Dietin alotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja evkler
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jooh elikkäs ajattelin tässä alotella diettiä, hakea kuntoa hieman kevättä ja kesää varten hyvissä ajoin ja tietenkin päästä eroon tuosta rasvasta. Ruokavalion oon laatinut mielestäni hyvin, mutta tiedon puute iskee näissä rasvaa polttavien aineiden valinnassa. Eli ajattelin teiltä kokeneimmilta hieman kysellä, olisiko hyvä jos vetäsin 2000mg l-karnitiinia, 2000mg vihreätä teetä, 200mg kofeiini? Kuinka monesti päivässä tämä annos? Onko tämä liikaa, liian vähän, vai onko ainekset vääriä tai tulisiko niihin täydennystä jne?

Siis ainakin omasta mielestäni rasvanpolttoon ei enään normaali luontaistuote puolelta löydy hyvää "rasvanpolttajaa", eikä se rasva mihinkään häivy jos ei kulutus/syöminen ole balanssissa, tietty kofeiini esimerkiksi sitä saattaa edistää jos siihen lisätään aerobista liikuntaa. Paras rasvanpolttokuuri omasta mielestäni on aamu HIIT:it, joita ennen voit vaikkapa BCAA:ta ja kofeiinia napsia, kyseinen harjoitus suoritetaan luonnollisesti tyhjällä vatsalla.

Very-Low-Carb Diets Burn Lard Like There´s No Tomorrow
- Anssi Manninen

hyvä quote Cocktonilta, tuttua Anssia vähän mutta asiaa :)...olen myös itse vankka ketoilun kannattaja, joten jos et saa muuten laardeja veks niin kannattaa ehdottomasti kokeilla.

jooh kyllä mulla on keto pohjanen tää ruokavalio. Tahtoisin vaa jotai luonnollista fat burnerii jostaa hommattuu, kaipa se on pakko roina linjalle lähtee :(

Noh noh, rauhotus nyt! Kyllä ne fläsät lähtee ilman rojuakin. Itse kanssa diettaan, tosin low carbilla, ja mua ainkin palkitsee nähdä peilistä miten fläsä lähtee pikkuhiljaa, hitaasti mutta varmasti. Tähän aikaan kun olet aloittanutkin, niin ihan salettiin onnistut kesäksi vetämään itsesi suht rasvattomaksi.

Toisaalta, mikä mä olen sulle sanomaan. Kuulosti vaan jotenkin rankalta, kun puhutaan dietin alusta ja heti epätoivon vallassa haikaillaan kuurille. :whip: :D

Tsiisös! mies kaipaa luonnollisia rasvanpolttajia, ja... eih... Voisiko luonnollisempaa rasvanpolttotapaa olla, kuin ruokavalio? Itellä hiilarit alle 30 grammassa päivä, ei nälkää, rasva palaa. About kilo viikossa, mitä nyt joulu vähän sotki ketoosia... :evil:

normi dietilläkin pärjää, ellei ole kisoihin menossa...ainaki itel toiminu vallan mainiosti. 2 kk ketoa takana ja samalla 8 kg kevyempänä.

:offtopic:
en jaksa aloittaa uutta threadia, niin kysäsempä tässä että nyt on painon putoaminen hieman jumahtanut ja viimeiset läskin hiukkasetkin pitäisi saada pois. Onko tämmöinen jämähdys ihan normaalia. Onhan dietin alku kyl lähteny tosi vauhdikkaasti kun ajattelee. 8kg - 2kk.

En jaksa alottaa uutta threadiä, mutta kannattaako/ei kannata kreatiinia käyttää dieetillä?

Kannattaa, koska saat enemmän treeneistä irti. Sitte jos haluat kesäksi vimosen päälle tikkiin niin voi sen jättää sitte pois.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pehvanssi sanoi:
Onko tämmöinen jämähdys ihan normaalia. Onhan dietin alku kyl lähteny tosi vauhdikkaasti kun ajattelee. 8kg - 2kk.

Aina se jämähtelee jostain syystä... Kuulin tossa että ketodieetillä juusto voi aiheutaa jumimista. Kokeilin sitten ite, ja taas lähti lasku liikkeelle. Tosin vetelin sen kilon oltermannia about kolmessa päivässä... Jotkut on sanonu että aineenvaihdunnan ravistelu hiilarimässäyksellä olis auttanu, mutta enpä viiti kokeilla ainakaan ihan heti kun nyt taas sai ketoosin päälle (tosin eihän se välttämättä yhestä pizzasta katkea)

selittäkääs toi ketodieetti ny mulleki. Pelkästään protskua ja hyviä rasvoja sekaan, vai onko siinä jotain "kikkoja" mitä pitää noudattaa?

Pehvanssi sanoi:
normi dietilläkin pärjää, ellei ole kisoihin menossa...ainaki itel toiminu vallan mainiosti. 2 kk ketoa takana ja samalla 8 kg kevyempänä.

Kiinnostaisi tietää millaisilla kalorimäärillä tuo muutos on tapahtunut. Itellä suunnilleen samat lähtökohdat mitä profiilissasi ja tässä nyt 10. päivä ketoa menossa. Koko ajan mielessä että tuleeko liikaa energiaa vai liian vähän vai onko sopiva vai mitä. Teitkö yhtään aerobista?

Kun hiilarit on 20-30 grammassa päivä, kroppa on melkoisen varmasti ketoosissa. Noi hiilarit otetaan sitten pääasiassa vihreistä kasviksista ja hedelmistä. Maitorahkassa ja kermassa on jonkin verran hiilaria.

Aamu-, väli- ja iltapalaksi jotain rahka/raejuusto/kerma/tonnikala/ruokaöljy -mössöä (siis eri kombinaatioita, ei kaikkia kerralla...)

Proteiinia joka aterialla, eli ihan lihaa. Rasvat on laadukkaita rasvoja, eli eläinrasvoja, ei mitään prosessoitua kasvispaskaa. Kasvisöljyistä paras on kylmäpuristettu oliiviöljy, lämpökäsittely tappaa kaiken hyvä siitä. Ja rypsiä jos käyttää niin kylmäpuristettua sekin. Eurolla 1,5 litraa rypsiöljyä on ihan skeidaa.

Tässä siis ruokailun perus-perus-perus-potenssiin-100 -idea. Google löytää suomeksi hakusanalla alakarppi.

sikamies sanoi:
selittäkääs toi ketodieetti ny mulleki. Pelkästään protskua ja hyviä rasvoja sekaan, vai onko siinä jotain "kikkoja" mitä pitää noudattaa?

No se että sitten vielä syöt alle kulutuksen ja huolehdit että saat tarpeeksi kaikkia vitamiineja ja hivenaineita sekä varsinkin kuituja. Ei kait siinä kummempia..

vitskut purkista. Tai siis ainakin sieltä. Kuidut eivät pelasta muuten vituiks menneeltä ruokavaliolta mitään, niiden hyötyä yleensä liiotellaan. Itellä vehnälese helpotti ripulia ketoosin alkuvaiheessa, mutta senkin tarve meni ohi. Hyviä kuidun lähteitä ovat sitten oikeastaan kaikki vihreät kasvikset, paitsi ehkä jäävuorisalaatti.

Aika helvetin vähän noita hiilareita... oon kyl ollu jonkinlaisella low-carbilla tässä jo muutaman viikon, ja paino tippunu pari kiloa, ja treenaaminen on ollu aivan helvetin vittumaista. johtuu ehkä vähän nuhastakin. ja ehkä HIITistä.
Tuleeko nuo hiilarit ottaa siis aamuaerobisen jälkeen?
Entä treenaaminen salilla? Saako palkkari sisältää hiilareita? Käytän tällä hetkellä EAS:n myoplex originalia, siinä on protskut 42g ja hiilarit 24g, jos kiskon sellaisen ni jätänkö aamuhiilarit väliin?

Carbon sanoi:
En jaksa alottaa uutta threadiä, mutta kannattaako/ei kannata kreatiinia käyttää dieetillä?
Ite en käytä, koska turpoan niin paljon, etten tiedä palaako rasva vai ei.

Originally Posted by Pehvanssi

Kiinnostaisi tietää millaisilla kalorimäärillä tuo muutos on tapahtunut. Itellä suunnilleen samat lähtökohdat mitä profiilissasi ja tässä nyt 10. päivä ketoa menossa. Koko ajan mielessä että tuleeko liikaa energiaa vai liian vähän vai onko sopiva vai mitä. Teitkö yhtään aerobista?

Kalorimäärät on ollu siinä -500 paikkeilla. Joskus enemmän joskus vähemmän. hyvin on jaksanut treenailla. Nyt alkamassa kolmas viikko sovellettua hst treeniä kaupan päälle. Aerobista tulee työn puolesta kun pakkaa ja purkaa lasteja. siihen päälle koti - työ - koti väliä pyörällä. varsinaisesti en ole aerobista hakemalla hakenut, koska olen laiska paska. Tänään puntarilla käydessä huomasin että viikko tahti painon putoamisessa on jotakuinki 500 grammaa. Toivottavasti auttoi tai edes sai selvää mun selostuksesta.

edit: Niin vielä sen verran, että palkkarissa en ole tottunut enää käyttämään hiilareita, etten osaa sanoa mitä eroa olisi jos käyttäisi.

ja painon putoamisen jumahtamisen jälkeen on tuo 500g/ viikko.

sikamies sanoi:
Aika helvetin vähän noita hiilareita... oon kyl ollu jonkinlaisella low-carbilla tässä jo muutaman viikon, ja paino tippunu pari kiloa, ja treenaaminen on ollu aivan helvetin vittumaista. johtuu ehkä vähän nuhastakin. ja ehkä HIITistä.
Tuleeko nuo hiilarit ottaa siis aamuaerobisen jälkeen?
Entä treenaaminen salilla? Saako palkkari sisältää hiilareita? Käytän tällä hetkellä EAS:n myoplex originalia, siinä on protskut 42g ja hiilarit 24g, jos kiskon sellaisen ni jätänkö aamuhiilarit väliin?

Mullakin oli ongelmia salitreenin kanssa. Olin alottanu reenaamisen ensin, ja sit myöhemmin uuden ruokavalion. Sarjapainot laskivat alussa, ja tuntui ettei ole voimia tehdä mitään. Vähitellen kroppa tottui työskentelemään ilman ruoasta tulevaa hiilaria, ja nyt painot ovat korkeammalla kuin salillakäynnin alussa.

Jos hiilihydraattia ottaa liikunnan yhteydessä, se ei kuulemma siirry suolistosta samaa vauhtia läskiksi vyötärölle kuin iltapalana syötynä, vaan menee sinne lihaksen glykogeenivarastoihin. Tosin... kun noita hiilareita ei tule, eikä mene sinne varastoon, niin kyllä se kroppa tottuu ilman niitäkin toimimaan, kuten tos kerroin.

Jos haluat palkkariin hiilaria ja pitää ne kuitenkin päivässä 20-30 grammassa niin tolla annoksella jää ravinteikkaan ravinnon syönti aika vähäksi. Sinuna jättäisin palkkarista hiilarit pois, ja kokeilisin miltä alkaa tuntua. Ja varaisin kokeiluun aikaa tarpeeksi pitkään että kroppa ehtii tottua tilanteeseen. Oliskohan tossa mulla menny pari kuukautta kun painot nousi entiselleen. (Ja sen "kokeilun" tiellä olen edelleen :thumbs: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom