Dietillä -> onko mahdollista pitää nykyinen voimataso?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja deva
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Morjes. Ekoja posteja täs kirjottelen. Rupesin tuumaamaan, että onko mahdollista pitää nykyinen voimataso dietatessa ja jos on niin miten?

Oon ollu dietillä toista viikkoa ja rupee tuntumaan salilla käydessä samoilla painoilla ja samoilla sarjoilla paljon tiukemmilta ne toistot. Dietillä tällä hetkellä käytän 30p/40hh/30r ja otan 5 g kreatiiniä joka treenipäivää vasten. Tällä hetkellä oon onnistunu nesteen poistumisen jälkeen pudottamaan noin 2 kiloa.

Ohjelmana käytän 2 jakoista ohjelmaa:

Su:
Kyykky 4x10
Penkki 3x10
Pystypunnerrukset tangolla 3x10
Dippi 3x10
Vatsat 3x30

Ma:
SJMV 4x10
Ylätalja 4x10
Alatalja 2x10
Haukka käyrätangolla 3x10
Pohkeet 4x20
Kohautukset tangolla 2x10

Ti: lepo

Ke:
Vinopenkki 3x10
Prässi 4x10
Ransakalaiset punnerukset 3x10
Pystypunnerrus kp 4x10
Vatsat penkissä 3x20

To:
SJMV 4x10
Kulmasoutu 4x10
Haukka kp 3x10
Pohkeet prässissä 4x20
Kohautukset kp 2x10

Tommosella ohjelmalla oon vedelly kesän jälkeen ja tajuttoman hyvin tullu lihaa ja tulosta, nyt on
vaan se ongelma ettei tunnu lähtevän heti, kun dietin alotin, joten voinko pitää lihat kiinni ja laihduttaa läskit pois, vai onko se vain sula mahdottomuus ?

Vielä ei ainakaan ole tarvinut painoja pienentää, mutta onko se vain ajan kysymys ? :evil:

Dietillä voimatasot voit pitää samana tai jopa kohottaa niitä mutta lihasmassaa et saa. Älä tee noin pitkiä toistoja, vaan tiputa ne tuonne 5-6 tienoille.

Muista riittävä proteiininsaanti niin kyllä ne lihat mahdollisimman hyvin säilyy, tsemppiä! :thumbs:

Dietillä voimatasot voit pitää samana tai jopa kohottaa niitä mutta lihasmassaa et saa. Älä tee noin pitkiä toistoja, vaan tiputa ne tuonne 5-6 tienoille.

Muista riittävä proteiininsaanti niin kyllä ne lihat mahdollisimman hyvin säilyy, tsemppiä! :thumbs:

miks toistot pitäisi tiputtaa 5-6 tienoille? Dieetillä kannattaa reenata ihan samanlailla kun massakaudellakin...

miks toistot pitäisi tiputtaa 5-6 tienoille? Dieetillä kannattaa reenata ihan samanlailla kun massakaudellakin...
Jos dieetillä haluaa voimat pitää niin sitten lienee parasta tehdä voimatreeniä. Vaikka kyseisen voimatason olisikin saavuttanut bulkilla pumppailemalla niin ei ne voimat kyllä dieetillä säily jos pumppailee.

Pakko avautua tähän väliin (ei koskien tredin aloittajaa), että hyvin puree tämä hypetys että "dieetillä menetät kaiken lihasmassasi ja voimasi". Varsinkin kun suurinosa noita kyselevistä on 15v Pettereitä joilla on 30kiloa ylimäärästä ja 5kiloa pitäis tiputtaa...

Eli siis mielummin raskailla painoilla 5-6 toistoa kuin kevyemmällä painolla 10-12.

Kyllä. Lyhyillä sarjoilla parannetaan lihasten hermotusta ja kasvatetaan voimaa.
Pidemmät sarjat ottavat enemmän varsinaiseen lihaskudokseen (toki myös hermostoon).

Dietillä voimatasot voit pitää samana tai jopa kohottaa niitä mutta lihasmassaa et saa.

Pitääkö paikkansa että noin +300 kcal lihas kasvaa jo tarpeeksi hyvin, ettei tarvitsisi lihottaa itseään uutta kertaa noin järeeseen kuntoon, kun meinaan massakauden taas aloittaa ? Lähes bulkaamallahan tämä kroppa on luotu.. :)

Paino tällä hetkellä 84~ kg ja tarkotus olisi päästä tuonne 70kg pintaan jolloin pitäisi olla erittäin tiukassa kunnossa. Tällä hetkellä mennään -700 kcal eteenpäin ja kattottaan kuinkapitkälle tuo riittää. Vähän on paikat jo päässy kramppailemaankin, mutta käväsin hakemassa magnessium tabuja jeesiin :piis:

Kiitoksia nopeista vastauksista ja tänään salille pienemmillä sarjoilla ja isommilla painoilla :worship:

