Diettilihaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juha340
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aikaisemmin olen dietatessa syönyt "lihana" pääasiassa seitiä, joka on hyvin vähärasvaista. Nyt löytyi kuitenkin Prismasta Forssan voileipäkinkkua, joka maksaa ainoastaan 1,65e/300g ja jossa on rasvaa ainoastaan 2,2 g/100g. Hintaa kertyy siis 5,5 e/kg. Mielestäni aikas pirun halpaa lihaa ollakseen noin vähärasvaista ja tuota syökin huomattavasti mieluummin kuin seitiä.

Toki eläinrasvahan on aina pahasta ja sitä ehkä pitäisi vältellä dietillä viimeiseen asti.. Vai onko näin, kannattaisiko eläinrasva ja muut tyydyttyneet rasvat pyrkiä jättämään kokonaan ulos diettiruokavaliosta? Vai voidaanko pienet määrät possua sallia..;)?

-J-

Siis ei tod. tarvi jättää tyydyttyneitä rasvoja _kokonaan_ pois mun mielestä. Myös tyydyttyneet rasvahapot on ihmiselle tärkeitä esim. hormonitoiminnalle, mutta normaalisti ihminen saa niitä ihan liikaakin. Dietillä kannattaa niitä toki tarkkailla, muttei karsia kokonaan pois.

Iltapalakalaksi Eldoradon "ruodoton ja nahaton lohi". Paljon kevyempää mitä tonnikala 3g rasvaa/100g. Valmistettu kanadassa.

Kalkkuna on myös usein hyvä vaihtoehto.

Ja kunnon fileet.

Dobermann sanoi:
Siis ei tod. tarvi jättää tyydyttyneitä rasvoja _kokonaan_ pois mun mielestä. Myös tyydyttyneet rasvahapot on ihmiselle tärkeitä esim. hormonitoiminnalle, mutta normaalisti ihminen saa niitä ihan liikaakin. Dietillä kannattaa niitä toki tarkkailla, muttei karsia kokonaan pois.

Kyllä näin on totuus. Riippuu siiten ihan dieetistä miten paljon tuota rasvaa yleensä kannattaa syödä. Ketolla rasvaa pitää syödä riittävästi. Mun mielestä noiden tyydyttyneiden rasvojen välttely on täysin tarpeetonta samalla tavalla kuin muidenkin rasvojen, mutta kokonaisenergiamääriä laskiessa (dieetti) tyydyttyneet rasvat syovät helposti "tilaa" välttämättömiltä omega 3-, 6- ja 9- sarjojen rasvahapoilta. Noita tyydyttyneitä rasvoja saa kyllä ihan riittävästi lihasta, juustosta, munista ja muista eläinkunnan tuotteista, jopa vähärasvaisista vaihtoehdoista.

juha340 sanoi:
Aikaisemmin olen dietatessa syönyt "lihana" pääasiassa seitiä, joka on hyvin vähärasvaista.
Kalojen ollessa kyseessä ei tuo rasvattomuus ole välttämättä mikään etu, kalan rasva kun tuppaa olemaan terveellistä...

Kanaa saa varsin usein alle 2e/kg, lauantaina ostin possun sisäfiletta 2.5e/kg ja kokonainen kirjolohi on n5-6e/kg. Mutta kuka mitäkin tykkää syödä.

juha340 sanoi:
Aikaisemmin olen dietatessa syönyt "lihana" pääasiassa seitiä, joka on hyvin vähärasvaista. Nyt löytyi kuitenkin Prismasta Forssan voileipäkinkkua, joka maksaa ainoastaan 1,65e/300g ja jossa on rasvaa ainoastaan 2,2 g/100g. Hintaa kertyy siis 5,5 e/kg. Mielestäni aikas pirun halpaa lihaa ollakseen noin vähärasvaista ja tuota syökin huomattavasti mieluummin kuin seitiä.

Enemmän olisin huolissani kinkkuun lisätystä nitraatista ja suolasta kuin vähäisestä määrästä tyydyttyneitä rasvoja. No, ei noistakaan tarvitse suuresti murehtia, jos sitä kinkkua ei aivan järjettömästi vedä.

Norjalaista lohta saa kokonaisena hintaan 3,5-4e/kg ja seitiä halvimmillaan 1,75e/400g pakasteena, joita kyllä pidän parempana suolaiseen kinkkuun verrattuna. :)

Forssan palvikinkku leikkeleinä on Prismassa jotain 4.90 euroa kilo ihan ilman mitään tarjouksia. Sitä tulee osteltua välipalavärkiksi ruisleipien kanssa. Dietillä käytän kyllä paljon paljon vähemmän kuin mitä "normaalisti".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom