Digiaika alkoi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hollannissa tarvitaan digiviritin aivan samalla tavalla kuin Suomessakin digilähetysten katsomiseen.
Paitti että hollannissa on palttiarallaa aivan jokaisessa taloudessa kaapeli.

mulla oli, joka ainoalla mun kaverilla siellä on. Hollannissa on muistin mukaan 75000 antennitaloutta. Siinä määrässä voin olla väärässäkin, jostain jä vaan mieleen.

Todentotta eipä todellakaan missään telkkariantenneja näe. En muista yhen yhtä nähneeni, ja oon kuintekin liikkunut aika tarkkaan joka kulmalla hollantia.

Valinta oli helppo. Sivuunkirjoittaneella ei ole digiboxia, eikä näillänäkymin tule. Televisiota en ole pariin vuoteen enää juurikaan katsonut ja satunnaiset leffat kulutan DVD:ltä.
Olisi pitänyt kirjoittaa että "valintani oli helppo..." sillä kun emäntä äsken tuli kaupasta, oli sillä digiboksi kainalossa. Kun kuulemma ei ole muutakaan tekemistä ku kattoo telsua. Suotakoon se hänellä ja ehkä itsekin tulee nyt joskus katseltua Subia ja Teemaa:)

Hki-kaapeli-digi-intoisille vihjeeksi, että Welhon sanomatalon myymälästä löytyi vielä torstainakin huollettuja entisiä vuokrabokseja 6kk takuulla hintaan 25e. 2 korttipaikkaa ja ihan rivakasti vaihtaa kanavaa, ei tietenkään ole tallentava.

Kaapelissa ollaan ja hienosti näkyy. Myyn kuitenki kohtapuoliin koko tv-roskan helvettiin, joten en kyllä boksiakaan osta.

Digiaika aiheuttaa näköjään naurettavan paljon vastarintaa nuorissa aikuisissa tällä forumilla... "MINÄHÄN EN MITÄÄN BOXIA OSTA !"

DigiTV on hyvä juttu(tai digitaaliset lähetykset yleensäkkin... digitaalisen signaalin käsittelyyn liittyvät ominaisuudet, tulevaisuus, palvelut, nauhoitettavuus+siirrettävyys ja jne). Ainut vaan että olisi suomi voinut ottaa mallia tuosta jenkkilän suunnasta.

Jos ei katso TV niin turha se on sitten varmaan puuttua keskusteluun ?

Hyvin jatkuu Welhon kaapeeliverkossa lähetykset. Pitää sittten 6 kk kuluttua miettiä uudestaan. Jopa telkun kantaminen vintille ei olisi paha idea.

Digiaika aiheuttaa näköjään naurettavan paljon vastarintaa nuorissa aikuisissa tällä forumilla... "MINÄHÄN EN MITÄÄN BOXIA OSTA !"

Mukava juttu, että meikäläinenkin luetaan vielä nuoreksi aikuiseksi. :D

DigiTV on hyvä juttu(tai digitaaliset lähetykset yleensäkkin... digitaalisen signaalin käsittelyyn liittyvät ominaisuudet, tulevaisuus, palvelut

Itse ainakin kyseenalaistan nykyään koko televisiokäsitteen tulevaisuuden ja olen harvinaisen tyytyväinen, että muutkin ovat löytäneet jotain muuta television tilalle.

Uutiset löytyvät netistä nopeammin nyt jo. Passiivisen katselun sijaan verkkouutiset ovat interaktiivisia eli voit itse osallistua keskusteluun oli sitten kyseessä jenkkisite tai suomalainen sivu. Uutisia eivät tarjoa vain suuret tietotoimistot vaan myös epämääräisemmät pienemmät ja ehkä taloudellisista ja poliittisista rajoitteista vapaammat tahot. Saat itse valita mitä sarjoja katsot ja milloin (nyt ehkä waretat, mutta jatkossa tähänkin kehittyy takuuvarmasti joku virallinen kanava iTunesin tyyliin), vältyt raivoa aiheuttavilta mainoksilta ja paskaohjelmilta joita joku MTV3 tai Nelonen on täpötäynnä, et joudu ostamaan jonkun mielenkiintoisen kanavan vuoksi tusinaa muuta, et joudu digitaalisten kopionnin estotoimintojen uhriksi ja niin edelleen.

Mihin tässä tarvitaan enää televisiota, oli se sitten digitaalinen tai analoginen?

Jos ei katso TV niin turha se on sitten varmaan puuttua keskusteluun ?

Höpöhöpö. Kyllähän mä voin osallistua keskusteluun esimerkiksi huumeista, vaikka en piikkiä itseeni pistäkään.

Miksi ihmeessä tällainen puolusteleva asenne?

Dipillä on hyvä pointti töllön katselun suhteen. Itse kuitenkin diggaan että on yksi tuollainen "passiivinen" infokanava taustalla joka toimii ilman näppäilyä, tuollaista ei käsittääkseni ole vielä nettimaailmassa olemassa mitenkään ilmeisessä muodossa. Töllön idea on hyvä, suoltaa infoa/paskaa joka kuvastaa yhteisöä/maailmaa kollektiivisesti jollain tasolla. Pystyy kalibroimaan omia juttujaan vs. mainstream, tämähän ei onnistu jos on ihan netissä kiinni ja surffaa vain omien mieltymyksien perusteella.

Nelonen ja SubTV piti aamutuimaan viritellä uusiksi. Dante's Peak pätki eilen pahasti. Eipä mulla muuta. Katellaan puolen vuoden päästä.

Itse kuitenkin diggaan että on yksi tuollainen "passiivinen" infokanava taustalla joka toimii ilman näppäilyä, tuollaista ei käsittääkseni ole vielä nettimaailmassa olemassa mitenkään ilmeisessä muodossa.
Kyllähän netistä teevee-streamiä taustalle löytyy jauhamaan paskaa, ei se mikään ongelma ole ollut pitkään toviin.

Kyllähän netistä teevee-streamiä taustalle löytyy jauhamaan paskaa, ei se mikään ongelma ole ollut pitkään toviin.

Jos itse haluan relata, katson jotain passiivista sorsaa enkä silloin kyyhötä jakkaralla tietokonepöydän edessä :)

EDIT: ja nimenomaan haluan katsoa tämän turhan kakkadatan mahd. isolta screeniltä lepuuttaakseni silmiäni samalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom