Dietin vaikutukset rasvanpoltto yms...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Miten teidän diettinne on vaikuttanut elimistöönne ja onko tullut minkälaisia tuloksia?

Itselläni pakkiksen avulla suunnittelemani dietti toimi itseasiassa TODELLA hyvin, mutta vielä on about se 1kk jäljellä kesäkauteen ja pikkuisen on todella petrattavaa...

Oli todella outoa, mutta miellyttävää, että kaikki seikat lähti dietin myötä paranemaan :eek: Rasvaprosentti rupesi selvästi tippumaan, tosin outoa kyllä se rasva häviää mulla juuri vatsan etuosasta ja reisistä mutta rintalihasten päälle ja jenkkoihin on vielä jäänyt, mutta eräänä aamuna olin jopa erottavani poikkijuovat vatsassa :)

Myös aineenvaihdunta on parantunut ja tulokset lähteneet nousuun, samoin lihasta on ruvennut tulemaan nyt dietillä selvästi enemmän mitä todella ihmettelen :eek: vaikka Hulkkihan taisi mainita että tämä taitaa olla lähes mahdoton yhtälö... mutta näin se on
Rinnanympärys, haba, reidet, pohkeet ja selkä on kaikki kasvanut ja rasvaprosentti pudonnut samalla joku 3-4% mistä olen tyytyväinen.

Kysynkin nyt viimeisenä että olisko jotain mistä vois vielä sen viimeisen rutisteen tehä että sais ne rasvat sinne about 6-8% (mittaus 2vk päästä).

Info Manalan treenistä & ruokavaliosta. Toivottavasti auttaa joitakin ja jos joku voisi vielä minuakin opastaa hiomaan tätä.

Treenit olen tosiaan muuttanut pidemmille sarjoille eli teen periaattessa kaikki liikeet 10-12x 2-3 sarjaa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Ma: Jalat koska vk loppuna saan tähän tarvittavan levon ja treenaan jalkoja KOVAA.
Ti: Rinta + ojentajat
Ke:Lepo
To: Selkä +takaolkapäät
Pe:kädet

Ruokavalio josta yritän pitää kiinni mahd tiukasti, vaikka pari lipsausta on tullut :itku:

Aamupala about 08.00 (tukeva) tarvitsen todella kovan aamupalan tai muuten mikään ei kulje päivän aikana:
-Iso lautasellinen puuroa
-3-4 tuoretta ruisleipää jossa päällä kinkkua, juustoa ja tomaattia tai kurkkua.
-4-6 kananmunan valkuaista.
-kuppi kahvia
-lasi tuoremehua
+lisävitamiinit

Ruokailu 11.00 Kouluruokailu jossa perusruoka +paljon salaattia,ruispleipää ja vettä.

Välipala 15.00 raejuusto+mehukeitto kombo

Treenit 17.00+palautusjuoma (vettä treeneissä mínulla menee jotain 2 litraa kovina päivinä...komenttia onko liikaa?)

Kotiruoka treenien jälkeen (pienimuotoinen)+rahkaa/raejuustoa ja paljon vettä

Iltapala1 about 21.00 .raejuusto+mehukeitto.
iltapala2.avout 23.00 Conan O'Brienia katsellen :worship: sama kuin iltapala1

tuossa siis ruokailuna. ja tuo toimii minunkokoiselleni pyykkinarulle loistavasti
Kokoa on tällähetkellä 188cm( tuli 1cm lisää) ja paino jo kunnoitettavat 83kg

Kommenttia tulemaan ja pientä neuvoa miten sais hieman vielä pois kun nyt 2vk aikana on jämähtänyt tähän about 10-12% rasvoille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sun pitää pikkuhiljaa tiputtaa kaloreita alaspäin, pääasiassa hiilihydraateista. Jostain luin että 300kcal 10 päivän välein pois niin on hyvä.

ljm sanoi:
Sun pitää pikkuhiljaa tiputtaa kaloreita alaspäin, pääasiassa hiilihydraateista. Jostain luin että 300kcal 10 päivän välein pois niin on hyvä.

Mitäs mieltä oot pitäskö seuraavan ottaa poies tosta aamupalasta, vaiko ihan tosta kouluruokailusta jotain perunaa yms salaattia?

hmm, tuo 6-8% ole jo todella kireä kunto. Jos nyt vasta alkaa vatsalihakset juuri ja juuri erottumaan, ei tuo millään 2 viikon kiristelyllä onnistu, kun matkaa on vielä 7-9 rasvaprosenttiyksikön verran.

Aloittelijoilla sitä läskiä on usein enemmän mitä pahimmissa painajaisissakaan osaa kuvitella ja dietillä painoa saa tiputella paljon odotettua enemmän.

Mehukeitto sitä sokerista versiota? Vaihda lightiin tai jätä pois. Leivät ja tuoremehut on sitten seuraavana vähennyslistalla.

No älä salaattia missään nimessä ota pois, siinä on hyvin vähän sitä energiaa vaan siinä on vaan enimmäkseen vettä, kuituja, vitamiineja ja kaikenlaisia hyviä flavonoideja jne. Eli salaatista älä tingi, ota vaikka perunoita vähemmän.

Jaa niin teetkös sä aerobista lainkaan? Kevyttä rasvanpolttoliikutaa voisit ottaa tohon?

Aerobista vaan mukaan 3-4 kertaa viikossa niin ei tartte nälkää nähdä. Ite tiputtelin rasvat tosta 21 paikkeilta johonkni reiluun 14 prosenttini. Sitten pidin sellasen 3 viikon plussakalorijakson ja hyvin lähti taas tuloksetkin nousuun ja nyt ois taas menty viikko miinuksella ja tavottteena rasvat 10% tuntumaan kesäkuun puoliväliin mennessä.

Mulla oli vähän samanlaiset ruokailut kun ketjun alottajalla, mutta aerobista oon tehnyt koko dietin ajan aika reilusti ja treenannut kovaa. Saapa nähdä missä vaiheessa on tiputeltava taas kaloreita pois...

ljm sanoi:
No älä salaattia missään nimessä ota pois, siinä on hyvin vähän sitä energiaa vaan siinä on vaan enimmäkseen vettä, kuituja, vitamiineja ja kaikenlaisia hyviä flavonoideja jne. Eli salaatista älä tingi, ota vaikka perunoita vähemmän.

Jaa niin teetkös sä aerobista lainkaan? Kevyttä rasvanpolttoliikutaa voisit ottaa tohon?

Joo selvä eli salaatti jää ja perunat ja muusi veks.

Aerobisena toimii tuo 1h reipaskävely ja treenienjälkeinen "jumppa"

cuscus sanoi:
hmm, tuo 6-8% ole jo todella kireä kunto. Jos nyt vasta alkaa vatsalihakset juuri ja juuri erottumaan, ei tuo millään 2 viikon kiristelyllä onnistu, kun matkaa on vielä 7-9 rasvaprosenttiyksikön verran.

Aloittelijoilla sitä läskiä on usein enemmän mitä pahimmissa painajaisissakaan osaa kuvitella ja dietillä painoa saa tiputella paljon odotettua enemmän.

Mehukeitto sitä sokerista versiota? Vaihda lightiin tai jätä pois. Leivät ja tuoremehut on sitten seuraavana vähennyslistalla.

Vai että mehukeitto poís..olkoon...
Onko tosiaan niin että jos vatsat alkaa nyt näkyy kunnolla niin rasvat on vasta jossain 12-14 tietämillä?

Oisko tohon rasvaprosentin mittailuun silmällisesti mitään tuntomerkkejä, kun mulla kumminkin käsivarsissa, olkapäissä ja selässä näkyy jo lihakset todellahyvin, ja ne vatsojenkin poikkiraidat on aina aamuisin näkysällä.

Manala sanoi:
Vai että mehukeitto poís..olkoon...
Onko tosiaan niin että jos vatsat alkaa nyt näkyy kunnolla niin rasvat on vasta jossain 12-14 tietämillä?

Oisko tohon rasvaprosentin mittailuun silmällisesti mitään tuntomerkkejä, kun mulla kumminkin käsivarsissa, olkapäissä ja selässä näkyy jo lihakset todellahyvin, ja ne vatsojenkin poikkiraidat on aina aamuisin näkysällä.

Ei ainakaan 14%:ssa, eikä välttämättä 12%:ssakaan näy mitään. Vertailukohtana: mulla vatsapoimu luokkaa 10.5-11 mm ja kolmen pisteen mittauksesta lasketut rasvat alle 9%. Vatsat erottuu kevyesti aamuisin. Sanomattakin selvää, en usko pihtien tulokseen absoluuttisena. Jos vatsojen näkyvyydestä arvata pitäisi niin 10-11% olisi ehkä lähempänä totuutta.

Toi on niin yksilöllistä. Jos ei ole syvälle etsautuneet vatsalihasten kalvot niin vatsat ei tule helpolla näkyviin. Eihän kaikilla pro-äijilläkään ole mitään pesulautaa vaikka rasvat on alhaalla.

Huomio oman kevätdieetin pohjalta: jos et ole luonnostaan ollut ritiläkunnossa (ja nyt esim. pudottelet pikabulkin läskejä), niin siihen kireyteen pääseminen on hankalahkoa. Oma kiristelyni on hidastunut huomattavasti (näkyy suoraan kuvaajista treenilogi-osastolla) vaikka dieetti on ollut riittävän kurinalainen ja vähäkalorinen joskin vähäisellä aerobisella vedetty. Ts. niiden viimeisen muutaman kilon kadottamiseen kannattaa varata reilusti aikaa.

Juuri toi ~12% oli se piste johon itsekin etenin kohtuullisen suoraviivaisesti mutta sen jälkeen alkoi tulemaan kaikkia hauskoja efektejä kuten hillitöntä halua vetää tankkauspäivä kolmipäiväiseksi, yleistä vetämättömyyttä, hajoilua... Eihän tuo ole mitään muuta kuin kropan mielipide siitä että rasvavarastot käyvät vaarallisen vähiin.

JSmith sanoi:
Juuri toi ~12% oli se piste johon itsekin etenin kohtuullisen suoraviivaisesti mutta sen jälkeen alkoi tulemaan kaikkia hauskoja efektejä kuten hillitöntä halua vetää tankkauspäivä kolmipäiväiseksi, yleistä vetämättömyyttä, hajoilua... Eihän tuo ole mitään muuta kuin kropan mielipide siitä että rasvavarastot käyvät vaarallisen vähiin.

Kaipa tuo omakohtaisesti on nyt edessä.. Tämä päivä on ollut omalletunnolle samalla pelastus ja painajainen :rolleyes:

Olen saamari syönyt kuin hevonen ja silti on KOKOAJAN kaamea nälkä vaikka vatsa on ihna ähky...todella outoa... sitten jouduin vielä jättämään maanantain jalkatreenit väliin Suomi-Ukraina pelin takia.

MUTTA VOITTI SE SUOMI SILTI 5-1 kun olin veikannut Suomelle monivedossa 5-6 ja Ukrainalle 0-1 :hyper: 200€ tippu tassuun ku palkaapäivänä konsanaan

Mulla on kanssa tässä dieetti vasta äsken kunnolla alkanut. Olenhan mä aikasemminkin yrittänyt, mutta nyt se on vasta kunnolla lähtenyt käyntiin. Ruokavaliota koitan vielä vähän säätää, mutta rasvaa on kyllä lähtenyt ihan näinkin. Aloin heti tekemään 5 kertaa viikossa reipasta kävelyä, noin tunnin ajan kerralla. Rasva% dietin alkaessa oli 16% pihdeillä. En ihan vielä hallitse noita pihtejä täydellisesti, mutta tulos on aina siinä 15%-17%. Katson sitten kesällä kuinka kauan tarvitsee jatkaa. Voi olla, että en ihan koko kesää dieettaa, mutta suurin osa menee siihen. Tarkoitus olisi saada vatsalihakset ihan kunnolla esille, ehkäpä tuo 10% olisi hyvä tavoite. Tällä hetkellä näkyy vain ylimmät palikat heikosti.

Nälästä nyt ei ole onneksi sentään näin aikaisessa vaiheessa tietoakaan.

Mulla viime mittauksella oli painoa 97kg, ja rasvaprosentti 12%.
Pihdeillä mitattuna.. Reidessä 15mm, vyötäröllä 15mm, rinnassa 12mm.
ja vatsat EI näy :--) prkl.

Ilmeisesti pitää pudottaa vielä pari prosenttia, sekä ehkä yrittää treenata vatsoja enemmän.

strike sanoi:
Mulla viime mittauksella oli painoa 97kg, ja rasvaprosentti 12%.
Pihdeillä mitattuna.. Reidessä 15mm, vyötäröllä 15mm, rinnassa 12mm.
ja vatsat EI näy :--) prkl.

Ilmeisesti pitää pudottaa vielä pari prosenttia, sekä ehkä yrittää treenata vatsoja enemmän.

Vatsarutistuksia ja penkiltä jalkojen-nostoa peliin 20x sarjoina ni näkyy ja kunnolla...

Mulla taas päinvastoin, eli vatsat näkyy suht kivasti mut muu kroppa onkin sitten vielä vähän rasvojen peitossa... :itku:

Selasin tänne ton joskus vuonna miekka ja kivi esittelemän listan rasvaprosentin mittauksesta ihan peilin avulla...
------------------------------------------------------------------
peili on paras. viime b&k:ssa oli juttua rasvoista:
18% vatsa ei roiku eteenpäin (eikä varmaan taaksekaan)
15% näkyy merkkejä vatsalihaksista
12% vatsalihakset erottuvat selvästi
9% selän "joulukuusi" näkyy
6% pakaroissa näkyy vinouria
------------------------------------------------------------------
Tuossa siis suuntaa siihen rasvojen katseluun.
Tuon mukaan uskaltaisin arvioida itselleni sen 12%-15%. :wall:

Antakaas muuten jotain kokonaisia ideoita noihin aterioihin.
Esim tuo rahka ja raejuusto tulee mulla parin päivän päästä takuulla ylös ellen löydä siihen mehukeiton tilalle mitään makua parantavaa.

abine sanoi:
Saatanan jätkä... :worship:

Heh heh tieto jyllää... Suomi-Canada varmaa rahaa. Suomelle 3-4 ja Canadalle 2-3. kerroin pitäs pomppia siinä 10-20 välillä.

Itse en koskaan ajatellu viedä omaa dieettiäni noin pitkälle, nykyisessäkin tilanteessa on taisteleminen.
Syksyllä menin vaa'alle seisomaan ja se väitti (valehteli!) painokseni sellaiset mukavat 112kg. pituutta oli/on siinä pari senttiä enemmän kuin manalalla, en tiedä kun en ole jaksanut mitata kolmeen vuoteen.
Noh, jokatapauksessa tilanne silloin oli se että en ollut moneen vuoteen harrastanut minkäänlaista liikuntaa, lihoin vaan himassa ja olin vitun inhottava läski.
Laiskana pässinä ajattelin että nivelsideongelmainen jalkani ei kestäisi liikuntaa joten vedetäänpä jonkinlainen orjadieetti. elin sellaisella 600-800 kilokalorilla päivässä parin viikon ajan kunnes tajusin että se on sangen tyhmää touhua.
Loppusyksyllä aloin juoksemaan sellaisia 20-30 min. pitkiä lenkkejä huonoilla kengillä jotka aiheuttivat verenvuotoa ja muuta kivaa. Hölkkääminen jäi vähäksi aikaa siihen, ja siirryin talven tullessa sisätiloihin sotkemaan kuntofillaria ja treenaamaan kevyesti punttisalilla ilman mitään varsinaisia ohjelmia. Talven aikana en kuitenkaan ehtinyt treenata tarpeeksi koska aloitin työskentelyn, ja duuni+kouluyhdistelmän kanssa ei paljoa ehditä kuntofillarin satulaan.
Duunipaikka onneksi vaihtu Tammikuussa ja sain kevyempiä työvuoroja ja näin ollen jäi aikaa myös salille. Aloin kehittämään itselleni sopivaa ohjelmaa, mikä koostuu siitä että teen maanantaisin rinnan, hauikset, ojentajat sekä vatsat. keskiviikkona tai torstaina työstän selkää sekä olkapäitä, ja sunnuntaina treenaan jalkoja ja alaselän lihaksia. Lisäksi pyrin hölkkäämään vähintään 4 kertaa viikossa noin 30 min. kerrallaan.
Ruokavalion olen pyrkinyt pitämään kurissa, eli syön reippaan aamiaisen mikä koostuu 2-3 ruisleivästä vähärasvasine lisukkeineen (eikä margariinia tietenkään), kahdesta kahvikupista ja jostain hedelmästä
Koulussa sitten normaalia kouluruokaa salaatteineen ja pari lasia maitoa.
välipalana kotosalla tonnikalaa+raejuustoa niin paljon että saa tarpeeksi proteiinia tai vaihtoehtosesti rahkaa ananaksen kanssa.
illalliseksi normaalia kotisapuskaa mikä nyt vaihtelee päivittäin. meidän perheessä ei paskaa syödä joten turha pelätä että tulee syötyy turhaa rasvaa tai liikaa "nopeita" hiilareita. jälkiruuaksi taas rahkaa.
ja illalla salille!
lenkit käyn mieluiten aamuisin, mutta välillä tulee hölkättyä punttikselle, se on juuri sopivan matkan päässä.

Painoa on nyt siinä karvan alle 100kg, ja lihaksiakin on tullut erittäin mukavasti.

Manala sanoi:
Joo selvä eli salaatti jää ja perunat ja muusi veks.

Aerobisena toimii tuo 1h reipaskävely ja treenienjälkeinen "jumppa"

Itse suosin tuollaista kevyttä hölkkää. Se ei ainoastaan polta kaloreita vaan myös peruskunto nousee, joka taas mahdollistaa kovemman reenaamisen. Siinä samassa vastustuskyky paranee joten ylikuntoa ei pääse syntymään läheskään yhtä helposti. Eli lisää liikuntaa, niin kaloreita ei tarvitse vähentää niin paljon.

Manala sanoi:
Heh heh tieto jyllää... Suomi-Canada varmaa rahaa. Suomelle 3-4 ja Canadalle 2-3. kerroin pitäs pomppia siinä 10-20 välillä.

Eiku prkl miten tuo Canada tuohon lipsahti....

Kysehän oli siis Suomi-Slovakian huomisesta matsista ja muuten sama tulos :D

vilho_kanuuna sanoi:
Itse suosin tuollaista kevyttä hölkkää. Se ei ainoastaan polta kaloreita vaan myös peruskunto nousee, joka taas mahdollistaa kovemman reenaamisen. Siinä samassa vastustuskyky paranee joten ylikuntoa ei pääse syntymään läheskään yhtä helposti. Eli lisää liikuntaa, niin kaloreita ei tarvitse vähentää niin paljon.

Jooh toi 5metrin päässä oleva pururata on aika positiivisesti vaikuttanut hölkkäys päätöksiini ;) että kyllä sitä sen 2.5-3km tulee juostua joku 2-3 kertaa viikossa.

Mites muuten kannatatko sellaista nopeaa ravia 3km aikaan 10min vaiko sama jotain 15-20min? kun joku viisas sano, että kannattaa se parin kilsan juoksu vaihtaa vähän pidempään reippaaseen kävelyyn... I dunno...?!?

Suositut

Back
Ylös Bottom