Dipistä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
45
Miten pitkiä sarjoja olette dipissä tehneet? Pari kuukautta sitten aloitin ensimmäistä kertää dippailun, omalla painolla 3x13 toistoa oli tiukka, ja nyt kokeilin varsin kympin lisäpainolla, 3x10 sain tehtyä.
Kannattaako dipissä pitää pidemmät sarjat omalla painolla, vai lisäpainot kehiin?
Tavoitteena ei mitään dippiennätyksiä, vaan pitää olkapäät nostelukunnossa ja mahdollisesti jopa lisäämassaa ojentajiin :)

ite teen kyl hieman tuunattua versiota dipistä, mutta tällästä sarjaa 12*30, 10*40,50*8 ja 6*60, lähinnä ottaa pelkästään ojentajiin.
En tiiä sitten miten terveellistä normidippi on olkapäille pidemmän päälle, jos sitä liikaa jumpsuttelee penkin, pystärin ja kaiken muun lisäksi. itse sitä joskus tein ja tuntu että etuolkapäät repee ja sai kyl jäähä tekemättä kun turvallisempiakin liikkeitä on.

Ei tainnu paljon valaista asiaa, mutta tällä mennään ku muuta ei oo tarjolla.

Juu, sama repeämisen pelko täälläkin. Siksi teen ne hyvin hitaasti ja kontrolloidusti. Ja kun on siunattu reilulla 2m mitalla,115 kilolla ja piiitkillä käsillä, niin varmaan liika varovainen ei voi olla olkapäiden suhteen.

Tee varoivaisia ja kontrolloituja toistoja. Erityisesti, jos teet dippia syvälle, voi olkapäähän kohdistua ikävän paljon vääntöä. Lopeta sarja kesken, jos kontrolli pettää. Sarjoista ja toistoista: Ei se dippi mielestäni mitenkään muista liikkeistä poikkea. Ojentajien massaliikkenä siihen itse suhtaudun. En tee kovinkaan usein syviä dippejä. Teen sarjoja ja toistoja kuten muissakin vastaavissa perusliikkeissä. 8-20 toistoa on minulle hyvä vaihteluväli. Olen joskus dipissä repinyt 6-7 toiston sarjoja isoilla lisäromuilla. Ehkä hieman vaarallinen liike sellaiseen. Muuten kyllä erinomainen massaliike. Friikeistä ojentajistaan (no, olihan hänellä jotain reisiäkin) tunnettu Paul DeMayo teki muistaakseni paljon dippejä ainakin. Myös massahirviö Nasser El Sonbaty dippaili ja lisäromuja oli parhaimmillaan muistaakseni 200 lbs hanttelin verran ketjussa killumassa.

Tee varoivaisia ja kontrolloituja toistoja. Erityisesti, jos teet dippia syvälle, voi olkapäähän kohdistua ikävän paljon vääntöä. Lopeta sarja kesken, jos kontrolli pettää..
Joo, kannattaa ottaa varovasti ne dipit. Voin sanoa hyvällä omallatunnolla kanssa. Meitsillä meinaan olkapää tais poksahtaa tänään just, kun dippasin 25kg kiekko vyöllä vikaa sarjaa. Vikoissa toistossa alko oleen pientä horjumista, mutta koitin junttaa loppuun asti. Viimeinen toisto niin syvään, kun menee ja *poks* olkapäässä tuntu pistävä kipu. Siihen loppu dippailut siltä kertaa ja nyt on oikea olkapää vitun kipeenä. :curs:

Itse topiciin, että heti lisäpainoja, kun alkaa menee sen yli 10 omalla painolla. Ei niillä pitkillä omalla painolla tehdyillä sarjoilla pitkällä aikavälillä massaa ojentajiin hankita.

Itselläni kerran olkapää otti takkiin dipissä isoilla romuilla ja kipuili vaihtelevasti sen jälkeen n. 5-6 kk.

Pitkillä sarjoilla tulee osalle ihan hyvin lihaa. Kannattaa kokeilla ja vaihdella toistojen määriä ajoittain.

Minkälaisilla romuilla porukka tuota dippiä tekee? Tällä on kuitenkin joukossa aika riskejäkin kavereita..
Mulla on kestänyt olkapäät hyvin tehdä ihan normi syvyisiä dippejä. Tällä hetkellä paras sarja on omapaino + omanpainon verran rautaa x 4

Minkälaisilla romuilla porukka tuota dippiä tekee? Tällä on kuitenkin joukossa aika riskejäkin kavereita..
Mulla on kestänyt olkapäät hyvin tehdä ihan normi syvyisiä dippejä. Tällä hetkellä paras sarja on omapaino + omanpainon verran rautaa x 4

Muistelisin, että kovin rauta olisi ollut 75kg n. 116-118kg painoisena. Ehkä 6-7-8 toistoa meni. En muista enää. Tavoitteena varmaan ollut tuo 8 toistoa ainakin. Nyt en tee dippiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom