kukaan voi saada ylös tuolta niinkuin seläntakaa penkkinä. ei hitto. noh, toiset ihmiset ovat niin erilailla rakentuneet, kaikkikin tietysti kun tarkkaan katsoo.

Huh! Menee kyllä nykyään kivuttomasti ja nousujohteisesti noi dipit, kun tekee ne vasta treenin lopussa. Varsinkin, kun on lämmitellyt olkapäät pystypunnerruksessa, niin kyllä jaksaa eikä tee yhtään kipeää! Toisin kuin, jos heti treenin alussa tai keskivaiheilla tekisi ne.

tein nuorna sitä myös liian syvälle, eli sellaista egodippiä se kait oli. etuolkapäät kävivät kiinni rystysissä.

Ei tuo painojen puolesta ole kyllä egoilua jos syvälle tekee, olettaen siis ettei pompauta itseään alhaalta vaan pysäyttää siinä. Venyttää todella hyvin rintaa.

Enemmän egoilua on mielestäni tämä 90 asteen tai yli dippi kun saa suuremmat painot käyttöön.

Kinaasi: Eiköhän se alas asti laskeutuminen lisäpainojen kanssa monesti aiheuta porukalle olkapäävaivoja? Ei 90 asteeseen jääminen ole mitään egoilua vaan järkevää treenaamista. Parempi dipata sillä tavoin, mikä tuntuu itselle luonnollisimmalta ja tehokkaimmalta kuin väkisin runtata paikat paskaksi.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Omalla kohdalla, kun teen dippiä lisäpainoilla tuntuu, että oikea solisluu poksahtaisi kahtia. En tiedä mistä tämä johtuu. Onko hartiat liian jumissa, vai missä mättää.

Lisäpainoin tuntuu et olkapäät räjähtää siksi liike jätetty kokonaan pois!

Ego sitä ego tätä. Tunkekaa noi egot ja panettelut jonnekki minne valo ei paista -- tehkää niitä dippejä ja lakatkaa kitisemästä.:curs:

Itellä käy rintalastan oikean reunaa kun teen oikeen syvää dippiä lisäpainoilla..oon yrittäny tunnustella että onko kipu lihasperäinen!!sen myös oon huomannu että oikea olkapää ei laskeudu yhtä alas kun vasen mut se ei aiheuta kipua:)

Mulla ei olkapäät kestä dippejä edes ilman lisäpainoja, mutta ne onkin jo aika ruvella....

Joo kyllä tuo dippi joskus olkapäihin ottaa ilkeesti, sillonku ottaa niin lopetan samantien koko homman ja reenaan jotain muuta.. kerran menny jo rikki olkapäät nii uudestaa en riko.

joskus alussa mullaki vihlas pariin paikkaa nii perkeleesti,rintaan ja olkapäähän mut enää ei tunnu missää:dance:"se mikä ei tapa sattuu helvetisti"

tein sunnuntaina dippiä suht kovaa lisureille, ja eilen eli tiistai aamusta lähtien ollut rintojenväli, arka, kipeä, yskäisy ja syvään hengityskin vähän ottaa kipeää siihen. voisko johtua dippaamisesta..

Varmasti jonkinlainen syy-yhteyssuhde dippailuun. Koita seuraavaksi dippailla maltillisemmilla lisäpainoilla. Ei sitä rintalastaansa kannattaa hajottaa.

Dippi viimeiseksi liikkeeksi, niin ei tarvitse lisäpainoja (ainakaan paljon), ja on paikat jo lämpimänä. Toki liikaa venytystä pitää välttää, sillä pumpattu lihas ei reagoi hyvällä tavalla rajuun venytykseen... Itselläni meni molemmat olkapäät sairaslomalle takavuosina, kun dippi oli ykkösliikkeenä. Lisäpainoja oli kyllä 50-70kg ja tekniikka repsahteli. Huonosti suoritettuna yhtä vaarallinen kuin huonosti tehty kyykky.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom