nuorempana ja paljon kevyempänä tein jonkin verran dippiä omalla painolla, silloin painoin palttiarallaa 65 - 83 kg siinä alle parikymppisenä kasvuiässä. nyt olen vain kokeillut dippiä muutaman toiston, mutta liike tuntuu liian repivältä, rintalasta tuntuu halkeavan jne. joten en tee enää dippiä oikeastaan ollenkaan. vain jos kokeilen silleen, että keventelen jaloilla vähän.
tein nuorna sitä myös liian syvälle, eli sellaista egodippiä se kait oli. etuolkapäät kävivät kiinni rystysissä. dippi on melko riskaabeli liike ja harkitusti kannattaa tehdä, eikä liian syvälle.
ranskista en myöskään tee juuri ollenkaan, sen sijaan teen mieluusti ylivetoja kevyehköllä tangolla ja kapeaa penkkiä ojentajille.
sitten taas tykkään tehdä ja teen tangolla ihan kohtuullisen isoillakin painoilla niskantakaapunnerrusta, sekä seisten ilman polvien notkauttelua, että notkautellen ja istuen. olen huomannut, että mulla on erittäin liikkuvat olkapäät. ne oikein saa muljumaan vaikka millaiseen väliin kun joskus eräällä salilla tein taljassa penkkiä ja taljan tanko oli kiinni olkapäissä, sekä olkapäiden alapuolella, niin siitä vain sain sen otettua ja ylös nostettua vieläpä reilun satakiloisen verran, sitä jokunenkin kovahko punttikaveri oikein ihmetteli, että miten tuo on mahdollista, miten pääset tangon alle ja vielä, että miten sen kukaan voi saada ylös tuolta niinkuin seläntakaa penkkinä. ei hitto. noh, toiset ihmiset ovat niin erilailla rakentuneet, kaikkikin tietysti kun tarkkaan katsoo.