Aika moni on puhunut ton maltillisen bulkkauksen puolesta. Eli on se toimivaksi todettu, varsinkin jos fläsää tuppaa syntymään tosi helposti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Pitääkö paikkansa että noin +300 kcal lihas kasvaa jo tarpeeksi hyvin, ettei tarvitsisi lihottaa itseään uutta kertaa noin järeeseen kuntoon, kun meinaan massakauden taas aloittaa ? Lähes bulkaamallahan tämä kroppa on luotu.. :)

Paino tällä hetkellä 84~ kg ja tarkotus olisi päästä tuonne 70kg pintaan jolloin pitäisi olla erittäin tiukassa kunnossa. Tällä hetkellä mennään -700 kcal eteenpäin ja kattottaan kuinkapitkälle tuo riittää. Vähän on paikat jo päässy kramppailemaankin, mutta käväsin hakemassa magnessium tabuja jeesiin :piis:

Kiitoksia nopeista vastauksista ja tänään salille pienemmillä sarjoilla ja isommilla painoilla :worship:

Kyllä se lihas kasvaa ihan hyvin +300 kcal.

Ei pienempiä sarjoja, vaan toistoja. ;) -> ,

Haha! :D Hmm.. joutuu melkein alkaa miettimään.
Rupee menemään jo termit vähän solmuun. Eli ensimmäisessä tarkotat varmaan, että pitäisi tehdä mielummin lyhyitä kuin pitkiä sarjoja ja toinen tarkottaa varmaankin, että ei pienempiä sarjoja vaan lyhyempiä sarjoja.

Rupee menemään jo termit vähän solmuun. Eli ensimmäisessä tarkotat varmaan, että pitäisi tehdä mielummin lyhyitä kuin pitkiä sarjoja ja toinen tarkottaa varmaankin, että ei pienempiä sarjoja vaan lyhyempiä sarjoja.

Joo, just niin! Menee termit ja siimat sun muut kaikki solmuun.

Itse dieetillä jo pitkän aikaa. Toistot olen pitänyt kympissä ja tuntuu toimivan ainakin mulla ihan hyvin. En näkisi, että lihasta olisi palanut tai sitten en vain asiaa huomaa. Vedän kerrankin itseni tiukkaan kuntoon ja sitten on tarkoitus aloittaa juurikin se rauhallinen +200-400 kaloria per vrk lihasmassakausi. Itse olen asian pohtinut niin, että jos lihat tässä dieetissä lähtee niin sitten lähtee kun tässä kuitenkin naturaaleilla menetelmillä edetään. Nämä nysät saa sitten alle vuodessa takaisin jos niin käy. Mieluummin toki katselisin dieetin jälkeen jotain tiukkaa erottuvaa lihastakin, mutta jos ei niin sitten ei.
Sitten vastaus varsinaiseen kysymykseen eli kyllä ne voimat pystyy suurinpiirtein nähdäkseni dieetillä pitämään, mutta itse tein tällä dieetillä niin, että aloin keskittymään oikeaan ja hyvin rauhalliseen tekniikkaan säästääkseni niveliä ja tukikudoksia ja myös kohdistamalla rasitus juuri oikeaan paikkaan kun tässä miinuskalorikaudella ei kuitenkaan pysty mitään valtavia volyymeja treeneissä ylläpitämään.Lihasta sitten kai voi palaa ravinnoksi dieetillä, vaikka voimat pysyisivätkin, mutta jos ne voimat todella pysyvät lähtöasetelmissa niin ei voida puhua mistään valtavista lihasmenetyksistä. Tässä sulle dieettiä varten: :whip::whip::whip:

:whip: Ei täs ainakaan tähän mennes oo vaikeuksia tän dietin kans ole ollut, en tiiä miten sallittua täälä mainostaminen on mut kalorilaskuria oon käyttäny ja voin sanoa, että on sitte paras värkki. :worship: Tästä edespäi jos meinaa olla pientäki dietin poikasta nii käännyn heti sen puoleen :) Monta kertaa tätä ennenkin koittanu dietata ja kaikki on kussu, mutta ton laskurin avulla on vaan niin tajuttoman helppo laihduttaa :hyper: :whip:

Tota kalorilaskuria pitäs hitto vie kokeilla.
Pitää pistää vakavaan harkintaan, jahka saan elintarvikevaa'an ostettua.
Ainut mikä vähän mättää, on kouluruokailut. Sinne en kehtaa ottaa vaakaa mukaan ja alkaa mittailemaan :D

Tota kalorilaskuria pitäs hitto vie kokeilla.
Pitää pistää vakavaan harkintaan, jahka saan elintarvikevaa'an ostettua.
Ainut mikä vähän mättää, on kouluruokailut. Sinne en kehtaa ottaa vaakaa mukaan ja alkaa mittailemaan :D

Jep, kouluruoasta kun ei tiedä mitä ovat sekaan pistäneet ja paljon niitä kaloreita siellä on. Kai siintä jonkun kalorikäsityksen saa, mutta varmaan kannattaa se hieman yläkanttiin pistää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom