Dipistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uusio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Nii eli kunn teen dippiä niin sattuu rintaan, siihen keskikohtaan, ei kuitenkaan lihakseen vaan tuntuu rintalastassa, mistähän moinen? Olisiko kysessä lihaskiinnitys tai jotain, venyttely auttauisi? Tekniikka pitäis olla kunnossa. Jään yleensä siihen n. 90 asteen kulmaan, en alemmas. Olen kokeillut eri leveyksiä, mutta jos teen paljon toistoja ja sarjoja niin vihloo. toistoja menee ehkä siinä 8-12 sarjoja tehdessä niin onko se sitten vaan siitä kiinni että oon kynis? :)

:offtopic: tj 53

En tiedä mistä vihlominen johtuu, mutta dippi ei taida vaan yksinkertaisesti sopia kaikille. Itellä olkapäät ja kyynärpäät ei oikeen tykkää siitä.

battleaxe sanoi:
Sama juttu CTikakkosen kanssa. Oon korvannu dipit muilla liikkeillä

Sama täälläkin. Dippiä teen todella harvoin ja silloin viimeisenä liikkeenä omalla painolla pumppaillen. Syynä mulla olkapään kipeytyminen.

Kannattaa tosiaan korvata se dippi muilla liikkeillä, jos se sattuu. Dippi on meinaa varsin riskialtis liike. Mä olin ennen tosi innokas dippaaja, mutta pari kuukautta sitten mennyt olkapää lopetti dippaushalut. Kestää varmaan pitkään, ennen kuin seuraavan kerran dippiä väännän. Oon miettiny, vaikuttikohan se että vedin dippejä yhessä vaiheessa lisäpainoilla jotenkin haitallisesti olkapäähän. Mä otin painot mukaan siinä vaiheessa, kun omalla painolla meni 25-30 toistoa...

Mullakin vähän vihloo siinä rintalastassa jos oikein alas päästää. Mutta eipä se nyt ole niin haitannu, hehe. Kunhan ojentajat kasvaa. Nojoo, kyllä mulla se kipu sit häviää heti kun liikkeen lopettaa.

Jossain threadissa päädyimme muistaakseni siihen tulokseen, että dippi treenaa ojentajien lisäksi alarintaa... eli kaipa tuo on ihan normaalia "sarjapoltetta"...

uusio sanoi:
Nii eli kunn teen dippiä niin sattuu rintaan, siihen keskikohtaan, ei kuitenkaan lihakseen vaan tuntuu rintalastassa, mistähän moinen? Olisiko kysessä lihaskiinnitys tai jotain, venyttely auttauisi? Tekniikka pitäis olla kunnossa. Jään yleensä siihen n. 90 asteen kulmaan, en alemmas.
:offtopic: tj 53
Voi hyvinkin olla siitä kiinni että dipissä olisi yksi ja ainoa ja oikea tyyli tehdä sitä 90 asteen kulmalle. Toi 90 asteen kulmalle tehty dippi alkaa ottamaan juuri nivelille ja rintalihaksiin mitä alemmas mennään. Kokeilepa ihan piruttasi 45 asteen kulmaa, sillä ei ainakaan saisi liian helposti sitä paine tilaa rintaan ja siihen keskelle mikäli oikein ymmärrän.

Samanlaisena voin puhua käsipainopunnerrusten tekemisestä. Moni väittää ettei sovi heille. No kokeilkaapa pienemmällä liikeradalla. ÄLKÄÄ siis liikuttako painoja niillä nivelvaarallisilla alueilla!!!

Saa esittää kiitokset, jos olin oikeassa. Vastuuta en kyllä ota mistään :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo mulla sama homma. Vituttaa kun jää hyvä ojentaja/rintaliike tekemättä. Niinhän se on ettei kaikki liikkeet sovi kaikkien fysiikalle... Mulla tuntuu että rintalasta painuis "kasaan"...

Armeijassa yks tuttu teki ihan normaalia dippiä ilman lisäpainoja aika leveällä otteella ja valitteli siinä aikansa, että rintalastaan ihan niinku vähän sattuis. No ei siinä mitään: NAPS vaan, rintalasta irti ja varuskuntasairaalan kautta leikkaukseen. Sen jälkeen en ole dippiä tehny, jos on vähänkin tullut sitä rintalastakipua.
:(

short 'n' fat sanoi:
Armeijassa yks tuttu teki ihan normaalia dippiä ilman lisäpainoja aika leveällä otteella ja valitteli siinä aikansa, että rintalastaan ihan niinku vähän sattuis. No ei siinä mitään: NAPS vaan, rintalasta irti ja varuskuntasairaalan kautta leikkaukseen. Sen jälkeen en ole dippiä tehny, jos on vähänkin tullut sitä rintalastakipua.
:(
HUI,tollasen viestin ei jälkee ei oikee huvita dippejä vedellä ku ittelläkin on noita pieniä kipuja tuntunut keskellä rintaa,mut kai sitä vois kokeilla tolla alle 90 asteen kulmalla ja kattoa mitä tapahtuu.

Melkeinpä mä tekisin niin että seuraavalla kerralla kun teet dippiä niin mahdolliset lisäpainot pois ja avitat itteäs jalalla koko ajan. Haet sitä tuntumaa, miten se juuri ojentajiin purisi eniten. Eli tosi kevyitä toistoja. Ja jos kipu tuntuu vaikka kuinka pitäisit taukoa ja yrittäisit rauhassa niitä lähteä tekemään, niin sitten pitää jättää dipittämiset niille joilla se vain tuntuu onnistuvan.

Meikällä ongelma on taas kipu joka tulee, kun lopettaa liikkeen. Heti ku jännitys loppuu, ni rintalastaan koskee, en vaa tiiä mistä johtuu. Vois tietty johtua liian leveestä otteesta, mut ku ei oo kunnon telinettä, ni joutuu tekemää vähä leveemmällä. Joskus aikoinaa ku tehtii kovilla lisäpainoilla kympin sarjoja, ni viimeisen sarjan viimeisessä toistossa paukahti rintalasta, koski iha v"tusti!! Sen jälkee ei dippiä ole paljon tehty.. Hyvä liike, jos vaa pystyy tekemää!!

Nostetaan taas vanhaa threadia ylös, ettei tartte uutta tehä.. Kysyn nyt sitä, kun itselläkin sattuu ihan kiitettävästi rintaan, niin mikä olisi paras liike korvaamaan dipin?

Mites jos tekee sitä dippiliikettä sellasella kahvavehkeellä, missä joko tukee omaa painoa, tai sitten istutaan penkillä ja dippaillaan siitä painoja ylös...

(heh... meinasin jo vittuilla että läjä, mutta olikin näin vanha tredi...)

Niinkun joku tossa sanokin että se on kovin yksilöllistä kelle sopii dippi ja kelle ei. Mulle se oli yks mukavimpia/parhaimpia liikkeitä. Sai parhaimmillaan lykätä 48 painon vyölle roikkumaan ja sillä kutosen sarjoja 90 asteen kulmassa. Sillon tuli massaa ojentajiin niin perkeleesti ja penkki kulki pirun hyvin. Nyt en pysty enään tehdä dippiä varmaan aikoihin kun on toi olkaluu parantumisvaiheessa (murtu kädenväännnössä). Mutta jos ei kipuja tunnu missään vaiheessa liikettä niin kyllä toi dippi on mun mielestä todella hyvä liike.

Mulla tulee dipin loppuvaiheessa suunnilleen tuohon solisluiden kohdalle semmonen pistävä kipu, tuntuu että kohta napsahtaa, enkä oo sitten uskaltanu vääntää viimesiä toistoja sen takia kunnolla. En tiiä meneekö se jotenkin lopussa enemmän olkapäille, kun ojentajista poweri loppu...

Back
Ylös Bottom